زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

همه آنچه که باید در مورد مژه مگنتی بدانید

wordcamp
733
9 دقیقه
همه آنچه که باید در مورد مژه مگنتی بدانید

چشم‌ها از فاکتورهای مهم زیبایی چهره هستند. داشتن مژه‌های پر و بلند به چشم‌ها حالت زیبایی می‌دهند. استفاده از مژه مصنوعی به‌ جای زدن چندلایه ریمل که چشم‌ها را سنگین می‌کند و دست آخر هم آن‌قدر که انتظار داریم چهره را تغییر نمی‌دهد، این روزها بسیار ترند شده است. اما از آنجایی‌ که برای استفاده از مژه مصنوعی از چسب استفاده می‌شود و گذاشتن آن هم روی چشم سخت است؛ ما به شما مژه مگنتی را پیشنهاد می‌دهیم. در این مطلب به آموزش روش استفاده از مژه مگنتی، معایب و فواید مژه مگنتی می‌پردازیم.

مژه مگنتی چیست؟

شما هم فکر می‌کنید ایده استفاده از مژه مصنوعی زیبا و پر بدون استفاده از چسب خوب‌تر از آن است که واقعی به نظر برسد؟ مژه مصنوعی مغناطیسی دقیقاً آن چیزی است که از آن صحبت می‌کنیم. مژه مگنتی نوعی مژه مصنوعی است که با مگنت‌های بسیار ریز روی مژه‌های شما سوار می‌شود. این مژه در انواع محتلف برای سلیقه‌ها و استایل‌های مختلف وجود دارد. پس اگر شما از مژه‌های عروسکی و بلند استفاده می‌کنید یا تنها می‌خواهید قسمت‌های خالی بین مژه‌هایتان را پر کنید و ظاهری طبیعی و زیبا به مژه‌هایتان بدهید؛ با این نوع مژه می‌توانید به خواسته‌تان برسید.

البته که مژه‌های مصنوعی دیگر هم می‌توانند شما را به خواسته‌تان برسانند ولی اینجا مساله راحتی استفاده از مژه است. انواع مژه مصنوعی را در مطلبی جدا به طور مفصل برایتان شرح داده‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

انتخاب مژه مصنوعی خوب نیازمند مقایسه و خواندن نظرات و ویژگی‌های محصول است. پیشنهاد می‌کنیم با بررسی محصولات در صفحه “خرید مژه مصنوعی با بهترین قیمت” از خرید خود اطمینان حاصل نمایید.

روش استفاده از مژه مگنتی

بیایید صادق باشیم؛ گذاشتن مژه مصنوعی با چسب اصلاً کار ساده‌ای نیست. پیداکردن جای مناسب برای گذاشتن مژه مصنوعی با آن‌همه چسبی که روی آن است بدون کثیف کردن پلک نیازمند مهارت بالایی است.

با اینکه گذاشتن مژه مصنوعی با چسب کار دشواری است؛ اما در مقاله “گذاشتن مژه مصنوعی به زبان ساده” آموزش قدم به قدم آن را برایتان آماده کرده‌ایم که با تمرین و تکرار می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید.

درست است که روش استفاده از مژه مگنتی بسیار ساده‌تر از مژه مصنوعی با چسب است؛ اما از آن هم نباید انتظار جادو داشت. خبر خوب این است که اگر در گذاشتن این نوع مژه به هر مشکلی برخوردید؛ می‌توانید به‌راحتی قسمت بالا و پایین آن را از هم جدا کرده و بارها و بارها امتحان کنید تا در گذاشتن آن استاد شوید. بدون آنکه مانند مژه مصنوعی نگران خراب‌شدن مژه یا جمع‌شدن مقدار زیادی چسب پشت پلک باشید. حتی بدون احتمال اینکه انگشت چسبی‌تان داخل چشمتان برود و موجب درد و آزردگی و چه‌بسا عفونت و آلرژی شود.

هر ست مژه مغناطیسی شامل دو ردیف مژه برای هر چشم است. یک ردیف بالای مژه‌های خودتان و یک ردیف زیر آن قرار می‌گیرد و مگنت‌ها به هم می‌چسبند. به‌این‌ترتیب دو طرف مژه‌های خودتان قرار می‌گیرد.

