زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی 10 ماسک جوان سازی پوست + روش تهیه خانگی

تیم تحریریه مو تن رو
545
8 دقیقه
معرفی 10 ماسک جوان سازی پوست + روش تهیه خانگی

داشتن صورتی شاداب، چیزی است که همه‌ی ما نیازمند به آن هستیم. با شناختِ بهترین ماسک جوان سازی پوست، شانس آن را دارید که در منزل هم به این آرزو برسید. زیرا به راحتی با مواد در دسترس، یک ماسک‌ترکیبی تهیه می‌کنید و از فواید آن بهره‌مند می‌شوید. از جمله ماسک‌های جوان سازی صورت و گردن، می‌توان به این ماسک‌ها اشاره کرد: رازیانه، روغن رزهیپ، ماسک چای سبز، اسفناج، برگ ختمی، روغن درخت چای و جوجوبا، گلاب، روغن نارگیل، زردچوبه و آلوئه ورا.

شاید کنجکاو شده‌اید که چطور می‌توان با این مواد طبیعی، معجزه کرد؟ پس برای بازگردانی پوست صورت به روزهای جوانی، در ادامه با ما همراه باشید. این ماسک‌ها نه تنها باعث جوان‌سازی می‌شوند، بلکه پیری پوست را نیز به تعویق می‌اندازند.

ماسک جوان سازی پوست رازیانه

در طب کهن بارها و بارها از رازیانه به عنوان یک گیاه موثر برای بازگرداندن جوانی پوست یاد شده است. شما می‌توانید از گیاه تازه رازیانه یا خشک شده آن استفاده کنید. برای این کار باید گیاه را درست شبیه به چای یا دمنوش، دم کنید. سپس دمنوش رازیانه را از صافی رد کنید تا تفاله‌های آن جدا شوند. حال این ماسک مایع را روی پارچه مخصوص ماسک زده و روی صورت خود قرار دهید.

می‌توانید ماسک رازیانه را برای مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست نگه داشته و سپس آن را شستشو دهید. در خصوص این ماسک، ریسک حساسیت‌زایی وجود دارد. پس حتما پیش از استفاده‌ی آن روی پوست صورت، ماسک را روی بازوی خود امتحان کنید.

ماسک صورت سیاه
با مشاهده تأثیر این ماسک‌ها، حس می‌کنید معجزه‌ای رخ داده.

ماسک برای جوان سازی پوست صورت روغن رزهیپ

اگر قبلا از روغن رزهیپ استفاده نکرده‌اید، وقتش رسیده از آن برای بازگردانی شادابی و جوانی پوست خود کمک بگیرید. رزهیپ، میوه‌ی گل رز است و روغن آن، مقادیر زیادی تانن، کاروتنوئید و توکوفرول دارد. این مواد به کاهش چین و چروک‌های پوستی کمک می‌کند. به‌علاوه باعث می‌شود تا پوست شما کشیده و دوباره جوان و شاداب دیده شود.

برای استفاده بهینه از این ماسک صورت، می‌توانید آن را به تنهایی یا در‌ترکیب با ژل آلوئه ورا یا عسل به کار ببرید. ماسک را روی صورت خود قرار داده و اجازه دهید برای 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید و در صورت نیاز از کمی‌ کرم آبرسان بدون چربی اضافی استفاده کنید.

ماسک خانگی جوان سازی پوست صورت چای سبز

چای سبز خواص بسیاری برای پوست دارد که اصلی‌ترین آن‌ها، کمک به رفع چین و چروک‌های سطحی و عمیق است. در ضمن اگر استفاده از چای سبز را دنبال کنید، به کشیدگی و یکدستی پوست شما کمک خواهد کرد.

مراحل کار بسیار ساده است. چای سبز را مانند همیشه دم کنید و از صافی عبور دهید. پس از خنک شدن مایعِ چای، آن را به کمک قلمو روی صورت خود بزنید. در صورتی که پارچه‌ای تمیز در اختیار دارید، آن را داخل چای سبز فرو ببرید. سپس پارچه را به خوبی به مایع درون ظرف آغشته کنید. حالا آن را به مدت نیم ساعت روی پوست خود بگذارید. برای این که می‌توانید از قرص ماسک‌های موجود دربازار هم کمک بگیرید.

پس از آن صورت خود را تنها با آب ولرم ، شستشو بدهید. استفاده از این ماسک را هفته ای، 2 تا 3 بار تکرار کنید.

ماسک جوان سازی پوست اسفناج

ماسک اسفناج علاوه بر رفع چین‌وچروک، دارای خاصیت لیفتینگ و تقویت پوست و عضلات آن است. برای استفاده از این ماسک، باید برگ‌های اسفناج را به میزان لازم در یک لیوان شیر مخلوط کنید. حالا این ترکیب را روی حرارت بگذارید تا نرم و پخته شود؛ معمولا 5 دقیقه زمان برای این کار کافی است.

