زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رنگ موی بلوطی و هر آن‌چه که باید راجع به آن بدانید

wordcamp
15,043
12 دقیقه
رنگ موی بلوطی و هر آن‌چه که باید راجع به آن بدانید

ایجاد یک تغییر جدید، علی‌رغم هیجان‌های جذاب ناشی از آن، استرس‌های فراوانی نیز دارد. انتخاب یک رنگ موی کاملا متفاوت و ایجاد یک تغییر کلی در ظاهر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حال حاضر رنگ‌های موجود در دنیای رنگ مو، بسیار متنوع هستند و همین تنوع ممکن است انتخاب یک رنگ خاص را سخت‌تر و چالش برانگیزتر کند. در این نوشتار می‌خواهیم به بررسی رنگ موی بلوطی بپردازیم و اگر تصور می‌کنید که این طیف رنگی، یک قهوه‌ای معمولی است، باید بگوییم که حتما تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

رنگ بلوطی چیست؟

موهای بلوطی رنگ دختر جوان در دست باد
دختری با چشمان بسته و موهای پریشان در باد

رنگ موی بلوطی در نگاه اول یک رنگ قهوه‌ای به نظر می‌رسد. این رنگ همانند بدنه میوه بلوط، طیف گسترده‌ای از انواع قهوه‌ای‌ها را در بر گرفته و شامل انواع رنگ بلوند تیره تا قهوه‌ای سوخته است. رنگ موی بلوطی با کمی تغییر در فرمول و ترکیب، می‌تواند تناژهای بسیار جذاب و متنوعی را ارائه دهد.

این رنگ با هر رنگ پوستی تناسب دارد. می‌توانید برای پوست‌های تیره، طیف تیره‌تر و یا با تناژ عسلی آن را انتخاب کنید. طیف روشن و با تناژ قرمز نیز برای افراد دارای پوست روشن، بی‌نظیر خواهد بود. نکته جذاب و خاص این رنگ این است که می‌توان به‌صورت طبیعی و با کمک گیاهان مختلف، این رنگ مو را به‌دست آورد. پیش از تصمیم‌گرفتن برای رنگ جدید موهای خود، پیشنهاد می‌کنیم تناژهای مختلف این رنگ جذاب را بررسی کنید.این رنگ

این رنگ زیبا را می‌توان یکی از زیرمجموعه‌های رنگ موی قرمز نامید. هرچند در نگاه اول این رنگ به قهوه‌ای سوخته نزدیک‌تر است. در مطالب پیشین، به بررسی کامل تناژهای مختلف رنگ موی قرمز پرداختیم. در صورت تمایل، مطلب «همه چیز راجع به رنگ موی قرمز» را نیز مطالعه کرده و با اطلاعات کامل، یکی از تناژهای آن را امتحان کنید.

تناژهای مختلف رنگ بلوطی

رنگ موی قهوه ای سوخته تا رنگ بلوند با تناژ قرمز و حتی سایه‌های مختلفی از مسی و بلوند توت فرنگی، همه در تناژهای مختلف بلوطی قرار دارند. در ادامه، برخی از خاص‌ترین تناژها و سایه‌های رنگ بلوطی را با هم مرور می‌کنیم.

رنگ بلوطی تیره

این تناژ از رنگ بلوطی را می‌توان طبیعی‌ترین حالت نامید. در واقع باید بدانید که افراد زیادی در سرتاسر دنیا، با این رنگ مو به دنیا می‌آیند. معمولا این رنگ به دکلره نیاز نداشته و روی موهای طبیعی نیز به‌دست می‌آید. این رنگ در نور داخل خانه، مشابه رنگ موی قهوه ای سوخته است و در نور آفتاب، درخشش زیبای قهوه‌ای و قرمز دارد. اگر به دنبال یک تغییر ملایم هستید، این رنگ مو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

رنگ بلوطی روشن

این تناژ، بی‌شک زیباترین و خاص‌ترین رنگ را در اختیار شما قرار می‌دهد. رنگ موی بلوطی روشن با درخششی طلایی، مسی، عسلی یا دودی، بهترین انتخاب ممکن برای افرادی است که به دنبال یک تغییر کلی هستند. این رنگ مو با چشمان قهوه‌ای روشن و عسلی بهترین تناسب را خواهد داشت.

