زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین فوم های اصلاح ایرانی برای شیو راحت و باکیفیت

wordcamp
876
9 دقیقه
بهترین فوم های اصلاح ایرانی برای شیو راحت و باکیفیت

احتمالا شما هم دوست دارید بدانید بهترین فوم اصلاح ایرانی متعلق به کدام برند است که در حال مطالعه این مطلبید. برندهای ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی قیمت مناسب‌تری دارند اما ممکن است برخی از آن‌ها کیفیت چندان مطلوبی نداشته ‌باشند. ما در این مقاله می‌خواهیم بهترین فوم های اصلاح ایرانی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با انتخابی هوشمندانه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و از محصولی با کیفیت بهره ببرید.

در کنار آن، به ارائه نکاتی در مورد اصلاح صورت آقایان می‌پردازیم تا تجربه بهتری از این کار داشته باشید.

چرا باید از فوم اصلاح استفاده کنیم؟

ممکن است برای شما این سوال به‌ وجود بیاید که چرا باید برای اصلاح از فوم یا خمیر ریش استفاده کنید؟ به این دلیل که یک اصلاح صورت خوب، اصلاحی است که در آن پوست شما دچار آسیب نشود. چه چیزی مانع از آسیب رسیدن به پوست شما می‌شود؟ ایجاد یک فاصله ناچیز میان تیغ و پوست شما. اما چگونه می‌توان این فاصله را ایجاد کرد؟

محصولات متنوعی در بازار وجود دارند که این وظیفه خطیر را به عهده دارند. از این میان، فوم اصلاح و ژل اصلاح امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما فوم یا ژل اصلاح تنها چیزی نیست که برای یک شیو کامل به آن نیاز دارید. برای یک اصلاح خوب لازم است پوستتان را برای این کار آماده کنید و پس از شیو هم از آن مراقبت کنید.

هر قسمت از پوست شما پیش از اصلاح نیاز به لایه‌برداری دارد. یکی از تاثیرگذارترین عواملی که پوست را آماده‌ اصلاح می‌کند، استفاده از فوم اصلاح است.

البته بهتر است اصلاح را زمانی انجام دهید که پوست خود را از قبل شسته و لایه‌برداری فیزیکی سطح پوست را انجام داده‌اید.

وسایل شیو کردن صورت آقایان
وسایل مورد نیاز برای شیو کردن صورت آقایان

روش صحیح اصلاح صورت با فوم اصلاح

شیو اصولی صورت شامل چند مرحله است:

1- لایه‌برداری

همانطور که پیش از این اشاره شد، پیش از اصلاح صورت لازم است آن را لایه‌برداری کنید. یکی از معمول‌ترین و اثربخش‌ترین راه‌ها برای این کار استفاده از لیف و شوینده مناسب است. البته توصیه می‌شود از لیف و شوینده فقط برای پوست بدن استفاده کرده و برای لایه‌برداری صورت، از روش‌های موثرتری استفاده کنید.

یکی دیگر از روش‌های آماده‌سازی پوست برای اصلاح، استفاده از یک حوله داغ و مرطوب است. می‌توانید این حوله را به مدت سی ثانیه روی پوست صورت خود نگه دارید تا آماده اصلاح شود.

اما بهترین انتخاب برای آماده‌سازی پوست صورت، استفاده از شوینده و اسکراب سازگار با نوع پوست است.

علت اهمیت لایه‌برداری قبل از اصلاح در دو مسئله است:

اول این که لایه‌های مرده سطح پوست زدوده می‌شوند و سطح پوست را برای اصلاح هموار‌تر می‌کند. در نتیجه احتمال زخمی شدن پوست در اثر اصلاح کمتر می‌شود.

دلیل بعدی این است که لایه‌برداری باعث می‌شود موهای زیرپوستی شما خارج شده و با اصلاح زدوده شوند. در نتیجه شما بعد از اصلاح دیگر دچار جوش و خارش نخواهید شد. یا اگر جوش و خارشی ایجاد شود بسیار کمتر از حالت بدون خمیر ریش است‌.

2- استفاده از فوم یا ژل اصلاح

مرحله بعدی استفاده از یک خمیر ریش‌تراش یا ژل اصلاح با کیفیت است. این محصولات با خاصیت روان‌کنندگی خود، ضمن ممانعت از برخورد مستقیم تیغ با پوست، اصلاحی روان و لذت‌بخش را به همراه دارند.

تفاوت فوم اصلاح با ژل اصلاح چیست؟

هر دوی این محصولات برای روان کردن فرآیند شیو صورت توسعه یافته‌اند. با این حال، ژل اصلاح با وجود داشتن قیمت بالاتر نسبت به فوم اصلاح، محصولی به‌صرفه‌تر است. زیرا نسبت به فوم اصلاح، برای هر بار تراشیدن ریشتان به مقدار کمتری از آن نیاز دارید.

