زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی بهترین برندهای ضد‌ آفتاب ۲۰۲۱ از دید مو تن رو

wordcamp
376
14 دقیقه
معرفی بهترین برندهای ضد‌ آفتاب ۲۰۲۱ از دید مو تن رو

همه‌ی ما کم و بیش با اهمیت استفاده روزانه از ضد‌ آفتاب آشنا هستیم. پیر و جوان، زن و مرد و با هر نوع پوستی که هستید حتما در طول روز به یک ضدآفتاب احتیاج خواهید داشت. اما ضد آفتاب‌ها تنوع زیادی دارند و ممکن است برای خرید یکی از آنها سردرگم شوید. نگران نباشید. من در این مطلب شما را با بهترین مارک ضد آفتاب ۲۰۲۱ آشنا خواهم کرد تا انتخاب و خرید آسان‌تری داشته باشید.

ضد آفتاب چیست؟

ضد آفتاب محصولی برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید است و مانند مانعی برای اثرات مضر نور خورشید عمل می‌کند.ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه ماورابنفش یا UV مراقبت می‌کند. این اشعه می‌تواند باعث سوختگی و پیری پوست شود. پس اگر استفاده از ضد آفتاب را فراموش کنید، علاوه بر اثرات آفتاب سوختگی به چین و چروک هم دچار می‌شوید. ضد آفتب‌ها در اشکال مختلف و به صورت کرم، ژل، اسپری و استیک ساخته می‌شوند تا انتخاب را برای شما آسان‌تر کنند.

ضد آفتاب برای پوست چه کاری انجام می‌دهد؟

برای آشنایی با بهترین مارک ضد آفتاب ۲۰۲۱ و خرید بهترین کرم ضد آفتاب بهتر است در ابتدا با کارکرد آن آشنا شوید. اگر به اطلاعات درج‌شده روی محصول دقت کرده باشید، حتما اصطلاحاتی مانند SPF، PA و UVA/UVB روی آن دیده‌اید. این‌ها علامت‌های اختصاری برای توضیحات محصول هستند.

SPF به معنای فاکتور محافظت از نور خورشید است و مقدار آن با یک عدد جلوی آن مشخص می‌شود. هرچه این عدد بزرگ‌تر باشد، محافظت ضد آفتاب بیشتر خواهد بود. ضد آفنتاب‌ها با SPFهایی مثل ۱۵، ۳۰، ۵۰ و بالاتر موجود هستند. البته هنوز تفاوتی برای تاثیر SPF بیشتر از ۵۰ با خود ۵۰ ثابت نشده است. همان‌طور که گفتم UV به معنای اشعه ماورابنفش است و UVB به معنای محافظت از پوست در برابر سوختگی ناشی از این اشعه است. در واقع SPF نشان‌دهنده محافظت در برابر سوختگی است. اما UVA به محافظت پوست در مقابل پیری ناشی از ماورابنفش گفته می‌شود و مقدار آن در ضد آفتاب‌ها با PA مشخص می‌شود. هر چه تعداد علامت «به اضافه» یا «پلاس» جلوی PA بیشتر باشد، این مراقبت بهتر خواهد بود.

پس ضد آفتاب پوست شما را از پیری و چین و چروک نجات داده و مانع از آفتاب سوختگی می‌شود. نور خورشید می‌تواند باعث ایجاد لک و کدری پوست شما شود و در مواقعی سرطان پوست را به همراه خواهد داشت. ضد آفتاب‌ها این اثرات مخرب را برای شما به حداقل می‌رسانند.

