زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

جایگزین های مناسب برای بوتاکس

تیم تحریریه مو تن رو
792
7 دقیقه
جایگزین های مناسب برای بوتاکس

در این مقاله شما با انواع جایگزین های بوتاکس آشنا می شوید البته قبل از پی بردن به این موضوع، ماهیت این روش را به خوبی می‌شناسید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا بهترین روش های جایگزین بوتاکس را بشناسید.
چروک های پوستی به یک دلیل، همیشه باعث ناراحتی خانم ها هستند و آن دلیل افزایش سن است. چون افزایش سن باعث پیری پوست شده و چروک های پوستی کم کم ظاهر می شوند. اما دلیل چروک های پوستی تنها افزایش سن نیست. عدم مراقبت های صحیح از پوست، آلودگی های محیطی، صدمات فیزیکی و عادت هایی مثل اخم کردن هم می توانند باعث بروز چروک های پوستی شود. در واقع یکی از دلایل اصلی چروک بین ابروها، خط خنده، خطوط دور چشم و خط های عمیق پیشانی می تواند عادت های رفتاری و احساسی باشد که روی چهره هر فرد نقش می بندد.

توجه: قبل از بوتاکس این 7 نکته را بدانید


بوتاکس
بهترین راه جلوگیری از چروک، مراقبت های اصولی و مرتب از پوست است. مراقبت از پوست و خودآگاهی از عادت هایی که باعث چروک پوست می شوند می توانند ایجاد چروک را برای مدت طولانی به تاخیر بیندازند. اما به هر حال وقتی چروک های پوستی نمایان می شوند نیز باید کاری انجام داد. چون چروک های پوستی مقایر با زیبایی و جذابیت است. به ویژه در بین خانم ها.
روش های مختلفی برای از بین بردن یا کاهش چروک های پوستی وجود دارد یکی از آنها استفاده از کرم ضد چروک، کرم ضد آفتاب و شستشو صورت و پاکسازی صورت به شکل صحیح می باشد. اما در سالهای اخیر روشی با عنوان بوتاکس معرفی شده است که طبق معمول بسیار سریع بین مردم کشور ما متداول شد. اما در مورد بوتاکس و عوارض آن چقدر آگاهی دارید.

بوتاکس چیست ؟

بوتاکس در واقع یک سم است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم ساخته می شود. عنوان علمی این سم بوتولینوم است که در این ایران به نام بوتاکس شناخته می شود. مدت هاست که باکتری بوتولینیوم برای مصارف مختلف پزشکی در محیط آزمایشگاهی پرورش داده می شود. اما استفاده از آن در زیبایی به صورت کاملا اتفاقی کشف شد. این کشف زمانی اتفاق افتاد که پزشکان برای درمان بیماری که مبتلا به انقباض خودبخودی پلک بود بوتولینوم تزریق کردند و پس از مدتی مشاهده کردند که خطوط اخم بیمار از بین رفته است. پس از آن یعنی از سال 1992 پای بوتولینوم به دنیای زیبایی هم باز شد.
اما عوارض ناشی از بوتاکس و محدودیت هایی که در استفاده از آن برای افراد مختلف وجود دارد باعث شده است که روز به روز از محبوبیت آن کاسته شده و طرفداران خود را از دست بدهد. عوارض و محدودیت های استفاده از بوتاکس زیاد است اما جالب است بدانید که مهم ترین عارضه ای که در استفاده از بوتاکس ایجاد می شود عدم توانایی بروز احساسات در چهره است که باعث شکایت استفاده کننده و بسیاری از اطرافیان نزدیک وی می شود.
با توجه به شرایط ذکر شده طبیعی و عاقلانه به نظر می رسد که به فکر جایگزینی مناسب برای بوتاکس باشیم.

