زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای انتخاب و خرید لوازم آرایشی ارزان قیمت و باکیفیت

wordcamp
1,012
14 دقیقه
راهنمای انتخاب و خرید لوازم آرایشی ارزان قیمت و باکیفیت

جذابیت و زیبایی خواسته تعداد زیادی از افراد است. علاوه بر زیبایی طبیعی هر فرد، استفاده از لوازم آرایشی مناسب و با کیفیت کمک شایانی به جذاب‌تر شدن ما می‌کند. هرساله حجم زیادی از انواع مدل‌ها و برندهای لوازم آرایشی تولید و عرضه می‌شوند. حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید با پرداخت هزینه کم، لوازمی باکیفیت و مناسب بخرید. در این مقاله با بیان ویژگی‌های مهم هر وسیله آرایشی به شما در انتخاب و خرید لوازم آرایشی ارزان قیمت کمک خواهیم کرد. علاوه بر آن به معرفی برندهای ارزان لوازم آرایشی نیز می‌پردازیم تا با خیالی آسوده خریدی عالی و کم‌هزینه داشته باشید.

لوازم آرایشی

همان‌گونه که بسیاری از شما می‌دانید، لوازم آرایشی به ابراز و وسایلی گفته می‌شود که به ما در زیباتر کردن چهره کمک می‌کند. این لوازم، محصولات متنوعی نظیر انواع کرم‌ها، رژها، خط‌ چشم، ریمل، سایه و غیره دارند. استفاده مدام و بیش‌از اندازه محصولات آرایشی می‌تواند به سلامت و شادابی پوست ما آسیب برساند. با این حال اگر لوازم آرایشی مرغوب و مناسبی تهیه کنید این آسیب نه تنها به حداقل (یا صفر) می‌رسد بلکه در برخی مواقع به حفظ طراوت، جوانی و سلامت پوست نیز می‌انجامد. اینکه برند خارجی بخریم یا محصولات ایرانی ارزان علاوه بر سلیقه، به بودجه‌، نیاز، خواسته‌ی شما، کیفیت و کارایی محصول مورد نظر نیز بستگی دارد. با در نظر گرفتن معیارهای زیر می‌توانید خرید عالی و رضایت‌بخشی داشته باشید.

فروشگاه لوازم آرایشی
انواع لوازم آرایشی

آیا شما هم در انتخاب و خرید لوازم آرایشی‌های متنوع سردرگم هستید؟ پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی پرفروش ترین لوازم آرایشی در سال ۲۰۲۱ را مطالعه و بررسی نمائید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بهترین خرید را داشته باشید.