آفتاب‌سوختگی
نمونه‌ای از آفتاب سوختگی

ضد آفتاب برای چه نوع پوستی مناسب هستند؟

این تصور اشتباهیست که فقط کسانی که دارای پوست روشن هستند به ضد آفتاب احتیاج دارند. درست است که اثرات سوختگی و قرمزی در این افراد زودتر و بیشتر نمایان می‌شود، اما نباید از سایر مشکلاتی که نور آفتاب برای پوست ایجاد می‌کند غافل شد. پس شما هر رنگ پوستی که داشته باشید، باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

از طرفی کسانی که پوست چربی دارند از تمام محصولات کرمی فراری هستند. باید بگویم که استفاده از ضد آفتاب به نوع پوست هم ربطی ندارد. پوست خشک، چرب، مختلط و حساس؛ همه و همه باید از ضد آفتاب استفاده کنید. حالا که ضد آفتاب‌ها در اشکال مختلفی تولید می‌شوند، شما به راحتی می‌توانید یکی از آنها را متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید. برای مثال ضد آفتاب‌های بدون روغن برای پوست‌های چرب عالی هستند. اگر پوست حساسی دارید ضد آفتاب‌های سبک که بافت ژل مانند دارند را استفاده کنید. در این رابطه، خواندن مقاله‌ی زیر را به شما توصیه می‌کنم:

معرفی بهترین مارک ضد آفتاب ۲۰۲۱

قطعا ضد آفتاب‌های خوب و کاربردی بسیاری در فروشگاه‌ها وجود دارد که اگر قصد خرید داشته باشید می‌توانید آنها را انتخاب کنید. اما من قصد دارم در این بخش شما را با بهترین مارک کرم ضد آفتاب ۲۰۲۱ آشنا کنم.

برند لافارر

برند لافارر را شاید بتوان پرفروش ترین برند ضد آفتاب در ایران دانست. لافارر یک برند ایرانی باکیفیت است که از سال ۸۸ ۱۳شروع به کار کرده است. محصولات برند لافارر در شرکت لابراتوارهای بین‌المللی وتحقیقاتی دکتر کامکار تولید و پس از طی مراحل مختلف کیفی و بررسی‌های کلینیکی برای رفع مشکلات و نیازهای مصرف‌کنندگان عرضه شده است.

محصولات برند لافارر دارای تنوع زیادی است که می‌تواند نیازهای هر فردی را در زمینه مراقبت از پوست و مو برطرف کند. در دسته محصولات مراقبت از پوست لافارر، می توان به محصولاتی همچون انواع محصولات مراقبتی، تغذیه کننده پوست، کرم‌های مرطوب‌کننده، ضد التهاب، ضد حساسیست و محصولات تنظیم‌کننده چربی پوست اشاره کرد. یکی از انواع محصولات برند لافارر ضد آفتاب‌ها هستند که انواع مختلفی دارند.

کرم ضد آفتاب و ضد‌لک SPF50 لافارر مخصوص پوست چرب و مستعد آکنه 

این کرم حاوی عصاره گیاهانی مثل شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا، پاپایا و گواوا است که با کاهش تولید ملاتونین در پوست، موجب پیشگیری و رفع لک‌های پوستی می شود، همچنین این محصول به صورت تخصصی به مهار ترشح سبوم یا همان چربی پوست، مات‌کنندگی، کاهش حساسیت، کند‌کردن روند پیری، جلوگیری از ایجاد آکنه و حفاظت بالا از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB می‌پردازد. این کرم بافت سبکی دارد و روی پوست احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند. این محصول یک ضد آفتاب بی‌رنگ است که با استفاده از آن ترشح چربی پوست کنترل شده و ظاهر پوست مات می شود. این مدل از ضد آفتاب لافارر برای سایر انواع پوست هم تولید شده است. ویژگی‌های این محصول را به اختصار این‌گونه می‌توان گفت:

  • پیشگیری و رفع لک‌های پوستی
  • مهار ترشح سبوم و مات‌کنندگی پوست
  • ضد حساسیت و جلوگیری از ایجاد آکنه
  • کند‌کردن روند پیری پوست
  • حفاظت بالا از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB
  • دارای SPF50 مناسب برای پوست‌های بسیار حساس و روشن
ضد آفتاب لافارر
خرید کرم ضد آفتاب و ضد لک SPF50 لافارر مخصوص پوست چرب و مستعد آکنه 