استفاده از لیزر برای درمان چروک های پوستی

امروزه استفاده از لیزر در صنعت پزشکی و زیبایی در حال گسترش است. در بحث زیبایی لیزر نه تنها برای از بین بردن موهای زائد و ضایعات پوستی به کار برده می شود بلکه یک گزینه خوب برای از بین بردن چروک های پوستی است. برای از بین بردن چروک های پوستی از لیزر فراکشنال استفاده می شود. لیزر فراکشنال با پالس های نور لیزر سلول های پوست را برای ساخت کلاژن تحریک می کند. عمل کلاژن سازی در درمان با لیزر سریع انجام شده و می توان گفت لیزر یک روش سریع برای از بین بردن چروک های پوستی است. اما نکته ای که در استفاده از لیزر وجود دارد هزینه بسیار بالای آن است. این مورد باعث می شود فقط افرادی که مشکلی بابت صرف هزینه های زیاد ندارند به سمت استفاده از لیزر بروند.

استفاده از محصولات ضد چروک و ضد پیری پوست

با توجه به معیارهای مختلفی نظیر عوارض و هزینه ها، به نظر می رسد بهترین روش برای کاهش و از بین بردن چروک های پوستی همان استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی است که برای همین منظور ساخته شده اند. این روش ها از دوران باستان و با کمک مواد طبیعی متداول بوده و تا به امروز ادامه پیدا کرده است. با این تفاوت که امروزه با گسترش دانش و پیشرفت های علمی در زمینه پزشکی و زیبایی با موادی جدید تر و موثر تری روبرو هستیم.

به عنوان مثال کرم ضد چروک دور چشم Revitalift Laser لورال همانطور که از نام آن مشخص است یک رقیب برای لیزر CO2 شناخته شده است. به طوری که پیشنهاد شده قبل از استفاده از لیزر برای رفع چروک های دور چشم خود کرم ضد چروک دور چشم Revitalift Laser لورال را امتحان کنید. شاید نیازی به لیزر نباشد. در آزمایشات بالینی که روی 50 خانم توسط متخصصین لورآل انجام شد، 85 درصد از خانم ها نتایجی همانند لیزر CO2 را کسب کردند. این آمار برای یک کرم، بسیار عالی به نظر می رسد. البته به علت قدرت بالایی که این کرم دارد برای افراد بالای 40 سال مناسب خواهد بود که با توجه به ایجاد چروک های عمیق پوستی بعد از چهل سالگی، عددی معقول و مناسب به نظر می رسد.
اگر زیر 40 سال سن دارید می توانید به جای Revitalift Laser از کرم دور چشم ضد پیری Age Perfect Renaissance لورال استفاده کنید. این کرم نه تنها باعث از بین رفتن تدریجی چروک های پوستی می شود بلکه ایجاد چروک های جدید را نیز به تاخیر می اندازد.بوتاکس

خرید اینترنتی کرم ضد چروک 

برای چروک های سطحی یا عمیق پوست صورت بهترین راه استفاده از کرم های ضد چروک و بازسازی کننده شب است. البته استفاده از کرم های روز هم بسیار لازم و ضروری است ولی کرم های روز بیشتر نقش جلوگیری کننده در بحث پیری پوست و ایجاد چروک را دارند. مثال بارز آن هم استفاده از انواع محصولات ضد آفتاب است. چون پرتوهای مضر نور آفتاب یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد شده چروک های پوستی است. اما کرم های احیا کننده و ضد چروک شب برای بازسازی پوست استفاده می شوند که با کمک کردن به کلاژن سازی پوست باعث ترمیم آن شده و چروک ها را از بین می برند.

بوتاکس

کرم ضد چروک شب لورال Revitalift

نکته آخر

نکته ای که در مورد کرم های ضد چروک وجود دارد این است که در مصرف آنها باید صبر و حوصله داشته باشید، چون درمان چروک های پوستی به وسیله کرم های ضد چروک ممکن است کمی زمانبر باشد. اما کرم ضد چروک شب اوسرین Hyaluron Filler، ادعا می کند که می تواند این کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. البته برای اثر گذاری بیشتر بهتر است از کرم ضد چروک روز اوسرین هم استفاده کنید.

بوتاکس
تاثیر این کرم بعد از 6 روز روی چروک های ریز و سطحی ظاهر می شود و با کامل شدن طول دوره درمان، چروک های عمیق تر را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.