نکات خرید لوازم آرایشی ارزان و باکیفیت

  • معتبر و خوش‌نام بودن: هنگام خرید این محصولات توجه داشته باشید که از برندهای بی‌اعتبار و ناشناس خرید نکنید. تا حد امکان از برندهای شناخته شده که محصولات آن‌ها تست شده و باکیفیت هستند خرید کنید.
  • نوع پوست: قبل از خرید هر محصول آرایشی باید جنس پوست خود را بدانید. با دانستن این موضوع می‌توانید سراغ محصولاتی بروید که مناسب شما هستند و به پوستتان آسیب نمی‌رسانند.
  • مواد اولیه: در هنگام خرید محصولات آرایشی به مواد اولیه استفاده شده در هریک توجه کنید. اگر به ترکیبات خاصی حساسیت دارید از خرید آن محصول خودداری نمائید. همچنین وجود برخی مواد سرطان‌زا و مضر مانند فرمالدئيد، پارابن، روغن پالم و غیره می‌تواند سلامت شما را به خطر بیاندازد.
  • رنگ پوست: در هنگام خرید محصولات آرایشی نظیر ضدآفتاب‌های رنگی، کرم‌پودر و پنکیک به رنگ پوست خود توجه داشته باشید. محصولاتی که چندین درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از پوست شما هستند چندان مناسب آرایش روزمره نیستند.
  • ماندگاری: خرید محصولاتی که دوام چندان بالایی ندارند سبب می‌شود که در طول روز چندین بار آرایش خود را تجدید کنید.
  • پوشش‌دهی: محصولاتی مانند انواع کرم‌پودر و پنکیک باید پوشش‌دهی خوب و مناسبی داشته باشد. این امر اگر روی صورت خود آکنه، لک و جای جوش داشته باشید بسیار حائز اهمیت است.
  • قیمت مناسب: یکی از مهم‌ترین فاکتورها در کنار کیفیت، قیمت متناسب با بودجه‌ی شماست. خرید لوازم آرایشی ارزان و در عین حال باکیفیت می‌تواند هزینه‌های شما را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • خرید از سایت‌ها و مغازه‌های معتبر: خرید از سایت‌های معتبری نظیر «موتن رو» این تضمین را برای شما ایجاد خواهد کرد که بهترین و باکیفیت‌ترین لوازم آرایش مصرفی خود را با ارزان‌ترین قیمت تهیه نمائید. علاوه بر آن وجود مشاوران باتجربه در این حوزه می‌تواند انتخاب شما را راحت‌تر کند.
انواع کرم‌ها و لوازم ارایشی
معیارهای خرید لوازم آرایشی ارزان و باکیفیت

پرکاربردترین لوازم آرایش روزانه

هما‌طور که ذکر کردیم انواع مختلف و متنوعی از لوازم آرایشی به بازار ارائه می‌شود. توضیح تمام این محصولات آرایشی در یک مقاله نمی‌گنجد. بنابراین در اینجا چند مورد از پرکاربردترین لوازم مورد نیاز آرایش لایت و روزمره را بیان می‌کنیم. در پایان به معرفی برندهای ارزان لوازم آرایشی خواهیم پرداخت.

ضد آفتاب

اولین و مهم‌ترین بخش از آرایش روزانه، زدن ضدآفتاب است. این کرم مفیدترین و پرکاربردترین محصول آرایشی‌است که در تمام فصول سال باید از آن استفاده کرد. ضدآفتاب باید به عنوان اولین محصول در سبد خرید لوازم آرایشی ارزان قیمت ما قرار بگیرد. این محصول از پوست ما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند. برای خرید یک ضدآفتاب خوب و مناسب، علاوه بر قیمت، باید سایر فاکتورهای مهم دیگر را نیز در نظر گرفت.

ضدآفتاب زدن
استفاده از ضدآفتاب

فاکتورهای مهم خرید ضد آفتاب

  • نوع پوست: اینکه پوست شما چرب، خشک، نرمال و یا حساس است در خرید ضدآفتاب مناسب بسیار حائز اهمیت است.
  • رنگ پوست: اگر تمایل به خرید ضدآفتاب‌های رنگی دارید باید حتما رنگ پوست خود را در نظر بگیرید.
  • SPF مناسب: SPF عددی است که نشان می‌دهد یک ضدآفتاب تا چه میزان از پوست ما در برابر اشعه مضر UVB خورشید محافظت می‌کند. هرچه این عدد بالاتر باشد میزان محافظت از پوست بیشتر می‌شود. (اگر این عدد زیر 15 باشد میزان محافظت کم، بین 15 تا 29 متوسط، 30 تا 49 خوب و بالای 50 محافظت بسیار زیاد را نشان می‌دهد.)
  • broad-spectrum یا full-spectrum: علاوه بر اشعه UVB یک ضد آفتاب خوب باید از پوست در مقابل سایر اشعه‌های مضر آفتاب نظیر UVA که منجر به چروک و پیری پوست می‌شود نیز جلوگیری کند. وجود این فاکتور را در هنگام خرید ضدآفتاب مناسب در نظر بگیرید.
خرید کرم ضد آفتاب رنگی SPF50 تاپ شاپ

کرم ضد آفتاب رنگی SPF50 تاپ شاپ

 این کرم بافت سبکی داشته و مناسب انواع پوست است. یک محافظ قدرتمند در برابر طیف وسیعی از اشعه های UVA، UVB و آلودگی های محیطی است. حاوی روغن مورینگا، آووکادو و شی باتر است. همچنین خاصیت آب‌رسانی، التیام بخشی و محافظت از پوست در برابر اشعه‌های فرابنفش را دارد.

