زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راه حل برای پوشاندن جای کبودی و جای گاز

wordcamp
12,613
11 دقیقه
راه حل برای پوشاندن جای کبودی و جای گاز

حتما شما هم حداقل یک‌بار به‌خاطر جای کبودی یا جای گاز سرخورده شده و دچار کاهش اعتمادبه‌نفس شدید. اصلا نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا به شما در رفع این مشکل کمک کنیم. با ما در بررسی راه حل برای پوشاندن کبودی و جای گاز همراه باشید.

فرض کنید یک کبودی بزرگ برروی گردن شما ایجاد شده و فردا در جشن سالگرد شرکت‌تان قرار است که عکس گرفته و خاطراتی را ثبت کنید. برای اینکه درگیر مشکل و خنده‌های روی اعصاب دیگران نشوید، چندین راه‌حل برای پوشاندن جای کبودی و جای گاز وجود دارد که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

زنی با کبودی‌های فراوان
کرم پودر و کانسیلر در برطرف شدن کبودی جادو می‌کنند

سه روش برای راه حل برای پوشاندن جای کبودی و جای گاز به شرح زیر وجود دارد که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • رفع کردن جای کبودی و جای گاز با لوازم آرایشی
  • رفع کردن جای کبودی و جای گاز با روش طبیعی
  • رفع کردن جای کبودی و گاز با دارو

پوشاندن جای گاز گرفتگی با لوازم آرایشی

در این روش که خود تمامی قسمت‌های بدن را شامل می‌شود، از لوازم آرایش استفاده می‌شود. لوازم آرایشی جادو کرده و به‌خوبی به شما در حل این چالش کمک می‌نمایند.

پوشاندن جای کبودی در بدن

در روش اول از کرم پودر و کانسیلر استفاده می‌شود. این متد، رایج‌ترین روش در زمینه راه حل برای پوشاندن جای کبودی با آرایش است.

بیخیال لوسیون شوید

 وقتی قبل از لوسیون از کرم پودر استفاده کنید، ممکن است کرم پودر شما به‌خوبی ثابت نمانده و تغییر کند. بنابراین بهتر است از مصرف لوسیون صرف‌نظر نمایید.

اگر اصرار به استفاده از لوسیون دارید، بهتر است از زدن این محصول در ناحیه‌ای که کبود شده، خودداری کنید. درصورتی که پوست بسیار خشکی دارید، قبل از استفاده از کرم پودر، یک لایه از لوسیون سبک را برروی پوست خود بمالید.

از کرم پودر استفاده کنید

از یک کرم پودر با غلظت بالا که با رنگ پوست شما همخوانی دارد استفاده کنید. می‌توانید از کرم پودر عادی یا یک کرم پودر پوشش کامل برای این موضوع استفاده نمایید. کرم پودر را در اندازه یک سکه برروی ناحیه کبودی بریزید. سپس با نوک انگشت خود به‌خوبی آنرا بمالید.

می‌توانید یک محصول ست براش آرایشی که شامل رژگونه، کانسیلر و کرم پودر است را خریداری کرده تا در مواقع لازم به‌راحتی از این محصولات استفاده کنید.

ست براش آرایشی مدل 07 بسته 11 عددی - رنگ اخرایی
ست براش آرایشی مدل 07 بسته 11 عددی – رنگ اخرایی

کانسیلر نجات‌ دهنده است

برای کبودی‌هایی که خیلی تیره هستند می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. اگر کبودی شما با کرم پودر رفع نشد، بیخیال آن نشوید و کرم پودر بیشتری نریزید. به‌ سراغ کانسیلر رفته و مقداری از آن را روی کبودی بریزید. سپس کانسیلر را به آرامی با نوک انگشت خود یا با استفاده از یک اسفنج آرایشی برروی ناحیه کبودی بکشید.

دقت لازم را به‌کار برده و برای این موضوع، رنگی از کانسیلر را انتخاب نمایید که کمی روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست باشد.

