زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آشنایی با محصولات مراقبت از پوست و موی حاوی آووکادو

wordcamp
562
12 دقیقه
آشنایی با محصولات مراقبت از پوست و موی حاوی آووکادو

آووکادو یکی از میوه‌هایی است که در چند سال اخیر به دلیل خاصیت‌هایی که دارد محبوب دل‌ انسان‌ها در همه جای دنیا شده است. آووکادو را می‌توان در کنار سایر میوه‌ها و شبیه به آنها به عنوان یک میان وعده سالم خورد و یا آن را به قسمتی از یک ساندویچ خوشمزه تبدیل کرد. البته جز این موارد آووکادو را می‌توانید داخل اسموتی بریزید تا به صورت یک نوشیدنی خنک از آن لذت ببرید. آووکادو، این میوه مکزیکی، خواص زیادی برای پوست و مو هم دارد. برای همین از آن در تولید محصولات مراقبتی پوست و مو هم استفاده می‌شود. در این مقاله قرار است به معرفی محصولات آووکادو برای پوست و مو بپردازیم. اگر به سلامت پوست و موی خود اهمیت می‌دهید، با ما همراه باشید.

خواص آووکادو برای پوست

همان‌طور که گفتیم آووکادو خواص زیادی برای سلامتی قسمت‌های مختلف بدن دارد. در این بخش در مورد خواض آووکادو برای پوست صحبت خواهیم کرد.

علاوه بر آووکادو، گیاهان و میوه‌های دیگری هم وجود دارند که خواص زیادی برای سلامتی، به خصوص پوست و مو دارند. اگر دوست دارید در مورد خواص نعنا و محصولات آن بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله‌ای تحت عنوان «معرفی بهترین محصولات حاوی نعناع برای پوست و مو» را بخوانید.

خاصیت ضد پیری

آووکادو به دلیل ویتامین E فراوانی که دارد به پر شدن پوست شما کمک می‌کند. در نتیجه باعث کمتر دیده شدن خطوط و چین‌وچروک‌ها خواهد شد. علاوه بر این، وجود کلروفیل در این میوه باعث شده تا مملو از مزایای آنتی اکسیدانی است باشد. کلروفیل به محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی مثل آلودگی که می‌توانند به پوست شما آسیب رسانده و باعث پیری زودرس شوند، کمک می‌کند. در نهایت، این میوه می‌تواند تولید کلاژن را تحریک کند. کلاژن وظیفه دارد تا به حفظ انعطاف و جوانی پوست شما کمک کند.

خاصیت مرطوب کنندگی

یکی دیگر از خواص آووکادو برای پوست، خاصیت آب‌رسانی و مرطوب‌کنندگی آن است. آووکادو به دلیل داشتن روغن‌های مفید و ویتامین‌هایی مثل D، A و E که دارد، به خوبی می‌تواند پوست را آب‌رسانی کنید. در نیتجه با استفاده از محصولات آووکادو برای پوست، پوستی نرم و لطیف خواهید داشت. شما می‌توانید علاوه بر محصولات موجود در بازار، از خود میوه آووکادو هم به عنوان ماسک استفاده کنید. کافیست تا مقداری از آن را له کنید و بعد از آن که یک دست شد، روی پوست بمالید و بعد از ده دقیقه آن را بشویید. از خاصیت مرطوب‌کنندگی آووکادو برای پوست دست‌ها که این روزها به دلیل شستن بیشتر و تماس با الکل خشک‌تر می‌شوند هم غافل نشوید.

زنی در حال استفاده از پوره آووکادو به عنوان ماسک صورت
آووکادو را بع عنوان ماسک آب‌رسان می‌توان استفاده کرد.

درمان آفتاب سوختگی

اشعه ماورابنفش (UV) نور خورشید برای پوست بسیار مضر است. اگر به درستی ضد آفتاب نزنید و از پوستتان در برابر آفتاب محافظت نکنید ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید. آفتاب سوختگی در جاهایی که آفتاب شدید وجود دارد و یا ساحل و هنگام شنا بیشتر اتفاق می‌افتد. اگر به هر دلیلی دچار آفتاب سوختگی شدید، آووکادو می‌تواند باعث کاهش قرمزی، التهاب و ناآرامی شما شود. آووکادو را روی قسمت‌هایی از بدن که دچار آفتاب سوختگی شده بمالید تا شاهد تاثیر شگفت‌انگیز آن روی پوستتان شوید. برای آرامش بیشتر پوست و برای ایجاد حس خنکی، می‌توانید کمی ماست به آووکادو اضافه کنید و بعد این ترکیب را روی قسمت‌های آفتاب سوخته بزنید.