برای خرید این محصول روی عکس مقابل کلیلک کنید.

کرم‌ پودر

از دیگر محصولاتی که هنگام خرید لوازم آرایشی ارزان به سراغ آن می‌رویم کرم‌پودر است. اگر پوست شما جوش، لک، آفتاب سوختگی، جای جوش و یا کم و مک دارد، استفاده از کرم‌پودر خوب و باکیفیت می‌تواند این ناهماهنگی‌ها را برطرف کند. یک کرم پودر خوب و ایده‌آل علاوه بر قیمت مناسب باید دارای ویژگی‌های مهم دیگری نیز باشد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کرم پودر
استفاده از کرم پودر

ویژگی‌ های کرم‌ پودر

  • جنس پوست: این‌که نوع پوست شما چرب باشد یا خشک در خرید کرم‌های آرایشی بسیار مهم است. اگر پوست شما چرب باشد و کرم مخصوص خود را تهیه نکنید سبب ایجاد جوش می‌شود.
  • رنگ و تناژ پوست: انتخاب کرم‌پودری که مناسب با رنگ طبیعی پوست شما باشد در ایجاد چهره‌ای زیبا و نچرال تاثیرگذار است. اگر تناژ پوست شما گرم است انتخاب کرم با ته رنگ زرد، و اگر پوست شما تُن سردتر دارد کرم‌پودر با ته رنگ صورتی برایتان مناسب‌تر است.
  • پوشش‌دهی: باید توجه داشته باشید که می‌خواهید کرم‌پودر شما چه میزان پوشش‌دهی داشته باشد کم، متوسط و یا زیاد. میزان کاور کرم‌پودر به سلیقه و نیاز پوست شما بستگی دارد. برای آرایش روزانه بهتر است از کرم‌پودرهای سبک‌تر استفاده کنید تا به پوست خود آسیب نرسانید.
  • ماندگاری: میزان ماندگاری کرم روی پوست به خواست شما بستگی دارد. اینکه دوست دارید کرم‌پودر تا چند ساعت روی پوست شما دوام داشته باشه فاکتوری است که در هنگام خرید این محصول باید به آن دقت کنید.
خرید کرم پودر پاستل حاوی ویتامین E

کرم پودر پاستل

این محصول حاوی ویتامین E و مناسب انواع پوست است. دارای بافت منحصر به فرد و ساختار خامه‌ایست که به راحتی پوست را کاور می کند. ویتامین E موجود در آن آنتی‌اکیسدان بسیار قوی به حساب می‌آید و از چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می کند. علاوه بر پوشانندگی بالا، سبب آب‌رسانی، حفظ رطوبت و شادابی پوست نیز می‌شود. همچنین این محصول ضدآب است و با تعریق پاک نمی‌شود.

با کلیک بر روی عکس مقابل این محصول را با قیمت مناسب خریداری کنید.

رژگونه

شاید بتوان رژگونه را به عنوان یکی از محصولات مورد نیاز در لیست خرید لوازم آرایشی ارزان قیمت خود لحاظ کنیم. رژگونه با رنگ‌های جذابی که دارد به چهره‌ی ما شادابی و طراوت می‌بخشد و صورت ما را از حالت خسته و رنگ‌پریده خارج می‌کند. برای انتخاب یک رژگونه ارزان باید برخی از فاکتورهای دیگر را نیز در نظر بگیریم.