ست مژه مگنتی
ست مژه مگنتی

مراحل گذاشتن

مرحله اول فرمژه

اولین مرحله برای گذاشتن مژه مگنتی استفاده از فر مژه برای مژه‌های خودتان است. با فر کردن مژه‌هایتان بستر مناسبی برای مژه مگنتی فراهم می‌شود تا موقع گذاشتن سر نخورد و به‌راحتی گذاشته شود.

خرید فرمژه اکسیلیا

فرمژه اکسیلیا با پد سیلیکونی مژه‌هایتان را به راحتی فر میکن. دارای پد اضافه و انعطاف پذیری بالا. برای اطلاعات بیشتر و خرید روی تصویر کلیک کنید.

مرحله دوم ریمل

مرحله دوم استفاده از ریمل برای مژه‌های خودتان است. گفتن از سادگی روش استفاده از این مژه روی کاغذ آسان است. اما هنگامی که می‌خواهید این نوع مژه را بگذارید؛ نگه‌داشتن ردیف مژه بالا در جای مناسب خود و ثابت نگه‌داشتن آن برای قراردادن ردیف مژه پایین کار بسیار سختی است. برای حل این مشکل باید روی مژه‌های خودتان مقداری ریمل حجیم کننده بزنید؛ سپس ردیف مژه بالا را که بگذارید اندکی به ریمل خواهد چسبید و سر جایش ثابت خواهد ماند تا ردیف مژه پایین را بگذارید. سپس مگنت‌ها در هم قفل شوند.

هرگز پس از گذاشتن آن از ریمل استفاده نکنید. چراکه ظاهری بسیار غیرواقعی و عجیب به چشم‌هایتان می‌دهد و پس از آن دیگر مژه‌هایتان قابل‌استفاده نخواهد بود.

خرید ریمل الیزاموتیک مدل Volume & Long Lashes بسته 2 عددی

پک ریمل الیزاموتیک شامل دو عدد ریمل حجم دهنده و بلند کننده است. فاقد پارابن، احیا کننده مژه. برای اطلاعات بیشتر و خرید روی تصویر کلیک کنید.

مرحله سوم گذاشتن مژه مگنتی

مرحله سوم گذاشتن مژه مگنتی است. مژه بالایی را برداشته بالای خط مژه خودتان بگذارید. درحالی‌که چشمانتان باز است ردیف مژه پایین را زیر مژه‌های خودتان بگذارید. در این مرحله مگنت‌های دو ردیف مژه در هم قفل می‌شوند. در ابتدا شاید اندکی این کار سخت به نظر برسد ولی با چند بار گذاشتن مهارت پیدا خواهید کرد. برای گذاشتن آن همچنین می‌توانید از موچین استفاده کنید و یا اگر استفاده از موچین برایتان دشوار است؛ گیره مخصوص هم برای گذاشتن مژه وجود دارد.

همچنین اگر همیشه از مژه‌های نیمه برای گوشه‌های خارجی چشمتان استفاده می‌کنید؛ به‌راحتی می‌توانید مژه مگنتی را با قیچی بریده و در قسمت انتهای چشم استفاده کنید.

خرید ست مژه مگنتی Lash Lover

ست مژه مگنتی lash lover با روش استفاده بسیار راحت و بدون نیاز به چسب مژه. برای اطلاعات بیشتر و خرید روی تصویر کلیک کنید.

نحوه برداشتن

بعد از مهمانی و مراسم و حتی پس از استفاده روزانه از مژه مغناطیسی، حال نوبت برداشتن آن است. هیچ‌گاه با وجود مژه مصنوعی روی چشمتان به رختخواب نروید. این کار احتمال زدن گل‌مژه و ایجاد عفونت چشم را افزایش می‌دهد. ردیف مژه بالا را به سمت بالا و ردیف مژه پایین را به سمت پایین در جهت مخالف هم بکشید تا از هم جدا شوند. توجه کنید که برای برداشتن این نوع مژه هر دو قسمت را به سمت جلو نکشید چرا که به مژه‌های اصلی خودتان آسیب خواهید زد.

آیا استفاده از مژه مگنتی ایمن است؟ معایب مژه مگنتی چیست؟

اگرچه به‌طورکلی استفاده از این نوع مژه ایمن است اما رعایت نکات زیر می‌تواند به سلامت چشم‌های شما کمک کند.