کرم ضد آفتاب و ضد‌لک رنگی SPF40 لافارر مناسب پوست‌های خشک و معمولی 

کرم ضد آفتاب و ضد‌لک رنگی SPF40 لافارر مناسب پوست‌های خشک و معمولی حاوی عصاره گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا، آلوئه‌ورا و پاپایا است که موجب پیشگیری و رفع لک‌های پوستی ،رطوبت‌رسانی عمقی و طولانی مدت، کند‌کردن روند پیری پوست ،جلوگیری از ایجاد آکنه و حفاظت بالا از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB می‌شود. این کرم ضد آفتاب رنگی، دو رنگ روشن و متوسط دارد و همین مدل کرم برای سایر پوست‌ها هم عرضه شده است. ویژگی‌های این محصول به اختصار به شرح زیر است:

  • پیشگیری و رفع لک‌های پوستی
  • رطوبت‌رسانی عمقی و طولانی مدت
  • ضد حساسیت و قرمزی و جلوگیری از ایجاد آکنه
  • کند‌کردن روند پیری پوست
  • حفاظت بالا از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB
  • فرمولاسیون سبک با پوشش دهی کامل و یکنواخت
ضد آفتاب رنگی لافارر
خرید کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی SPF40 لافارر مناسب پوست های خشک و معمولی

برند پریم

پریم یکی از برندهای معتبر و بزرگ ایرانی در زمینه مراقبت از پوست است که محصولات مراقبتی و بهداشتی متنوع و گسترده‌ای را برای انواع پوست و در هر محدوده سنی طراحی و تولید کرده است. این برند توسط  دکتر اخوی در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند به دلیل کیفیت و استاندارد بالای محصولات خود به راحتی با برندهای خارجی در این زمینه برابری می‌کند. همچنین تمامی محصولات این برند در آزمایشگاه‌های داخلی بارها تست شده و به سبب تطابق با پوست و مو، سازگاری بیشتری با مصرف‌کننده‌های ایرانی دارد. قیمت محصولات پریم (Prime) از دیگر عوامل رشد و موفقیت این برند داخلی محسوب می‌شود. با وجود این‌که این برند سابقه کمی دارد و برند نوپایی حساب می‌شود، شاید بتوان بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی را پریم دانست.

پرایمر و ضد آفتاب SPF50 پریم حاوی ویتامین سی

این محصول دو کاره مناسب انواع پوست به غیر از پوست‌های آکنه‌دار است. این ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب مانند ،UVA UVB و IR محافظت می‌کند. بافت ژلی و نیمه‌شفاف این محصول یک لایه نازک بر روی پوست شما ایجاد می‌کند که علاوه بر محافظت از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب، به بازسازی و ترمیم پوست شما نیز می‌پردازد. از این محصول می‌توان به عنوان پرایمر نیز استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های این ضد آفتاب جلوگیری از ایجاد لک و التهابات پوستی است. آنتی‌اکسیدان‌های قوی همانند ویتامین‌های C و E موجود در ترکیبات این محصول از پوست شما در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت و از پیری پوست و بروز چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کند. ویژگی‌های این محصول را به طور خلاصه باهم مرور کنیم:

  • مناسب انواع پوست به غیر از آکنه‌دار
  • محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر پوستی
  • جلوگیری از ایجاد لک پوستی
  • ترمیم‌کننده پوست
  • جلوگیری از التهابات پوستی
  • دارای بافت سبک و ابریشمی
  • کمک به بازسازی پوست
  • بافت سبک و ابریشمی
  • مقاوم در برابر آب
  • قابل استفاده به عنوان پرایمر آرایشی
  • حاوی عصاره چای سبز
  • حاوی ویتامین C
ضد آفتاب پریم
خرید پرایمر و ضد آفتاب SPF50 پریم حاوی ویتامین سی 

