زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مدل های بافت مو + معرفی 10 مورد از محبوب‌ ترین انواع بافت مو

wordcamp
3,635
7 دقیقه
مدل های بافت مو + معرفی 10 مورد از محبوب‌ ترین انواع بافت مو

بافت مو از جمله فعالیت‌هایی است که انسان‌ها برای ایجاد تنوع در ظاهر خود یا آسان‌تر کردن مدیریت موهایشان انجام می‌دهند. در بافت مو، فرد می‌تواند به استفاده از ساختار خود مو، طرح و شکل متفاوتی را روی سر خود بنا کند. مزیت بافت مو این است که بر خلاف کوتاه کردن مو، می‌توانید هر لحظه که اراده کنید، موهای خود را به حالت قبلی برگردانید. البته این مسئله در ارتباط با تمام انواع بافت مو صدق نمی‌کند. برخی از انواع بافت مو هم سخت بافته می‌شوند و هم باز کردن آن‌ها سخت‌تر است. با این حال، همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی و آشنایی با مدل‌ های بافت مو بپردازیم.

تاریخچه بافت مو

بنا به یافته‌های انسان مدرن، بافت مو از حدود 3500 سال پیش از میلاد مورد استفاده قرار گرفته است. شواهد نشان می‌دهد که مردمان آفریقایی اولین افرادی بوده‌اند که موهای خود را می‌بافته‌اند. با توجه به گرمای هوا و نیاز آن‌ها به تحرک، این مسئله منطقی به نظر می‌آید.

بانوان قبیله هیمبا احتمالا اولین افرادی بودند که از بافت مو استفاده کرده‌اند. آن‌ها از روش بافت ستاره‌ای استفاده می‌کردند که هنوز هم یکی از انواع بافت رایج در میان انسان‌ها به شمار می‌آید. طی مراودات، یا شاید منازعاتی که این قبیله با سایر قبایل داشته است، بافت مو به سایرین نیز منتقل شده است. به مرور زمان، بافت مو به سایر نقاط جهان هم راه یافت و مسئله‌ای رایج شد.

انواع بافت مو

همان‌طور که برای اصلاح مو روش‌های مختلفی وجود دارد، بافت مو هم انواع مختلف و متنوعی دارد. در ادامه به معرفی 10 مورد از محبوب‌ترین مدل‌های بافت مو می‌پردازیم.

بافت موی آفریقایی یا بافت چهل گیس

همان‌طور که پیش از این اشاره کرده بودیم، بافت مو از آفریقا آغاز شده است. پس ما هم معرفی مدل های بافت مو را با بافت موی آفریقایی آغاز می‌کنیم. بافت موی آفریقایی معمولا روی موهای بلند صورت می‌گیرد. هر کسی که موهای بلندی دارد، احتمالا حداقل یک بار به انجام بافت موی آفریقایی روی موهای خود فکر کرده است.

برای انجام بافت موی آفریقایی، بهتر است از مقدار مناسبی مرطوب کننده مو استفاده کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند با راحتی بیشتری عملیات بافت مو را به پایان برسانید.

مدل های بافت مو: مدل بافت آفریقایی
مدل های بافت مو: مدل آفریقایی

بافت موی فرانسوی

در انواع اروپایی بافت مو، روش بافت موی فرانسوی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این نوع از بافت مو جلوه بسیار لطیفی به موهای شما می‌دهد. بافت موی فرانسوی هم انواع مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به بافت فرانسوی جلوی سر، فرانسوی خرگوشی و یک‌طرفه اشاره کرد.

مدل های بافت مو: فرانسوی
مدل های بافت مو: فرانسوی

بافت موی ساده

بافت ساده یا همان بافت سه‌تایی یکی از راحت‌ترین مدل های بافت مو است. به دلیل راحتی، اجرای این نوع بافت مو بسیار سریع است.

بافت موی ساده با استایل‌های مینیمال همخوانی مناسبی دارد و برای مهمانی‌های صمیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، میزان فشار کمی به ریشه مو وارد می‌شود.

به دلیل سادگی و سرعت بالا در اجرا و باز کردن بافت، این روش بافت مو یکی از محبوب‌ترین انواع آن است.

بافت ۳تایی، ۵تایی و ۷تایی
بافت ۳تایی، ۵تایی و ۷تایی

بافت موی تیغ ماهی

اگر قصد دارید در هر محفلی بدرخشید، بافت موی تیغ ماهی شما را از سایرین متمایز خواهد کرد. این روش بافت مو انواع مختلفی دارد و بسته به فرم صورت و بلندی موهایتان، می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

این روش بافت مو تقریبا با هر استایلی قابل استفاده است. چه یک طرفدار مینیمال باشید و چه یک ماکسیمالیست دوآتشه، لازم است برای یک بار هم که شده این روش بافت مو را امتحان کنید.

