زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین ایده‌های طراحی ناخن مینیمال

تیم تحریریه مو تن رو
233
7 دقیقه
بهترین ایده‌های طراحی ناخن مینیمال

زمانی که صحبت از هنر ناخن می‌شود، کمتر کسی به این فکر می‌کند که خود او به‌ جای رفتن به آرایشگاه درگیر ناخن‌ها شود. در واقع باور عمومی این است که برای طراحی ناخن باید حتماً به نزد آرایشگر و متخصص طراحی ناخن برویم، این در حالی است که گاهی می‌توان در منزل و با ابزارهای ابتدایی و ساده، طراحی‌های جذابی روی ناخن انجام داد. همچنین در همین راستا، کمتر کسی می‌تواند عبارت طراحی ناخن مینیمال را قبول کند، گویا طراحی ناخن همواره باید پیشرفته و پیچیده و دشوار باشد. اما واقعاً این‌گونه نیست و چنان‌که در بالا گفته شد، می‌توان با ابزارهای ابتدایی در منزل طراحی ناخن انجام داد. اگر به‌دنبال طراحی ناخن مینیمال ولی زیبا در منزل هستید، با این نوشتار همراه باشید. خوشبختانه ابزارهای زیادی هم نیاز ندارید. لاک و رنگ و قلم‌مو و البته مقداری اعتماد به‌ نفس کفایت می‌کنند.

بهترین ایده‌های طراحی ناخن مینیمال

1- طرح‌های انتزاعی

ایده‌های طراحی ناخن مینیمال
طرح‌های مینیمال

گاهی نیاز است که آزادانه ایده‌های‌تان را بیان کنید، بدون آن‌که دربندِ اشکال هندسی رایج باشید. در این شرایط، بهترین طراحی ناخن مینیمال برای شما طراحی انتزاعی است. طرح‌هایی که تصویرشان را می‌بینید، طرح‌هایی انتزاعی، جذاب و البته خلاقانه‌اند. خوشبختانه برای آن‌که آن‌ها را به‌کار بگیرید نه به ابزارهای پیشرفته و متعددی نیاز دارید و نه ضروری است که زمان زیادی صرف کنید. سه رنگ مختلف لاک ناخن، یک قلم‌مو ناخن نازک، روکش و شاید یک خلال دندان کافی هستند.

با آماده‌کردن این ابزارها، ابتدا به الگویی که می‌خواهید اجرا کنید فکر کنید. سپس اگر الگویی که می‌خواهید اجرا کنید پس‌زمینه‌ای غیر از زمینه‌ی خود ناخن دارد، آن را اجرا کنید. یعنی مثلاً اگر الگوی‌تان نیاز به پس‌زمینه‌ی سفیدرنگ دارد، لاک سفید روی ناخن‌ها بزنید و اجازه دهید خشک شود. پس از خشک‌شدن، از روشن‌ترین طیف شروع کنید. با قلم‌مو نقطه بزنید، خط بکشید یا لکه ایجاد کنید. همین کار را با دو طیف رنگِ بعدی انجام دهید، اما سعی کنید رنگ‌ها را از روشن به سمت تیره استفاده کنید.

در آخر وقتی طرح‌تان را اجرا کنید، از یک لاک شفاف یا برق ناخن برای تثبیت رنگ‌ها استفاده کنید.

2- طرح‌های DOODLE

ایده‌های طراحی ناخن مینیمال
طرح‌های DOODLE

چه اندازه با Doodle Art آشنایی دارید؟ در این هنر، هرآن‌چه که در ذهن‌تان وجود دارد را اجرا می‌کنید. حتی اگر طرح‌های عجیب‌وغریب و غیرمنطقی در ذهن دارید، چیزی مانعتان نیست که آن‌ها را اجرا کنید. از این ایده برای طراحی ناخن مینیمال هم می‌توانید استفاده کنید. بنابراین می‌توانید روی ناخن‌ها تصاویری از پیتزا، تخم‌مرغ، جانوران، شخصیت‌های کارتونی و خلاصه هرآن‌چه را که در ذهن‌تان وجود دارد طراحی کنید.