کرم ضد آفتاب رنگی SPF60 پریم مناسب پوست چرب 

این ضد آفتاب رنگی مناسب پوست چرب و محصولی ایده‌آل با ساختاری سبک و فاقد چربی است. این محصول ضمن کنترل ترشح سبوم، به طور موثری از پوست چرب در برابر آفتاب محافظت می‌کند. ضد آفتاب رنگی پریم با داشتن فیلترهای موثر ضمن حداکثر حفاظت از پوست در برابر  اشعه‌های مضر چون UVA ، UVB و IR دارای اثری طولانی با پوششی طبیعی بر روی پوست شما خواهد بود. همچنین این محصول به دلیل مناسب‌بودن برای پوست‌های چرب، می‌تواند چربی پوست شما را به خوبی کنترل نماید و پس از استفاده پوست را مات کند. اگر می‌خواهید کرمی داشته باشید که هم خاصیت ضد آفتاب داشته باشد و هم رنگی باشد این کرم بهترین گزینه برای شماست که با پوششی طبیعی حال پوست شما را خوب می‌کند و حس بی‌نظیر تازگی را برای شما به ارمغان می‌آورد. ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • سبک و فاقد چربی
  • کنترل ترشح سبوم
  • دارای 60 SPF
  • حداکثر حفاظت از پوست در برابر UVA/UVB/IR
  • دارای اثری طولانی با پوششی طبیعی
ضد آفتاب رنگی پریم
خرید ضد آفتاب رنگی SPF60 پریم مناسب پوست چرب 

برند سی گل

در لیست بهترین مارک ضد آفتاب ۲۰۲۱ قطعا نام برند قدیمی و معروف سی گل خالیست. سی گل نام برندی ایرانی است که محصولات آن در شرکت لابراتوار اخوی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. دکتر اخوی یکی از چهره‌های سرشناس است که با شرکت‌هایی مانند اورال، لانکوم و ویشی همکاری کرده است. لابراتوار دکتر اخوی اولین واحد آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۳۸۰ موفق به اخذ گواهی استاندارد ISO 9002 از QM کانادا، گواهی AFAQ از فرانسه و ISO 10002 (رضایت‌مندی مشتریان) از آلمان شده است. محصولات این برند بسیار باکیفیت هستند و قیمت مناسبی دارند. همین امر باعث شده است سی گل در خارج از کشور هم طرفداران خودش را داشته باشد.

کرم ضد آفتاب بی‌رنگ SPF60 سی گل 

کرم ضد آفتاب بی رنگ SPF60 سی گل مناسب انواع پوست، محصولی است که ضمن محافظت از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید و رادیکال های آزاد، قدرت دفاعی پوست را افزایش می‌دهد. استفاده از مواد آنتی‌اکسیدان مانند ویتامین E و نرم‌کننده مثل روغن جوانه گندم در این محصول، پوست صورت شما را شاداب می‌کند. خاصیت خنک‌کنندگی این کرم ضد آفتاب با آبرسانی به پوست باعث خلاصی از شر آفتاب سوختگی در تابستان می‌شود. افزون بر آن در روز‌های سرد سال نیز باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده نمایید. آلوئه‌ورا موجود در این کرم با افزودن رطوبت به پوست، از خشکی پوست شما ذر سرما جلوگیری می‌کند. ویژگی‌های این محصول را با هم مرور می‌کنیم:

  • محافظت از پوست در برابر اشعه UVA ،IR و UVB
  • مرطوب‌کننده پوست
  • پیشگیری از پیری زودرس
  • مقاوم در برابر آب و تعریق
  • ضد التهاب پوست
  • حاوی آنتی اکسیدان
  • مناسب انواع پوست
ضد آفتاب سی گل
خرید کرم ضد آفتاب بی‌رنگ SPF60 سی گل

کرم ضد آفتاب SPF55 فاقد چربی سی گل مناسب آقایان

ضد آفتاب SPF55 فاقد چربی سی گل، حاوی ویتامین E است و یک آنتی‌اکسیدان قوی برای پوست محسوب می‌شود. این ضد آفتاب حاوی ترکیباتی از فیلترهای فیزیکی و شیمیایی، آلوئه ورا و مواد دیگر است. این محصول با ترکیبات ذکر شده اکسیژن‌رسانی و رطوبت‌رسانی به پوست را آسان می‌کند و به علت آن‌که فاقد چربی است و باعث جوش نمی‌شود، برای استفاده آقایان و حتی خانم‌ها نیز مناسب است. ضد آفتاب سی گل سد محافظتی بسیار قوی در برابر آفتاب ایجاد می‌کند و می‌توان از آن به عنوان یک پایه آریش نیز استفاده کرد. ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • حاوی ویتامین E
  • حاوی عصاره آلوئه‌ورا
  • جلوگیری از پیری زودرس
  • ترمیم‌کننده و نرم‌کننده
  • حاوی فیلترهای فیزیکی و شیمیایی
ضد آفتاب مخصوص آقایان سی گل
خرید کرم ضد آفتاب SPF55 فاقد چربی سی گل مناسب آقایان 

