زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مقایسه تاثیر ماساژ و طب سوزنی و بررسی این که کدام بهتر است؟

wordcamp
551
10 دقیقه
مقایسه تاثیر ماساژ و طب سوزنی و بررسی این که کدام بهتر است؟

هنگام درد ماساژ بهتر است یا طب سوزنی؟ شاید شما هم این تجربه را دارید که با درد کمر یا گردن یا سیاتیک و موارد مشابه به یک ماساژور مراجعه کرده‌اید ولی بعد از پایان ماساژ بهبودی خاصی را تجربه نکرده‌اید. در بعضی از مواقع شما چند ساعت اولیه پس از ماساژ فکر می‌کنید بهبود یافتید اما بعد از چند دقیقه دوباره بدن درد می‌شوید. در تجربیات ماساژورها در مراجعه بیمارانی که دردهایی مانند کمردرد و گردن درد داشتند بهترین درمان ترکیب ماساژ و طب سوزنی بوده است.

طب سوزنی

طب سوزنی یک روش با قدمت چند هزارساله در شرق آسیا است. در آن زمان، سوزن‌ها از سنگ یا استخوان ساخته می‌شدند و به آن Bian می‌گفتند که به معنی ابزار تیز و باریک برای درمان است. اولین متون طب سوزنی به بیش از ۲۰۰ سال قبل از میلاد بر‌می‌گردد. با اصلاح نمودن یک یا چند سیستم عملکردی از طریق استفاده از سوزن، فشار، حرارت و یا چیزهای دیگر در نقاط خاص و حماسی از بدن که به آن‌ها نقاط طب سوزنی گفته می‌شود تعادل از دست رفته دوباره به دست می‌آید و بیماری درمان می‌شود بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، طب سوزنی عبارت است از فرو بردن سوزن‌های مخصوص در نقاط خاصی از بدن. برخی از فواید طب سوزنی عبارت‌اند از:

  • تسکین سردرد
  • ایمنی تقویت‌شده
  • بهبود در افسردگی
  • بهبود خواب
  • بهبود وضوح ذهنی و افزایش انرژی
  • رهایی از شرایط گوارشی
  • تسکین آلرژی
  • کاهش میل به نیکوتین و الکل
طب سوزنی و درد کمر
طب سوزنی و درد کمر

درمان با طب سوزنی

طبق اعلامیه سازمان جهانی بهداشت طب سوزنی برای درمان بیش از ۱۰۰ بیماری کاربرد دارد که از جمله این بیماری‌ها عبارت‌اند از:

  • بیماری‌های میگرن، افسردگی، اضطراب و بی‌خوابی
  • چاقی، لاغری و کم کردن سایز
  • اقدامات پوست و زیبایی مانند جای جوش صورت
  • نازایی و ناباروری
  • کبد چرب، تخمدان پلی کیستیک، روده عصبی و مثانه عصبی
  • فلج سکته مغزی و کوتاهی قد
  • پرخوری عصبی و اعتیاد به سیگار
  • دیسک کمر، سیاتیک، آرتروز و روماتیسم
  • گرفتگی، دردهای ماهیچه‌ای و آسیب‌های ورزشی
  • لیفت بدن و صورت و ریزش مو

عوارض طب سوزنی

طب سوزنی مانند سایر روش‌های درمانی عوارضی دارد اما این عوارض قابل‌کنترل و بدون تهدید جانی هستند. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند از عوارض جلوگیری کند، مراجعه به متخصص ماهر و متبحر است. از جمله عوارض طب سوزنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان انتقال بیماری‌ های عفونی

چنانچه از سوزن آلوده استفاده شود، امکان ورود عفونت به خون و ابتلای فرد به بیماری‌های عفونی بسیار بالاست. علاوه بر این باید در نظر داشته باشید که دست متخصص هرگز نباید با سوزن در تماس باشد و آن را لمس کند. ورود آلودگی و میکروب به بدن از این طریق بسیار آسان خواهد بود.
انتقال بیماری های خونی مانند ایدز و هپاتیت تنها عوارض طب سوزنی هستند که می‌توانید بابت آن‌ها کمی نگران باشید‌‌. برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها به شما توصیه می‌کنیم حتما از نظافت و پاکیزگی مرکز طب سوزنی که به آن مراجعه می‌کنید مطمئن باشید‌‌. یک‌بار مصرف بودن و همچنین استریل بودن سوزن‌ها مسئله بسیار مهمی است که باید حتماً به آن توجه کنید.

التهاب و کبودی در محل سوزن‌ ها

این عارضه در افرادی که پوست بسیار حساسی دارند اتفاق می‌افتد اما با گذشت زمان قابل رفع است و جای نگرانی ندارد. این التهاب و کبودی‌ها را نیز می‌توان با مراجعه به فرد متخصص به حداقل رساند.

