زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهنمای خرید انواع کاندوم تاخیری

wordcamp
7,983
9 دقیقه
راهنمای خرید انواع کاندوم تاخیری

کاندوم‌ها یکی از بهترین و در دسترس‌ترین روش‌های پیشگیری از بارداری ناخواسته است که امروزه به بسیاری از زوج‌ها کمک می‌کنند. اگرچه کارکرد اصلی کاندوم، پیشگیری از حاملگی است، اما جلوگیری از انتقال بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز، هپاتیت و زگیل تناسلی نیز جزو مزایای استفاده از کاندوم‌ها محسوب می‌شوند. کاندوم‌ها این روزها با توجه به تنوع سلایق مشتریان، در انواع مختلفی تولید می‌شوند. برای مثال افرادی که زودانزالی دارند، به سراغ کاندوم‌های تاخیری می‌روند. اما به غیر از کاندوم، این دسته از افراد ژل و اسپری تاخیری را نیز برای انتخاب در اختیار خواهند. در این مقاله قصد دارید اطلاعاتی جامع در خصوص راهنمای خرید کاندوم تاخیری یا اسپری تاخیری را به همراه مزایا و معایب آنها، به شما ارائه دهیم.

پیشنهاد نویسنده : خشکی واژن در حین رابطه

کاندوم تاخیری چیست؟

کاندوم‌ها به عنوان یکی از محصولات بهداشت جنسی پرطرفدار، در وهله اول برای پیشگیری از بارداری ناخواسته و همچنین ابتلا به بیماری‌های مقاربتی تولید می‌شوند، اما این به معنی محدود بودن کارایی آنها به همین دو مورد نیست! بسیاری از مردانی که کنترل مناسبی بر روی زمان انزال خود ندارند و یا به هر دلیلی به زودانزالی دچار هستند، ترجیح می‌دهند با استفاده از کاندوم زمان برقراری رابطه جنسی خود را افزایش دهند.

علاوه بر این، بسیاری از زنانی که به سختی اوج لذت جنسی یا اورگاسم را تجربه می‌کنند با استفاده از این روش این شانس را پیدا می‌کنند تا توسط شریکشان، اورگاسم‌های چندباره را تجربه کنند.

اعصاب بسیار حساس و تحریک‌پذیری که در قسمت سر آلت تناسلی مرد وجود دارند نقش عمده‌ای در لذت جنسی مرد طی یک رابطه دارند. طبیعتا اگر این قسمت کمی بی‌حس شود به علت تحریک کمتر مرد قادر است مدت زمان رابطه جنسی خود را افزایش داده و دیرتر به انزال برسد.

در این زمینه معمولا کاندوم‌های مختلفی در بازار وجود دارند که به طور کلی از نظر مکانیزم تاخیر، به سه دسته تقسیم می‌شوند؛ ماده موثر لیدوکائین، بنزوکائین و حلقه فیزیکی.

باید بدانید که هر کدام از این سه نوع کاندوم تاخیری مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که ممکن است برای برخی مناسب و برای برخی دیگر راهکار چندان خوبی به حساب نیایند.

کاندوم تاخیری
کاندوم تاخیری

کاندوم با ماده موثر بنزوکائین

بنزوکائین ماده‌ای شبیه به ژل است که در قسمت داخلی کاندوم قرار گرفته و با گرما فعال می‌شود. این کاندوم برای افرادی که دچار انزال زودرس هستند، از سلامت خود و یا شریک جنسی‌شان مطمئن نیستند و یا کسانی که قصد دارند مدت زمان رابطه خود را افزایش دهند، یکی از گزینه‌های بسیار مناسب است.

استفاده از این کاندوم‌ها اگرچه جنبه‌های مثبت زیادی دارد اما در برخی افراد ممکن است باعث نعوظ ضعیف و یا حتی عدم نعوظ شود. از سوی دیگر باید دقت کنید که اگر زودانزالی ندارید نباید از این کاندوم‌ها استفاده کنید، چرا که مدت زمان رابطه بسیار طولانی شده و این موضوع می‌تواند به ناراحتی شریک جنسی منتهی شود. معمولا کاندوم‌های تاخیری حاوی 4 الی 5 درصد ماده موثر بنزوکائین است. در ادامه به مزایا و معایب کاندوم تاخیری با ماده موثر بنزوکائین اشاره می‌کنیم:

مزایا کاندوم بنزوکائین

 

  • افزایش مدت زمان رابطه جنسی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی
  • جلوگیری از بارداری ناخواسته
  • استفاده بسیار آسان و دسترسی عالی
  • بدون بو و رنگ
  • عدم بی‌حسی در آلت تناسلی زن

 

معایب کاندوم بنزوکائین

 

  • امکان ایجاد مشکلات نعوظ
  • کاهش نسبی حس لذت در بلند مدت
  • امکان پخش نشدن بنزوکائین روی آلت
  • راهکاری موقت برای رفع زودانزالی

 

کاندوم با ماده موثر لیدوکائین

لیدوکائین یکی از شناخته شده‌ترین مواد یا به طور دقیق‌تر، داروهای بی‌حس کننده است که در موارد مختلفی کاربرد دارد. این ماده بی‌حس کننده به عنوان یکی از درمان‌های موقت برای افرادی که انزال زودرس دارند، توصیه می‌شود. سطح داخلی برخی از انواع کاندوم تاخیری موجود در بازار به این ماده آغشته بوده و به افزایش مدت زمان برقراری رابطه جنسی کمک می‌کند.

کاندوم با ماده موثر لیدوکائین
کاندوم با ماده موثر لیدوکائین

اثربخشی لیدوکائین بیشتر از بنزوکائین بوده و معمولا کاندوم‌هایی که به این ماده آغشته هستند حالت تحریک‌پذیری جنسی و طبیعتا لذت جنسی را نیز بیشتر کاهش می‌دهد. این نوع کاندوم تاخیری برای افرادی که زودانزالی شدید دارند و یا به هر دلیلی قادر نیستند زمان انزال خود را کنترل کنند، مناسب‌تر است.

مزایا کاندوم لیدوکائین

 

  • افزایش مدت زمان رابطه جنسی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی
  • جلوگیری از بارداری ناخواسته
  • استفاده بسیار آسان و دسترسی عالی
  • بدون بو و رنگ
  • عدم بی‌حسی در آلت تناسلی زن
  • مناسب برای زودانزالی شدید

 

معایب کاندوم لیدوکائین

 

  • کاهش لذت جنسی
  • عدم دستیابی به نعوظ کامل و مناسب در برخی موارد
  • امکان پخش نامناسب بر روی سطح آلت

 

کاندوم با تاخیر فیزیکی

علاوه بر کاندوم‌های حاوی ماده موثر لیدوکائین یا بنزوکائین، کاندوم‌های دیگری نیز وجود دارند که از مکانیزم فیزیکی برای ایجاد تاخیر در زمان انزال بهره می‌برند. در این کاندوم‌ها معمولا یک حلقه لاستیکی در قسمت جلویی کاندوم قرار دارد که با محکم گرفتن یک رگ بر روی آلت تناسلی مرد، از انزال جلوگیری نموده و زمان را به تاخیر می‌اندازد.

این نوع از کاندوم‌ها معمولا حاوی ماده‌های موثر لیدوکائین یا بنزوکائین نیز هستند که با عناوینی مانند Double Delay تولید می‌شوند. این نوع کاندوم تاخیری برای افرادی که کنترل بسیار کمی بر روی زمان برقراری رابطه جنسی خود دارند و یا به انزال زودرس مبتلا هستند، ایده‌آل است.

اما اگر صرفا به دنبال کمی افزایش زمان رابطه جنسی خود هستید، پیشنهاد می‌کنید کاندوم‌های تاخیر فیزیکی بدون مواد بی‌حس کننده را تهیه کنید. این کاندوم‌ها به لطف بهره‌گیری از مکانیزم فیزیکی، هیچ کاهش لذت و تحریکی را به همراه نداشته و بنابراین از نظر نعوظ نیز دچار مشکل نخواهید شد.

مزایا کاندوم تاخیر فیزیکی

 

  • عدم ایجاد بی‌حسی و کاهش لذت
  • قابل استفاده تمام افراد
  • دسترسی و نحوه استفاده راحت
  • افزایش زمان برقراری رابطه
  • جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی

 

معایب کاندوم تاخیر فیزیکی

 

  • انزال طولانی یا حتی عدم رسیدن به انزال در برخی شرایط

 

اسپری تاخیری

یکی دیگر از روش‌های بسیار آسان برای افزایش مدت زمان رابطه جنسی و رفع موقت زودانزالی، اسپری‌های تاخیری هستند. این روش به علت اثربخشی سریع و همچنین نحوه استفاده بسیار آسان، امروزه توسط بسیاری از زوجین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسپری تاخیری مناسب آقایان

اسپری‌های تاخیری معمولا حاوی مواد موثری شامل لیدوکائین، بنزوکائین و پروپیلن گلیکول است و با استفاده از آن می‌توان مدت زمان رابطه را به شکل مطلوبی کنترل کرد. دقت کنید که استفاده بیش از اندازه می‌تواند مشکلات نعوظ و همچنین کاهش لذت جنسی را به همراه داشته باشد.

نحوه استفاده از اسپری تاخیری

برای استفاده از اسپری تاخیری کافیست بطری یا قوطی آن را به خوبی تکان داده و آن را بر روی حساس‌ترین بخش آلت تناسلی خود که معمولا قسمت سر آلت (بخش بالایی یا زیرین) است، اسپری کنید. حالا کافیست 5 الی 10 دقیقه صبر کنید تا مواد موثر درون اسپری به خوبی جذب پوست شوند.

توجه داشته باشید که پیش از شروع رابطه باید حتما آلت خود را با آب بشویید. ترکیبات موجود در اسپری تاخیری می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در اندام تناسلی زن شود. علاوه بر این، امکان کاهش حس و تحریک‌پذیری واژن نیز وجود دارد.

ژل تاخیری چیست؟

ژل‌های تاخیری روشی مناسب برای افرادی هستند که به هر دلیلی تمایلی به استفاده از اسپری و یا کاندوم‌ تاخیری ندارند. نحوه استفاده از ژل‌های تاخیری آسان بوده و تقریبا برای هر فردی که قصد افزایش مدت زمان رابطه و جلوگیری از انزال زودرس را داشته باشد، گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

ژل تاخیری سازگار با کاندوم لاتکس

ژل‌های تاخیری معمولا حاوی ترکیبات مشابه‌ای هستند که از طریق پوست آلت تناسلی جذب شده و پس از چند دقیقه فعال می‌شوند. اغلب ژل‌های تاخیری قادرند زمان رابطه جنسی را تا 45 دقیقه افزایش دهند. دقت کنید که این مدت زمان از لحظه‌ای که عمل دخول را انجام بدهید محاسبه می‌شود.

روش استفاده از ژل تاخیری

استفاده از ژل تاخیری بسیار آسان است؛ کافیست مقدار مناسبی از ژل را بر روی آلت تناسلی خود قرار داده و سپس تمامی بخش‌های آن را به آرامی ماساژ داده و اجازه دهید برای 30 دقیقه بر روی پوست آلت شما باقی بماند. با این کار ماده موثر تاخیری به خوبی از طریق پوست آلت جذب شده و تحریک‌پذیری در حین رابطه جنسی را کاهش می‌دهد. پیش از برقراری رابطه باید حتما آلت خود را با آب (بدون هیچ شوینده دیگری) بشویید.

دقت کنید که نیازی به استفاده از مقادیر زیاد ژل نیست؛ همین که تمامی قسمت‌های آلت تناسلی به ژل آغشته شود کافی خواهد بود. همچنین اگر اندامی عضلانی و آلتی بزرگ دارید و یا پوستتان تیره‌ است، باید ژل را برای مدت زمان بیشتری بر روی آلت ماساژ دهید و اجازه دهید به خوبی جذب شود. در این حالت بهتر است اجازه دهید ژل تا 45 دقیقه بر روی آلت شما باقی بماند.

حالا این سوال پیش می آید که :

کاندوم تاخیری بهتر است یا اسپری تاخیری

همان‌طور که گفتیم هر کدام از این دو مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. به طور کلی همواره توصیه می‌شود هنگام برقراری رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنید تا سلامت جنسی هر دو طرف تضمین شود. اما به هر حال هر فردی با یک روش به خصوص راحت‌تر است. به همین دلیل باید این تفاوت‌ها و راحتی خود و شریکتان را در هنگام خرید کاندوم تاخیری یا اسپری تاخیری در نظر داشته باشید.
به طور کلی افرادی که از کاندوم استفاده می‌کنند و با آن مشکلی ندارند بهتر است به سراغ کاندوم‌ تاخیری بروند تا با یک تیر دو نشان بزنند. اما افرادی که به هر دلیلی در رابطه جنسی خود تمایلی به استفاده از کاندوم ندارند و یا کاندوم‌های تاخیری به علت کاهش حساسیت، لذتی را برایشان به همراه نمی‌آورد، می‌توانند از اسپری تاخیری استفاده کنند. در نهایت افرادی که می‌خواهند از مزایای هر دو محصول بهره ببرند کافیست از اسپری استفاده نموده و سپس از یک کاندوم بسیار نازک بهره ببرند.

به طور کلی افرادی که از کاندوم استفاده می‌کنند و با آن مشکلی ندارند بهتر است به سراغ کاندوم‌ تاخیری بروند تا با یک تیر دو نشان بزنند. اما افرادی که به هر دلیلی در رابطه جنسی خود تمایلی به استفاده از کاندوم ندارند و یا کاندوم‌های تاخیری به علت کاهش حساسیت، لذتی را برایشان به همراه نمی‌آورد، می‌توانند از اسپری تاخیری استفاده کنند. در نهایت افرادی که می‌خواهند از مزایای هر دو محصول بهره ببرند کافیست از اسپری استفاده نموده و سپس از یک کاندوم بسیار نازک بهره ببرند.