زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش مخصوص پارتی؛ راهکارهایی برای داشتن آرایش بی نقص در شب

wordcamp
499
10 دقیقه
آرایش مخصوص پارتی؛ راهکارهایی برای داشتن آرایش بی نقص در شب

فرض کنید به یک پارتی دعوت شده‌­اید. اولین موضوعی که ذهن شما را مشغول می­کند، انتخاب لباس و ظاهر مناسب برای مهمانی است. ظاهر مناسب شما به انتخاب مدل مو و آرایش صورتتان بستگی دارد. نگران این موضوع نباشید. در این مطلب به تمام نکات مهم در مورد آرایش مخصوص پارتی میپردازیم.

آرایش مخصوص پارتی چیست؟

آرایش مخصوص پارتی شبیه به آرایشی است که در طول روز انجام می‌دهید؛ با این تفاوت که می‌توانید از رنگ‌های پر‌رنگ‌تر استفاده کنید. با توجه به تاریکی محیط و یا استفاده از نور‌های مخصوص پارتی، توصیه می‌شود از رنگ‌های براق برای سایه چشم یا رژلب استفاده کنید. در حالت کلی مدل خاصی برای آرایش پارتی وجود ندارد. فقط توجه به یک سری نکات است که آرایش پارتی را نسبت به آرایش روز متمایز می‌کند.

نکات مربوط به آرایش مخصوص پارتی

ماندگاری و دوام

 نکته‌ای که باعث تفاوت آرایش پارتی با آرایش روزانه می‌شود، اهمیت دوام در این آرایش است. احتمالا قرار است در پارتی جنب‌و‌جوش زیادی داشته باشید و این موضوع باعث تعریق صورت خواهد شد. شما مشغول خوش گذرانی با دوستان خود هستید و وقتی برای تمدید آرایش خود نخواهید داشت. برای داشتن آرایش با‌دوام از محصولات زیر در آرایش خود استفاده کنید.

پرایمر

«پرایمر‌ها» محصولاتی به شکل کرم یا ژل هستند که به عنوان زیر‌ساز آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ انواع و کار‌آیی مختلفی دارند که شما باید با توجه به نیاز پوست خود، پرایمر مناسب را انتخاب کنید. با توجه به موضوع تعریق صورت که در مورد آن صحبت کردیم، اگر بخواهیم یک مدل پرایمر را برای آرایش پارتی پیشنهاد کنیم، مدل مات‌کننده است. کار این پرایمر مات کردن پوست شماست و باعث می‌شود صورت به ظاهر چربی نداشته باشید.

جای دیگری که باید از پرایمر استفاده کنید، قبل از سایه زدن است. استفاده از پرایمر در این مرحله از آرایش پارتی بسیار مهم است. به این دلیل که در آرایش پارتی معمولا از سایه‌های سنگین و تیره استفاده می‌شود و اگر پرایمر نزنید، بعد از مدتی آرایش چشمتان خراب و تکه‌تکه می‌شود.

پرایمر آرایش مات کننده infallible لورال 35 میل
پرایمر آرایش مات کننده infallible لورال 35 میل

لوازم‌آرایش ضد‌آب

از آن‌جایی که حین پارتی وقتی برای تمدید آرایش نیست، بهتر است از لوازم‌آرایش ضد‌آب استفاده کنید تا با تعریق صورت یا خوردن نوشیدنی آرایش شما خراب نشود. شما می‌توانید ریمل، مداد یا خط‌چشم، مداد‌لب و رژ‌لب را ضد‌آب تهیه کنید.

پودر فیکس یا پنکک

از «پودر فیکس» یا «پنکک» برای جلوگیری از مشخص شدن خط‌و‌خطوط زیر چشم، خشک کردن آرایش و جلو‌گیری از چرب شدن پوست استفاده کنید.هر دو محصول کار‌آیی یکسانی دارند و تنها تفاوتشان در شکل ظاهری آن‌هاست. پودر‌فیکس به صورت پودری و نرم است ولی پنکک به صورت فشرده عرضه می‌شود.