برای استفاده از هنر Doodle، به قلم‌موهای نازک تا ضخیم، لاک ناخن و روکش شفاف نیاز دارید. قبل از هر چیز باید طرحی که می‌خواهید اجرا کنید را در ذهن داشته باشید. شاید بهتر باشد آن‌چه که در ذهن دارید را با مداد یا ماژیک ابتدا روی کاغذ طراحی کنید. سپس با رنگ پایه شروع کنید. اگر قرار است طرح‌تان زمینه‌ای داشته باشد، رنگ زمینه را روی ناخن‌ها بکشید و اجازه دهید خشک شود. پس از آن، طرح خلاقانه‌تان را روی ناخن بزنید. در آخر برای تثبیت رنگ‌ها، از لاک شفاف یا برق ناخن استفاده کنید.

3- الگوهای هندسی

طرح‌های هندسی برای ناخن
طرح‌های هندسی برای ناخن

تصور کنید که یک نقطه، یک خط یا یک ضربه‌ی مورب تا چه حد می‌تواند در زیباسازیِ یک شکل تأثیر داشته باشد! همین قضیه برای الگوهایی که می‌توانید آن‌ها را روی ناخن‌ها اجرا کنید صادق است. از این رو می‌توانید به‌خوبی روی طرح‌های هندسی برای طراحی مینیمال ناخن حساب کنید. برای این کار، به نوارچسب، لاک شفاف، لاک و یک خلال دندان نیاز دارید.

مهم نیست که الگوهای هندسی‌ای که روی ناخن‌ها استفاده می‌کنید یکسان باشند یا نه. می‌توانید برای تمامی ناخن‌ها یک الگوی هندسی ثابت استفاده کنید و همزمان می‌توانید برای هر ناخن یک الگوی مجزا و متفاوت به کار ببرید.

برای نقطه‌گذاشتن می‌توانید از خلال دندان استفاده کنید و برای کشیدن خط راست می‌توانید از یک روبان یا یک نوارچسب بهره ببرید. فقط فراموش نکنید که هر خط یا نقطه‌ای که روی ناخن اجرا می‌کنید باید اجازه دهید که خشک شود و بعد از آن به‌دنبال نقطه یا خط بعدی بروید.

در آخر هم برای تثبیت رنگ‌ها از برق ناخن یا لاک شفاف استفاده کنید.

4- الگوهای فرانسوی

طراحی ناخن مینیمال
طرح‌های مانیکور فرانسوی

از الگوهای مانیکور فرانسوی هم برای طراحی ناخن مینیمال می‌توانید استفاده کنید. برای این کار به خلال دندان، قیچی، نوارچسب، لاک ناخن و روکش نیاز دارید. ابتدا رنگ زمینه و اصلی را روی ناخن بزنید، به‌شکلی که کلِ ناخن را بپوشاند. بعد از این، مقداری نوارچسب را با قیچی ببرید و روی ناخن بچسبانید تا کناره‌های نوارچسب آزاد بمانند. سپس لاکی با رنگ دیگر را به کل ناخن بزنید. بعد از آن اگر نوارچسب را بردارید، می‌بینید که قسمت بزرگ و اصلی ناخن‌تان همان رنگ اول و کناره‌های ناخن‌تان رنگ دومی است که به کار گرفته‌اید.

از خلال دندان هم می‌توانید برای رنگ‌کردن کناره‌های ناخن استفاده کنید.

5- طرح‌های برچسبی

طرح‌های برچسبی
طرح‌های برچسبی ناخن

ایده‌ی پنجم ایده‌ای ساده اما زیباست. به چه برندی علاقه دارید؟ به چه شعاری علاقه دارید؟ دوست دارید یک واژه را روی ناخن‌ها داشته باشید؟ کاری سختی در پیش ندارید. ابتدا یک رنگ زمینه روی ناخن‌ها بزنید و بعد از آن می‌توانید هر برچسبی که دوست دارید روی ناخن‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که پس از اتمام کار باید از لاک شفاف استفاده کنید.

