زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی بهترین برندهای آرایشی کرولتی فری خارجی برای حفاظت از حقوق حیوانات

wordcamp
275
10 دقیقه
معرفی بهترین برندهای آرایشی کرولتی فری خارجی برای حفاظت از حقوق حیوانات

آیا تا به حال عبارتی مانند محصولات آرایشی کرولتی فری به گوشتان خورده است؟ آیا با برندهای کرولتی فری خارجی آشنایی دارید؟ آیا تا‌ کنون به نحوه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فکر کرده‌اید؟ عده زیادی از مردم دوست دارند بدانند محصولاتی که استفاده می‌کنند دارای چه ترکیباتی هستند. عده‌ای هم حتی خواهان دانستن اطلاعاتی بیشتر از این هستند؛ از جمله نحوه ارزیابی سلامت این محصولات که امروزه در بین مردم به یک موضوع بحث بسیار جدی تبدیل شده است. منظور از نحوه ارزیابی، مراحلی است که یک محصول طی می‌کند تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، سلامتی او را تهدید نکند.

همه‌ ما امروزه کم و بیش از محصولات بهداشتی، مراقبتی و آرایشی استفاده می‌کنیم. عده‌ای ممکن است طرفدار پروپاقرص بروز‌ترین محصولات باشند و در دسته بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان این محصولات قرار بگیرند. عده‌ای هم به کمترین استفاده از این محصولات بسنده کرده و فقط در روتین بهداشتی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. در هر صورت، استفاده از محصولات مراقبتی و آرایشی جزء جدایی‌ناپذیر زندگی مردم امروزی است.

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین برندهای آرایشی کرولتی فری خارجی آشنا کنیم. اما پیش از آن، لازم است به اهمیت استفاده از محصولات بدون تست حیوانی واقف شوید.

کدام برندها تست حیوانی دارند؟

شرکت‌های بزرگ و مشهوری در سطح بین‌المللی هستند که برای تعیین استاندارد محصولات خود آن‌ها را به روش‌هایی نسبتا قدیمی روی حیوانات تست می‌کنند. ممکن است نام خیلی از این شرکت‌ها را شنیده باشید یا از محصولات آن‌ها استفاده کرده باشید. برندهایی نظیر مک، لورال، استی لادر و بسیاری دیگر از برندهای مطرح از جمله معروف‌ترین برندهایی هستند که محصولات خود را بر روی حیوانات تست می‌کنند تا از سلامت آن‌ها مطمئن شوند.

تست حیوانی
با تهیه نکردن محصولاتی که تست حیوانی دارند، از جان و حقوق حیوانات دفاع می‌کنید.

به طبع، تست حیوانی روشی غیراخلاقی و خشونت‌آمیزتلقی می‌شود؛ چرا که بسیاری از حیوانات طی ارزیابی سلامت محصولات دچار بیماری، مسمومیت، نقص عضو و یا حتی مرگ می‌شوند. به همین علت بسیاری از حامیان حقوق حیوانات به مخالفت با این برندها برخاسته‌اند.

آن‌ها معتقدند روش‌های قدیمی و منسوخ‌ شده‌ای نظیر تست‌‌های حیوانی نمی‌توانند به طور کامل سلامت محصولات را تضمین کنند. از اصلی‌ترین دلایل این افراد بر این ادعا این است که بدن حیوانات نسبت به این محصولات واکنشی متفاوت با واکنش بدن انسان دارند. علاوه‌ بر این روش‌های جدیدتری برای سنجش سلامت این محصولات وارد عرصه تولید شده‌اند که به گفته بسیاری از متخصصان حتی می‌توانند نتایج دقیق‌تری در مقایسه با تست حیوانی ارائه بدهند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید برای زیبایی خود به این شرکت‌ها پول بدهید تا سالانه جان میلیون‌ها حیوان را در خطر بیندازند، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با برندهای آرایشی کرولتی فری خارجی آشنا کنیم.

کرولتی فری چیست؟

محصولات آرایشی و بهداشتی در فرآیند تولید خود تحت آزمایش‌هایی قرار می‌گیرند تا سلامتشان تایید شود. در واقع، همان طور که داروها را روی موش‌ها آزمایش می‌کنند تا تاثیر آن‌ها را روی انسان تشخیص دهند، همین اتفاق برای لوازم آرایشی و بهداشتی هم می‌افتد.

اما به کمک پیشرفت علم، امروزه نیازی نیست تا این مواد روی حیوانات مورد آزمایش قرار بگیرد. با این حال، برخی از شرکت‌ها برای فرار از هزینه این آزمایش‌ها، به همان آزمایش سنتی روی حیوانات ادامه می‌دهند.