طب سوزنی و درمان
معایب طب سوزنی

احساس خستگی شدید

معمولاً به دلیل تغییرات هورمونی که در بدن پس از طب سوزنی اتفاق می‌افتد، ممکن است فرد احساس خستگی شدید داشته باشد. این مسئله با دوش گرفتن و استراحت تا فردای روز معالجه قابل ‌حل خواهد بود.

خرید کرم جوان کننده دست و صورت سی گل حاوی ویتامین C حجم 40 میل

خرید کرم جوان کننده دست و صورت سی گل حاوی ویتامین C حجم 40 میل کرم دست و صورت سی گل حاوی ویتامین C، دارای خاصیت ضد چروکی و محافظ قوی برای پوست محسوب می‌شود. این کرم مناسب افرادی است که مشکل چین و چروک پوست را دارند. با فرمولاسیون ویژه این محصول می‌توانید از خاصیت جوان کنندگی و سفت کنندگی آن بهره ببرید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

تغییر و تحولات روحی

طب سوزنی علاوه بر خستگی شدید ممکن است در برخی افراد باعث طغیان عاطفی شود. به این معنی که ممکن است فردی با انجام طب سوزنی، دچار تغییر در احوالات روحی خود شود. این مسئله نیز مانند سایر عوارض طب سوزنی قابل درمان است و حتی خودبه‌خود رفع می‌شود.

فواید طب سوزنی 

طب سوزنی به درمان اسپاسم‌های عضلانی و درد مزمن، مشکلات سردرد، کاهش شدت میگرن، درد گردن، درد زانو استئوآرتریت، آلرژی، مشکلات گوارشی کمک می‌کند. از آنجا که هدف از طب سوزنی تقویت و بازگرداندن تعادل انرژی است که در سراسر بدن جریان می‌یابد، مزایای طب سوزنی می‌تواند طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از اختلالات عاطفی (اضطراب، افسردگی) گرفته تا مشکلات گوارشی (تهوع، استفراغ، سندرم روده تحریک‌پذیر) را در برگیرد. همچنین در درمان مشکلات عصبی مانندمیگرن یا بیماری پارکینسون و یا به عنوان یک استراتژی توان‌بخشی برای افرادی که دچار سکته مغزی هستند، موثر است. بیماری‌های تنفسی ازجمله سینوزیت و آسم و همچنین بسیاری از اختلالات زنان و زایمان و ناباروری نیز بهبود یافته‌اند.

ماساژ درمانی
ماساژ درمانی

ماساژ درمانی

ماساژ تقریباً در تمام فرهنگ‌ها در طول تاریخ به روش‌های مختلف مورد استفاده قرارگرفته است. تمدن‌های باستانی هند، چین، مصر، ژاپن از ماساژ برای التیام جراحات و مدیریت سلامت استفاده می‌کردند. تمدن‌های رومی و یونانی به استفاده از آن ادامه دادند و برای گنجاندن تکنیک‌های اضافی گسترش دادند. در دوران مدرن از ماساژ برای دردهای عضلات و مفاصل استفاده می‌شود و التهاب را کاهش می‌دهد. ماساژ را می‌توان در اسپاها، مراکز درمانی و مراکز توان‌بخشی یافت. یک کاربرد عالی برای ماساژ درمانی کاهش استرس است. حتی به اندازه 30 دقیقه ماساژ می‌تواند ضربان قلب شما را کاهش دهد و باعث ایجاد حالت آرامش عمیق شود.

کیم کاستین، درمانگر ماساژ، می‌گوید: …همه می‌توانند از ماساژ بهره ببرند. از کمردرد در بارداری گرفته تا استرس ناشی از کار، همه چیز با یک ماساژ خوب کاهش می‌یابد.

انواع ماساژ درمانی بهترین درمان را دارد

ماساژ یک انتخاب عالی برای شرایط دردناک مزمن با درد مبهم و دردناک است. دردهای بعد از جراحی، دردهای مرتبط با سرطان، یا بیمارانی که سابقه بیماری‌های جدی دیگر را دارند ممکن است بخواهند طب سوزنی را به جای ماساژ درمانی انتخاب کنند. هر گونه درد همراه با احساس تیز و تیراندازی باید توسط یک متخصص طب سوزنی مشاهده شود زیرا می‌تواند با تعامل اعصاب کار کند.

خرید روغن ماساژ ایوروشه حاوی روغن آرگان حجم 150 میل

روغن ماساژ ایوروشه آرامش را به پوست و بدن شما هدیه می‌دهد. روغن ماساژ ایوروشه حاوی روغن آرگان است؛ همچنین به دلیل داشتن روغن آرگان و گل رز پوست را آبرسانی، نرم و لطیف می‌کند. با استفاده از این روغن یک ماساژ حرفه‌ای را تجربه خواهید کرد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

فواید ماساژ

چندین فواید ماساژ درمانی گزارش شده است. برجسته‌ترین مزیت یافت شده کاهش قابل توجه استرس بود. مطمئنا، رفتن به یک روز «اسپا» راهی عالی برای استراحت در یک محیط آرام و دور شدن از استرس‌های کوچک روزانه زندگی روزمره است. با این حال، جالب است که مشتریان درمان‌های مختلف ماساژ برای روزها و گاهی حتی هفته‌ها پس از قرار ملاقات خود احساس راحتی می‌کنند! تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ عمیق می‌تواند عصب واگرا فعال کند که به تنظیم ضربان قلب و ایجاد آرامش عمیق کمک می‌کند.