  • دست‌ها را به طور کامل بشویید تا از احتمال ورود باکتری و عفونت به چشم‌ها جلوگیری کنید.
  • بعد از استفاده، مژه مگنتی را با پنبه آغشته به پاک کننده آرایشی تمیز کنید تا هرگونه ریمل و مواد آرایشی روی آن پاک شود و برای استفاده مجدد آماده باشد.
  • تمام مژه‌های مگنتی بازار با کاور ارائه می‌شوند. بعد از تمیزکردن مژه‌ها را در کاور قرار داده تا از کثیف و مچاله و یا گم‌شدن آن جلوگیری کنید.
  • مژه مغناطیسی خود را به کسی قرض ندهید و یا در مژه شخص دیگری شریک نشوید. چراکه چشم ناحیه حساسی است و به‌راحتی می‌تواند آلوده شود.
  • در هوای خیلی گرم از این نوع مژه استفاده نکنید.
  • اگر بعد از مدتی استفاده از مژه مگنتی چشم‌هایتان تحریک شد، استفاده از آن را قطع کنید.
  • از گذاشتن و برداشتن مژه مصنوعی در حین حرکت در وسیله نقلیه خودداری کنید. چراکه که اگر ناگهان انگشتتان داخل چشم برود می‌تواند باعث جراحت و یا حتی عفونت شود.
  • اگر نوبت MRI دارید، پزشک را از وجود مژه مگنتی خود آگاه کنید. احتمالاً باید قبل از MRI مژه مگنتی خود را بردارید.

مزایای مژه مگنتی

تا هنگامی که از مژه مغناطیسی خود به‌خوبی استفاده کنید، برای بارها و بارها قابل‌استفاده است. ازاین‌رو می‌توان آن را دوستدار محیط‌زیست نیز دانست. چراکه با هر بار استفاده مجبور به دور انداختن آن و تولید زباله پلاستیکی نیستید.

به علت اینکه برای گذاشتن این نوع مژه از چسب استفاده نمی‌شود؛ تمیزکردن آن پس از استفاده بسیار راحت‌تر است.

گذاشتن این مژه نسبت به مژه‌های مصنوعی که با چسب گذاشته می‌شوند بسیار راحت‌تر است. ازآنجایی‌که می‌توان آن را بارها استفاده کرد، مقرون‌به‌صرفه نیز هست.

مژه مگنتی برای افرادی که چشم‌های حساسی دارند و یا به چسب مورداستفاده در مژه مصنوعی آلرژی دارند بسیار مناسب است.

همچنین برخی تحقیقات نشان داده است که استفاده مدام از چسب روی مژه و خط مژه در طولانی‌مدت می‌تواند باعث ریزش مژه‌های اصلی شما بشود پس با استفاده از این نوع مژه می‌توان این ریسک را کاهش داد. اگر بر اثر استفاده از چسب مژه مصنوعی دچار ریزش مژه شدید، استفاده مداوم از محلول تقویت مژه سریتا به پر پشت شدن مژه هایتان کمک میکند.

سخن آخر

حال که با مژه مگنتی آشنا شدید و می‌دانید مزایا و معایب آن چیست و چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید، می‌توانید آن را جایگزین روش‌های دیگر زیباسازی مژه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

مژه مگنتی چیست؟

نوعی مژه مصنوعی است که به جای استفاده از چسب با ایستفاده از مگنت‌های کوچک روی مژه سوار می‌شود.

مزایای استفاده از مژه مگنتی چیست؟

در صورت نگهداری درست بارها قابل استفاده است، مقرون به صرفه بودن آن، روش استفاده راحت آن، عدم استفاده از چسب که ریسک آلرژی نسبت به چسب و عوارض استفاده از چسب را از بین می‌برد.

معایب استفاده از مژه مگنتی چیست؟

به طور کلی استفاده از مژه مگنتی ایمن است اما اگر هنگام استفاده ابزار را ضدعفونی نکنید احتمال عفونت چشم وجود دارد. اگر هنگام برداشتن مژه هر دو لایه را با هم به سمت جلو بکشید احتمال آسیب به مژه خودتان وجود دارد.

چگونه از مژه مغناطیسی استفاده کنیم؟

برای استفاده از مژه مغناطیسی ابتدا لایه بالایی را روی مژه قرار می‌دهیم سپس لایه پایینی را زیر مژه قرار داده و با نزدیک شدن دو لایه به هم مگنت‌ها درهم قفل می‌شوند.