زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تشخیص رژ لب اصل از تقلبی با چند راهکار ساده؛ سمی نشوید!

wordcamp
2,244
10 دقیقه
تشخیص رژ لب اصل از تقلبی با چند راهکار ساده؛ سمی نشوید!

یکی از وسایل آرایشی پراستفاده رژ لب است. تقاضای بالای این محصول نیز سبب می‌شود برخی افراد سودجو محصولاتی بی‌کیفیت تولید کنند. از شگردهای این افراد نیز ساخت ظاهری شبیه به محصولات اصلی است. این اتفاق باعث فریب برخی افراد می‌شود. در نتیجه آن‌ها برای یک محصول بی‌فایده، هزینه‌ی جنس اصلی را پرداخت می‌کنند. جدا از مسائل اقتصادی، خرید این نوع اجناس برای سلامتی نیز مضر است. البته با قدری هوشیاری و آگاهی می‌توان به راحتی موفق به تشخیص رژ لب اصل از تقلبی شد. در این مطلب به چند فرمول ساده می‌پردازیم تا با آن‌ها رژ لبی باکیفیت بخرید. پس اگر دنبال محصولات آرایشی باکیفیت هستید، با ما همراه باشید.

مضرات استفاده از رژ لب تقلبی

به قول آن ضرب‌المثل هیچ‌ارزانی بی‌حکمت نیست. برخی محصولات تقلبی از قیمت ارزان‌تری نیز برخوردار هستند. شاید پیش خودتان بگویید وقتی فروشنده و خریدار از خرید یک رژ لب غیراورجینال راضی هستند، چه مشکلی وجود دارد. مسأله تنها به جنبه‌ی اقتصادی محدود نمی‌شود. بیایید قدری به این موضوع دقیق‌تر نگاه کنیم. در قسمت پایین شاهد برخی از مضرات خرید رژ لب قلابی هستید.

  • ترکیبات نامشخص: یکی از حقوق هرمصرف‌کننده‌ای آگاهی از تأثیرات و عوارض کالای انتخابیش است. در طراحی رژهای تقلبی از بسته‌بندی محصولات اصل استفاده می‌شود. اما متأسفانه ترکیبات روی جعبه، صرفا چندین کلمه هستند. هیچ‌کس نمی‌داند در ساخت آن‌ها چه موادی بکار می‌رود. برای همین هم استفاده از این محصولات خطرناک خواهد بود.
  • آسیب به پوست: مواد اولیه بی‌کیفیت این محصولات، باعث خشکی پوست لب‌های شما پس از استفاده می‌شود. در نتیجه با خرید یک ماتیک غیراصل، باید فکر یافتن روش از بین بردن خشکی پوست نیز باشید. این تنها ضرر لوازم آرایشی تقلبی نیست. استفاده‌ از این محصولات حتی می‌تواند لب‌های شما را تیره کند. تیرگی لب نیز باعث کاهش شدید زیبایی انسان خواهد شد.
  • افزایش خطر انواع بیماری‌ها: فرض کنید قصد برجسته کردن لب‌ با ماتیک را دارید. اما انجام این کار با یک رژ لب قلابی، ضررهای بیشماری برای شما خواهد داشت. زیرا تنها پوست لب شما در معرض آسیب قرار ندارد. باید بدانید یک رژ لب فیک (Fake) مواد سمی را وارد بدن شما می‌کند. ساده‌ترین عوارض جانبی این اتفاق حساسیت‌های پوستی است. به غیر از آن، خطر ابتلا به سرطان نیز در شما زیاد می‌شود. همچنین مواد سمی روی غدد درون‌ریز و سیستم عصبی هم تأثیر می‌گذارند.
  • ضررهای مالی: برندهای معتبر برای ساخت رژ لب باکیفیت، از مواد اولیه سالم استفاده می‌کنند. خرید این مواد نیز نیازمند صرف هزینه است. برای همین قیمت نهایی محصول نسبت به جنس‌های تقلبی بیشتر است. تصویر کنید برای خرید محصولی که ده‌ها برابر قیمت کم‌تری دارد، پول زیادی بپردازید. حتی فکر آن هم انسان را عصبی می‌کند.
زن با لب قرمز
بین خانم‌ها استفاده از ماتیک بسیار محبوب است. با این نوع لوازم آرایشی، می‌توان لب‌هایی خوش‌رنگ داشت.

روش‌ های تشخیص رژ لب اصل از تقلبی

با عواقب تلخ استفاده از محصولات غیراصل آشنا شدیم. اما باید فکر چاره‌ای برای مقابله با سوء‌استفاده‌کنندگان بود. این کار چندان هم سخت نیست. با کمک ترفندهای زیر، به راحتی می‌توانید خریدی امن داشته باشید.

خرید از فروشندگان معتبر

مهم نیست قصد خرید رژ لب مایع، ماسک مو یا ریمل را دارید. خرید از یک فروشنده مطمئن احتمال تقلبی بودن جنس را کاهش می‌دهد. البته اعتبار یک فروشنده را تنها حجم مغازه مشخص نمی‌کند. زیرا حتی گاهی در فروشگاه‌های بزرگ هم کالاهای غیراصیل به فروش می‌رسند.