رژلب و کانسیلر را ترکیب کنید

کمی رژلب را با کانسیلر مخلوط کنید. مخلوط کردن کانسیلر با مقداری رژلب قرمز مایل به نارنجی می‌تواند به پنهان کردن کبودی‌ها کمک کند. با ترکیب رژلب قرمز مایل به نارنجی به کانسیلر، رنگ هلویی یا صورتی ایجاد کنید. سپس این ترکیب را برروی کبودی خود بمالید.

کانسیلر دور چشم SPF25 پریم
کانسیلر دور چشم SPF25 پریم

پوشاندن جای کبودی در صورت

در این روش لوسیون مطرح نیست و همچنان از کرم پودر و کانسیلر اما با ترتیبی متفاوت استفاده می‌شود.

از کانسیلر استفاده کنید

ابتدا از کانسیلر استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه کبودی به‌خوبی پوشانده شده است. ابتدا از یک لایه کانسیلر شروع کنید. کانسیلری را انتخاب کنید که روشن‌تر از رنگ پوست طبیعی شما باشد. مقدار کافی را برروی پوست بریزید. سپس آنرا با استفاده از نوک انگشت یا اسفنج آرایشی روی کبودی بمالید.

همچنین می‌توانید از کانسیلری با پایه رنگی زرد استفاده کرده تا رنگ مایل به آبیِ کبودی را جبران نماید.

اگر کبودی رنگ دیگری دارد، ممکن است نوع دیگری از کانسیلر برای شما بهتر عمل کند. به‌عنوان مثال، می‌توانید از کانسیلری با پایه رنگ سبز برای کبودی‌های قرمز، کانسیلر با پایه سفید برای کبودی‌های قهوه‌ای و کانسیلر مبتنی بر بنفش کم‌رنگ برای کبودی‌های زرد استفاده کنید.

کانسیلر مایع مای مدل Gentle Touch
کانسیلر مایع مای مدل Gentle Touch سری بلک دایموند

کرم پودر در انتظار شماست

پس از اینکه کبودی را با یک لایه کانسیلر پوشاندید، از کرم پودر استفاده کنید. کرم پودر به یکنواخت‌تر شدن آرایشی که برروی کبودی استفاده نمودید کمک می‌نماید. از نوک انگشت خود یا یک اسفنج آرایشی برای بهره‌مند شدن از کرم پودر استفاده کنید.

برای اینکه بهترین نتیجه را حاصل کنید، بهتر است کرم پودر را برروی کل صورت خود اعمال کنید. آنرا فقط روی یک گونه یا یک طرف از صورت اعمال نکنید. درصورت رخ دادن چنین موضوعی، تفاوت قابل توجهی در رنگ وجود خواهد داشت.

شایان ذکر است بدانید اگر پوستی شاداب داشته باشید کبودی‌ها باسرعت بیشتری بهبود می‌یابند.

از پودر‌های تنظیم‌کننده استفاده کنید

پودر تنظیم‌کننده را روی کرم پودر بریزید. این پودرها به اینکه آرایش شما در جای خود حفظ شود و در طول روز باقی بماند کمک شایانی می‌کنند.

ممکن است نیاز داشته باشید تا دوبار در طول روز از پودر تنظیم‌کننده استفاده کنید. آنرا همراه خود داشته و هرچند ساعت، آرایش را بررسی کنید.

بهره‌ مندی از تکنیک‌ های دیگر

شاید باورتان نشود اما این راه حل برای پوشاندن جای کبودی و جای گاز بسیار جالب بوده و اصلا پیچیده نیست. در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

از لباس نهایت استفاده را بکنید

از لباس و اکسسوری برای پوشاندن کبودی استفاده کنید. پوشاندن فیزیکی کبودی با لباس بی‌دردسرترین روش برای پوشاندن جای کبودی است. کمد لباس خود را بررسی کرده و لباس مناسب را برای این کار انتخاب کنید.

به‌عنوان مثال، برای پوشاندن جای کبودی برروی گردن می‌توان از لباس‌های یقه اسکی استفاده نمود. اگر کبودی روی دست یا پای شماست، پوشیدن یک پیراهن آستین‌بلند یا شلوار بهترین گزینه است. درصورتی که کبودی نزدیک خط‌مو یا روی پیشانی قرار دارد، می‌توانید از روسری، هدبند یا کلاه استفاده نمایید. چنانچه کبودی روی چشم یا نزدیک بینی است، می‌توان از یک عینک آفتابی برای پوشاندن آن استفاده نمود.

زنی با مقداری کبودی بر صورت
برای پوشاندن جای کبودی دست و پا پوشیدن لباس بهترین گزینه است

کانون توجه را جابجا کنید

ایجاد آرایشی غلیظ و قوی برای چشم یا لب، توجه‌ها را به‌سوی خود جلب خواهد کرد. این کار باعث می‌شود توجه افراد منحرف شده و به‌کبودی شما توجه نکنند.

توجه داشته باشید که این روش برای جلب توجه افراد است و احتمال دارد کبودی شما را ببینند. به‌عنوان مثال می‌توانید خط‌چشم مشکی را با چند لایه ریمل برای این هدف استفاده کنید. پس از آن، برای آرایش لب‌ها می‌توان از یک رژلب قرمز روشن استفاده نمود.

اکسسوری بپوشید

اگر گوشواره‌های بلند یا گردن‌بند دارید، امروز روز مناسبی برای پوشیدن آنهاست. پوشیدن برخی از اکسسوری‌ها، کبودی را پوشش نمی‌دهد اما به دور کردن تمرکز از روی کبودی کمک می‌نماید.

روش های طبیعی پوشاندن جای کبودی

در این روش، جای‌کبودی به‌سرعت رفع نشده و به مقداری زمان نیاز دارد. لطفا عجله نکنید تا کبودی به‌صورت کامل خوب شود.

یخ بگذارید

پس از اینکه کبودی را مشاهده کردید، یخ را هرچند ساعت یک‌بار برروی کبودی قرار دهید. گذاشتن یخ، التهاب و تورم کبودی را کاهش داده و به بهبود سریع آن کمک می‌نماید.

از کمپرس گرم استفاده کنید

پس از روز دوم یعنی زمانی که التهاب کبودی کاهش یافت، از یک کمپرس گرم استفاده کنید. توجه کنید که کاملا داغ نباشد. کمپرس را مستقیما روی کبودی قرار دهید. این‌کار باعث افزایش جریان خون در بافت شده و روند بهبودی را سرعت می‌بخشد.

زیاد ورزش نکنید

پس از اینکه کبودی را مشاهده کردید، در دو روز اول از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید. اینکار منجر به پمپاژ خون در سرتاسر بدن می‌شود.  در دو روز اول هرچه خون بیشتر به‌سمت کبودی حرکت کند، روند بهبودی کند شده و تضعیف می‌گردد.

کبودی را ماساژ دهید

محل کبودی را به آرامی ماساژ دهید. از انگشت شست خود برای ماساژ دادن لبه‌های بیرونی کبودی استفاده کنید. از ماساژ دادن مرکز کبودی بپرهیزید، اینکار بی‌فایده بوده و درد زیادی را تجربه خواهید کرد. حتما با حرکت‌های دایره‌ای کوچک ماساژ دهید. انجام این کار فرایند لنفاوی را فعال کرده و بدن شما به‌طور طبیعی از شر کبودی خلاص می‌شود.

مردی با کبودی روی صورت و لب
ماساژ دادن کبودی فرایند لنفاوی را فعال می‌کند

به‌ خورشید سلام کنید

اگر بتوانید روزانه 10 الی 15 دقیقه کبودی را در معرض نور خورشید قرار دهید، تاثیر زیادی برروند بهبودی خواهد گذاشت. اشعه فرابنفش شروع به تجزیه بیلی روبین کرده و این همان چیزی است که منجر به زرد شدن کبودی می‌شود. همچنین اگر از فیشیال صورت استفاده کنید و به‌تغذیه و پاکسازی پوست بپردازید، روند بهبودی سرعت می‌یابد.

رفع کردن جای کبودی و گاز با دارو

تاکنون به معرفی 2 روش از راه حل برای پوشاندن جای کبودی و گاز پرداختیم. روش سوم، استفاده از دارو یا مواد شیمیایی است.

استامینوفن استفاده کنید

برای کاهش درد می‌توان از استامینوفن استفاده کرد. برخی از کاهش‌دهنده‌های درد ضدالتهاب هستند و به رفع تورم کبودی نیز کمک می‌کنند.

توجه کنید که باید از آسپیرین و ایبوپروفن دوری کنید چرا که این دو قرص به رقیق‌شدن خون کمک می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود روند بهبود کبودی کند شده و درد افزایش یابد.

از پماد آرنیکا بهره ببرید

آرنیکا گیاهی است که التهاب را کاهش می‌دهد. این گیاه به‌صورت دارویی در دو نوع پماد و ژل دردسترس است. آرنیکا درد را کاهش داده و به روند بهبود کبودی سرعت می‌بخشد. روزی دوبار و تا زمانی که کبودی از بین برود آنرا برروی ناحیه آسیب‌دیده بمالید.

از ویتامین K8 استفاده نمایید

پس از اینکه کبودی را مشاهده کردید، از ویتامین K8 موضعی استفاده کنید. آنرا در اندازه یک سکه برروی محل آسیب‌دیده قرار دهید. این ویتامین از تیره‌شدن کبودی جلوگیری می‌نماید.

از زالوها کمک بگیرید

به‌سراغ زالودرمانی رفته و زالوهای زنده را برروی کبودی قرار دهید. زالو بلافاصله خون را از لایه بالایی کبودی مکیده و آنرا حذف می‌کند. از آنجایی که بزاق زالو تاحدودی خواص بی‌حسی دارد، در این فرایند هیچ دردی حس نخواهید کرد.

جمع‌ بندی

راه‌های زیادی برای پوشاندن کبودی وجود دارد و ما در این مقاله به بررسی انواع راه حل برای پوشاندن جای کبودی و جای گاز پرداختیم. درصورتی که عجله‌ای برای پوشاندن کبودی ندارید بهتر است از روش طبیعی و نهایتا روش شیمیایی بهره‌مند شوید. درصورت انتخاب روش آرایشی، حتما بادقت از کانسیلر و کرم پودر استفاده کنید تا پوستی یکنواخت داشته باشید.

اگر توسط یکی از نزدیکان‌تان صدمه دیده‌اید، لطفا برای جلوگیری از سوءاستفاده از پلیس و سایر نهادها کمک بخواهید. هرگز تنها نبوده و ما در مو تن رو صمیمانه در کنارتان هستیم و از شما حمایت می‌کنیم. شما عزیزان لیاقت این را دارید که سالم، ایمن و شاد زندگی کنید.

سوالات پرتکرار

چرا بدن ما کبود می‌شود؟

این احتمال وجود دارد که کبودی‌ها حین رابطه جنسی یا هنگام برخورد با یک مانع یا تصادف ایجاد شوند.

آیا می‌توان با آرایش جای کبودی و بوسه را پوشاند؟

بله. می‌توان به‌راحتی و بی‌دردسر جای کبودی از بوسه معشوق را پوشاند. کرم پودر و کانسیلرها در اینجا به کمک شما آمده و در برطرف شدن کبودی جادو می‌کنند.

برای رفع کبودی بدن به چه وسایلی نیاز داریم؟

بستگی به این موضوع دارد که چه‌روشی را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال در روش استفاده از لوازم آرایشی، حداقل به یک کرم پودر و کانسیلر نیاز دارید.

در روش طبیعی چه‌زمانی کبودی رفع می‌شود؟

این موضوع بستگی به بدن هرفرد و اجرای دقیق مراحل ذکر شده دارد. توجه نمایید که در این روش بهبودی به‌صورت آنی حاصل نشده و مقداری زمان برای آن نیاز است.

سریع‌ترین راه رفع کبودی گردن چیست؟

سریع‌ترین راه برای رفع کبودی گردن استفاده از کرم پودر است. اگر کبودی با کرم پودر مرتفع نشد، از کانسیلر کمک بگیرید.