کنترل و درمان آکنه

وجود اسید لوریک به عنوان یک ماده ضد میکروب و ضد التهاب در آووکادو موجب کنترل و از بین رفتن آکنه خواهد شد. علاوه بر این دیگر خواص آووکادو، مثل رطوبت‌رسانی هم به کنترل آکنه پوستی کمک خواهد کرد. پس با خیال راحت از ماسک آووکادو، کرم و دیگر محصولات آووکادو برای پوست آکنه‌دار استفاده کنید تا از شر آکنه‌های پوستی خلاص شوید.

صورت آکنه دار
آووکادو می‌تواند آکنه‌های پوستی شبیه به عکس را درمان و یا کنترل کند.

لایه برداری پوست

آووکادو به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی قادر به لایه‌برداری ملایم پوست شما خواهد بود. استفاده از آووکادو روی پوست می‌تواند منافذ پوست را باز کرده و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد. علاوه بر این آووکادو چربی اضافی که پوست ترشح می‌کند را از بین می‌برد. آووکادو باعث تغذیه پوست شده و به ترمیم و جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. شما می‌توانید از خود میوه آووکادو به صورت له شده و یک‌دست برای این منظور استفاده کنید و یا از یک اسکراب آووکادو که کمی قوی‌تر از خود میوه است کمک بگیرید. اسکراب آووکادو به دلیل داشتن دانه‌های ریز و زبر به راحتی لایه‌برداری پوست را انجام خواهد داد. در ادامه و در بخش معرفی محصولات آووکادو برای پوست، یک لایه‌بردار هم معرفی خواهیم کرد.

رفع خشکی و ترک پا

پا و پاشنه آن جز قسمت‌های از بدن هستند که به مراقبت آنها خیلی اهمیت داده نمی‌شود. پاهای ما تمام روز وزن ما را تحمل می‌کند و به دلیل برخوردی که با جوراب یا کفش نامناسب و یا زمین خواهد داشت می‌تواند دچار خشکی شود. البته آب‌وهوا، به خصوص هوای خشک هم عاملی برای خشکی و ترک پا است. یکی از خواص آووکادو برای پوست پا کاربرد دارد. آووکادو به دلیل آن که غنی از اسید اولئیک است، به آسانی می‌تواند خشکی پا و پاشنه آن را برطرف و آن را تغذیه کند.

استفاده از کرم آووکادو برای رفع خشکی پا
محصولات آووکادو برای پوست پا و رفع خشکی آن مفید هستند.

خواص آووکادو برای مو

تا این‌جا با خواص فوق‌العاده برای پوست آشنا شدید. در این بخش قرار است تا در کنار هم در مورد خواص آووکادو برای مو صحبت کنیم تا متوجه شوید که باید سراغ محصولات آووکادو برای مو بروید یا نه.

اگر تا این قسمت از مقاله به آشنایی با خواص آووکادو و همین‌طور نعناع برای پوست و مو علاقه‌مند شده‌اید، خواندن مقاله دیگری به نام «مراقبت از پوست و مو با بابونه و خواص جادویی آن» خالی از لطف نخواهد بود.

درمان شوره سر

شوره سر یک بیماری مربوط به مو و پوست سر است که علاوه بر خارش می‌تواند ظاهر بدی برای کسی که به آن مبتلا است ایجاد کند. دلیل ایجاد شوره سر خشکی بیش از انداره، افزایش ترشح چربی و یا عفونت‌هایی است که منشا میکروبی دارند. بافت مرطوب، نرم و کره‌ای آووکادو شبیه ماسک مو عمل کرده و موجب مرطوب‌کنندگی پوست کف سر و موها می‌شود. علاوه بر این، آووکادو به کاهش التهاب پوست سر، تحریک فولیکول‌های غیر فعال مو و ترمیم و جوان‌سازی پوست سر کمک می‌کند. به همین دلیل است که آووکادو در برابر شوره سر بسیار خوب عمل می‌کند. پس برای رفع مشکل شوره سر می‌توانید از محصولات آووکادو برای مو استفاده کنید.

رطوبت رسانی به مو

دلایل زیادی برای خشکی، کدری و آسیب‌دیدگی موهای شما وجود دارد. استفاده از آووکادو یک درمان عالی برای حل تمام این مشکلات است. این میوه سرشار از ویتامین‌های E، A، D و B6 است که به کنترل موهای فوق‌العاده خشک، وز و شکننده کمک می‌کند. آووکادو به لطف وجود پروتئین‌ها، اسیدهای آمینه، منیزیم، اسید فولیک، مس و آهن از موهای شما محافظت همه جانبه می‌کند.