اگر هم قصد خرید آنلاین را دارید حتما به مشخصات، گواهی‌نامه‌ها و سایر مدارک موجود در سایت دقت کنید. یکی از موارد اطمینان‌بخش نماد اعتماد الکترونیکی است. به غیر از مسأله‌ی کلاه‌برداری، سایت‌های دارای این نماد قابل رهگیری هستند. پس حتی در صورت خرید رژ لب غیراورجینال، می‌دانید طرف حساب شما کیست.

حواستان به قیمت‌ها نیز باشد. برای مثال محصولی که با ۸۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود، بعید است اصلی از آب در بیاید. حتی فروش اجناس با این قیمت، برای خود کارخانه نیز مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. پس حتما یک جای کار اشکال دارد.

بررسی بسته‌بندی

اول از همه به نام موجود روی جعبه یا بسته دقت کنید. معمولا اجناس تقلبی بخش دیگری را هم به نام برند اصلی اضافه می‌کنند. برای مثال اگر نام یک برند «الف» است محصول تقلبی «الف آ» نام دارد. البته برای جلوگیری از جلب توجه این بخش‌های اضافه را، با ترفندهایی از چشم مخفی می‌کنند؛ با ریز نوشتن، استفاده از رنگ شبیه به جعبه و غیره.

گاهی اوقات رنگ بسته‌بندی نیز برای تشخیص رژ لب اصل از تقلبی به کار می‌آید. معمولا رنگ‌های استفاده شده در جعبه‌های برندهای معتبر، بسیار خاص هستند. برای همین ساخت آن کد رنگی سخت می‌شود. در نتیجه ممکن است محصولات غیراصل جعبه‌هایی پررنگ‌تر یا کم‌رنگ‌تر داشته باشند.

دقت به هولوگرام

برای تشخیص رژ لب اورجینال به هولوگرام‌ها و برچسب‌ها نیز دقت کنید. زیرا اجناس تقلبی هولوگرام ندارند. همچنین طرح‌های گرافیکی روی بدنه‌ی یا بسته‌بندی نیز اصالت رژ لب شما را مشخص می‌کند. از آن‌جایی که افراد سودجو دسترسی به طرح اصلی ندارند، تمام شکل‌ها را مجددا طراحی می‌کنند. به همین دلیل هم ممکن است طراحی آن‌ها بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شود.

دقت به سریال و بارکد

روی هر چیزی که شما بخرید، یک شماره سریال وجود دارد. برای مثال در محصولات اصلی برند مک این شماره روی یک برچسب چاپ می‌شود و سپس به بسته می‌چسبد. اما در نمونه‌های قلابی سریال محصول مستقیم روی بسته‌بندی چاپ می‌گردد.

سریال موجود روی هرمحصول اطلاعات زیادی راجع به آن می‌دهد. با جستجوی این شماره می‌توانید به راحتی کشور سازنده و موارد دیگر را متوجه شوید. هرکشوری نیز کد مخصوص به خودش را دارد. البته در رژ لب‌های تقلبی چند رقمِ این شماره سریال، با کشور سازنده‌ی اصلی متفاوت است. این سرنخ نشان می‌دهد که نباید این کالا را بخرید.

رژ لب مک اصلی
نوع چاپ شماره سریال رژ لب مک اصلی و تقلبی بسیار متفاوت است. با این ترفند به راحتی می‌توانید محصولی اصل بخرید.

توجه به لوگوی روی بدنه ماتیک

شرکت‌ها نه تنها روی جعبه بلکه روی بدنه محصول هم لوگوی خود را درج می‌کنند. افرادی که جنس غیراصل تولید می‌کنند نیز همین کار را انجام می‌دهند. اما لوگوی روی این رژها با ابعاد لوگو برندهای اصلی یکسان نیست. اگر دقت کنید لوگو روی بدنه‌ی ماتیک‌های تقلبی کشیده‌تر یا جمع‌تر است. در صورت عدم‌دسترسی به چند رژ لب به طور همزمان، سایت آن شرکت را باز کنید. در آن‌جا می‌توانید عکس محصولات را بیابید.

بررسی جنس بدنه‌ی بیرونی

در تولید ماتیک‌ تقلبی مهم‌ترین مسأله کاهش هزینه‌ها است. پس بدنه‌ی این محصولات نیز بی‌کیفیت خواهد بود. در نتیجه هنگامی که یک رژ لب تقلبی به دست می‌گیرید، متوجه بدنه‌ی غیرصیقلی آن می‌شوید. این در حالی است که اجناس اصلی بدنه‌ای صیقلی و نرم دارند.

مشاهده رنگ حلقه پلاستیکی انتهای رژ لب

ماتیک را آنقدر بچرخانید که تا انتها بالا بیاید. در بخش انتهایی یک حلقه دور رژ لب مشاهده می‌کنید. به رنگ این حلقه پلاستیکی توجه داشته باشید. اگر رنگ آن سفید یا مات بود، بدانید که محصول شما اصل نیست. در برخی از نمونه‌های قلابی نیز این حلقه پهنای بیشتری دارد.