در سوی مقابل، فوم اصلاح به دلیل ایجاد کف بیشتر، رطوبت بیشتری به پوست شما می‌رساند. همچنین تیغ زدن صورت با فوم راحت‌تر است؛ زیرا موهای بریده شده راحت‌تر از روی تیغ پاک می‌شوند.

3- شیو صورت

در مرحله بعدی، تیغ را به آرامی و در جهت خلاف رویش موها روی پوست می‌کشید. این عمل که اصطلاحا چپه‌تراش یا شش‌تیغه کردن نامیده می‌شود، موهای صورت را به کوتاه‌ترین حالت ممکن می‌رساند. در این حالت، پوست شما خودش را بیشتر نمایان می‌کند و ظاهری تمیزتر خواهید داشت.

برای این کار به یک تیغ تیز با حداقل سه لبه نیاز دارید. در صورتی که تیغ اصلاح شما به قدر کافی تیز نباشد، پوست شما تحریک شده و آسیب می‌بیند. تعداد بیشتر تیغه‌ها نیز به این دلیل حائز اهمیت است که در حرکت اول خود تعداد بیشتری از موها را می‌برد. به این ترتیب، نیازی نیست تیغ را برای دفعات متعدد روی پوست خود بکشید.

4- مراقبت از پوست پس از اصلاح

بعد از اصلاح نیز توصیه می‌شود برای کاهش التهابات پوست از یک ژل یا کرم مخصوص بعد از اصلاح یا همان افتر شیو استفاده شود. این کار سبب می‌شود تا التهابات پوست بعد از موزدایی به حداقل برسد و تازگی آن برای مدت بیشتری حفظ شود.

اصلاح صورت
بعد از اصلاح صورت از افتر شیو استفاده کنید.

یک شیو کامل و اصولی چه فوایدی می‌ تواند داشته باشد؟

آقایی را تصور کنید که از آن دسته آدم‌های مرتب و اتوکشیده‌ای است که همه او را به نظم و نظافتش می‌شناسند. یکی از اجزای ثابت این تصویر در ذهن بسیاری از خوانندگان این متن، تصویر مردی آنکادر است که هر روز بخشی از وقتش را صرف شیو کردن صورتش می‌کند.

می‌بینید؟ شیو کردن حاوی پیام خاصی است. استایل شما هر چه که باشد، صورت شیوشده تمیزتر به نظر می‌رسد.

همان‌قدر که یک اصلاح تمیز تصویری مرتب از شما ارائه می‌دهد، یک اصلاح بد می‌تواند به وجهه شما آسیب بزند. در نتیجه، لازم است اصلاح صورت شما کامل و اصولی انجام شده باشد. ذکر چند مورد از فواید یک شیو خوب شاید خالی از لطف نباشد:

  • وجهه مثبت‌تری از خود ارائه می‌کنید.
  • پوست شما دچار سوزش، زخم و التهاب نمی‌شود.
  • پوستتان بعد از اصلاح نرم و لطیف می‌شود.
  • علاوه بر موزدایی، پوست شما نیز لایه‌برداری می‌شود.

فوم اصلاح خوب چه ویژگی‌ هایی دارد؟

هر پوستی به فوم اصلاح خاص خودش نیاز دارد. اگر فوم اصلاحی که استفاده می‌کنید مناسب پوست شما نباشد، ممکن است پوستتان به آن حساسیت نشان دهد.

جدا از این مسئله، فوم اصلاح خوب باید فرآیند اصلاح را تسهیل کرده و به آن آسیب نزند. به صورت کلی، فوم اصلاح خوب ویژگی های زیر را دارد:

  • فاقد الکل است.
  • کف مناسبی دارد و باعث ایجاد لغزندگی روی پوست می‌شود.
  • دارای عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌های مغذی پوست است.
  • خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد.
  • مواد آلرژی‌زا ندارد.
  • از ایجاد التهاب جلوگیری می‌کند.
  • به راحتی شسته می‌شود.
  • باعث آبرسانی به پوست می‌شود.
فوم اصلاح مردانه پوست حساس اینتسا 300 میل
خرید فوم اصلاح مردانه پوست حساس اینتسا 300 میل

بهترین فوم های اصلاح ایرانی

برندهای ایرانی مختلفی فوم اصلاح تولید می‌کنند. خوشبختانه تنوع محصولات در برندهای ایرانی بالا است و همین امر سبب می‌شود خریداران بتوانند دست بازتری برای انتخاب محصول مناسب نوع پوست خود داشته باشند. از جمله برندهای تولیدکننده بهترین فوم اصلاح ساخت ایران می‌توان به برندهای کاسپین و دریکس اشاره کرد. ما در ادامه این مطلب به بررسی برخی از محصولات مختلف این برندها می‌پردازیم.