برندهای کرولتی فری مخالف این نوع از آزمایش هستند. آن‌ها برای حیات حیوانات احترام قائلند و در نتیجه، از روش‌های دیگری برای ارزیابی محصولات خود استفاده می‌کنند.
جدا از این مسئله، بسیاری از لوازم آرایشی برای تولید شدن نیازمند اجزای حیوانی هستند. برای مثال، چربی خوک از پرکاربردترین محصولات حیوانی مورد استفاده در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در جهان است.

برندهای کرولتی فری به جای این مواد، از مواد طبیعی غیرحیوانی استفاده می‌کنند.

علامت کرولتی فری
هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، به وجود علامت کرولتی فری روی بسته‌بندی آن دقت کنید.

بهترین برندهای لوازم آرایشی بدون تست حیوانی خارجی

رسیدیم به جان کلام. جایی که با برندهایی آشنا می‌شوید که در کنار ارائه کیفیت بسیار بالا، محصولات خود را روی حیوانات آزمایش نمی‌کنند. برخی از این برندها مشخصاتی دارند که شما را متحیر خواهد ساخت. در واقع، اینجا جایی است که می‌توانید تصمیم بگیرید که برای زیبایی خود، حیوانات را فدا کنید یا نه. شاید به نظر شما این طور نیاید که استفاده از یک کرم دست، ممکن است جان یک حیوان را به خطر بیندازد؛ اما حقیقت ماجرا همین است.
پس این شما و این معرفی برندهای کرولتی فری خارجی و مسیری که از صلح و اخلاق عبور می‌کند:

برند بادی شاپ (Body shop)

برند بادی شاپ یکی از برندهای محبوب کشور انگلیس است که در سال ۱۹۷۶ تاسیس شده و تا کنون با موفقیت به کار خود ادامه داده است. محصولات برند بادی شاپ بیشتر در دسته محصولات مراقبتی و زیبایی قرار می‌گیرند. اخیرا تنوع محصولات تخصصی و درمانی برند بادی شاپ افزایش داشته که این امر مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. برند بادی شاپ از همان ابتدا با عملکرد متفاوت خود محبوبیت زیادی کسب کرد. این شرکت علاوه بر تولید محصولات وگان و کرولتی فری، در طول سال‌های فعالیت خود به حمایت از زنان و بنیادهای خیریه پرداخته است. بادی شاپ با عملکرد مثبتی که در طول چهل و هفت سال فعالیت خود داشته الگوی کنشگری بسیاری دیگر از برندهای مطرح فعلی شده است.

برند پیکسی (pixi)

برند پیکسی بیست سال پیش در لندن تاسیس شد. هدف اصلی این برند حفاظت از زیبایی طبیعی است. بنابراین می‌توان گفت اکثر محصولات این برند در دسته محصولات مراقبتی پوست قرار می‌گیرند. این برند با استفاده از ترکیبات گیاهی موثر، به تولید محصولات مراقبتی باکیفیت و در عین حال دارای قیمت مناسب می‌پردازد. بنیان‌گذار این برند یک میکاپ آرتیست باتجربه بود که توانست فرمولاسیونی بسیار کارآمد را در محصولات خود به کار بگیرد و به فروش خوبی برسد. علاوه بر کیفیت بالا، کرولتی فری بودن محصولات این برند باعث محبوبیت آن‌ها میان مردم علی‌الخصوص اینفلوئنسرها شده است.

برند اسنس (essence)

برند آلمانی اسنس در سال ۲۰۰۱ وارد بازار شد و در مدت کوتاهی توانست با قیمت مناسب و کیفیت بالای محصولات خود وارد عرصه رقابت با محصولات روز دنیا شود. برند اسنس در سال ۲۰۰۷ به عنوان برترین برند آرایشی در آلمان انتخاب شد و توانست در سال ۲۰۱۱ جایزه best in beauty را در بررسی سالانه مجله مد allure کسب کند. علاوه بر تمامی مواردی که گفته شد، برند اسنس برای هر سلیقه و نیازی محصولات متنوعی ارائه داده است و اگر به دنبال بروزترین محصولات آرایشی هستید، قطعا یکی از پیشنهادات ما محصولات این برند است. یک از برگ‌های برنده این برند تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی، همین بوده است که برای ارائه محصولات خود جان هیچ حیوانی را نمی‌گیرد.

برند دبورا (deborah)

برند ایتالیایی دبورا از برندهای قدیمی ایتالیایی است که در سال 1903 تاسیس شد. این برند ابتدا در شهر پاریس فرانسه تاسیس شد؛ اما دفتر اصلی آن در کشور ایتالیا است. شعار این برند «زندگی کن و سالم بمان» است. بنیان گذاران این برند برادران بونتی هستند که آخرین نسل از خانواده‌ای شیمیدان و مهندس هستند. با توجه به قدمت و سابقه درخشانی که برند دبورا در تولید محصولات متنوع و باکیفیت داشته است، می‌توان آن را یکی از موفق‌ترین برندهای آرایشی در جهان قلمداد کرد که محصولاتی کرولتی فری و فاقد مواد حساسیت‌زا تولید می‌کند.

برند اوردینری (ordinary)

برند اوردینری در سال ۲۰۱۶ توسط براندون ترواکس تاسیس شد. این برند کانادایی به ارائه محصولات مراقبت از پوست می‌پردازد و نوآوری‌هایش در صنعت محصولات مراقبتی معروف است. برند اوردینری اخیرا مجموعه‌ای از محصولات زیبایی را نیز به لیست محصولات خود اضافه کرده که مورد استقبال قرار گرفته است. محصولات اوردینری نه تنها فاقد تست حیوانی هستند، بلکه در دسته محصولات وگان نیز قرار می‌گیرند. قیمت بسیار پایین محصولات اوردینری در کنار کیفیت بالای آن‌ها عرصه رقابت را بر رقبا تنگ کرده‌ است. این مزایای محصولات اوردینری در کنار مشخصاتی مانند فاقد اسانس و مواد حساسیت‌زا بودن آن‌ها را جزو بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی کرولتی فری قرار می‌دهد.

برند تارت (tarte)

برند تارت در سال ۲۰۰۰ توسط مورین کلی در آمریکا تاسیس شد. موسس این برند تولیدکننده محصولات آرایشی کرولتی فری تحصیلات خود را در رشته روانشناسی پیگیری می‌کرد. اما رویایی در سر داشت که نتوانست قید آن را بزند. او می‌خواست برند تولید لوازم آرایشی و بهداشتی خود را داشته باشد. پس آن را بیست سال پیش عملی کرد.
این برند با وجود سابقه محدود ۲۰ ساله خود توانسته است محبوبیت زیادی بین مصرف‌کنندگان کسب کند و با کیفیت بالای محصولات خود، اعتماد مصرف کنندگان را جلب کند. برند تارت علاوه بر تولید محصولات آرایشی با‌کیفیت، به تولید محصولات مراقبت پوستی نیز می‌پردازد. برخی از محصولات این شرکت در دسته محصولات وگان نیز قرار می‌گیرند. در واقع، به صورت خلاصه می‌توان این برند را از بهترین برندهای آرایشی کرولتی فری خارجی به شمار آورد.

تست حیوانی
لوازم آرایشی و بهداشتی‌ای را انتخاب کنید که تست حیوانی ندارند.

برند رولوشن (Revolution)

برند رولوشن کار خود را از 28 سال پیش آغاز کرد. این برند هم همانند سایر برندهای داخل این لیست، فاقد آزمایش حیوانی است و به عنوان یک برند به اصطلاح فاقد خشونت شناخته می‌شود.
این برند انگلیسی توسط آدام مینتو تاسیس شد و طی سال‌های فعالیت خود توانسته است طرفداران بیشماری در سراسر جهان پیدا کند. بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی برند رولوشن در دسته محصولات وگان قرار می‌گیرند.
رولوشن به معنای انقلاب است و شعار اصلی این شرکت همین است: شما انقلاب هستید.
معنای اصلی این شعار این است که انسان‌ها می‌توانند با ایجاد تغییراتی در الگوهای مصرف خود، باعث بهبود شرایط زندگی برای تمام جانداران روی زمین شوند.

نتیجه گیری

این به شما بستگی دارد که از چه برند و محصولاتی برای آرایش و بهداشت خود استفاده کنید. اما فراموش نکنید که برخی از این انتخاب‌ها گذشته‌ای سیاه یا شاید سرخ داشته‌اند. وقتی محصولات با کیفیت و خوش‌قیمت برندهای نام‌برده در دسترس شما قرار دارد، کمی ظالمانه است که نسبت به زندگی حیوانات بی‌تفاوت باشید.

سوالات پرتکرار درباره برندهای کرولتی فری خارجی

محصولات کرولتی فری چیستند؟

محصولات کرولتی فری یا بدون خشونت به محصولاتی گفته می‌شود که در فرآیند تولید آن‌ها خشونتی متوجه حیوانات نباشد. بسیاری از این محصولات گیاهی هستند و در بازار به وفور پیدا می‌شوند.

آیا کیفیت محصولات کرولتی فری کمتر از محصولات دارای تست حیوانی است؟

خیر؛ به هیچ عنوان. تجربه نشان داده است که بهترین برندهای لوازم آرایشی کرولتی فری خارجی چیزی کمتر از سایر برندها ندارند. بسیاری از این برندها حتی قیمتی کمتر از رقبای خود دارند.

لوازم آرایشی و بهداشتی کرولتی فری گران است؟

برخی از برندهای کرولتی فری قیمت نسبتا بالایی دارند؛ اما نه تمام آن‌ها. در واقع، قیمت محصولات کرولتی فری همانند سایر محصولات غیر کرولتی فری، به برند تولیدکننده بستگی دارد.