استفاده از آووکادو به عنوان ماسک مو
استفاده از آووکادو به عنوان ماسک مو منجر به رطوبت‌رسانی و سلامت مو خواهد شد.

بهبود سلامت مو

اسیدهای پالمتیک، اولئیک و لینولئیک موجود در آووکادو نرم‌کننده‌های طبیعی هستند که می‌توانند موهای شما را صاف و نرم کرده و مانع از شکنندگی آنها شود. از دیگر خواص آووکادو برای مو راحت‌ شدن شانه‌ کردن آنها است. علاوه بر این، اسیدهای آمینه موجود در آووکادو به تقویت و ضخیم شدن موها کمک می‌کند. آووکادو دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به جلوگیری از آسیب، شکستن و نازک شدن مو کمک می‌کند.

معرفی محصولات آووکادو برای پوست و مو

حالا وقت آن رسیده تا به معرفی محصولات آووکادو برای مو و پوست بپردازیم تا بتوانید از بین آنها بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشید.

ماسک پا ورقه ای بایوآکوا حاوی عصاره آووکادو

پوست پا اغلب داخل جوراب و کفش بوده و کمتر از بقیه بدن هوای آزاد به آن می‌رسد، به همین دلیل این ناحیه بیشتر در خطر بروز انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها قرار می‌گیرد. ماسک پا بایوآکوا حاوی عصاره آووکادو پوست پا را نرم و لطیف کرده و از خشکی و پیری زودرس پا جلوگیری می‌کند. علاوه بر این خاصیت ضدعفونی کننده و آنتی باکتریال داشته و آلودگی‌های پا را از بین می‌برد. ویژگی‌های این محصول به اختصار به شرح زیر است:

خرید ماسک پا ورقه ای بایوآکوا حاوی عصاره آووکادو
  • مرطوب‌کننده و نرم‌کننده
  • لایه‌برداری سلول‌های مرده
  • آبرسانی بالا
  • جلوگیری از پیری زودرس پا
  • ضدعفونی‌کننده و آنتی‌باکتریال

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

ماسک موی آبرسان با عصاره آووکادو شون

ماسک موی شون با داشتن عصاره گیاه آووکادو و با توجه به این‌که این گیاه بسیار چرب و حاوی روغن فراوان است، سبب می‌گردد موها از حالت خشک خارج شده و رطوبت لازم را به دست آورد. استفاده از این محصول به افرادی که دارای موهای خشک هستند توصیه می‌شود و بهتر است افرادی که موهای چرب دارند از این محصول استفاده نکنند.

با استفاده مداوم از ماسک موی آبرسان با عصاره آووکادو شون موهای لطیفی خواهید داشت و به تدریج زبری و خشک بودن موها از بین خواهد رفت. این ماسک مو علاوه بر عصاره گیاه آووکادو حاوی ویتامین های A، B، C، D و E و همچنین آنتی‌اکسیدان های فراوان است. با استفاده از ماسک موی آبرسان با عصاره آووکادو شون درخشش موها افزایش یافته و موها کاملا ویتامینه می‌شوند. این ماسک برای موهای رنگ شده یکی از مناسب ترین انتخاب‌ها خواهد بود. ویژگی‌های این محصول را در لیست زیر ببینیم:

خرید ماسک موی آبرسان با عصاره آووکادو شون
  • ترمیم‌کننده مو
  • دارای ویتامین‌های E، A، B، C و D
  • حاوی عصاره آووکادو
  • رفع خشکی مو
  • مناسب برای موهای رنگ‌شده

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

ماسک صورت وارمی حاوی خاک رس و آووکادو

این ماسک صورت یکی دیگر از محصولات آووکادو برای پوست است که منافذ پوست را پاک‌سازی و به مرور زمان آنها را کوچک می‌کند. ترکیبات این ماسک حاوی کائولین و بنتونیت است که دانه‌های سرسیاه و آلودگی‌های پوستی را جذب خود کرده و پوست را به صورت ملایم لایه‌برداری و تقویت می‌نماید. پس از استفاده از این محصول پوست شما شاداب و درخشان می‌شود و دانه‌های سرسیاه پوستی شما به کل از بین خواهد رفت.