رنگ موی بلوطی شکلاتی

ممکن است فکر کنید که بلوطی شکلاتی همان رنگ موی قهوه ای سوخته را برای شما ایجاد می‌کند که باید بگوییم کاملا اشتباه است. رنگ بلوطی شکلاتی یک رنگ روشن قهوه‌ای کاراملی را در اختیار شما خواهد گذاشت. می‌توانید با توجه به سلیقه خود، تناژ قرمز، طلایی، عسلی و یا بلوند را با این طیف بلوطی انتخاب کنید.

رنگ شکلاتی تناژهای مختلفی دارد که می‌توانید با توجه به علاقه خود، یکی از آن‌ها را برگزینید. در مطلب «رنگ موی شکلاتی؛ انواع و ترکیب آن با دکلره و بدون دکلره» به بررسی این رنگ خاص و جذاب پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل، این مطلب را نیز مطالعه کنید.

رنگ بلوطی دودی

رنگ موی دودی را می‌توان یکی از خاص‌ترین رنگ‌های فعلی دنیای رنگ مو نامید. ترکیب این رنگ با رنگ بلوطی، یک رنگ فوق‌العاده خاص ایجاد می‌کند که  گرم‌ترین حالت دودی را در اختیار شما قرار می‌دهد. لایت‌هایی با رنگ‌‌ موی بلوطی دودی یا آمبره آن، یک گزینه فوق‌العاده برای یک تغییر کامل است.

رنگ بلوطی مسی

در صورتی که شما هم به تناژ قرمز و آتشی علاقه داشته باشید، بهترین و بی‌نظیرترین گزینه برای شما، رنگ بلوطی مسی است. سایه و رنگ اصلی این رنگ، قرمز است. درخشش آن طیف گسترده‌ای از قرمز متالیک و مسی طلایی را خواهد داشت. اغلب علاقه‌مندان به رنگ بلوطی، این تناژ را رنگ اصلی بلوطی می‌دانند.

رنگ شاه بلوطی

رنگ شاه بلوطی یکی دیگر از طیف‌های بی‌نظیر این رنگ است. شاه‌بلوطی رنگ قهوه‌ای پررنگ با سایه و تناژ قرمز است. این رنگ با توجه به علاقه شما، می‌تواند سایه‌هایی از شرابی، بنفش و بادمجانی را نیز داشته باشد. شاه بلوطی یکی دیگر از رنگ‌های فوق‌العاده بلوطی بوده و می‌تواند با هر نوع رنگ پوستی، تناسب داشته باشد.

رنگ بلوطی با دکلره

رنگ بلوطی با دکلره تمام رنگ‌های روشن و خاص این رنگ را در بر می‌گیرد. در واقع اگر می‌خواهید مو‌‌ی شما بلوطی مسی، بلو‌طی دودی، بلو‌طی روشن و سایر رنگ‌های مشابه شود، حتما باید موهای خود را به پایه 6 یا 7 برسانید. رنگ بلوطی با دکلره شفاف‌ترین و خاص‌ترین رنگ ممکن را در اختیار شما قرار خواهد.

رنگ بلوطی بدون دکلره

در صورتی که ترجیح می‌دهید موهای خود را دکلره نکرده و یا از گیاهان طبیعی برای موهای خود استفاده کنید، رنگ موی بلوطی بدون دکلره را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با توجه به میزان تیرگی موهای خود، باید از ترکیب مشخصی از پودر پوست گردو، بابونه، پودر حنا، پودر گلدن رد و کتیرا استفاده کنید.

البته استفاده از رنگساژها و رنگ‌های تیره برندهای مختلف نیز یک رنگ موی بلوطی بدون دکلره را در اختیار شما خواهد گذاشت. خوشبختانه این رنگ را می‌توان به هر دو صورت طبیعی و شیمیایی به‌دست آورد. تنها کافی است نوع رنگ، تناژ مورد نظر و سایه مورد علاقه خود را تعیین کنید. فرمول‌های مختلف این رنگ مو، طیف بسیار وسیعی از انواع رنگ‌ها را در اختیار شما خواهند گذاشت.