روش درست استفاده از ضد آفتاب

حتی اگر بهترین مدل ضد آفتاب در ایران را هم بخرید ولی روش درست استفاده از آن را ندانید، ضد آفتاب کار خود را به درستی انجام نخواهد داد. آن وقت شما فکر می‌کنید که ایراد از محصولی است که تهیه کردید. یکی از بهترین مارک ضد آفتاب ۲۰۲۱ را از لیست بالا انتخاب کنید. با توجه به غلظت محصول بین دو تا سه طول انگشت از آن به صورت خود بزنید. حواستان باشد غیر از صورت، گردن و قسمتی از دست‌ها که بیرون هستند هم به ضد آفتاب احتیاج دارند. اگر ضد آفتاب شما مدلی جز مدل کرمی بود، به قدری بزنید که احساس کنید یک لایه کامل روی تمام سطح پوست شما اضافه شده است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، زمان تمدید ضد آفتاب است. دو تا سه ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید. چون مقداری که استفاده کردید بیشتر از این مدت برای پوست شما کاری انجام نمی‌دهد. قبل از تمدید ضد آفتاب صورت خود را با شوینده یا دستمال مرطوب پاک کنید و مجدد از ضد آفتاب استفاده کنید.

احتمالا شما استفاده از ضد آفتاب در محیط باز و به خصوص روزهای آفتابی را فراموش نمی‌کنید، ولی باید بدانید که فرقی نمی‌کند روز آفتابی باشد یا ابری، داخل خانه باشید یا فضای باز؛ در هر صورتی استفاده از ضد آفتاب در طول روز واجب است. اگر قصد سفر دارید، یکی از اولین وسایلی که باید در ساک خود بگذارید ضد آفتاب است. وقتی به سفر می‌روید بیشتر طول روز را بیرون و مشغول گشت و گذار هستید. قطعا دوست ندارید با پوستی سوخته و تاول‌زده به خانه برگردید. اگر مقصد شما شهری ساحلی است و به شنا و آفتاب‌گرفتن علاقه دارید، باید همه‌ی قسمت‌های بدنتان را با یک لایه ضد آفتاب بپوشانید تا آسیب نبینید. پیشنهاد می‌کنم مقاله زیر در مورد استفاده از ضد آفتاب در سفر را هم مطالعه کنید:

سخن پایانی

ضد آفتاب جز اولین محصولات مراقبتی پوست است که هر کسی باید از آن استفاده کند. پس انتخاب درست آن و آشنایی با برندهای ضد آفتاب امری ضروریست. من در این مطلب شما را با بهترین مارک ضد آفتاب ۲۰۲۱ در ایران آشنا کردم. شما می‌توانید با توجه به نوع و نیاز پوست خود یکی از آنها را انتخاب کنید و از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. اگر در رابطه با این موضوع تجربه‌ای دارید و یا نکته‌ای به ذهن شما می‌رسد، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مور بهترین مارک ضد آفتاب ۲۰۲۱

انواع ضد آفتاب کدامند؟

ضد آفتاب‌ها یه صورت کرم، ژل و اسپری هستند و به دو شکل رنگی و بی‌رنگ عرضه می‌شوند.

استفاده از ضد آفتاب برای چه پوستی لازم است؟

استفاده از ضد آفتاب برای تمام پوست‌ها لازم و واجب است.

بهترین مارک ضد آفتاب ۲۰۲۱ کدام است؟

لافارر، پریم و سی گل.

استفاده از ضد آفتاب به چه صورت است؟

دو تا سه بند انگشت از ضد آفتاب را به همه قسمت‌های صورت بزنید و هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید.