زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

لوازم آرایشی مورد نیاز یک دختر نوجوان برای میکاپ ساده

wordcamp
9,394
12 دقیقه
لوازم آرایشی مورد نیاز یک دختر نوجوان برای میکاپ ساده

میکاپ ساده و طبیعی، یک انتخاب جذاب برای دختران نوجوان است که می‌خواهند برای اولین بار اصول آرایش را بیاموزند. اما یک دختر نوجوان به چه لوازم آرایشی نیاز دارد؟ در ادامه مقاله لیست کامل لوازم آرایشی مورد نیاز یک دختر نوجوان برای میکاپ ساده را معرفی می‌کنیم تا خرید بهتر و آسان‌تری را تجربه کنید.

لوازم آرایشی دخترانه نوجوان

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که برای میکاپ یک دختر نوجوان نیاز به یک پک کامل لوازم آرایشی دخترانه نیست. معمولاً دختران جوان و نوجوان پوست خوبی دارند و برای از بین بردن جوش دوران بلوغ فقط نیاز به گذر زمان دارند. بنابراین در صورتی که نحوه پاکسازی پوست را بیاموزند و یک روتین پوستی ساده داشته باشند، پوستشان درخشان، نرم و لطیف خواهد شد.

لوازم آرایشی دخترانه نوجوان، چندان پیچیده و متعدد نیست. در واقع این تعداد محدود لوازم آرایش برای شروع یادگیری یک میکاپ ساده و دخترانه، مناسب خواهد بود. بنابراین در ادامه مقاله به معرفی برخی از این لوازم آرایش مناسب دختران نوجوان می‌پردازیم تا اگر می‌خواهید با این هدیه مناسب و هیجان‌انگیز آنها را خوشحال کنید.

کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب برای سلامت پوست

کرم مرطوب کننده

یکی از لوازم مورد نیاز برای آرایش ساده، کرم ضد آفتاب است. توصیه می‌کنیم از همان سنین نوجوانی، دختران را با خاصیت کرم ضد آفتاب برای سلامت پوستشان آشنا کنید. اگر شما یک دختر نوجوان هستید، باید بدانید که پایه و اساس هر آرایشی کرم مرطوب کننده و کرم ضدآفتاب است.

کرم مرطوب کننده، پوستتان را آبرسانی و مرطوب می‌کند و تفاوتی ندارد که پوست شما چرب، خشک، معمولی یا مستعد جوش و آکنه است. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از شروع میکاپ، ابتدا صورتتان را به خوبی با ژل شستشوی مناسب جنس پوستتان بشوید تا از هر گونه آلودگی پاک شود.

پس از آن شما باید به صورتتان کرم مرطوب کننده مناسب جنس پوستتان بزنید. برای مثال اگر پوستتان خشک است باید از کرم مرطوب کننده برای پوست خشک استفاده کنید. اگر پوستتان حساس یا مستعد جوش و آکنه است، باید حتماً کرم مرطوب کننده مناسب پوست حساس و جوش‌دار استفاده کنید؛ در غیر این صورت ممکن است پوستتان بیشتر جوش بزند یا چرب شود.

دومین مرحله شروع میکاپ، استفاده از کرم ضد آفتاب است. کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه مضر خورشید و آلودگی هوا محافظت می‌کند. بنابراین شما باید پیش از آنکه از خانه خارج شوید، به مقدار دو انگشت، کرم ضد آفتاب روی صورتتان بزنید. کرم ضد آفتاب مانع بروز لک، خشکی و کدر شدن پوست می‌شود با استفاده از آن ضرورت زیادی دارد.

پنکیک برای میکاپ دخترانه

شاید تعجب کنید اگر بدانید در لیست کامل لوازم آرایشی مورد نیاز یک دختر نوجوان برای میکاپ ساده، معمولاً کرم پودر جایی ندارد. اگر شما نوجوان هستید، بهتر است از کرم پودر، به خصوص کرم پودر سنگین با پوشانندگی بالا، استفاده نکنید تا پوستتان سالم و شاداب باقی بماند.

بهترین لوازم آرایشی که می‌توانید برای زیرساخت میکاپ استفاده کنید، پنکیک است. پنکیک انواع مختلفی دارد و می‌تواند برای شروع یادگیری میکاپ انتخاب بسیار مناسب باشد؛ چرا که پنکیک بافت سبک و پودری دارد، بنابراین به پوست و بافت پوست آسیب نمی‌رساند.

یکی از برندهایی که مناسب میکاپ دخترانه خواهد بود، پنکیک کالیستا است. پنکیک کالیستا رنگ‌های متفاوتی دارد و شما می‌توانید پنکیک چرب یا پودری تهیه کنید. بافت پنکیک کالیستا بسیار سبک است و با ماندگاری بالا، پوست را یکدست و جذاب می‌کند. لوازم آرایش کالیستا ساخت کشور ایران است و با ترکیبات و مواد بسیار استاندردی تهیه می‌شوند. همچنین قیمت این پنکیک بسیار مناسب است و یک انتخاب خوب برای هدیه به دختران نوجوان خواهد بود.

سی سی کرم و بی بی کرم به جای کرم پودر

بی بی و سی سی کرم

اگر نمی‌خواهید از پنکیک استفاده کنید، می‌توانید بی بی کرم را جایگزین استفاده از کرم پودر کنید. BB کرم بافت سبکی دارد و پوست را نرم و لطیف می‌کند. در واقع بی بی کرم ترکیبی از کرم پودر و کرم مرطوب کننده است و باعث یک دست شدن پوست می‌شود.

اما شما علاوه بر بی بی کرم، یک انتخاب دیگر به نام سی سی کرم نیز دارید. CC کرم، یک نوع کرم پودر بسیار سبک است و لوازم مورد نیاز برای آرایش ساده و دخترانه خواهد بود؛ چرا که سی سی کرم ترکیبی از کرم پور، کرم ضد آفتاب و کرم مرطوب کننده است. بنابراین این کرم سه کاره پوست را زیبا، نرم و لطیف می‌کند.

کانسیلر برای اصلاح صورت

دیگر این روزها داشتن کانسیلر در کیف لوازم آرایش دختران نوجوان بسیار اهمیت دارد. چرا که کانسیلر یک اصلاح کننده پوست صورت است سیاهی زیر چشم، پف زیر چشم، جوش و… را محو می‌کند. شما می‌توانید مقدار بسیار کمی کانسیلر زیر چشم و روی جوش‌ها بزنید و با یک اسفنج مرطوب، کانسیلر را محو کنید. در این صورت پوستتان یک‌دست و زیباتر خواهد شد.

از بهترین برندهای این محصول آرایشی می‌توان به کانسیلر کاتریس اشاره کرد. این کانسیلر بافت سبکی دارد و به راحتی سیاهی زیر چشم، پف زیر چشم، جوش، خطوط روی صورت و… را می‌پوشاند. از این جهت کانسیلر کاتریس می‌تواند انتخاب مناسبی برای افراد حرفه‌ای و تازه کار در دنیای میکاپ باشد.

سایه چشم، لوازم آرایش مورد علاقه دختران نوجوان

یکی از محصولات آرایشی مورد علاقه بسیاری از دختران نوجوان، پالت سایه چشم است. پالت سایه چشم می‌تواند یک هدیه هیجان‌انگیز برای دختران نوجوان باشد. بسیاری از دختران نوجوان به پالت سایه چشم رنگی علاقه دارند. از این جهت سایه چشم بورژوا میتواند انتخاب مناسبی برای میکاپ ساده و دخترانه باشد. سایه چشم بورژوا تنوع زیادی در رنگ و مدل دارد. از این جهت شما می‌توانید یک پالت سایه یا سایه چشم بورژوا تک برای میکاپ دخترانه تهیه کنید.

رژلب برای آرایش دختران نوجوان

رژلب برای آرایش دختران

در پک کامل لوازم آرایشی دخترانه، حتماً یک رژلب مایع یا جامد قرار دارد. بسیاری از دختران از همان کودکی به رنگ‌های مختلف و جذاب رژلب علاقه‌مند می‌شوند. از این جهت حتی خرید یک رژلب مایع کالیستا نیز آنها را بسیار خوشحال می‌کند و می‌تواند هدیه مناسبی باشد.

رژلب مایع کالیستا تنوع رنگی بسیار بالایی دارد. از این جهت شما فرصت انتخاب بیشتری برای خرید رژلب و انتخاب رنگ مناسب خواهید داشت. رژلب مایع کالیستا بافت مخملی دارد و روی لب حالت چسبناک پیدا نمی‌کند. بافت این رژلب بسیار سبک است و باعث زیبایی و نرمی لب‌ها می‌شود.

بالم لب برای میکاپ ساده

این روزها بسیاری از دختران جوان و نوجوان، به بالم لب علاقه زیادی دارند. در سال‌های اخیر استفاده از بالم لب به جای رژلب، مورد توجه بسیاری، به‌خصوص دختران جوان قرار گرفته است. یکی از انتخاب‌هایی که مناسب آرایش ساده برای دختران نوجوان خواهد بود، بالم لب کامان است.

بالم لب کامان  نه تنها می‌تواند جایگزین خوبی به جای رژ‌لب باشد، بلکه فواید بیشتری به‌همراه دارد. بالم لب کامان رنگ‌ها و بوهای متفاوتی دارد و هر یک به نرم شدن پوست لب کمک بسزایی می‌کنند. بالم لب کامان حاوی عصاره میوه، انواع ویتامین و انواع روغن گیاهی و مفید است که پوست لب را نرم و مرطوب می‌کند. در واقع بالم لب کامان به عنوان رژلب و کرم لب کاربرد دارد و یک انتخاب مناسب برای همه سنین، به‌خصوص دختران نوجوان خواهد بود.

ریمل برای آرایش چشم

از دیگر لوازم آرایش مورد علاقه دختران نوجوان، ریمل برای آرایش چشم است. اگر نوجوان هستید و به‌تازگی می‌خواهید اصول میکاپ را یاد بگیرید، بهتر است با ویژگی‌های یک ریمل خوب و استاندارد آشنا شوید. یک ریمل خوب، مثل ریمل کوزارت، نباید زیر چشم بریزد، مژه‌ها را به هم بچسباند و روی مژه‌ها دانه دانه شود.

یک ریمل خوب باید مژه‌ها را بلند و پرپشت کند و حالت طبیعی نیز داشته باشد. ریمل کوزارت، یک انتخاب مناسب برای میکاپ ساده و جذاب دختران نوجوان خواهد بود. این ریمل ماندگاری و پیگمنت (رنگدانه) بالایی دارد و پس از استفاده، مژه‌ها بلند و پرحجم خواهند بود.

پاک کردن آرایش

بعد از آرایش، فراموش نکنید که باید محصولات پاک کننده آرایش را به‌همراه داشته باشید. توصیه می‌کنیم از محصولاتی استفاده کنید که مناسب جنس پوستتان باشد و به پوست‌های حساس و مستعد جوش و آکنه دختران نوجوان، آسیب نرساند. یکی از این محصولات بهداشتی پوست، پاک کننده آرایش چلنج است. این پاک کننده آرایش، پوست را به صورت عمقی تمیز می‌کند و مانع بروز حساسیت پوستی می‌شود. پاک کننده آرایش چلنج یک انتخاب مناسب برای پوست افراد نوجوان خواهد بود، چرا که پوست را نرم و شفاف می‌کند.

ترتیب یک آرایش ساده برای دختران نوجوان

آرایش ساده برای دختران نوجوان

در این بخش می‌خواهیم ترتیب یک آرایش ساده برای دختران نوجوان را آموزش دهیم. بنابراین اگر در اصول میکاپ مبتدی هستید، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید. در صورت رعایت این ترتیب آرایش و کمی تمرین، می‌توانید به سادگی اصول یک میکاپ ساده دخترانه را بیاموزید.

مرحله اول:

شروع یک میکاپ ساده با شستن صورت آغاز می‌شود. در صورتی که روی صورت و پوست کثیف و آلوده آرایش کنید، پوست کدر می‌شود و نتیجه آرایش چندان رضایت‌بخش نخواهد بود. معمولاً دختران نوجوان، پوست لطیف و حساسی دارند. برخی از آنها در سن بلوغ هستند، بنابراین داشتن جوش بلوغ و آکنه کاملاً عادی خواهد بود.

از این جهت شما باید از یک فوم یا ژل شست‌وشوی مناسب جنس پوستتان استفاده کنید. برخی از این ژل شستشوی صورت برای پوست مستعد جوش و آکنه و برخی دیگر برای پوست بسیار حساس مناسب هستند. در این صورت انتخاب ژل شستشوی صورت مناسب به افزایش سلامت پوستتان کمک می‌کند.

مرحله دوم:

در مرحله بعد شما باید از یک کرم مرطوب کننده مناسب جنس پوستتان استفاده کنید. کرم مرطوب کننده باعث رطوبت و آبرسانی پوست می‌شود و صورت برای میکاپ آماده می‌کند. در مرحله بعد شما باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. مصرف کرم ضد افتاب پیش از شروع میکاپ ضرورت دارد. این محصول مراقبتی پوست، از پوست در برابر اشعه مضر خورشید، آلودگی هوا و بسیاری از خطرهای محیطی دیگر محافظت می‌کند.

مرحله سوم:

آرایش با کرم پودر

در مرحله بعد شما می‌توانید زیرساخت آرایشتان را با کرم پودر شروع کنید. با این حال بهتر است بدانید که پوست تازه و جوان دختران نوجوان نیازی به استفاده از کرم پودر سنگین با پوشانندگی بالا ندارد‌. از این جهت بهتر است از پنکیک یا بی بی کرم استفاده کنید. در واقع این محصولات آرایشی بافت سبک‌تری دارند و باعث یکدست شدن پوست صورت می‌شوند. سپس مقدار کمی کانسیلر زیر چشم بزنید تا پف و سیاهی زیر چشم از بین برود.

مرحله چهارم:

پس از زیر سازی پوست صورت، شما می‌توانید از یک رژگونه هلویی یا صورتی استفاده کنید. توصیه می‌کنیم گونه‌هایتان را سرخ نکنید و از رژگونه به مقدار کم و متناسب بهره‌مند شوید تا پوستتان رنگ ملایم و زیبایی پیدا کند. البته برخی از دختران جوان، علاقه‌ای به استفاده از رژگونه ندارند و این مرحله را حذف می‌کنند.

مرحله پنجم:

مرحله بعد نوبت آرایش چشم است. آرایش چشم با سایه چشم آغاز می‌شود. بسیاری از دختران نوجوان علاقه زیادی به سایه چشم رنگی دارند. با این حال اگر به ترند آرایشی علاقه دارید، می‌توانید با یک براش نازک و کوچک و سایه چشم قهوه‌ای، خط چشم نازک و طبیعی پشت پلکتان بکشید. این مدل خط چشم با کمک سایه چشم، جزو مد روز آرایشی دنیا است.

در مرحله بعد، مژه‌هایتان را با یک ریمل خوب و استاندارد بلند و پرپشت کنید. اما به یاد داشته باشید که فقط یک یا دو بار روی مژه‌هایتان ریمل بکشید تا مژه‌ها حالتی طبیعی و زیبا پیدا کنند. توصیه می‌کنیم برای سلامت چشمتان، از ریمل افراد دیگر استفاده نکنید، چرا که ریمل و خط چشم، به راحتی باکتری و عفونت را انتقال می‌دهد.

مرحله ششم:

در مرحله آخر نوبت آرایش لب است. شما می‌توانید از یک رژ لب مایع یا بالم لب استفاده کنید. هر دو محصول آرایشی انتخاب مناسبی خواهد بود، اما بالم لب‌ها را نرم و لطیف نیز خواهد کرد. توصیه می‌کنیم رنگ رژلبی که انتخاب می‌کنید، متناسب با رنگ پوستتان باشد. همچین اگر می‌خواهید میکاپ‌تان سبک و ساده باشد، حتما از رنگ‌های ملایم هلویی و صورتی استفاده کنید.

سوالات متداول از نحوه آرایش دختران نوجوان

اگر می‌خواهید با اصول میکاپ آشنا شوید، توصیه می‌کنیم به ادامه این مقاله برای بررسی سوالات مربوط به نحوه آرایش دختران نوجوان توجه کنید. هر چه اطلاعات شما از نحوه آرایش بیشتر باشد، مدل میکاپ جذاب‌تر و ساده‌تر خواهد بود.

لوازم آرایش مورد نیاز میکاپ دختران نوجوان چیست؟

اگر در دنیا آرایش مبتدی هستید، توصیه می‌کنیم حتما از لوازم آرایش اصل و باکیفیت استفاده کنید. لوازم آرایش اصل، لزوما لوازم آرایش گران قیمت نیستند. شما می‌توانید از لوازم آرایش ایرانی یا داروخانه‌ای با قیمت مناسب نیز بهره‌مند شوید تا به حفظ سلامت پوستتان کمک کنید. برای شروع شما می‌توانید یک بی بی کرم یا پنکیک، ریمل، سایه چشم، رژلب، رژگونه و یک کانسیلر تهیه کنید.

آیا استفاده از کرم مرطوب کننده و کرم ضدآفتاب برای دختران نوجوان ضرورت دارد؟

استفاده از کرم مرطوب کننده و کرم ضدآفتاب برای هر سنی ضروری است. کرم مرطوب کننده به افزایش آبرسانی و رطوبت پوست کمک می‌کند. کرم ضدآفتاب از پوست دربرابر اشعه مضر خورشید و خطرات محیط محافظت می‌کند و استفاده از هر دو محصول پیش از میکاپ اهمیت زیادی دارد.

چگونه اصول یک میکاپ ساده و دخترانه را بیاموزیم؟

اگر در دنیا آرایش مبتدی هستید، توصیه می‌کنیم برای تمرین از لوازم آرایش ارزان قیمت، اما اصل استفاده کنید. اصول میکاپ را می‌توانید در اینترنت به صورت رایگان یا از صفحات مجازی بیاموزید. تماشای ویدیوهای آموزشی آرایشی و خواندن مقاله‌های آموزشی کمک بسزایی در افزایش یادگیری و زیبایی آرایش شما خواهد داشت.