برخی از فواید ماساژ درمانی عبارت‌اند از:

  • گردش خون بهبود یافته
  • کاهش درد در نواحی ملتهب
  • از بین بردن سموم
  • انعطاف پذیری بهبود یافته
  • بهبود خواب
  • کاهش خستگی
  • کاهش علائم افسردگی و اضطراب
خرید دستگاه جوان سازی پوست یونی پاور مدل LED Mask

دستگاه جوان سازی پوست یونی پاور مدل LED Mask جدیدترین تکنولوژی روز دنیا با تاثیر درمانی فوق العاده بر درمان‌های پوستی است. این دستگاه دارای یک ماسک است که تماما روی صورت را می‌پوشاند. زیر این ماسک ال ای دی‌های (LED) فراوانی جهت درمان انواع مشکلات پوستی قرار گرفته است. این ال ای دی‌ها از 7 نوع مختلف تشکیل شده‌اند که شامل رنگ‌های قرمز، آبی، سبز، زرد، بنفش، آبی روشن و سفید می‌شوند و هرکدام کارایی های متنوع دارند. این محصول قابل استفاده برای پوست صورت و گردن است و به منظور تقویت عضلات صورت دارای تنس الکتریکی است.

برای اطلاعات بیشتر وخرید محصول روی عکس کلیک کنید.

طب سوزنی یا ماساژ کدام بهتر است؟

پاسخ صحیح به این سوال این است که این دو درمان مکمل یکدیگر هستند و بهترین گزینه این است که کلینیک سلامتی که دارای مجموعه خدمات باشد را پیدا کنید. بررسی چندین پزشک یا متخصص به شما کمک می‌کند تا بهترین مراقبت ممکن را دریافت کنید.

سخن آخر

تصمیم در مورد انجام طب سوزنی قبل یا بعد از ماساژ مستقیماً به ترجیحات شما بستگی دارد. به این فکر کنید که معمولاً بعد از ماساژ چه احساسی دارید. اگر معمولاً بعد از ماساژهای درمانی درد دارید، بهتر است ابتدا درمان طب سوزنی خود را انجام دهید. اگر معمولاً پس از ماساژ احساس آرامش و آسودگی می‌کنید، ممکن است زمان خوبی برای دریافت درمان طب سوزنی باشد.

امیدوارم از خواندن مطلب ماساژ یا طب سنتی لذت برده باشید. از اینکه تا پایان این مقاله با موتن رو همراه بودید متشکریم. لطفا در قسمت دیدگاه پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ضمنا شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی موتن رو تمامی لوازم آرایشی و بهداشتی را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

سوالات متداول

آیا طب سوزنی عوارض دردناکی دارد؟

اگر درمان با طب سوزنی توسط یک متخصص متبحر طب سوزنی انجام شود هیچ‌گونه عوارض و دردی نخواهد داشت. روش درمانی طب سوزنی درد زیادی ندارد. سوزن‌های طب سوزنی بسیار ظریف هستند و باعث ایجاد درد در بیمار نمی‌شود.

چه زمانی یک درمان طب سوزنی را رزرو کنیم و چه زمانی از ماساژ استفاده کنیم؟

توصیه می‌شود از کلینیک‌های کامل که دارای هر دو این خدمات است استفاده کنید تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

بهتر است ماساژ قبل از طب سوزنی باشد یا بعد از آن؟

چرا به استفاده از هر دو فکر نمی‌کنید؟ با این حال، اگر قصد دارید هر دو نوع درمان را دریافت کنید، مهم است که آن را به درستی انجام دهید تا اثربخشی آن‌ها به حداکثر برسد.

چرا ماساژ بیشتر از طب سوزنی محبوب‌تر است؟

ماساژ فواید قابل توجهی دارد، اما مانند طب سوزنی یک روش پزشکی محسوب نمی‌شود. به جای سوزن، ماساژ درمانگران معمولاً از دست‌ها، انگشتان و سایر وسایل کمکی مکانیکی برای انجام ماساژ استفاده می‌کنند.

آیا باید قبل یا بعد از درمان طب سوزنی ماساژ داد؟

با ترکیب صحیح درمان‌های ماساژ و طب سوزنی باعث می‌شود که هر فردی از نظر ذهنی، جسمی و روحی احساس خوبی داشته باشد.