6- طرح‌های گل‌محور

طراحی ناخن مینیمال
طرح‌های گل برای ناخن

کلیشه‌ای است یا نه، همچنان گل‌ها از بهترین طرح‌ها برای هر چیزی هستند. خوشبختانه در طراحی ناخن مینیمال هم می‌توان از طرح‌های مبتنی بر گل استفاده کرد. برای اجرای طرح‌های گُل‌محور به لاک ناخن، قلم‌مو ناخن، پوشش پایه و لاک شفاف برای روکش نیاز دارید.

ابتدا یک رنگ عالی برای پس‌زمینه انتخاب و اجرا کنید. پس از آن می‌توانید طرح‌های گل– چه طرح‌های بزرگ و چه طرح‌های کوچک و ریزر- را روی رنگ پس‌زمینه اجرا کنید. قطعاً تناسب رنگ طرح‌های گل و رنگ پس‌زمینه اهمیت بالایی دارد.

در ضمن اگر مهارت بالایی در کشیدن گل با قلم‌مو ندارید، بهتر است به سراغ طرح‌های گل ساده بروید.

7- طرح‌های آمبره

طرح‌های آمبره برای ناخن
طرح‌های آمبره برای ناخن

کم نیستند کسانی که معتقد اند دو بهتر از یک است. در رنگ مو از رنگ آمبره که ترکیبی از دو رنگ است استفاده می‌کنید، چرا در طراحی ناخن استفاده نکنید؟

استفاده از دو رنگ – به‌ویژه اگر سازگاری‌شان با هم و درجه‌بندی‌شان را رعایت کنید – جلوه‌ای بسیار زیبا دارد. برای این کار به دو لاک ناخن، یک اسفنج، پاک‌کننده‌ی لاک ناخن و برق ناخن نیاز دارید. سپس دو رنگ که می‌خواهید ترکیب‌شان را روی ناخن داشته باشید انتخاب کنید. پس از آن تعیین کنید که کدام رنگ را می‌خواهید در بالا و کدام را می‌خواهید در پایین به کار ببرید.

رنگی که می‌خواهید در پایین ناخن باشد را روی کل ناخن بزنید. پس از آن اسفنج بردارید و یک تکه از لاک را از روی ناخن پاک کنید. در این مرحله، مقداری از لاک دوم را روی یک سطح صاف بریزید و قبل از آن که لاک خشک شود اسفنج را به آن آغشته کنید. سپس اسفنجِ آغشته‌شده به رنگ دوم را به بالای ناخن بکشید. قبل از آن‌که کاملاً خشک شود، لاک براق را روی ناخن بزنید. در نظر داشته باشید که باید ناخن به ناخن پیش بروید. همچنین قبل از آن‌که لاکِ یک ناخن خشک نشده به سراغ ناخن بعدی نروید.

سخن پایانی

در این نوشتار مروری بر بهترین ایده‌ها برای طراحی ناخن مینیمال داشتیم. البته تصاویر 28 طرح مختلف را نشان دادند، اما با توضیحاتی که دادیم می‌توانید ده‌ها طرح مینیمال روی ناخن‌ها اجرا کنید و از زیبایی ناخن‌ها لذت ببرید.

سوالات متداول

1- آیا با طراحی ناخن مینیمال می‌توانیم ناخن‌هایی زیبا داشته باشیم؟

زیبایی همیشه در پیچیدگی و شلوغی نیست، گاهی سادگی اوج زیبایی را به همراه دارد.

2- برای طرح‌های مینیمال ناخن چه ابزارهایی نیاز داریم؟

هیچ ابزار گران‌قیمت یا کمیابی در کار نیست. می‌توانید با لاک، براق‌کننده، قلم‌مو و خلال دندان طرح‌های مینیمال را روی ناخن‌ها اجرا کنید.