مدل های بافت مو: تیغ ماهی
مدل های بافت مو: تیغ ماهی

بافت موی پنج‌ تایی

روش بافت موی پنج‌تایی شباهت زیادی به بافت موی ساده دارد. با این تفاوت که به جای سه دسته مو، از پنج دسته مو استفاده می‌شود. به این ترتیب، بافت مو پهن‌تر و نمایان‌تر انجام می‌شود.

از این روش می‌توان هم برای مهمانی‌های صمیمی و هم مجالس رسمی استفاده کرد.

مدل های بافت مو: بافت پنج تایی
مدل های بافت مو: بافت پنج تایی به دو صورت نیمه‌باز و‌ کامل

بافت موی تزاری

اگر از بافت‌های معمولی خسته شده‌اید و می‌خواهید بر سر خود تاجی از مو داشته باشید، بافت موی تزاری می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در این روش، موها به جای حالت عمودی، به صورت افقی بافته می‌شوند و در جلوی پیشانی شما قرار می‌گیرند.

در صورتی که مدل موی چتری با فرم صورت شما همخوانی دارد، از انتخاب این نوع از بافت مو پشیمان نخواهید شد.

بافت موی تاج دنباله‌ دار

انتخاب این مدل از میان مدل های بافت مو یک انتخاب پرریسک اما جذاب است. در این روش بافت موها از جایی کمی بالاتر از پیشانی آغاز می‌شود و در پشت سر ادامه پیدا می‌کند.

در صورتی که این بافت مو روی سر شما بنشیند، ممکن است تا آخر عمر نخواهید هیچ نوع دیگری از بافت مو را امتحان کنید.

مدل های بافت مو
مدل های بافت مو
مدل های بافت مو: مدل تلی
مدل های بافت مو: مدل تلی

بافت موی تل یا تلی

در روش بافت موی تل همه چیز مشابه روش بافت فرانسوی است؛ با این تفاوت که تنها روی یک سمت سر اجرا می‌شود.

این روش از مدل های بافت مو به شما هم این امکان را می‌دهد که در بخشی از سر زیبایی موهای آزاد خود را نشان دهید و هم در سوی دیگر یک بافت باشکوه داشته باشید.

بافت موی چهارتایی مکعبی

یکی از بافت‌های محبوب که می‌تواند به شما جلوه‌ای متفاوت بدهد، بافت موی چهارتایی مکعبی است. در این روش، بافت معمولا درشت و آزاد است و فشار کمی به موها وارد می‌شود.

این نوع از بافت مو معمولا برای مجالس رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به شما ظاهری سلطنتی می‌دهد.

مدل های بافت مو: بافت مکعبی
مدل های بافت مو: بافت مکعبی
مدل های بافت مو: دردلاک
مدل های بافت مو: دردلاک

بافت موی دردلاک

در آخرین بخش معرفی مدل های بافت مو، به سراغ دردلاک می‌رویم. بافت موی دردلاک به کلی با سایر بافت‌هایی که تا به این جای کار راجع بهشان صحبت کرده بودیم، متفاوت است. برای اجرای این نوع بافت مو لازم است در کنار موها، از نخ رنگی تزئینی و یک کش پلاستیکی استفاده کنید.

بسته به میزان استحکامی که در گره‌های این بافت منظور می‌کنید، عمر این نوع از بافت می‌تواند از چند ساعت تا چند ماه باشد. با این حال، بهتر است بدانید که در صورتی که عمر این نوع از بافت طولانی شود، ممکن است موهای شما آسیب ببینند.

در کنار نخ تزئینی و کش پلاستیکی، می‌توانید از مهره‌های رنگی یا آیتم‌های دلخواه خودتان نیز استفاده کنید تا به زیبایی آن بیفزایید.

سخن پایانی

برای انتخاب بهترین مدل های بافت مو، لازم است به چند عامل مختلف توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین این عوامل، میزان سلامتی و ضخامت موهای شما است. هر مویی کشش کافی برای اجرای برخی از بافت‌ها را ندارد. جدا از این مسئله، فرم صورت شما هم در انتخاب نوع بافت بسیار مهم است.

امیدواریم بعد از آشنایی با مدل‌های بافت مو و با انتخاب روش درست بافت، همیشه بدرخشید.

سوالات متداول در ارتباط با بافت مو

بهترین مدل از میان مدل های بافت مو کدام است؟

این مسئله جواب مشخصی ندارد و به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال، بافت‌های خیلی شلوغ برای مراسم ساده پیشنهاد نمی‌شوند. یا مثلا اگر صورت گردی دارید، بافت‌های عمودی پیشنهاد می‌شوند.

ساده‌ترین نوع بافت مو از میان مدل های بافت مو برای دختران کدام است؟

بافت موی ساده، سه‌تایی و هر نوع بافتی که دانه‌های آن درشت است، بافتی ساده به حساب می‌آید.