امتحان بوی رژ لب

ماتیک را باز کنید و آن را به نزدیک بینی خود برسانید. حالا با دقت کامل رژ را بو کنید. بسته به نوع جنس و برند، باید رایحه‌ی ملایمی را حس کنید. اگر به جای طعم اصلی رژ، متوجه بوی میوه یا شکلات شدید پس این محصول تقلبی است. برخی از نمونه‌های غیراصل، حتی از این هم وضعیت بدتری دارند. زیرا هرچه تلاش کنید، باز هم متوجه هیچ‌رایحه‌ای نخواهید شد.

امتحان رنگ کالا

یکی دیگر از راه‌های تشخیص رژ لب اصل از تقلبی، استفاده از آن روی بازو است. قدری از جنسی که خریدید را روی بازوی خود بکشید. به حالتی که این ماتیک روی دست‌تان پیدا می‌کند، دقت داشته باشید. سپس با سر انگشت‌ها غلظت محصول را بررسی کنید. جنس‌های تقلبی بسیار غلیظ، چرب و حتی سنگین هستند. از دیگر نشانه‌های یک رژ لب قلابی سطح ناهموار رنگ و نتیجه‌ی نهایی غیریکدست است.

رژ لب قرمز تقلبی
رژ لب‌های قلابی رنگ یکدستی ندارند.

زدن رژ به لب‌ها

آخرین مرحله روش تشخیص رژ لب اصلی از تقلبی، استفاده از آن روی لب است. رژ را به آرامی روی لب بکشید و لب‌ها را به یکدیگر بمالید. این کار باعث می‌شود بتوایند بافت آن را به خوبی متوجه شوید. نمونه‌های غیراصل بسیار براق و همچنین چرب هستند. زیرا در ساخت آن‌ها از مواد نفتی استفاده می‌شود.

جدا از رنگ و چربی به نوع بافت هم توجه داشته باشید. در توضیحات هرمحصول، نوع بافت آن هم وجود دارد. برای مثال اگر یک رژ لب جامد مات خریدید، باید یک بافت ابریشم مانند را حس کنید. در حالی که رژ لب‌های پودری بافتی مخملی به شما می‌دهند. اگر چنین نبود، پس محصولِ در دست شما تقلبی است.

سخن پایانی

رژ لب یکی از پراستفاده‌ترین محصولات آرایشی و بهداشتی است. با استفاده از آن می‌توان رنگی تازه به لب‌ها بخشید. همچنین به کمک ماتیک توانایی ساخت لب‌هایی پر حجم را خواهید داشت. حتی خانم‌هایی که تمایل به آرایشی سنگین ندارند، از رژ لب زیاد استفاده می‌کنند. به همین دلیل هم باید محصولی مطمئن انتخاب کرد.

به دلیل فروش زیاد برندهای معتبر، برخی افراد اقدام به کپی از این محصولات می‌کنند. گاهی نیز قیمت رژ لب‌های تقلبی نسبت به نمونه‌های اصلی بسیار کم‌تر است. اما با وجود قیمت پایین، استفاده از آن‌ها اصلا مقرون‌به‌صرفه نیست. زیرا هزینه‌هایی که در آینده باید خرج بازیابی سلامت خود کنید، بسیار بیشتر خواهد بود. پس باید از اصالت کالایی که می‌خرید،‌ مطمئن باشید. به همین دلیل حتما به مهم‌ترین موارد تشخیص رژ لب اصل از تقلبی دقت کنید. اگر روش دیگری برای تشخیص رژ لب اورجینال می‌شناسید، حتما آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول درباره تشخیص رژ لب اصلی از تقلبی

آیا استفاده از رژ لب قلابی ضرر دارد؟

بله. در ساخت این نوع محصولات از مواد اولیه بی‌کیفیت و مواد نفتی استفاده می‌شود. در نتیجه استفاده از آن‌ها باعث خشکی پوست لب، تیرگی لب‌ها، ورود مواد سمی به بدن و آسیب به دستگاه عصبی می‌شود.

نشانه‌های رژ لب قلابی چیست؟

رژ لب‌های قلابی گاهی قیمت ارزان‌تری نسبت به نمونه‌ی اصلی دارند. همچنین جعبه‌ی آن‌ها تفاوت بسیاری با مدل‌های اورجینال دارد. شماره سریال روی جعبه نیز گاهی غلط است یا به شیوه‌ی دیگری چاپ شده. وجود حلقه‌ی سفید و مات در انتهای ماتیک نیز از دیگر نشانه‌های یک رژ لب قلابی است.

از کجا بفهمیم رژ لب اصل خریدیم؟

سعی کنید همیشه از یک فروشنده‌ی مطمئن خرید کنید. اگر رژ‌شما رایحه‌ی و بافت مناسبی دارد، پس اصل خواهد بود. همچنین به هولوگرام و بسته‌بندی آن نیز بسیار دقت کنید.