فرمول رنگ موی بلوطی

مرد جوان در حال رنگ کردن موهای خود به رنگ قهوه‌ای بلوطی
مرد جوان در حال رنگ کردن موهای خود به رنگ قهوه‌ای بلوطی

همان‌گونه که در بخش پیش اشاره کردیم، این رنگ را می‌توانید به هر دو حالت طبیعی و شیمیایی به‌دست آورید. در ادامه، هر کدام از فرمول‌های این رنگ را به‌صورت مجزا شرح خواهیم داد.

فرمول رنگ بلوطی با گیاهان طبیعی

پودر حنا و پودر پوست گردو، از دیرباز به‌عنوان رنگ‌های طبیعی مو مورد استفاده قرار می‌گرفتند. یکی از رنگ‌های جذابی که به کمک این دو ماده به‌دست می‌آید، رنگ موی بلوطی است. برای این رنگ، یک پیمانه پودر پوست گردو را با 4 پیمانه پودر گل بابونه و یک پیمانه پودر کتیرا ترکیب کنید. پودر بابونه باعث روشن‌سازی موهای شما خواهد شد.

پس از ترکیب مواد، آن‌ها را به مدت 2 ساعت روی موهای خود بگذارید. نتیجه این ترکیب، رنگ بلوطی یا شاه بلوطی خواهد بود. البته رنگ نهایی به رنگ فعلی موهای شما ارتباط مستقیم دارد. اگر رنگدانه‌های موی شما قرمزی بیشتری دارند، نتیجه کار، تناژ قرمزی بیشتری خواهد داشت.

خمیر حنا در کنار شاخه‌های درخت سدر
خمیر حنا در کنار شاخه‌های درخت سدر

در صورتی که موهای شما به دلیل رنگ‌کردن مداوم ضعیف شده یا به‌صورت کلی موهای ضعیف‌تری دارید و البته می‌خواهید یک رنگ روشن‌تر از طیف بلوطی را به‌دست آورید؛ این ترکیب را امتحان کنید. 5 پیمانه پوست گردو، 5.5 پیمانه پودر گل بابونه و 4.5 پیمانه پودر گلدن رد را با 5 پیمانه حنا و 10 پیمانه کتیرا مخلوط کنید. این ترکیب را به‌مدت 2 ساعت روی موهای خود گذاشته و پس از آن، از رنگ موی بلوطی طبیعی خود لذت ببرید.

ترکیب رنگ بلوطی با رنگ شیمیایی

نتیجه ترکیب رنگ طبیعی به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین خاطر، افراد زیادی ترجیح می‌دهند که از ترکیب رنگ موی بلوطی شیمیایی استفاده کنند. برای این کار، باید ابتدا موها را به پایه 5 رسانده و سپس با ترکیب رنگ بلوطی از برند مورد علاقه خود، موهای‌تان را رنگ کنید.

برای مثال، ترکیب 50 میل رنگ بلوطی شماره 6 با 40 میل رنگ شکلاتی شماره 6 و 20 میل بادمجانی شماره 6، همراه با واریاسیون قرمز و اکسیدان شماره 2، رنگ بلوطی فوق‌العاده‌ای را برای شما ایجاد می‌کند.

در صورتی که ترجیح می‌دهد یک رنگ موی بلوطی بدون دکلره را با رنگ‌های شیمیایی تجربه کنید، یک سوم از رنگ موی شماره 5.4 را همراه با اکسیدان 9 درصد ترکیب نمایید. موهای خود را به رنگ آغشته کرده و یک ساعت منتظر بمانید. این روش، بدون دکلره بوده و یک رنگ طبیعی و خیلی خاص بلوطی را برای شما ایجاد می‌کند.

ترکیب رنگ موی بلوطی به همین موارد محدود نمی‌شود. هر طیف از رنگ بلوطی، یک فرمول اختصاصی دارد. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا طیف و تناژ مد نظر خود را برگزینید، سپس با توجه به آن، فرمول رنگ آن را امتحان کنید.

برندهای مختلف رنگ بلوطی

برای رنگ‌کردن موهای خود، انتخاب‌های بسیار متنوعی در برندهای ایرانی خواهید داشت. برخی از برترین برندهای این طیف رنگی را در این بخش با هم مرور کنیم.

مارال: سری بلوطی

مارال یکی از مشهورترین برندهای ایرانی است. این برند برای طیف بلوطی نیز یک رنگ بسیار زیبا و خاص را ارائه داده است. این رنگ بلوطی روشن، می‌تواند تغییر جذابی برای شما ایجاد کند. رنگ مارال حاوی روغن آرگان بوده و دارای ویتامین‌های A و E است.