رژگونه
استفاده از رژگونه

نکات مهم انتخاب رژگونه

  • رنگ: اگر پوست شما سفید و روشن است از رژگونه‌هایی با رنگ‌های صورتی کم‌حال و هلویی استفاده کنید. اگر رنگ پوست گندمی و متوسطی دارید تقریبا تمام رنگ‌های رژگونه برای شما مناسب است. می‌توانید از رنگ‌های گرم‌تر برای فصل زمستان و رنگ‌های ملایم و هلویی‌تر برای تابستان استفاده کنید. اگر رنگ پوست زیتونی دارید بهتر است از رژگونه‌های هلوییِ نارنجی رنگ و گلگون مانند استفاده کنید. اگر پوست تیره‌رنگی دارید، رژگونه‌های برانزر مانند، صورتی و قرمز برای شما مناسب‌تر است.
  • نوع رژگونه: رژگونه‌ها به صورت پودری، کرمی، رژلبی و یا ژلی هستند. اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید بهتر است سراغ محصولات حاوی روغن نروید. بهترین انتخاب برای شما رژگونه پودری است. اگر پوست نرمال تا خشکی دارید تقریبا همه انواع رژگونه‌ها برای شما مناسب است. اگر منافذ باز روی پوست خود دارید بهتر است از رژگونه‌های مات استفاده کنید.
خرید رژگونه مایع لامیلا

رژگونه مایع لامیلا

یکی از محصولات بی‌نظیر برند لامیلا که در میان آرایشگران حرفه‌ای بسیار پرطرفدار است. این نوع از رژگونه به دلیل بافت مایع و سبکی که دارد به راحتی روی پوست پخش می‌شود و گونه ها را برجسته سازی می‌کند. جلوه نهایی این رژ گونه بسیار طبیعی است و با ماندگاری بالایی که دارد چهره شما را شاداب و پر انرژی نشان می‌دهد. از این رژگونه می‌توانید برای مصارف روزانه خود بهره‌مند شوید.

برای خرید با قیمت استثنائی روی عکس مقابل کلیک کنید.

خط چشم

خط چشم از جمله مواردی است که در خرید لوازم آرایش ارزان باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. استفاده از آن، چشم‌های شما را خوش‌حالت و جذاب می‌کند. به دلیل ارتباط مستقیم این محصول با چشم‌ها باید علاوه بر قیمت مناسب برخی دیگر از فاکتورهای مهم زیر را برای خرید آن در نظر بگیریم.

خط چشم کشیدن
کشیدن خط چشم

نکات مهم در انتخاب خط چشم

  • نوع: اول از همه باید توجه داشته باشید که استفاده از کدام نوع خط چشم‌ (مایع، مدادی، مویی، ماژیکی، پودری و آکوآ) برای شما راحت‌تر است.
  • ترکیبات: علاوه قیمت و نوع خط چشم، در ساختار آن نباید از مواد شیمیایی مضر و آسیب‌رسان استفاده شده باشد.
  • جنس: باید توجه داشته باشید که می‌خواهید خط چشم شما ضدآب باشد یا معمولی.
  • رنگ: امروزه خط چشم در رنگ‌های مختلف ارائه می‌شود. به هماهنگی این خط چشم‌ها با رنگ پوست، چشم، ابرو و موی خود توجه کنید.
  • روان و پر رنگ بودن: برای تست اینکه خط چشم روان است و پیگمنت خوبی دارد بهتر است پشت دست خود آن را تست کنید.
خرید خط چشم ضد آب اترنیتی سری Royal

خط چشم ضدآب اترنیتی

خط چشم مایع اترنیتی دلیل داشتن سر ماژیکی استفاده‌ی بسیار راحتی دارد. دارای ماندگاری بالا بوده و ضد تعریق است. فرمولاسیون منحصر به فرد محصولات اترنیتی‌ حاوی مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هاست. این محصول فاقد پارابن، GMO، فتالات، تریکلوزان، مواد شیمیایی مضر، اسانس‌های مصنوعی فرموله‌شده و کاملا ضدالتهاب و حساسیت است. 

برای خرید روی عکس مقابل کلیک کنید.

ریمل

ریمل نیز از جمله لوازم آرایشی است که مستقیم با چشم در تماس است. همین امر سبب می‌شود تا علاوه بر در نظر گرفتن قیمت، سایر فاکتورهای مهم در انتخاب ریمل را نیز در نظر بگیریم. اگر می‌خواهید در خرید لوازم آرایشی ارزان قیمت خود ریمل را نیز بگنجانید باید فاکتورهای زیر را نیز مدنظر داشته باشید:

ریمل زدن
استفاده از ریمل

ویژگی‌ های ریمل

  • براش: اگر براش ریمل فرم خوبی نداشته باشد و از مواد اولیه بی‌کیفیت ساخته شده باشد به خوبی مژه‌ها را حالت و پوشش نمی‌دهد. بهترین جنش براش، سیلیکون و بهترین حالت آن براشی است که در تمام زوایا مو داشته و همه قسمت‌های مژه را پوشش دهد.
  • مواد اولیه: توجه داشته باشید که در ترکیبات ریملی که خریداری می‌کنید مواد اولیه مضر و حساسیت‌زا به کار نرفته باشد. بهتر است از جیوه، نیکل، آلومینیوم، سرب و سایر ترکیبات شیمیایی مضر در ساختار ریملی که خریداری می‌کنید استفاده نشده باشد.
  • ماندگاری: اگر می‌خواهید ریمل شما در طول روز دوام بالایی داشته باشد بهتر است سراغ محصولاتی بروید که در شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی متفاوت ماندگارتر هستند.
  • بافت سبک و مخملی: از خرید ریمل‌هایی که خیلی آبکی و یا خیلی غلیظ هستند بپرهیزید. این ریمل‌ها به راحتی روی مژه حرکت نکرده و پوشش یک‌دست و زیبایی به مژه‌های شما نمی‌دهد.
خرید ریمل الیزاموتیک مدل Volume & Long Lashes بسته دو عددی

ریمل الیزاموتیک

الیزاموتیک برند تولید محصولات آرایشی و بهداشتی ایتالیایی است. کراتین موجود در این ریمل به تقویت مژه‌ها کمک می‌کند. این محصول حجم‌دهنده و احیاکننده و مناسب استفاده روزانه است. همچنین دارای رنگ‌دانه‌های فوق‌العاده مشکی است که ریزترین و بورترین مژه‌ها را رنگ می‌بخشد. کیفیت عالی مواد این ریمل هرگز مژه‌ها را به هم نمی‌چسباند. برس آن دارای موهایی بسیار باریک، ریز و متراکم است که هم‌زمان با شانه زدن و مرتب کردن مژه‌ها، موجب حالت‌دهی، بلندی و پرپشتی آن‌ها ‌می‌گردد.

برای خرید بسته دو عددی ریمل الیزاموتیک روی عکس مقابل کلیک کنید.

رژلب

انتخاب رژلب خوش‌رنگ و مناسب به عنوان پایان بخش آرایش روزانه می‌تواند جلوه و جذابیت فوق‌العاده‌ای به چهره‌ی ما ببخشد. اگر در فهرست خرید لوازم آرایشی ارزان قیمت و مناسب خود رژلب را قرار داده‌اید، قبل از خرید موارد زیر را در نظر بگیرید:

رژلب
رژلب زدن

فاکتورهای خرید رژلب

  • رنگ پوست: دقت کنید رژی که می‌خرید با رنگ پوست شما هم‌خوانی داشته باشد. اگر پوست سردی دارید رژهایی با ته‌رنگ آبی و بنفش مناسب شماست. اگر پوست گرمی دارید رنگ‌های قرمز آتشین، نارنجی و مسی بیشتر به چهره‌ی شما می‌آید. در خصوص پوست‌های خنثی باید گفت که اکثر رنگ‌های رژ با این نوع پوست هم‌خوانی دارد.
  • بافت رژ: اینکه رژ مایع یا جامد را انتخاب کنید به سلیقه‌ی شخصی شما و راحتی استفاده از آن بستگی دارد.
  • نوع رژ: رژ‌ها به صورت مات و کِرم مانند موجود هستند که رژهای مات معمولا خشک هستند و روی لب ثابت می‌مانند. رژهای کِرمی مرطوب‌تر هستند و روی لب خشک نمی‌شوند.
  • مواد اولیه: مانند سایر لوازم آرایشی در خرید رژ لب نیز باید به ترکیبات موجود در آن توجه کنید.
خرید پالت رژ لب نیو فیس

پالت رژلب نیو فیس

پالت رژلب نیو فیس مدل A، محصولی باکیفیت و ماندگاری بالاست که از ترکیبات طبیعی تشکیل شده و آسیبی به پوست شما وارد نمی‌کند. این محصول دارای بافت سبک و پوشش مخملی و مات است. به عنوان کانسیلر لب نیز قابل استفاده است. به دلیل طیف رنگی گسترده برای استفاده در سالن‌های آرایشی نیز مناسب است.

برای خرید این محصول روی عکس مقابل کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بیان نکات مهم خرید لوازم آرایشی ارزان قیمت و باکیفیت پرداختیم. نحوه‌‌ی انتخاب پرکاربردترین لوازم آرایش روزانه (که شامل ضدآفتاب، کرم‌پودر، رژگونه، خط چشم، ریمل و رژلب بود) را به شما آموزش دادیم. با درنظر گرفتن ویژگی‌های مهمی که هر یک از این محصولات باید دارا باشند به معرفی برندهای ارزان لوازم آرایشی پرداختیم. این موارد شامل ضدآفتاب تاپ شاپ، کرم‌پودر پاستیل، رژگونه لامیلا، خط چشم اترنیتی، ریمل الیزاموتیک و پالت رژلب نیو فیس بودند. در پایان، اینکه لوازم آرایشی خارجی بخریم یا محصولات ایرانی ارزان به خواست، نیاز، بودجه، سلیقه شخصی و کیفیت و کارایی آن محصول بستگی دارد.

پرسش‌های متداول

خرید برند ایرانی به صرفه‌تر است یا خارجی؟

پاسخ به این سوال با توجه به خواست و نیاز و سلیقه شما و بودجه‌ای که در نظر دارید و کیفیت و کارایی که از محصول انتظار دارید متفاوت است.

فهرست محصولات ارزان‌قیمت ایرانی شامل چیست؟

بسیاری از محصولات ارزان قیمت ایرانی، خوب و باکیفیت هستند. برخی از آن‌ها شامل برند کالیستا، شون، لافارر، آردن، سینره،سریتا و غیره است. با مراجعه به سایت موتن رو می‌توانید لیست کامل این برندها را بررسی نمائید.

برای انجام آرایش روزانه چه محصولاتی ضروری است؟

با توجه به سبک و نوع آرایش شما متفاوت است. مهم‌ترین آن‌ها شامل: ضدآفتاب، کرم‌پودر، رژگونه، خط چشم، ریمل و رژلب است.

برای خرید کرم‌پودر چه مواردی را در نظر بگیریم؟

رنگ و نوع پوست خود، مواد اولیه ، میزان پوشش‌دهی و ماندگاری کِرم و البته قیمت مناسب آن. خرید لوازم آرایشی ارزان و باکیفیت در هزینه‌های ما صرفه‌جویی می‌کند.

یک ضدآفتاب ارزان و باکیفیت چه ویژگی‌های دارد؟

مناسب نوع و رنگ پوست ما باشد. با SPF مناسب از پوست ما در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب (UVA و UVB) محافظت کند.