این ماسک فوق العاده حاوی خاک رس بوده که به صورت ملایمی پوست را لایه برداری و سلول‌های پوستی را برای تولید سلول‌های جدید تحریک می‌کند. این محصول انتخاب بسیار مناسب و ایده‌آل برای پوست‌های نرمال تا مختلط است. چربی پوست شما پس از استفاده از آن تنظیم می‌شود و برق اضافه پوست از بین خواهد رفت. ویژگی‌های این محصول را با هم مرور می‌کنیم:

خرید ماسک صورت وارمی حاوی خاک رس و آووکادو
  • حاوی عصاره آووکادو
  • دارای خاصیت لایه‌برداری
  • مرطوب‌کننده پوست
  • از بین برنده جوش‌های سرسیاه

کرم مرطوب کننده دست، صورت و بدن کامان حاوی ب کمپلکس و عصاره آووکادو 

کرم مرطوب‌کننده کامان مدل ب کمپلکس حاوی عصاره آووکادو مناسب برای پوست‎‌های حساس و خشک است. عصاره آووکادو که منبعی سرشار از آنتی‌اکسیدان است در این محصول از پوست در برابر آلودگی‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین آووکادو حاوی اسیدهای چرب ضروری پوست بوده که استفاده از آن در مرطوب‌کننده کامان، باعث تغذیه و ترمیم پوست می‌شود. ترکیبات دیگری از جمله گلیسیرین، روغن بادام شیرین، عصاره شی باتر و روغن زیتون در این محصول وجود دارد که همگی باعث نرم و لطیف شدن بافت پوست در۲۴ ساعت شبانه روز می‌شوند. کرم مرطوب کننده کامان حاوی ب کمپلکس و آووکادو مناسب دست، صورت و بدن است. پس از ۷ روز استفاده از مرطوب کننده آرگان کامان شاهد ۹۸ درصد افزایش رطوبت پوست خواهید بود. ویژگی‌های این محصول به شرح زیر است:

خرید کرم مرطوب کننده دست، صورت و بدن کامان حاوی ب کمپلکس و عصاره آووکادو
  • مناسب پوست حساس و خشک
  • حفظ رطوبت پوست تا ۲۴ ساعت
  • جلوگیری از پیری پوست
  • عدم ایجاد حس چربی روی سطح پوست

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

شامپو مرطوب کننده آووکادو مناسب برای موهای خشک 

شامپو آووکادو شون مناسب برای موهای خشک است. وجود عصاره آووکادو در این شامپو موجب رطوبت‌رسانی به مو می‌شود. علاوه بر آن وجود ویتامین های A، B و C موجب تقویت موها و محافظت از مو در برابر رادیکال‌های آزاد می‌شود. شامپو آووکادو شون یک تنظیم‌کننده فوق‌العاده PH نیز هست، وقتی که PH مو شما تنظیم باشد، پس از حمام هرگز موهای شما دچار گره‌خوردگی نخواهد شد. این شامپو مناسب افرادی است که موهایی خشک و شکننده دارند. با استفاده از این شامپو می‌توانید جانی دوباره به موهای خود ببخشید. ویژگی‌های این محصول به اختصار در لیست زیر عنوان شده است:

خرید شامپو مرطوب کننده آووکادو مناسب برای موهای خشک شون
  • مناسب موهای خشک
  • تقویت‌کننده مو
  • حاوی عصاره آووکادو برای رطوبت‌رسانی به مو
  • تنظیم PH مو

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد خواص آووکادو، این میوه محبوب، برای پوست و مو صحبت کردیم و در ادامه محصولات پوست و مو که در تولید آنها آووکادو استفاده شده است معرفی کردیم. اگر شما هم در مورد موضوع این مقاله نظری دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به آن اضافه کنید، خوشحال می‌شویم تا آن را با ما و خواننده‌های این مجله، در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد محصولات آووکادو برای پوست و مو

خواص آووکادو برای پوست چیست؟

آووکادو باعث رطوبت‌رسانی، کنترل آکنه والتیام آفتاب‌سوختگی شده و خاصیت ضد پیری دارد.

خواص آووکادو برای مو چیست؟

آووکادو شوره سر را برطرف و موهای خشک و وز را ترمیم می‌کند. همچنین به دلیل وجود ویتامین‌های مختلف و چربی‌های مفید، منبعی برای تغذیه و تقویت موها است.

محصولات آووکادو برای پوست کدامند؟

ماسک پای بایو آکوآ حاوی عصاره آووکادو، ماسک صورت آووکادو و خاک رس وارمی و کرم مرطوب‌کننده کامان که دارای آووکادو است جز محصولات آووکادو برای پوست هستند.

محصولات آووکادو برای مو کدامند؟

شامپو آووکادوی شون برای موهای خشک و ماسک موی آبرسان حاوی آووکادوی شون، بخشی از محصولات آووکادو برای مو هستند.