خرید رنگ موی مارال سری بلوطی حجم 100 میل

خرید رنگ بلوطی برند مارال حاوی ویتامین A و E برای ایجاد نرمی و درخشندگی بیشتر موها

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

دوشس: شاه بلوطی تیره

برند دوشس با غلظت و تراکم بالا، بهترین پوشانندگی برای موی سفید را در اختیارتان قرار می‌دهد. در صورتی که می‌خواهید رنگ موی شاه بلوطی را تجربه کرده و موهای خاکستری خود را بپوشانید، پیشنهاد ما این رنگ مو است.

خرید رنگ موی دوشس سری شاه بلوطی حجم 125 میل

خرید رنگ موی شاه بلوطی تیره حاوی روغن زیتون جهت تقویت و استحکام ساقه مو

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

ورد کالر: بلوند بلوطی

وردکالر یکی دیگر از برندهای معتبر ایرانی است که رنگ‌های زیبایی از سری بلوطی را معرفی کرده است. بلوند بلوطی و بلوند بلوطی تیره، دو رنگ این سری هستند که می‌توانید به‌عنوان رنگ موی جدید خود، آن‌ها را انتخاب کنید.

خرید رنگ مو ورد کالر سری بلوطی حجم 100 میل

خرید رنگ موی بلوطی با پوشش‌دهی بالابرای پوشاندن تارهای سفید مو حاوی عصاره آلوئه‌ورا و هسته انگور

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

جمع بندی نهایی

رنگ موی بلوطی یکی از طبیعی‌ترین و جذاب‌ترین رنگ‌ها در طیف قهوه‌ای و قرمز است. می‌توانید رنگ بلوطی با دکلره را امتحان کرده و از رنگ‌ها بسیار روشن و خاص آن هم‌چون دودی بلوطی یا بلوطی روشن لذت ببرید. خوشبختانه این طیف همیشه به دکلره نیاز ندارد و به‌راحتی می‌توانید رنگ موی بلوطی بدون دکلره را با مواد طبیعی گیاهی و یا رنگ‌های شیمیایی به‌دست آورید. این رنگ جذاب با تناژ قرمز، طلایی، قهوه‌ای و حتی دودی وجود دارد. اگر تا به حال این رنگ را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که این بار، رنگ بلوطی را تجربه کنید.

سوالات متداول

1- رنگ موی بلوطی مناسب چه کسانی است؟

این رنگ به دلیل داشتن طیف‌ها و تناژهای متنوع، برای همه افراد مناسب است. برای افراد سبزه، طیف‌های دودی و شکلاتی پیشنهاد می‌شود و افراد با پوست روشن، با طیف قرمز و طلایی آن بهترین ظاهر ممکن را به‌دست می‌آورند.

2- روش انجام رنگ موی بلوطی بدون دکلره چگونه است؟

می‌توان با کمک گیاهان طبیعی و بدون دکلره، این رنگ زیبا را امتحان کرد و یا با ترکیب یک تیوپ رنگ موی تیره مثل 3.4 با اکسیدان 6 درصد و یک ساعت انتظار، این رنگ فوق‌العاده را تجربه کرد.

3- رنگ موی بلوطی با دکلره چگونه انجام می‌گیرد؟

برای این کار، موها باید به پایه 5 برسد. سپس با توجه به تناژ و رنگ بلوطی مد نظر، از فرمول‌های مختلف این رنگ استفاده و موها را بدین رنگ درآورد.

4- انواع رنگ موی بلوطی چیست؟

بلوطی تیره، بلوطی روشن، بلوطی شکلاتی، دودی بلوطی، شاه بلوطی و بلوطی عسلی، انواع مختلف این رنگ هستند.

5- رنگ موی بلوطی بدون رنگ‌های شیمیایی چگونه به‌دست می‌آید؟

برای این کار باید از ترکیب مشخصی از پودر پوست گردو، پودر بابونه، پودر حنا، پودر گلدن رد و کتیرا استفاده کنید. برای رسیدن به بهترین و نزدیک‌ترین نتیجه، حتما رنگ فعلی موی خود را در نظر گرفته و از یک فرد متخصص، راهنمایی بخواهید.