اسپری فیکس (فیکساتور)

آخرین قدم در آرایش کامل استفاده از «اسپری فیکس» روی صورت است. چشمان خود را ببندید، صورت خود را در حالت معمولی نگه دارید و لبخند یا اخم نداشته باشید. سپس اسپری را به تمام صورت خود بزنید. اسپری فیکس باعث یک‌دست شدن و بالا‌ بردن دوام آرایش می‌شود.

اسپری فیکساتور آرایش گلدن رز حجم 120 میل
اسپری فیکساتور آرایش گلدن رز حجم 120 میل

آرایش اصولی در شب

آرایش شب
انتخاب اشتباه کرم‌پودر قابل جبران نیست.

نکته بعدی در مورد عکاسی در پارتی است. اکثر عکس‌ها در پارتی در تاریکی و با فلش انجام می‌شود. برای این‌که ظاهر شما در عکس، به خصوص عکس با فلش هم به اندازه واقعیت جذاب و خیره‌کننده باشد، باید یک آرایش مطابق با اصول داشته باشید.

۱-کرم پودر بدون اس‌پی‌اف

برای آرایش پارتی حتما از کرم‌پودر بدون اس‌پی‌اف استفاده کنید. اس‌پی‌اف وظیفه محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید را دارد و مناسب استفاده در روز است. از طرف دیگر، وجود آن در کرم‌پودر باعث می‌شود صورت شما در عکس‌هایی که با فلش انداخته شده، سفید به نظر بیاید.

۲-رنگ کرم پودر

درست است که در پارتی‌ها نور زیادی وجود ندارد؛ ولی این موضوع به این معنا نیست که می‌توانید در انتخاب رنگ کرم‌پودر سهل‌انگاری کنید. این اشتباه به آسانی در عکس‌های آن شب قابل مشاهده خواهد بود و ممکن است هر زمان عکس‌هایتان را نگاه کنید، باعث افسوس شما شود. شما باید کرم‌پودری استفاده کنید که رنگ آن با رنگ پوستتان مطابقت داشته باشد.

۳-خط چشم

برای این‌که در عکس‌های شب نگاه گیرا و جذابی داشته باشید، حتما از خط‌چشم استفاده کنید. مدل خط‌چشم شما باید متناسب با مدل چشمتان باشد. انتخاب اشتباه خط‌چشم، نتیجه عکس خواهد داشت.

۴-کانتور

برای آرایش پارتی حتما از «کانتور» استفاده کنید. کانتور کردن به معنای استفاده از رنگ تیره‌تر از پوست، برای بعد دادن به صورت است. شما می‌توانید با کانتور گونه‌های برجسته، دماغ قلمی و یا صورت کشیده داشته باشید. اگر کانتور را به درستی انجام بدهید، عکس‌های زیبا‌تری خواهید داشت.

انتخاب نوع آرایش پارتی به چه عواملی بستگی دارد؟

مدل و رنگ لباس، مدل مو، رنگ کفش و زیور‌آلاتی که قرار است استفاده کنید، نقش به‌سزایی در انتخاب آرایش شما دارند. اگر لباس پر‌زرق‌و‌برقی دارید، از آرایش ملایم‌تری استفاده کنید. ولی اگر لباس شما ساده است، ‌می‌توانید آرایش غلیظ‌تری داشته باشید. برای انتخاب مدل و رنگ آرایش، همه اجزا را کنار هم بگذارید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

انواع آرایش مناسب پارتی

با توجه به مطالب گفته شده در بالا، چند مدل آرایش که مناسب پارتی هستند معرفی می‌کنیم:

۱-چشم‌های دودی یا اسموکی

با استفاده از سایه‌های تیره مثل خاکستری و مشکی می‌توانید این مدل جذاب را اجرا کنید. استفاده از مداد یا خط‌چشم مشکی، ریمل و مژه‌مصنوعی را فراموش نکنید. این مدل آرایش شما را فردی جسور و با اعتماد‌به‌نفس نشان می‌دهد. در این آرایش برای لب‌ها سراغ رنگ‌های طبیعی مثل کرم بروید.

