زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

از اکستنشن مو تا رسیدن به موهای پرپشت و زیبا

wordcamp
851
10 دقیقه
از اکستنشن مو تا رسیدن به موهای پرپشت و زیبا

اگر پای صحبت‌های خانم‌ها نشسته و به‌حرف‌های آنها گوش دهید، داشتن پوستی یکدست، موهایی پرپشت و حجیم یکی از خواسته‌های آنهاست. امروز اینجا هستیم تا مسئله مو را به‌کلی حل کرده تا شما موهایی جذاب و پرپشت داشته باشید. با ما در بررسی از اکستنشن مو تا رسیدن به موهای پرپشت و زیبا همراه باشید.

چنانچه دنبال اضافه کردن حجم به‌موهای خود هستید یا بخواهید مدل آنها را عوض کنید، اکستنشن مو، گزینه بی‌نظیری برای شماست. اکستنشن به‌موهای شما انعطاف‌پذیری می‌بخشد.

همه چیز عالی به‌نظر می‌رسد تا اینکه از اکستنشن خود مراقبت نکنید، موهایی مات با تارهای کدر و شکننده در انتظار شما خواهد بود. مراقبت نکردن از اکستنشن مو عوارض جبران ناپذیری داشته که در ادامه به‌بررسی آنها خواهیم پرداخت.

اکستنشن مو چیست؟

نام دیگر اکستنشن، بافت مو است. اکستنشن مقداری مو واقعی یا مصنوعی است که به‌پوست سر فرد می‌چسبد. اکستنشن به‌موهای طبیعی شخص افزایش طول و ضخامت بخشیده و انواع مختلفی از آن در بازار موجود است.

اگر اکستنشن مو به‌‌خوبی به‌موهای فرد اضافه شده باشد، هیچکس قادر به‌تشخیص آن نخواهد بود. بنابراین با خیال راحت از آن بهره ببرید.

اگر به‌طور مناسب از اکستنشن نگهداری شود، دوام آن حتی به‌یک‌سال رسیده و زیبایی موهای شما حفظ می‌شود.

انواع مختلف مو
اکستنشن مو به‌راحتی رنگ می‌شود.

انواع اکستنشن مو

اکستنشن مو در دو مدل به‌شرح زیر ساخته شده و در بازار موجود است.

  • اکستنشن مو طبیعی
  • اکستنشن مو مصنوعی

هردو مدل مزایا و معایب خاص خود را دارند. اکستنشن‌های طبیعی به‌طور معمول از اکستنشن‌های مصنوعی گران‌تر هستند و دلیل آن هم کیفیت بالاتر آنهاست. موی مصنوعی از الیاف فرآوری شده شیمیایی ساخته‌شده و مقرون به‌صرفه‌تر است.

اکستنشن موی طبیعی

اکستنشن موی انسان که کیفیت و ماندگاری بالایی دارد اغلب فقط در سالن‌های آرایشی یافت می‌شود. این موها را می‌توان شست، حالت داد و خشک نمود. حتی می‌توانید آنها را رنگ نموده و این موضوع هیچ ایرادی ندارد.

اگر حین سشوار کشیدن حداکثر دما را بروی 221 درجه سانتیگراد قرار دهید، به‌این مدل از اکستنشن آسیبی وارد نخواهد شد.

اکستنشن موی مصنوعی

اکستنشن‌ موی مصنوعی که از انواع مختلفی از الیاف مصنوعی ساخته شده، اغلب در طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌های لوازم آرایشی، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های دیگر در دسترس قرار دارد.

کیفیت موهای مصنوعی طیف وسیعی داشته اما آنها از دو نوع رایج الیاف به‌شرح زیر ساخته شده‌اند.

  • Kanekalon
  • Toyokalon

از بین این دو مدل، الیاف Kanekalon در برابر گرما مقاوم‌تر هستند. می‌توان با سشوار یا اتوهای مو آنها را تا دمای 110 درجه سانتی گراد بدون اینکه ذوب شده یا آسیب ببینند حرارت داد.

الیافت Toyokalon از مقاومت کمتری در برابر حرارت برخوردار بوده اما معمولا کمتر گره خورده و دوام بیشتری دارند.

موی مصنوعی مناسب اکستنشن لوسو
موی مصنوعی مناسب اکستنشن لوسو

آموزش اکستنشن مو

بسته به‌نوع مو، حجم مو، بودجه و …، اکستنشن مو را می‌توان به‌سبک‌های مختلفی به‌موها متصل کرد. اگر می‌خواهید موها برای مدت طولانی دوام بیاورند باید با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت کنید.

اکستنشن مو افزودنی

برای اتصال اکستنشن‌های افزودنی که کوچک و موقت هستند به آرایشگر حرفه‌ای یا متخصص نیاز ندارید. ابتدایی‌ترین مدل از اکستنشن به‌سادگی روی موها چسبیده و فرایند بسیار آسانی دارد.

می‌توان آنها را رنگ کرده تا با رنگ موی طبیعی مطابقت داشته باشند. این مدل از اکستنشن، فقط برای یک روز یا یک شب دوام آورده و البته می‌توان از آنها بارها و بارها استفاده کرد.

اکستنشن به‌روش میکرو

اکستنشن‌هایی که ماندگاری بیشتری دارند را می‌توان با حلقه‌های فلزی یا لوله کراتینه به موهای طبیعی اضافه نمود. طی این فرایند، مو به‌حلقه یا لوله کوچکی متصل شده و روی تکه‌هایی از موهای واقعی بسته می‌شود.

روش میکرو از محبوبیت زیادی برخوردار است چرا که در این سبک، آسیب بسیار کمی به موهای طبیعی وارد می‌شود.

در روش میکرو از هیچ‌گونه چسب یا حَلالی استفاده نمی‌شود. چسب یا حَلال‌ها، آسیب زیادی به‌پوست‌های حساس وارد می‌کنند.

با این حال، برداشتن آنها دشوار بوده و وزن زیادی به‌مو اضافه می‌کنند. در این روش موهای اضافه شده پس از چندبار شست‌و‌شو شل شده و برخی از تارها آزاد می‌شوند. متخصصان مو، این روش را برای موهای نازک توصیه نمی‌کنند.

اکستنشن چسبی

در این روش از اکستنشن که به‌آن چسبی یا پیوند گفته می‌شود، تارهای مو بلندتر و نهایتا 15.24 سانتی‌متر هستند.

قبل از اعمال اکستنشن، یک چسب به ریشه مو زده شده و نصب آن با سرعت زیادی انجام می‌شود. این روش به‌اندازه سایر روش‌ها دوام ندارد.

اکستنشن حرارتی

در این روش، یک دستگاه که شباهت زیادی به چسب حرارتی تفنگی دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این تفنگ برای اتصال اکستنشن به تارهای طبیعی استفاده می‌شود.

می‌توان تکه‌های کوچکی از اکستنشن را به موها اضافه کرد و همین موضوع به‌زیباتر شدن موها منجر می‌گردد.

معمولا اجرای این روش به‌چندین ساعت زمان نیاز داشته و به‌همین زمان برای برداشتن و حذف آن هم نیاز دارید.

اکستنشن بافتی

این اکستنشن دو مدل به‌شرح زیر دارد.

  • اکستنشن بافت ساده
  • اکستنشن بافتی یا گره‌ای

این مدل از اکستنشن برای افرادی مناسب است که موهای پرپشتی داشته و خواستار بلندتر شدن موهای خود هستند. در این مدل از اکستنشن، موهای فرد در یک ردیف بافته شده و پس از آن، موهای مصنوعی روی موی بافته شده با کمک نخ و سوزن قرار می‌گیرند.

اکستنشن مو چندرنگ
اکستنشن مو برای موهای نازک مناسب نیست

این روش را برروی موهای بلند و کوتاه می‌توان اجرا نمود. نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که اگر مو به‌خوبی بافته نشود، دسته موهای مصنوعی روی سر سنگین شده و شما را اذیت خواهد کرد.

اکستنشن مو با لیزر

جدیدترین روش اکستنشن، استفاده از لیزر است. انجام این روش به‌مدت زمان کمتری نیاز داشته و موهایی بسیار زیبا و واقعی را برای شما به‌ارمغان آورده می‌آورد.

حین انجام اکستنشن، نایلون پلیمری قرار داده شده و همین موضوع منجر به‌ایمنی بالای این سبک از اکستنشن برای موها می‌شود.

در سبک اکستنشن مو با لیزر، موهای بیشتری متصل شده و همین موضوع منجر به‌کاهش شکنندگی می‌گردد.

اگر موهای شما با سرعت بالایی رشد می‌نمایند هر 4 ماه یک‌بار و اگر رشد موهای‌تان کند یا معمولی است هر 6 ماه یک‌باید باید اکستنشن خود را ترمیم کنید.

انتخاب آرایشگر حرفه‌ای

اگر تصمیم به‌اجرای اکستنشن مو گرفته‌اید حتما به‌سراغ یک آرایشگری حرفه‌ای رفته تا اینکار را برای شما انجام ‌دهد. هزینه زیادی در بسیاری از روش‌ها متحمل خواهید شد و اگر آرایشگر حرفه‌ای نباشد علاوه بر نابود کردن اکستنشن، به‌موهای طبیعی شما آسیب خواهد زد.

در صورت اجرای اکستنشن باید چندباری به‌آرایشگاه بروید چرا که موهای طبیعی شما با گذشت زمان رشد کرده و نیاز به‌جابجایی دارند.

حین انتخاب آرایشگر مناسب، توجه داشته باشید که فردی ماهر و دارای مدرک حرفه‌ای را انتخاب نمایید. امروزه آرایشگرها تصاویری از نمونه‌کارهای خود ثبت کرده و حتما نمونه‌کار آنها را تماشا نمایید.

آرایشگر در حال اضافه‌کردن اکستنشن مو
آرایشگر حرفه‌ای برای اجرای اکستنشن مو انتخاب کنید

مزایای اکستنشن مو در یک‌نگاه

  • افزایش حجم و پرپشت‌شدن مو
  • مناسب برای موهای ضخیم
  • دوام بسیار بالا
  • زیباسازی مو
  • افزایش انعطاف‌پذیری مو
  • قابل رنگ‌کردن

معایب اکستنشن مو در یک‌نگاه

  • نامناسب برای موهای ظریف
  • آسیب بافت محکم به‌سر
  • بروز سردرد درصورت سنگین بودن
  • عفونت باکتریایی درصورت خوب بسته نشدن

نکات مراقبت از اکستنشن مو

در ادامه به‌بررسی نکات بسیار مهم مراقبت از اکستنشن مو خواهیم پرداخت. اگر به‌خوبی از اکستنشن موی خود مراقبت کنید دوام آن افزایش یافته و آسیبی به موهای شما وارد نخواهد شد.

روی اکستنشن نخوابید

حذف کردن اکستنشن پیش از رفتن به رختخواب از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر روی آنها بخوابید به‌سرعت گره خورده و همین موضوع به‌گیره‌های اکستنشن آسیب می‌رسانند.

در هنگام حذف گیره‌ها اینکار را از بالا به پایین انجام دهید. این موضوع منجر به‌کاهش گره‌خوردگی‌ها می‌شود.

برای اکستنشن‌های دوخته‌شده که قابل حذف‌شدن نیستند، پیش از خوابیدن از یک کلاه خواب یا روسری ابریشمی استفاده کرده تا از هرگونه موخوره یا گره‌خوردن جلوگیری نمایید.

از نرم‌کننده استفاده کنید

برای اکستنشن، از شامپو و نرم‌کننده ملایمی استفاده کنید که برای موهای رنگ‌شده بی‌خظر باشد.

برای اکستنشن‌های ساخته‌شده از موی انسان، فقط از شامپویی که آرایشگر آنرا توصیه کرده استفاده کنید. استفاده از شامپوی مناسب موها را نرم نگه می‌دارد.

نرم کننده مو لورال مدل Elseve حاوی 6 روغن گیاهی
نرم کننده مو لورال مدل Elseve حاوی 6 روغن گیاهی

خیلی سراغ سشوار نروید

بیش از حد از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید. استفاده زیاد از آنها به‌ظاهر و بافت اکستنشن آسیب زده و منجر به‌فرسودگی آن می‌شود.

حتما دما را کنترل کرده و از دمایی که پیش‌تر ذکر کردیم فراتر نروید.

با اکستنشن مهربان باشید

همیشه اکستنشن را از انتها شانه کرده و سپس به‌سمت بالا حرکت کنید. می‌توانید برای اینکار از یک برس کلاه‌گیس یا یک شانه دندانه پهن برای شانه کردن اکستنشن استفاده نمایید. شانه از پایین و حرکت به‌سمت بالا از شکستن و ریزش غیرضروری مو جلوگیری می‌نماید.

زنی در حال شانه کردن مو
اکستنشن را از پایین به بالا شانه کنید

خیلی اکستنشن را نشویید

اگر اکستنشن موی بافته‌شده دارید، آنها را همچون حالت عادی یعنی هفته‌ای دو یا سه‌بار بشویید. اگر از گیره‌ استفاده می‌کنید، فقط ماهی یک‌بار اکستنشن را بشویید.

توجه کنید که اکستنشن‌های گیره‌دار مثل موهای شما روغن و مواد مغذی طبیعی ندارند پس شستن مکرر آنها منجر به شکنندگی و وز شدن می‌گردد.

از محافظ‌های حرارتی استفاده کنید

اگر حس می‌کنید که نیاز به حالت‌دادن مکرر اکستنشن خود دارید، باید از اسپری یا کرم محافظ حرارت استفاده نمایید.

این موضوع از آسیب‌دیدن و خشکی اکستنشن مو جلوگیری می‌کند.

زنی در آرایشگاه
سشوار دوام اکستنشن را کاهش می‌دهد

اکستنشن را مرطوب نگه دارید

اکستنشن‌های دوخته‌شده معمولا روغن‌ها و مواد مغذی طبیعی را از مو و پوست سر جذب کرده ولی اکستنشن گیره‌ای خشک‌شده و به‌مرطوب‌شدن نیاز دارد. برای حفظ سلامتی اکستنشن گیره‌ای خود هفته‌ای یک‌بار از نرم‌کننده استفاده نمایید.

از رنگ‌کردن اکستنشن نترسید

رنگ کردن اکستنشن کار سختی نیست اما بهتر است اینکار را به‌افراد حرفه‌ای بسپارید. اگر مبتدی هستید و تجربه‌ای در زمینه رنگ‌کردن مو ندارید، در ابتدا نحوه صحیح رنگ‌کردن مو را یاد بگیرید. رنگ مو هیچ آسیبی به‌اکستنشن نرسانده و منجر به‌زیباتر شدن مو و اکستنشن شما می‌گردد.

ابتدا موهای طبیعی خود را رنگ کرده و سپس اکستنشن را رنگ نمایید. در لینک زیر به‌بررسی مهم‌ترین نکات رنگ‌کردن مو پرداختیم و می‌توانید به‌مطالعه آن بپردازید.

تاثیر اکستنشن در سرعت رشد مو

اکستنشن در سرعت رشد مو تاثیری نداشته و حتی اگر از آن به‌خوبی مراقبت نکنید به موهای شما آسیب خواهد زد. یکی از عوارض این آسیب کاهش سرعت رشد مو است. نگران نباشید چرا که راه‌های دیگری برای افزایش سرعت رشد مو وجود دارد. در لینک زیر می‌توانید روش‌های رشد سریع‌تر مو را مطالعه کنید.

جمع‌بندی

اکستنشن، یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن موهای پرپشت و بلند است. ما در این مطلب به‌بررسی روش‌های مختلف اکستنشن، مزایا، معایب و نکات مراقبت آن پرداختیم. از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما متشکریم. لطفا تجربیات خود را در زمینه اجرای اکستنشن مو با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

سوالات پرتکرار

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن، موی مصنوعی یا طبیعی به‌موها اضافه کرده که همین موضوع منجر به‌زیباتر و پرپشت‌تر شدن موها می‌گردد.

بهترین روش اکستنشن مو چیست؟

روش‌های مختلفی درخصوص اکستنشن مو ارائه شد و شما باید با توجه به‌نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می‌شود؟

بله. اگر از اکستنشن به‌خوبی مراقبت نکرده و وزن زیادی داشته باشد منجر به‌ریزش مو شده و به‌موهای طبیعی شما آسیب وارد خواهد کرد.

عوارض اکستنشن مو چیست؟

در صورت انتخاب اکستنشن بی‌کیفیت، عوارضی مثل گره‌خوردن مو، مات‌شدن مو، خارش و درد شدید در بعضی موارد نادر در انتظار افراد خواهد بود.