زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماسک صورت برای پوست چرب؛ آشنایی با ماسک‌های خانگی و بهترین محصولات بازار

wordcamp
253
8 دقیقه
ماسک صورت برای پوست چرب؛ آشنایی با ماسک‌های خانگی و بهترین محصولات بازار

داشتن پوست چرب می‌تواند کلافه کننده باشد. همیشه تمیز نگه داشتن پوست چرب، کار مشکلی است. برای تمیزی پوست صورت چرب، استفاده از ماسک‌های صورت می‌تواند راه حل خوبی باشند. یک ماسک صورت برای پوست چرب، می‌تواند چربی‌های اضافه پوست را بزداید و باعث تمیزتر شدن پوست صورت شما شود. استفاده منظم از ماسک‌ پوست کارخانه‌ای می‌تواند از نظر اقتصادی به صرفه نباشد. از این رو شاید بهتر باشد که خودتان در خانه، ماسک صورت برای پوست چرب تهیه کنید.

چرا پوست صورت چرب می‌شود؟

اصطلاح پزشکی چرب بودن پوست، «سبوریا» نام دارد. پوست به طور طبیعی، یک نوع چربی به نام «سبوم» تولید می‌کند. سبومِ روی پوست برای مرطوب ماندن و حفاظت سلول‌های پوستی از عفونت نقش مهمی دارد. سبوریا هنگامی اتفاق می‌افتد که میزان سبوم پوست، از حد معمول فراتر رود. این موضوع باعث می‌شود پوست شما چرب به نظر بیاید. چربیِ پوست اغلب اوقات توسط هورمون‌ها اتفاق می‌افتد. به همین خاطر است که در دوران بلوغ و اوج فعالیت هورمون‌ها، پوست حالت چربی بیش‌تری به خودش می‌گیرد. افزایش سطح آندروژن در دوره بلوغ، میزان چربی پوست را افزایش می‌دهد. پس از پایان دوره بلوغ، تولید آندروژن رو به افول می‌رود اما پوست برخی هم‌چنان چرب می‌ماند.

داشتن پوست چرب، یک مسئله ژنتیکی است. عواملی چون قاعدگی، تجربه استرس بالا، مرطوب بودن هوای بیرون، به کار بردن آرایش‌های سنگین و صحبت کردن مداوم با یک تلفن همراه آلوده می‌تواند باعث افزایش سطح چربی پوست شود. استفاده از مواد شوینده خشن، استفاده از لوازم مراقبتی و آرایشی که مخصوص پوست شما نیستند و برنزه کردن پوست، عواملی هستند که حتی در صورت نداشتن زمینه ژنتیکی می‌توانند باعث چرب شدن پوست شما شوند. برخی داروهای خاص نیز می‌توانند در چرب‌تر شدن پوست‌تان نسبت به حالت عادی، نقش داشته باشند.

بخش مهمی از مواردی که اشاره شد، قابل کنترل است. با این حال اگر موارد بالا را رعایت می‌کنید و هم‌چنان پوست‌تان چرب است، می‌توانید از یک ماسک صورت برای پوست چرب و یا اسکراب صورت خانگی بهره ببرید. اگر انتخاب شما ماسک است، بهتر است از مواد طبیعی بهره ببرید تا خیال‌تان بابت مواجه نشدن با آسیب‌های پوستی، راحت باشد.

ماسک‌های طبیعی مخصوص پوست چرب

همان‌طور که اشاره شد، طبیعی بودن ماسک برای درمان پوست چرب می‌تواند تاثیر مهمی داشه باشد. ماسک‌های طبیعی پوست چرب به راحتی در خانه قابل تهیه هستند و می‌توانید مطمئن باشید که مشکلی برای پوست‌تان ایجاد نمی‌شود. در این بخش از مطلب، به معرفی شش ماسک خانگی مخصوص صورت چرب می‌پردازیم.

ماسک صورت موز

موز می‌تواند باعث تسکین پوست چرب شود. با له کردن موز و قرار دادن آن روی صورت‌تان، می‌توانید به کاهش چربی پوست‌تان کمک کنید. ترکیب موز و عسل می‌تواند برای مراقبت از پوست چرب، بسیار کارآمد باشد. برای تهیه این ماسک، پیشنهاد می‌شود از موز رسیده استفاده کنید. حتی می‌توانید موز را منجمد کرده و آن را روی پوست بگذارید تا از اثر خنک‌کنندگی‌اش نیز بهره ببرید. تهیه کردن ماسک صورت موز، بسیار ساده است.

ماسک صورت تخم مرغ

استفاده از ماسک صورت تخم مرغ جهت کاهش چربی پوست، یک راه‌کار فوق‌العاده است. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ به بهبود لایه‌هایی از پوست که توسط آکنه آسیب دیده‌اند، کمک می‌کند. سفیده تخم مرغ خاصیت آب‌رسانی و مرطوب‌کنندگی دارد که باعث می‌شود روند پیری پوست شما کند شود. ترکیب سفیده تخم مرغ با عسل و لیموترش هم می‌تواند بسیار عالی باشد. عسل خاصیت آنتی باکتریال دارد و آبِ لیموترش نیز ضمن این که دشمن آکنه است، باعث ضدعفونی شدن پوست می‌شود. ماسک ترکیبی سفیده تخم مرغ، عسل و لیموترش می‌تواند پوست شما را بسیار شفاف سازد.

ماسک پودر پوست پرتقال

پودر پوست پرتقال، خاصیت پاک‌کنندگی و جمع کنندگی بالایی روی پوست دارد. پودر پوست پرتقال، باعث بهبود گردش خون می‌شود و پر از ویتامین‌هایی است که باعث شادابی بیش‌تر پوست می‌شوند. به نسبت موارد بالا، شاید تهیه پودر پوست پرتقال کمی سخت‌تر باشد. با این حال، نگران نباشید چون می‌توان این محصول را می‌توان از عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی تهیه کرد. حتی می‌توانید پوست پرتقال را خشک کرده و آن را آسیاب کنید تا از آن به عنوان ماسک بهره ببرید. توجه داشته باشید خاک رس نیز خاصیت بالایی در مبارزه با جوش و آکنه دارد. اضافه کردن خاک رس به پوست پرتقال، باعث تاثیربخشی بیش‌تر ماسک طبیعی شما می‌شود.

ماسک عصاره رز

یک ماده مهم که در ترکیبات اکثر ماسک‌های صورت یافت می‌شود، عصاره گل رز است. عصاره گل رز، از خود گل رز گرفته می‌شود. می‌توانید این عصاره را خریداری کنید و یا حتی خودتان آن را بگیرید. عصاره رز خاصیت پاک کنندگی بالایی دارد و باعث تقویت و تسکین پوست می‌شود. اگر پوست چرب دارید، ترکیب عصاره رز با عسل، سفیده تخم مرغ و آرد جو که خاصیت لایه برداری بالایی دارد می‌تواند یک ماسک صورت عالی به شما هدیه کند. اگر آرد جو در دسترس ندارید، می‌توانید از بلغور جو استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی، یک ماده شگفت‌انگیز برای استفاده در ماسک‌های صورت خانگی است. گوجه فرنگی خواص زیادی دارد که بخش مهمی از این خواص، به پوست ارتباط دارد. ویتامین‌های موجود در گوجه فرنگی به از بین رفتن لکه‌ها و صاف شدن پوست کمک می‌کنند. کلاژن سازی برای حفظ خاصیت کش‌سانی پوست و مرطوب کنندگی از دیگر خواص مهم گوجه فرنگی روی پوست است. می‌توانید با ترکیب گوجه فرنگی، لیموترش، خیار و عسل یک ماسک مناسب برای مراقبت از پوست چرب خود داشته باشید.

ماسک زردچوبه

برای از بین بردن آکنه و سایر مشکلات پوستی، زردچوبه یک ماده موثر است. برای تنظیم رنگ‌دانه‌های پوست و درمان آفتاب سوختگی، استفاده از زردچوبه توصیه می‌شود. با ترکیب زردچوبه، عسل و ماست، یک ماسک خانگی دارید و با قرار دادن آن روی صورت‌تان، می‌توانید پوست باکیفیت‌تری داشته باشید.

ماسک‌های کارخانه‌ای مخصوص پوست چرب

کسانی هستند که وقت کافی برای تهیه ماسک صورت خانگی ندارند. برخی نیز معتقدند ماسک‌های طبیعی صورت، نمی‌تواند به قدر کافی روی پوست تاثیر بگذارد و نتیجه لازم را نگرفته اند. از این رو، ترجیح خیلی‌ها استفاده از ماسک‌های کارخانه‌‌ای است. اگر به دنبال داشتن بهترین ماسک صورت برای پوست چرب هستید و از راه حل‌های خانگی نتیجه نگرفته‌اید، چند محصول باکیفیت و پرفروش را به شما معرفی می‌کنیم.