آرایش چشم اسموکی
آرایش اسموکی شما را فردی جسور نشان می‌دهد.

۲-سایه‌های براق یا اکلیلی

سایه‌های اکلیلی و براق در شب، مانند جواهر پشت پلک شما می‌ماند و ظاهری مسحور‌کننده برای شما به ارمغان می‌آورد. وقتی از این مدل سایه‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است فقط چشم‌هایتان براق باشد. از رژ‌لب مات استفاده کنید. استفاده از هایلایتر مناسب این آرایش نیست.

سایه براق و اکلیلی برای مهمانی شب
با سایه اکلیلی نیازی به رز‌لب تیره ندارید.

۳-سایه‌های رنگی

شما می‌توانید با توجه به سلیقه و رنگ لباستان، یا فصلی که پارتی برگزار می‌شود، از سایه‌های رنگی استفاده کنید. مثلا در بهار سراغ صورتی، بنفش و سبز بروید و در پاییز از قهوه‌ای، آجری و طلایی استفاده کنید. حواستان باشد که رنگ رژ‌لبتان با سایه هماهنگی داشته باشد.

سایه رنگی
سایه رنگی مناسب بهار و تابستان

۴-لب‌هایی سرخ

وقتی از رژ‌لب تیره استفاده کنید که بخواهید تمرکز آرایش روی لب‌هایتان باشد. حواستان باشد رژ‌لب پر‌رنگ و تیره زدن به مراتب سخت‌تر از رنگ‌های دیگر است. حتما قبل از زدن رژ‌لب از خط‌ لب استفاده کنید.بهتر است رژلب شما ضد‌آب باشد تا پخش نشود. برای سایه از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

رژ لب پررنگ
رز‌لب قرمز را با دقت بیشتری بزنید.

۵-آرایش طبیعی یا نچرال

اگر شخصی هستید که به طور روزانه از آرایش استفاده نمی‌کنید، و یا آرایش زیاد را نمی‌پسندید، این آرایش مناسب شما است. برای آن‌که در پارتی چهره متفاوت و در عین حال طبیعی داشته باشید، از یک کرم‌پودر سبک استفاده کنید. برای آرایش گونه از رژ‌گونه رنگ طبیعی و برای سایه از رنگ صورتی یا هلویی استفاده کنید. برای بشاش نشان دادن صورتتان از هایلایتر‌هایی با رنگ طبیعی استفاده کنید.

آرایش نچرال
آرایش نجرال زیبایی خاص خودش را دارد.

لوازم آرایش مورد نیاز

برای انجام یک آرایش مناسب پارتی، بهتر است این اقلام را داشته باشید:

  • پرایمر
  • کرم‌پودر
  • کانسیلر
  • پودر‌فیکس یا پنکک
  • سایه
  • براش برای زدن سایه و رژگونه
  • مداد یا خط‌چشم
  • ریمل
  • مداد و ژل ابرو
  • رژ‌گونه و هایلایتر
  • کانتور
  • مداد و رژلب
  • اسپری فیکس

مراحل انجام آرایش

برای شروع آرایش باید زمان تقریبی مورد نیازتان را در نظر بگیرید تا بتوانید با حوصله و دقت به آرایش تمیز وعالی برسید. اولین مرحله برای شروع هر نوع آرایشی، داشتن پوست تمیز است. ابتدا صورت خود را با شوینده مخصوص خود بشویید. صورتتان را خشک کنید و بعد از کرم مرطوب‌کننده و دور‌چشم استفاده کنید.مرحله بعد بستگی به مدل آرایش انتخابی شما دارد. اگر سایه سنگین و تیره مد‌نظرتان است، آرایش را از چشم شروع کنید تا اگر اطراف چشم کثیف شد، به راحتی تمیز کنید. اگر آرایش چشم تیره نمی‌خواهید، از پوست شروع کنید.

