زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین ضد آفتاب با SPF مناسب پوست من

wordcamp
3,955
7 دقیقه
بهترین ضد آفتاب با SPF مناسب پوست من

در مقاله امروز به معرفی بهترین ضدآفتاب ها با SPF مناسب برای پوست های مختلف، می پردازیم، تا شما بتوانید  بهترین کرم ضد آفتاب خود را انتخاب نمایید. پس با ادامه این مقاله در مجله اینترنتی مو تن رو با ما همراه باشید.

چه ضد آفتابی با چه SPF ای برای پوست من مناسب‌تر است؟

این‌ روزها همه ما با تاثیر سلامت پوست بر زیبایی و جوانی واقف هستیم. عوامل تاثیرگذار زیادی هستند که باعث تسریع یا کند شدن فرآیند پیری پوست می‌شوند.

یکی از این عوامل تاثیرگذار بر فرآیند پیری زودرس پوست، وجود اشعه‌های ماورا بنفش موجود در تابش آفتاب است. از دیگر معایبی که این اشعه بر پوست می‌گذارد، ایجاد کک و مک ، آفتاب سوختگی، قرمزی و تورم پوست است. روش‌های مختلفی برای جلوگیری از این اشعه وجود دارد . ولی استفاده از ضد آفتاب با SPF مناسب،علمی‌ترین و منطقی‌ترین راهی‌ است که توسط متخصصان و پزشکان، مورد تایید واقع شده است. این روزها برندها و شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید ضد آفتاب فعالیت می‌کنند . ولی نکته مهم آن است، که با توجه به شرایط پوستی، رنگ پوست، میزان حساسیت و آلرژی پوست و میزان SPF  انتخاب کنیم.


نکته: آیا می دانستید از کرم های بی بی و سی سی نیز می توان به جای ضد آفتاب استفاده کرد؟ این کرم ها اغلب کرم های آرایشی هستند که خاصیت مراقبت از پوست را نیز به همراه دارند. اکثرآ این کرم ها حاوی SPF هستند. علاوه بر خاصیت ضد آفتاب، این کرم ها دارای خواص روشن کنندگی، آبرسانی و دارای پوشانندگی نسبی می باشد.


SPF چیست

از SPF  چه میدانیم ؟

SPF مخفف Sun Protection Factor است که به معنی فاکتور محافظت از نور خورشید می‌باشد. این عدد میزان محافظت ضدآفتاب را در برابر نور خورشید نشان می‌دهد؛ مثل SPF 40/ SPF 30 / SPF 60 و … هرچه این عدد بزرگتر باشد نشان دهنده این است که ضدآفتاب شما قدرت حفاظت بیشتری در برابر پرتوهای خورشید دارد. اما نکته قابل توجه این است که SPF تنها میزان محافظت در برابر پرتوهای UVB را نشان می‌دهد و عامل دیگری نشان دهنده میزان محافظت از پوست شما در برابر پرتوهای UVA است. UVB تنها به سطح پوست نفوذ می‌کند و عامل آفتاب سوختگی، سرخی و التهاب پوست می‌باشد.

ضدآفتاب هایی را انتخاب کنید که دارای حداقل SPF30 باشند. کرم ضد آفتاب دکتر ژیلا با spf 63 درصد یکی از ضدآفتاب های مناسب است اما بستگی به پوست هر شخصی دارد.


پیشنهاد نویسنده: راهنمای خرید کرم ضد آفتاب و طرز صحیح استفاده از آن


قطعا شما بر روی بسته بندی ضد آفتاب‌ها عبارت ‌PA را مشاهده کرده اید. PA میزان محافظت از پوست شما را در برابر پرتوهای UVA نشان می دهد. مشخصا هرچه میزان پلاس‌های PA بیشتر باشد، بیشتر در برابر UVA در امان خواهید بود. UVA به لایه‌های عمقی و زیرین پوست نفوذ می‌کند و عامل پیری پوست، چین و چروک، تیرگی پوست و ایجاد سرطان های پوستی مانند ملانوما می باشد. ضدآفتاب‌هایی را انتخاب کنید که دارای استاندارد PA حداقل 3PLUS باشند.

عامل مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید، این است که ضد آفتابی را انتخاب کنید که فاقد پارابن باشند. پارابن‌ها در گروه مواد نگهدارنده طبقه بندی می شوند و علی رغم آنکه دارای خواص آنتی‌باکتریال هستند و از رشد میکروب‌ها در فرآورده‌های گوناگون جلوگیری می‌کنند؛ برای پوست مضر هستند و سبب ایجاد حساسیت، سوزش و التهابات پوستی می‌شوند. از کرم‌هایی استفاده کنید که بجای پارابن از نگهدارنده‌های مناسب در آنها استفاده شده باشد.

بهترین کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب مناسب برای پوست چرب

افرادی که دارای پوست چرب و براق هستند، باید توجه داشته باشند که از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنند، که بر پایه آب است. این ضدآفتاب‌ها پس از استفاده براق نخواهند بود و دارای خاصیت خنک‌کنندگی هستند.