ماسک صورت نیوا مخصوص پوست چرب

ماسک صورت 3 در 1 نیوآ مدل Detox با حجم 75 میل، مخصوص پوست چرب و آکنه‌ای است. عصاره آلوئه ورا و ویتامین C این ماسک باعث جوان‌سازی و روشن شدن پوست می‌شود. اگر از مشکل سیاهی دور چشم رنج می‌برید، استفاده از ماسک صورت نیوا می‌تواند به حل مشکل‌تان کمک کند.

ماسک 3 در 1 صورت نیوا
خرید ماسک صورت نیوا مخصوص پوست چرب و آکنه‌ای

ماسک و اسکراب صورت اوریفلیم مخصوص پوست چرب

ماسک و اسکراب صورت اوریفلیم با حجم 10 میل، برای پوست چرب بسیار مناسب است. لایه برداری و کاهش چربی پوست، از مهم‌ترین ویژگی‌های این ماسک صورت است. ماسک صورت اوریفلیم مخصوص پوست چرب و جوش دار، منافذ پوستی را کاهش داده و به از بین بردن جوش‌ها و جای جوش‌ها کمک می‌کند. این ماسک که برای مراقبت از پوست چرب بسیار مناسب است، با عصاره لیمویی که دارد، پوست را شاداب می‌کند. ضدعفونی و پاک‌سازی پوست، دیگر ویژگی مفید این محصول به شمار می‌رود.

خرید ماسک و اسکراب اوریفلیم مخصوص پوست چرب

ماسک صورت هیدرودرم مخصوص پوست چرب

ماسک لایه بردار هیدرودرم با حجم 100 میل، دارای خاک رس است که به جمع کردن منافذ باز پوست کمک می‌کند. قدرت نفوذ پذیری این ماسک بسیار بالا است. ماسک صورت هیدرودرم به رفع جوش‌های سرسیاه و سرسفید کمک می‌کند. افزایش طراوت، درخشندگی و شادابی پوست از دیگر ویژگی‌های مهم این ماسک است. اگر به دنبال خرید بهترین ماسک صورت چرب هستید، ماسک هیدرودرم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

ماسک لایه بردار خاک رس هیدرودرم
خرید ماسک صورت هیدرودرم مخصوص پوست چرب

نتیجه گیری

داشتن پوست چرب کلافه کننده است و ژنتیک نقش مهمی در چرب بودن پوست دارد. کسانی که به تمیزی پوست خود اهمیت می‌دهند، به دنبال راه‌هایی برای کاهش سطح چربی پوست خود هستند. کاهش سطح استرس، رعایت نظافت و به کار نبردن آرایش‌های سنگین می‌تواند باعث پیشگیری از چرب شدن بیش از حد پوست شود. امروزه استفاده از ماسک‌های صورت نیز یکی از راه‌های مقابله با چربی پوست صورت است. ماسک‌های صورت خانگی پرطرفدار هستند چرا که به راحتی تهیه می‌شوند، ارزان هستند و مواد طبیعی دارند. مواد طبیعی، به لایه برداری و زدودن باکتری‌های مزاحم روی پوست کمک می‌کنند. با این حال اگر وقت کافی برای تهیه ماسک صورت خانگی ندارید، می‌توانید فهرست بهترین ماسک‌های موجود در بازار برای مراقبت از پوست چرب و جوش دار را نیز مشاهده کنید.

سوالات متداول

ماسک صورت چگونه باعث مراقبت از پوست چرب می‌شود؟

ماسک‌های صورت بسته به ترکیباتی که دارند، می‌توانند پوست را لایه برداری و ضدعفونی کنند. برخی ماسک‌ها نیز خواص ضدجوش دارند و به جوان‌سازی پوست کمک می‌کنند. خنک کردن پوست با ماسک‌های طبیعی می‌تواند باعث شادابی بیش‌تر پوست شود.

بهترین ماسک برای پوست چرب و جوش دار چیست؟

ماسک‌هایی را تهیه کنید که در ترکیبات آن‌ها خاک رس، لیمو ترش و یا عصاره گل رز موجود باشد چرا که این مواد در مبارزه با چربی پوست و جوش‌ها موثر هستند.