زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماساژ صورت با دست یا دستگاه؛ کدام یک برای پوست شما مناسب تر است؟

wordcamp
861
8 دقیقه
ماساژ صورت با دست یا دستگاه؛ کدام یک برای پوست شما مناسب تر است؟

ماساژ فشار ملایمی است که توسط دست یا دستگاه بر روی عضلات بدن و صورت اعمال می‌شود. هدف ماساژ کاهش درد، احساس راحتی و برطرف کردن خستگی است. در طول سالهای گذشته، روش‌های مختلفی برای ماساژ صورت طراحی شده و در دسترس افراد قرار گرفته است. با این حال هنوز برای بسیاری این سوال مطرح است که کدام شیوه بهتر عمل می‌کند؟ ماساژ صورت با دست یا دستگاه؟

چرا ماساژ صورت؟

ماساژ صورت برای نخستین بار 3 هزار سال پیش و توسط مردم چین به دنیا معرفی شد. بعدها در قرن 19، آمریکایی‌ها این سنت شرقی را به ایالات متحده وارد کردند. از آن پس ماساژ صورت به عنوان یک روش درمانی در مراکز بهداشتی و زیبایی سراسر دنیا به محبوبیت رسید.

ماساژ صورت شامل تکنیک‌هایی است که با فشار روی صورت، گردن و شانه‌ها انجام می‌شود. اثر آرامش‌بخش و جوان‌کننده ماساژ صورت، به از بین رفتن چین‌وچروک‌ها و تقویت بافت پوست کمک می‌کند. ماساژ صورت با دست یا دستگاه انجام می‌شود و در حین انجام آن می‌توان از لوسیون‌ها و روغن‌های طبیعی استفاده کرد. در ادامه با شما از تفاوت ماساژ صورت با دست و دستگاه صحبت می‌کنیم.

ماساژ صورت با دستگاه

یکی از روش‌های پرطرفدار ماساژ صورت استفاده از دستگاه ماساژور است. ماساژور صورت می‌تواند با کمک اتصالات مغناطیسی، عضلات و بافت صورت را مورد هدف قرار دهد. ماساژورهای صورت از سری‌های مختلف تشکیل شده‌اند و برای قسمت‌های مختلف مثل خطوط چشم، خط لبخند و مناطق بزرگ‌تر مانند پیشانی و گونه‌ها به کار می‌روند.

برخی از مدل‌های این دستگاه در کنار ماساژ دادن، به پاکسازی عمیق پوست نیز کمک می‌کنند. حرکت ضربه‌ای ملایم ماساژورها همچنین باعث گرمای بافت عضلانی پوست شده و جریان خون را در منطقه مورد نظر افزایش می‌دهد. بسیاری از متخصصان پوست استفاده از ماساژور صورت را به دلیل بهبود الیاف عضلانی و ظاهری طبیعی توصیه می‌کنند.

ماساژ صورت با دستگاه
ماساژ صورت با دستگاه یکی از راه‌های جلوگیری از پیری پوست به حساب می‌آید.

ماساژور صورت چگونه کار می‌ کند؟

دستگاه‌های ماساژور معمولآ یا به صورت کوبه‌ای و یا لرزشی، فشار بسیار ملایمی را به پوست وارد می‌کنند. حرکات نرم و ضربه‌ای دستگاه ماساژور، باعث تحریک تاندون‌ها می‌شود و انقباض عضلات صورت را از بین می‌برد. برای کار با دستگاه ماساژور، پیش از هر چیز حتمآ به راهنمای آن، دستورالعمل‌ها و سایر جزئیات دستگاه دقت کنید.

به طور کلی، بهترین روش برای استفاده‌ اولیه از ماساژور این است که از زمان‌های کوتاه شروع نمایید. مثلآ برای هر قسمت صورت تنها 30 ثانیه در نظر بگیرید و کم‌کم وقت آن را زیاد کنید. فراموش نکنید که ممکن است در دفعات اول، با کمی قرمزی پوست مواجه شوید که به عنوان یکی از عوارض ماساژ صورت با دستگاه شناخته می‌شود.

خرید دستگاه فیزیوتراپی و ماساژ خانگی راش

این دستگاه دارای یک جفت دمپایی برای ماساژ کف پا بوده و باعث رفع خستگی و افزایش گردش خون در بدن می‌شود. 

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

نکات مهم هنگام خرید ماساژور صورت

دستگاه‌های ماساژور بر اساس کارایی و برند، در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. اما به طور کلی بهتر است که پیش از خرید ماساژور به این چهار ویژگی دقت کنید:

سرعت دستگاه ماساژور

معمولآ دستگاه‌های ماساژور صورت، با سرعت‌های مختلفی کار می‌کنند. بهترین ماساژور صورت مدلی است که چندین سرعت مختلف را ارائه کند و در این زمینه تنوع بالایی داشته باشد.

وزن دستگاه ماساژور

از آنجایی که قرار است ماساژور را حین کار در دست‌هایتان نگه دارید، باید حتمآ به وزن آن توجه کنید. بهترین وزن ماساژور در محدوده 1 کیلوگرمی قرار دارد.

سر و صدای دستگاه ماساژور

برخی از مدل‌های ماساژور صدایی ندارند، در حالی که بعضی دیگر می‌توانند نسبتآ پر سروصدا باشند. اگر دوست دارید که کار کردن با دستگاه ماساژور برایتان آرامش‌بخش باشد، حتمآ به صدای آن دقت کنید.

باتری دستگاه ماساژور

عمر باتری ماساژور می‌تواند با توجه به مدل‌های مختلف، متفاوت باشد. بعضی از باتری‌ها تنها با 1 ساعت شارژ شدن، تا چندین روز کار می‌کنند و برخی دیگر نیازمند آن هستند که ساعت‌ها به پریز برق متصل باشند. ماساژورهایی که به باتری قابل تعویض مجهز هستند، قیمت بالاتری دارند اما معمولآ به دلیل کیفیت قابل قبول، با گذشت زمان پول شما را پس‌انداز می‌کنند.

مزایای کار با دستگاه ماساژور

استفاده از ماساژور صورت مزایای زیادی دارد. این وسیله می‌تواند فواید جسمی و روانی فراوانی برای شما به ارمغان بیاورد. فوایدی از جمله:

  • ماساژور به تسکین درد عضله و پوست کمک می‌کند.
  • ماساژور صورت باعث کاهش استرس می‌شود و تجربه‌ای آرامش‌بخش را فراهم می‌نماید.
  • به کمک این وسیله گردش خون افزایش پیدا می‌کند.
  • دستگاه ماساژور فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. شما می‌توانید این وسیله را به راحتی و در هرجا با خود حمل کنید.
  • مقرون‌به‌صرفه است و لازم نیست هر ماه برای ماساژدرمانی یا ماساژهای گران قیمت پولی بپردازید.
  • احتیاج به مهارت خاصی ندارد.

یکی از راه‌های کاهش خستگی و بی‌حالی صورت، بهره گرفتن از فن ماساژ است. با این روش ساده و با صرف کم‌ترین هزینه، می‌توانید شادابی را به چهره‌ی خود بازگردانید. برای تکمیل اطلاعات خود، مقاله‌ی تأثیر ماساژ صورت در زیبایی و رفع خستگی را مطالعه کنید.

ماساژ صورت با دست

بسیاری از ما اعتقاد داریم که برای داشتن پوست شفاف، باید انگشتان و دستان خود را از صورتمان دور نگه داریم. چنین باوری باعث شده است تا آرایش پوست را با پدهای تمیزکننده پاک کنیم و صورتمان را با برس‌های چرخان اسکراب بشوییم. در حالی که دستان ما قدرتمندترین و مؤثرترین ابزاری هستند که به کمک آن می‌توانیم صورتمان را لمس کرده و ماساژ دهیم. به همین دلیل، بسیاری از متخصصان مراقبت از پوست، طرفداران پروپاقرص ماساژ صورت با دست هستند.

به کمک ماساژ صورت با دست، خستگی و تنش در اطراف فک آزاد شده و قسمت‌های افتاده و شل پوست به تدریج قوی می‌شوند. مطالعات حتی نشان می‌دهند که ماساژ با دست امکان نفوذ عمیق‌تر کرم‌های موضعی و سرم‌ها را فراهم می‌کند. مانند ماساژ با دستگاه، ماساژ با دست نیز جریان خون در پوست صورت را بالا می‌برد. در نتیجه، چروک‌های ریز به مرور زمان کم‌عمق‌تر شده و پوست شاداب‌تر دیده می‌شود.