 برای آرایش سنگین، به پشت پلکتان پرایمر می‌زنید و شروع به زدن سایه می‌کنید. بعد از آن خط‌چشم بکشید و برای کامل شدن آرایش چشم ریمل بزنید. اگر ابروهایتان جای خالی دارد، با مداد پر کنید. بعد کرم‌پودر بزنید. برای آرایش پارتی بهتر است از کرم‌پودر با پوشانندگی بالا استفاده کنید. ولی اگر پوست شما مشکل خاصی ندارد، می‌توانید از کرم‌پودر سبک‌تر هم استفاده کنید. 

حالا نوبت به کانسیلر زیر چشم می‌رسد تا تیرگی‌ها رو بپوشانید. کانسیلر را به شکل یک مثلث که راس آن رو به پایین است بزنید. بعد از چند دقیقه روی کل صورت به جز چشم‌ها پودر بزنید تا لوازم کرم مانند سر جای خود ثابت شوند. از کانتور برای برجسته کردن گونه و بعد دادن استفاده کنید. جای کانتور زیر استخوان گونه، کناره‌های تیغه ‌بینی،هلال پیشانی و زیر لب پایین است. حالا نوبت به رژگونه و هایلایتر می‌رسد. هایلایتر در شب و زیر نورهای مهمانی جلوه زیبایی دارد.سپس خط لب بکشید و رژ بزنید. در نهایت به کل صورت اسپری فیکس بزنید تا آرایش شما کل شب ثابت بماند.

مراقبت‌های پوستی قبل از پارتی

برای آن‌که در پارتی آرایش بهتری داشته باشید، مهم‌ترین مساله، داشتن پوست خوب است. برای این منظور بهتر است از زمانی که دعوت می‌شوید نکاتی را رعایت کنید. آب زیاد بنوشید. نوشیدن آب از بی‌آبی پوستتان جلوگیری می‌کند و ظاهری شفاف و تازه به پوست می‌دهد. در این مدت سعی کنید غذاهای سرخ‌کردنی و فست‌فود نخورید. چربی باعث به‌وجود‌آمدن جوش، و در نهایت پوستی نا‌صاف می‌شود. صورت خود را تمیز نگه دارید. برای این‌کار باید از شوینده مناسب پوستتان استفاده کنید. وجود آلودگی روی پوست باعث جوش و کدری آن می‌شود. نکته آخر آن‌که، از مرطوب کننده برای آبرسانی پوست صورت استفاده کنید.

جمع‌بندی

تفاوت آرایش مخصوص پارتی با آرایش روزانه، انجام نکته‌هایی است تا در شب هم مانند روز بدرخشید. لازم نیست حتما از سبک خاصی استفاده کنید. برای عکاسی با فلش و نورهای مخصوص پارتی آماده باشید. داشتن پوست صاف و شفاف از خود آرایش مهم‌تر است. اگر تجربه‌ای از آرایش در پارتی دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگدارید.

سولات متداول در‌مورد آرایش مخصوص پارتی

آرایش مخصوص پارتی چیست؟

آرایشی است که نسبت به آرایش روزانه ماندگاری بیشتری دارد و در آن می‌توان از رنگ‌های تیره استفاده کرد.

بهترین آرایش برای پارتی کدام است؟

بهترین آرایش، آرایشی است که با لباس و بقیه ظاهر شما هماهنگ باشد و شما با آن راحت باشید. اگر لباس شما ساده بود از آرایش غلیظ‌تری استفاده کنید.

آسان‌ترین نوع آرایش برای پارتی کدام است؟

استفاده از یک سایه تک رنگ قهوه‌ای برای کل پلک که در گوشه های چشم به صورت حرف دال روی پلک قرار می‌گیرد به همراه یک خط‌چشم ساده، آسان‌ترین نوع آرایش برای پارتی است.