کاسپین

شرکت کاسپین از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی فومن شیمی است. این شرکت فعالیت خود را ابتدا از فروش محصولات شیمیایی مخصوص خودروها شروع کرد و در ادامه دامنه فعالیت خود را گسترش داد. تا جایی که امروزه، کاسپین نامی شناخته‌شده در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی شده است.

فوم اصلاح کاسپین مناسب پوست‌های حساس

ترکیبات فاقد الکل این محصول سبب می‌شود التهابات پوست بعد از اصلاح از بین بروند. اغلب افرادی که پوست حساسی دارند  بعد از اصلاح دچار التهاب، قرمزی و خشکی پوست می‌شوند. خمیر ریش تراش ایرانی کاسپین در محتویات خود مواد آنتی‌باکتریال فعال دارد که باعث می‌شود پوست بعد از اصلاح دچار جوش نشود‌.

این فوم اصلاح ایرانی فاقد عصاره‌های گیاهی است؛ اما فرمولاسیون آن مانع از ایجاد خشکی روی پوست می‌شود.

فوم اصلاح کامفورت کاسپین

این خمیر ریش ایرانی برای کسانی مناسب است که پوست چندان حساسی ندارند و می‌خواهند یک اصلاح تمیز و حرفه‌ای داشته باشند. این محصول باکیفیت با عصاره آلوئه‌ورا غنی شده تا رطوبت پوست شما را پس از اصلاح تضمین کند. فوم اصلاح کامفورت کاسپین با خواص ضدباکتری خود، یک محصول همه‌فن‌حریف برای پوست‌های معمولی به حساب می‌آید.

فوم اصلاح خنک کننده کاسپین

یکی دیگر از فوم های اصلاح ایرانی باکیفیت، فوم اصلاح خنک کننده کاسپین است. برای تجربه احساسی تازه و شاداب پس از اصلاح، می‌توانید روی این محصول حساب باز کنید.

فوم اصلاح خنک کننده کاسپین با عصاره نعناع می‌تواند رطوبت مورد نیاز شما پس از اصلاح را تامین کند. به این ترتیب، اصلاحی لذت‌بخش را تجربه خواهید کرد.

 دریکس

شرکت دریکس در سال 86 تاسیس شده و تولید خود را از سال 90 آغاز کرده است. فعالیت این شرکت در ابتدا منحصر به تولید شوینده‌های خانگی بود. اما به مرور زمان، آن‌ها به تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین محصولات مراقبتی خودرو نیز پرداختند.

فوم اصلاح دریکس برای پوست‌های حساس

یکی دیگر از بهترین فوم های اصلاح ایرانی، فوم اصلاح دریکس برای پوست‌های حساس است. این محصول با دارا بودن عصاره آلوئه‌ورا و نارگیل، رطوبت پوست شما را حفظ کرده و مانع از آسیب دیدن آن در اثر تعدد شیو صورت می‌شود.

فوم اصلاح خنک‌کننده دریکس

فوم اصلاح خنک‌کننده دریکس ضمن ایجاد کف قابل قبول، با دارا بودن خواص روان‌کنندگی، به شما کمک می‌کنند اصلاحی مناسب را تجربه کنید. این فوم اصلاح با عصاره نعناع و نارگیل غنی شده است تا اصلاح را برای شما به عملی لذت‌بخش بدل کند.

سوالات پرتکرار

برندهای ایرانی تولیدکننده فوم اصلاح کدامند؟

بهترین فوم‌‌های اصلاح ایرانی در شرکت‌های کاسپین و دریکس تولید می‌شوند. البته شرکت کامان نیز در این زمینه فعال است؛ اما محصولات آن‌ها تنها به ژل اصلاح محدود می‌شود.

آیا فوم های اصلاح ایرانی گرانند؟

نسبت به نمونه‌های خارجی، فوم‌های اصلاح ایرانی از قیمت به مراتب پایین‌تری برخوردارند.

کیفیت خمیر ریش تراش ایرانی چگونه است؟

آن دسته از فوم‌‌های اصلاح ایرانی که در شرکت‌های معتبری تولید می‌شوند، دارای کیفیتی رقابتی و در حد و اندازه‌های خارجی هستند.

ارزش خرید فوم اصلاح ایرانی بیشتر است یا خارجی؟

در صورتی که پوستی معمولی دارید و نیازی به انواع خاص فوم اصلاح ندارید، نمونه‌های ایرانی کیفیتی مناسب داشته و از قیمت کمتری هم برخوردارند. با این حساب، می‌توان گفت که ارزش خرید بیشتری دارند. اما اگر پوستتان با فوم اصلاح ایرانی سازگار نیست، مجبورید سراغ نمونه‌های باکیفیت‌تر خارجی بروید. در این صورت، ارزش خرید چیزی که قرار نیست به کارتان بیاید، بسیار پایین‌تر است.