مطالعه بیشتر: چگونه پوست خود را بدون آسیب برنزه کنیم


ضد آفتاب مناسب برای پوست خشک

این افراد که از خشکی بالای پوست رنج می‌برند، باید توجه داشته باشند که در زمان انتخاب ضد آفتاب، محصولی را انتخاب کنند که  دارای مرطوب کننده‌ها با SPF مناسبی باشند. اسامی مرطوب کننده‌های به کار رفته در ضد آفتاب، روغن، لانولین و سیلیکون می باشد. کرم‌های ضد آفتاب مرطوب‌کننده در قالب لوسیون، کرم و پماد شناخته می شوند. از این رو، به دنبال این شرایط در برچسب‌های ضد آفتاب باشید.

انواع کرم ضد آفتاب

ضد آفتاب برای پوست‌های دارای حساسیت و دارای آکنه

بیماران مبتلا به آلرژی پوست یا دارای شرایطی مانند آکنه یا روزشیا، باید از محصولات حاوی مواد نگهدارنده یا عطر، و همچنین حاوی PABA یا oxybenzone اجتناب کنند. این افراد باید از کرم‌هایی استفاده کنند که SPF بالایی داشته باشد و از همه مهمتر، چرب نباشد و فرمول ساخت آن نیز بر اساس آب و مرطوب کننده‌ها بنا شده باشد. کرم‌های این افراد نباید حاوی نگهدارنده‌های طولانی مدت باشد. زیرا، یکی از مواردی‌ که باعث تشدید آکنه می‌شود، مواد نگهدارنده طولانی مدت در ترکیبات ضدآفتاب‌هاست.

بیماران مبتلا به آکنه ممکن است فرمولهای ژلی را پیدا کنند که معمولا حاوی الکل باشد، ولی خشک تر بوده و احتمال کمتری برای حساسیت در برابر آکنه ایجاد کند. برای افراد مبتلا به ملاسما، بیماری مرتبط با سرطان پوست، یا افرادی که پوستی متعادل دارند، کرم ضد آفتاب با SPF 30 توصیه می‌شود که روزانه برای حفاظت بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.


مطالعه بیشتر: شناخت انواع کرم ضد آفتاب و معرفی بهترین ها


نکته قابل توجه: افرادی که  از ضد آفتاب استفاده می کنند، معمولا به هنگام استفاده از آن مقدار کمی را به پوست خود می زنند که این اشتباه است و نباید به هنگام استفاده از آن خساست به خرج داد. حال باید مقدار مناسبی از ضدآفتاب را بر پوست خود بزنید و به آن زمان کافی بدهید تا به طور کامل جذب پوست شود.

در مورد SPF ها بدانید

SPF 15 می‌تواند جلوی یک پانزدهم اشعه‌های مضر آفتاب را بگیرد.

SPF 30 از برخورد 97 درصد اشعه‌های UVB با پوست جلوگیری می‌کند.

SPF 50 جلوی برخورد 98 درصد اشعه‌های UVB با پوست را می‌گیرد.

بررسی‌های سازمان غذا و داروی آمریکا هیچ‌گونه ارزشی را برای SPF بالاتر از 50 قائل نشده است.

SPF مناسب انواع پوست ها

به یاد داشته باشید ضد آفتابی مناسب است که بتواند در آب هم به مدت 30 الی 40 دقیقا بر روی پوست تاثیر گذاری داشته باشد.

اگر خواهان بالاترین تاثیرگذاری ضدآفتاب تان هستید، پس آن را به شکل زیر استفاده کنید:

  • 15 تا 30 دقیقه پیش از خروج از خانه از کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید.
  • یک لایه از کرم را در تمام بخش‌های پوست خود پخش کنید.
  • این لایه را ماساژ دهید تا به خوبی جذب پوست شود.
  • یک لایه ی نازک دیگر از ضد آفتاب را اضافه کنید.
  • اگر بدن یا صورت شما خیس شده است یا اگر بیرون از خانه در معرض نور خورشید هستید، هر 80 دقیقه ضد آفتاب خود را تمدید کنید.
  • فراموش نکنید که حتی زیر سقف هم به ضد آفتاب نیاز دارید.

پیشنهاد نویسنده:10 کرم ضد آفتاب برتر برای انواع پوست


در پایان به یاد داشته باشید که گران‌ترین ضدآفتاب، بهترین آن‌ها نیست. شما باید با توجه به شناختی که از پوست خود دارید و میزان آفتاب و SPF موجود در کرم‌ها انتخاب درستی داشته باشید.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و مو تن رو توانسته باشد به شما در زمینه انتخاب ضد آفتاب کمک کرده باشد. برای خرید بهترین کرم های ضد آفتاب، میتوانید روی لینک ، کلیک نمایید.

اگر در زمینه ضد آفتاب و استفاده از آنها تجربه خاصی دارید و مطالبی نیاز است که به مقاله اضافه شود لطفا در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

این مقاله را خانم ساحل اختری برای مجله اینترنتی مو تن رو نوشته اند.