زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

برنزه کردن پوست در خانه + معرفی محصولات تغییر رنگ پوست خانگی

wordcamp
363
9 دقیقه
برنزه کردن پوست در خانه + معرفی محصولات تغییر رنگ پوست خانگی

برنزه کردن پوست در خانه ممکن است در نگاه اول دشوار یا ناشدنی به‌نظر برسد، اما این روش از چیزی که فکرش را بکنید راحت‌تر است. طرفداران روش‌های خانگیِ رسیدگی به پوست بهتر از ما می‌دانند که این روش‌ها در کنار اثربخشی، ضرر کمتری دارد. به لحاظ هزینه نیز روش‌های خانگی بسیار خوش‌قیمت‌تر از روش‌های تجاری تمام می‌شود. با این حال روش‌های خانگی رسیدگی به پوست زمانی اثربخشی دارد که فوت‌و‌فن‌های این کار را حسابی بلد باشید. خوشبختانه روش بسیار سودمندی برای برنزه کردن پوست در خانه سراغ داریم. از آنجایی که رسم ما در موتن‌رو بر این است که بهترین روش‌ها را برای رسیدگی به پوست با همراهان خود درمیان بگذاریم، در ادامه به بهترین روش خانگیِ برنزه کردن پوست اشاره می‌کنیم. امیدواریم به لطف این روش پوست زیبای شما از همیشه جذاب‌تر شود.

برنزه‌ کردن با اسپری یا لوسیون‌های برنزه‌کننده

اسپری یا لوسیون برنزه‌کننده

این اسپری‌ها در انواع مختلف موجود است. به‌لحاظ قیمت نیز عموماً خیلی گران نیستند. اسپری برنزه‌کننده را براساس نوع و رنگ پوست خود انتخاب کنید. تجربه ثابت کرده یک قوطی اسپری برنزه‌کننده کفایت می‌کند. با این حال از آنجایی که کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند، ۲ اسپری بخرید که تمامی قسمت‌های پوست را پوشش بدهد.

رنگ اسپری‌ برنزه‌کننده فقط چند درجه کمتر از رنگ طبیعی پوست شما باشد. به بانوانی که پوستی خشک دارند، به جای اسپری، لوسیون پیشنهاد می‌کنیم. لوسیون‌ها در کنار رنگ برنزه‌کننده‌‌ای که به پوست می‌دهند، ترکیبات آبرسان دارند. استفاده از لوسیون یا اسپری برای برنزه کردن پوست در خانه تفاوت چندانی ندارد. لوسیون و اسپری برنزه‌کننده کاربرد بسیار راحتی دارند.

لایه‌برداری پوست

شما بهتر از ما می‌دانید که پوست خشک، پوسته‌پوسته و ملتهب را نمی‌توان به راحتی برنزه‌ کرد. از طرف دیگر پس از برنزه‌کردن، پوست خشکی بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل قانون نانوشته‌ای در این باره وجود دارد که براساس آن باید قبل از برنزه‌کردن پوست در خانه، آن را حتماً‌ لایه‌برداری کنید.

لایه‌برداری را با از بین‌بردن سلول‌های مرده پوست آغاز کنید. این روش در کنار پاک‌کردن سلول‌های مرده، گردش خون را به مقدار کمی زیر پوست بیشتر می‌کند. برای این کار از برس نسبتاً نرم کمک بگیرید. توجه داشته باشید که برس و پوست شما باید در این مرحله کاملاً خشک باشد. برس را روی بازوان و پاها با حرکت‌ آرام به سمت داخل بدن بکشید. در کنار بالاتنه و پاها، تمامی قسمت‌هایی که می‌خواهید برنزه شود را حتماً‌ برس بزنید.

سپس دوش آب ولرم بگیرید و بدن خود را با تمیزکننده‌هایی که مواد لایه‌بردار دارند، پاک کنید. با سنگ‌ پا یا اسکراب‌، زانوها و آرنج را حسابی بکشید تا صاف و یک‌دست شود. دیگر قسمت‌هایی که احساس می‌کنید پوستی خشک و پوسته‌پوسته دارد را نیز اسکراب کنید.

به تمامی قسمت‌های پوست مرطوب‌کننده بزنید

برای اینکه پوست شما دوباره خشک نشود، مرطوب‌کننده‌ای باکیفیت به آن بزنید. روغن کودک، لوسیون‌های مرطوب‌کننده یا دیگر ترکیبات آبرسان برای این کار مناسب است. مرطوب‌کننده را به تمامی قسمت‌های پوست از سر تا نوک پا بزنید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا جذب شود.

دستکش دست کنید

بعضی از محصولات برنزه‌کننده خانگی به همراه دستکش فروخته می‌شود. این دستکش‌ها جلوی آغشته‌شدن پوست دست به ترکیبات برنزه را می‌گیرد. با این حال اگر دستکش مخصوص نداشتید، غم به دل خود راه ندهید. برای برنزه کردن پوست در خانه می‌توانید از دستکش‌ آشپزخانه کمک بگیرید. ناگفته نماند این دستکش پس از استفاده، رنگ عوض می‌کند.

ترکیبات برنزه‌کننده را روی پوست بمالید

داخل حمام در حالت ایستاده قرار بگیرید. سپس اسپری برنزه‌کننده یا ترکیبات دیگری که از بازار خریده‌اید را روی تمامی قسمت‌های پوست بزنید. توجه داشته‌باشید که جایی از قلم نیفتد. برای اینکه ترکیبات برنزه‌کننده، کف حمام را رنگی نکند، حوله قدیمی یا تکه‌ پارچه‌ای بلااستفاده زیر خود بیندازید.

برنزه‌کردن پوست در خانه را با یکی از پاها شروع کنید. ابتدا ترکیبات برنزه‌کننده را روی مچ و قسمت بیرونی پا بریزید و تا قسمت ران ادامه دهید. سپس سراغ پای دیگر بروید و همین مراحل را تکرار کنید. بطری اسپری ‌برنزه‌کننده را با فاصله‌ای مناسب از پوست نگه‌دارید. اگر به جای اسپری، لوسیون برنزه‌کننده خریده‌اید، این لوسیون را با دست به‌آرامی روی تمامی قسمت‌های پوست بمالید تا کاملاً پوشش پیدا کند.

در مرحله بعد سراغ بالاتنه، پشت و گردن بروید. برای قسمت‌هایی از پشت که دستتان به آن نمی‌رسد می‌توانید از یکی از دوستان کمک بگیرید. برس‌هایی نیز مخصوص شستشوی پشت وجود دارد. به کمک این برس‌ها تمامی قسمت‌های پشت بدن را پوشش دهید. سپس بازوان خود را به روشی که اشاره کردیم برنزه کنید. در نهایت نوبت دست‌ها فرا می‌رسد. در این قسمت دستکش را در آورید و ترکیبات برنزه‌کننده را به‌آرامی با تکه‌ای پنبه روی دست بمالید. قبل از برنزه‌کردن صورت، مقداری وازلین در قسمت محل رویش موهای سر بمالید. این روش از جمع‌شدن ترکیبات برنزه‌کننده در این ناحیه جلوگیری می‌‌کند.

با تکه‌ پارچه‌ای نرم تمامی قسمت‌های پوست را بمالید

برنزه کردن پوست در خانه را با مالیدن تکه پارچه‌ای نرم ادامه دهید. این پارچه نرم را در حالت دایره‌ای روی تمامی قسمت‌های پوست بمالید. این روش باعث می‌شود تا ترکیبات برنزه‌کننده پوششی یک‌دست پیدا کند.

بگذارید برنزه‌کننده جذب پوست شود

بسته به ترکیبات برنزه‌کننده‌ای که خریداری کرده‌اید، باید دست کم چند ساعت صبر کنید تا این ترکیبات کاملاً به داخل پوست نفوذ کند. در این شرایط لباس بلند و گشادی به تن کنید تا لکه‌های برنزه‌کننده روی آن باقی نماند. در نهایت پس از گذشت چند ساعت، دوش بگیرید و لباس سبک بپوشید.

برنزه کردن پوست با پرتوهای طلایی خورشید

لباس شنای ۲ تکه بپوشید

به لطف پرتوهای طلایی خورشید می‌توانید برنزه‌‌کنید. با این حال برای این روش باید حتماً‌ حیاط‌خلوت یا باغی بدون دید داشته باشید. مایو شنای دو تکه‌ای بپوشید که بدن را تا حد ممکن کمتر پوشش دهد. هرچقدر این لباس پوشش کمتری داشته باشد، مقداری بیشتری از پوست شما در معرض آفتاب قرار می‌گیرد و برنزه می‌شود.

حوله، کلاه، عینک‌آفتابی و یک بطری

آفتاب‌گرفتن به قصد برنزه‌شدن فرایندی زمان‌بر است. به همین منظور برای اینکه در طول این مدت حوصله‌تان سر نرود، گوشی، مجله یا سرگرمی دلخواه خود را همراه داشته باشید. هر چقدر که بیشتر در معرض آفتاب باشید، بیشتر برنزه‌ می‌شوید. در نتیجه برای اینکه گیسوان و چشم‌های شما آسیب نبیند، کلاه آفتابی و عینک را فراموش نکنید. از آنجایی که نور مستقیم خورشید تعرق بدن را افزایش می‌دهد، حتماً یک بطری آب کنار دستتان باشد تا هر زمان که تشنه شدید، گلویی تازه کنید.

روغن برنزه‌کننده با اس.‌پی.‌اِف ۱۵

روغن‌های برنزه‌کننده بی‌شماری در بازار وجود دارد. با این حال پیشنهاد می‌کنیم روغن برنزه‌کننده‌ای خریداری کنید که اس.‌پی‌.‌اف ۱۵ (SPF-15) داشته باشد. همان‌گونه که می‌دانید اس.‌پی‌.اف، پوست را در برابر پرتوهای مضر ماورابنفش حفظ می‌کند. این پروتوها دلیل اصلی سرطان پوست به حساب می‌آید.

روغن برنزه‌کننده را حدود ۲۰ دقیقه قبل از اینکه زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید، روی پوست بمالید. این روغن باید هر یک ساعت یک‌بار، دوباره روی پوست مالیده شود. اگر می‌خواهید در حین برنزه‌شدن، شنا کنید، حتماً روغن برنزه‌کننده‌ای با ترکیبات ضد آب بخرید.

روی صندلی راحتی لم بدهید

از آنجایی که باید دست‌کم چندین ساعت زیر نور مستقیم خورشید باقی بمانید، دراز کشیدن روی زمین را پیشنهاد نمی‌‌کنیم.

صندلی راحتی پلاستیکی انتخاب کنید که عرق و ترکیبات برنزه‌کننده روی آن لکه نیندازد. از آنجایی که برنزه کردن پوست در خانه نیاز به دقت بیشتری دارد، روی قسمت‌هایی از پوست که نمی‌خواهید برنزه شود، حتماً‌ پوشیده باشد.

زمان مناسبی برای برنزه‌کردن پوست انتخاب کنید

از آنجایی که نمی‌خواهید خدای ناکرده پوست نازنین شما در حین برنزه‌کردن، آفتاب‌سوخته شود، پیشنهاد می‌کنیم این کار را در ساعت‌های اوج تابش خورشید انجام ندهید. بسته به مکان جغرافیایی که در آن زندگی می‌‌کنید، ساعت اوج تابش خورشید متفاوت است. با این حال ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر در بیشتر مناطق ایران به‌عنوان ساعت اوج تابش خورشید شناخته می‌شود.

توجه داشته باشید آفتاب‌گرفتن شما بیشتر از ۲ تا نهایتاً ۴ سال طول نکشد. در این بین هر یک‌ساعت یک‌بار ترکیبات برنزه‌کننده را دوباره روی پوست بمالید. اگر گرما طاقت شما را برید، با افشانه روی خودتان آب بریزید یا در استخر شیرجه‌ای جانانه بزنید.

برنزه کردن پوست در خانه زمانی لذت‌بخش می‌شود که خدای نکرده پوستتان آفتاب‌سوخته نشود. به همین دلیل باز هم تاکید می‌کنیم هر چقدر بیشتر زیر پرتوهای خورشید باقی بمانید، خطر آفتاب‌سوختگی پوستتان بیشتر می‌شود. به محض اینکه احساس آفتاب‌سوختگی کردید، برنزه‌کردن پوست را متوقف کنید و به سایه پناه ببرید.

برنزه‌کردن پوست را تکرار کنید

برنزه‌کردن پوست در خانه با نور آفتاب نسبت به دیگر روش‌ها به استمرار بیشتری نیاز دارد. به همین دلیل در یک‌روز پوست شما برنزه نمی‌شود. با این حال اگر برای این‌کار روزانه وقت بگذارید، در عرض نهایتاً یک‌ هفته پوستی زیبا و برنزه پیدا می‌کنید.

از رسیدگی به پوستی که برنزه کرده‌اید غافل نشوید

پوست زیبایی که اکنون برنزه شده، نیاز به رسیدگی بیشتری دارد. به همین منظور بیشتر از همیشه باید آبرسانی شود.

آبرسان‌هایی با پایه آلوئه‌ورا انتخاب مناسبی برای پوست‌های برنزه به حساب می‌آیند. این آبرسان‌ها نه‌تنها دوام برنزه را افزایش می‌دهند، بلکه پوست را نرم و مرطوب نگه می‌دارند.

برنزه کردن پوست در خانه، هنری است که با فراگرفتن آن زیبایی را برای پوست خود به ارمغان می‌آورید. امیدواریم به لطف روش‌هایی که با شما درمیان گذاشتیم، پوست خود را از همیشه زیباتر برنزه کنید. در پایان از آنجایی که مطمئن هستیم شما هم تجربه‌های سودمندی از برنزه‌ کردن پوست در خانه دارید، خواهشمندیم این تجربه‌های مفید را در قسمت نظرات با همراهان خود در مو‌تن‌رو و دیگر علاقه‌مندان دنیای آرایش و زیبایی به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

برای برنزه کردن پوست در خانه چه موادی لازم است؟

با کمک اسپری و لوسیون‌ برنزه‌کننده می‌توانید پوست خود را به‌راحتی برنزه کنید.

برنزه کردن پوست با آفتاب چه مراحلی دارد؟

باید دست‌کم روزی ۲ ساعت به مدت یک‌هفته زیر پرتوهای مستقیم خورشید قرار بگیرید. در این فرایند حتماً روغن‌های برنزه‌کننده با اس.‌پی.‌اف ۱‍۵ بزنید تا آفتاب‌‌سوخته نشوید. پس از آفتاب‌گرفتن کرم یا لوسیون آبرسانی بزنید و مواظب پوست خود باشید.

برای افزایش دوام برنزه‌ پوست چه ترکیباتی پیشنهاد می‌شود؟

ترکیبات آبرسان دارای آلوئه‌ورا انتخاب مناسبی برای پوست‌های برنزه است. این ترکیبات در کنار افزایش دوام برنزه پوست، آن را آبرسانی می‌کند و جلوی التهاب آپوست را می‌‌گیرد.