ماساژ صورت با دست
ماساژ صورت با دست باعث ایجاد حس آرامش و افزایش گردش خون می‌‌شود.
خرید روغن ماساژ ایوروشه حاوی روغن آرگان حجم 150 میل

این محصول به دلیل داشتن روغن آرگان و گل رز پوست را آبرسانی، نرم و لطیف می‌کند. با استفاده از این روغن یک ماساژ حرفه‌ای را تجربه خواهید کرد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

مزایای ماساژ صورت با دست

گزارش‌های محققان زیبایی نشان می‌دهد افرادی که از ماساژ صورت به کمک دست استفاده کرده‌اند، با اثرات شگفت‌انگیزی در پوست خود مواجه شده‌اند. اثراتی مانند:

  • ترمیم اسکار و جای زخم
  • ایجاد پوست درخشان‌تر
  • بهبود و کاهش آکنه و جوش‌های زیرپوستی
  • کاهش استرس و ایجاد حال خوب
  • از بین بردن خستگی و افتادگی پوست صورت

حالا که با مزایای ماساژ صورت آشنا شدید، بهتر است آن را در روتین پوستی خود قرار دهید. با این کار هم از نظر جسمی شاداب‌تر می‌شوید، هم از تنش‌ها و درگیری‌های ذهنی دور می‌شوید. برای آشنایی با چگونگی ماساژ صورت، مقاله‌ی آموزش ماساژ صورت را مطالعه کنید.

خرید گوی یخی مناسب برای ماساژ صورت بسته دو عددی

گوی یخی در بستن و کاهش منافذ پوستی تاثیر به سزایی دارد. این دستگاه در تحریک گردش خون بسیار موثر بوده و و پوستی صاف و یک‌دست را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی تصویر کلیک کنید.

ماساژ صورت با دست یا دستگاه؟

اگر همچنان با این سوال مواجهید که برای ماساژ صورت، ماساژور بهتر است یا دست، به شما توصیه می‌کنیم تا به این نکات دقت کنید:

  1. اولین و مهم‌ترین نکته این است که برای یک ماساژ حرفه‌ای با دست، حتمآ باید از کمک یک متخصص استفاده کنید. شاید روش‌هایی برای ماساژ صورت با دست در خانه وجود داشته باشد. با این حال، بسیاری از پزشکان توصیه می‌کنند که صورت خود را برای ماساژ با دست، به تجربه یک متخصص بسپارید.
  2. استفاده از ماساژور به مهارت یا توانایی خاصی احتیاج ندارد. شما می‌توانید بدون کمک دیگران و تنها با خواندن دستورالعمل وسیله، کار با آن را یاد بگیرید.
  3. با توجه به عملکرد کوبه‌ای و درمانی ماساژورها، کار تهاجمی و درمان عضلات به کمک دستگاه عمیق‌تر است؛ موضوعی که باعث افزایش گردش خون و توزیع اکسیژن در قسمت‌های مختلف صورت می‌شود. با این حال، دست همیشه محدودیت‌های خودش را دارد و ممکن است بعضی از نقاط موضعی صورت به خوبی ماساژ داده نشوند.
  4. از طرف دیگر، ضربه‌های نرم ماساژورها می‌تواند در مناطق مختلف پوست گسترده شده و به خوبی نفوذ کند. در حالی که ممکن است در ماساژ با دست، فشار زیادی به صورت بیاید و باعث درد در بخش‌هایی از پوست شود.

 بنابراین به نظر می‌رسد که ماساژورها در این رقابت پیروز میدان هستند و می‌توانند تاثیر بیشتری از ماساژ با دست، روی پوست صورت بگذارند.

سوالات متداول

ماساژ صورت برای نخستین بار در کدام کشور رواج یافت؟

ماساژ صورت برای نخستین بار 3 هزار سال پیش و توسط مردم چین به دنیا معرفی شد.

یکی از عوارض ماساژ صورت با دستگاه را نام ببرید؟

قرمزی پوست می‌تواند به عنوان یکی از عوارض ماساژ با دستگاه شناخته شود.

وزن مناسب دستگاه ماساژور چقدر است؟

بهترین وزن ماساژور در محدوده 1 کیلوگرمی قرار دارد.

به دو مورد از فواید ماساژ صورت با دست اشاره کنید؟

ترمیم اسکار و ایجاد پوست درخشان از جمله فواید ماساژ صورت با دست است.