پیشنهاد نویسنده: معرفی 8 ماسک ضدچروک فوری + دستورالعمل تهیه

اکنون از یک توری یا صافی تمیز استفاده و مخلوط اسفناج و شیر را از آن رد کنید. چند دقیقه بعد شما یک ماده ماسک خمیری خواهید داشت که می‌توانید آن را به کمک براش آرایشی روی پوست خود بزنید. برای نهایت استفاده، بهتر است جهت حرکت قلمو به سمت بالا و به سمت محل رویش موها در شقیقه باشد.

اجازه دهید که ماسک اسفناج برای مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست شما بماند. سپس آن را به آرامی‌شستشو دهید و از کرم آبرسان در صورت تمایل استفاده کنید.

ماسک خانگی جوان سازی پوست برگ ختمی

برگ گل ختمی‌برای روشن کردن پوست و بازگرداندن جلوه جوانی آن، بسیار مفید است. اثربخشی این گیاه در لحظه خواهد بود و پس از استفاده، بلافاصله متوجه تفاوت پوست خود خواهید شد. برای استفاده از این گیاه، باید آن را مانند سایر دمنوش‌ها دم و از صافی رد کنید. این ماسک را به کمک یک پد پنبه‌ای روی پوست خود بزنید. حالا اجازه دهید برای نیم ساعت تا 40 دقیقه ماسک روی پوست بماند. پس از آن صورت خود را شستشو دهید و از کرم آبرسان استفاده کنید.

ماسک صورت کاغذی
با ترمیم لایه‌های پوستی، دیگر خبری از چین و چروک نخواهد بود.

ماسک جوان سازی صورت روغن درخت چای و جوجوبا

روغن‌های جوجوبا و درخت چای برای دستیابی به پوستی شفاف، جوان و زیبا فوق العاده هستند. برای رسیدن به این ماسک برای جوان سازی پوست صورت، به دو روغن بالا نیاز دارید. ابتدا لازم است با‌ترکیب روغن جوجوبا و روغن درخت چای با یکدیگر به نسبت 1:1، به ماده جادویی خود برسید. این ماسک باید برای چیزی نزدیک به 5 تا 7 ساعت روی پوست بماند. در نتیجه بهترین زمان برای استفاده از آن، در ساعات خواب شبانه است.

دقت داشته باشید که احتمال حساسیت پوستی نسبت به روغن درخت چای وجود دارد. پس باید حتما پیش از استفاده آن روی صورت، کمی‌از این روغن را روی پوست بازو امتحان کنید.

ماسک شاداب کردن پوست گلاب

از قدیم استفاده از گلاب برای جوان‌سازی و شادابی پوست، رواج داشته است. اکنون شما نیز می‌توانید به راحتی از گلاب برای روشن کردن و جوان سازی پوست خود کمک بگیرید. از یک پد یا یک تکه پنبه تمیز کمک بگیرید و صورت‌تان را به وسیله گلاب مرطوب کنید. این ماسک، کاملا مایع است و کمتر از یک دقیقه روی پوست خشک می‌شود. در نتیجه لازم است که چندین بار آن را روی صورت و گردن خود تجدید کنید. این گونه، مخلوط به خوبی جذب پوست می‌شود و اثرگذاری بهتری خواهد داشت.

ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل خاصیت عالی برای رفع چین و چروک‌های پوستی دارد. البته یک عامل، استفاده از این ماسک صورت برای جوان سازی پوست را محدود می‌سازد؛ استفاده از روغن نارگیل برای افرادی که دارای پوست چرب هستند، توصیه نمی‌شود. این روغن در افراد دارای پوست چرب، باعث تحریک صورت و در نتیجه ایجاد جوش خواهد شد. از این روی اگر پوستی چرب دارید، از این فهرست، ماسک دیگری را انتخاب کنید.

اما در افرادی که پوست خشک یا نرمال دارند، هیچ مشکلی نخواهد داشت. استفاده از این روغن روی پوست و استراحت ۶ تا ۸ ساعته به آن، فوق العاده است. این کار باعث رفع چین و چروک‌ها در مرور زمان خواهد شد.

ماسک جوان سازی صورت زردچوبه و شیر

زردچوبه همیشه به عنوان یکی از قوی‌ترین مواد طبیعی برای سلامت و زیبایی پوست شناخته می‌شود. پس این ماسک برای جوان سازی پوست نیز بسیار مؤثر خواهد بود. برای آن که به یک ماسک قوی جوان سازی پوست دست یابید، باید دو قاشق چای‌خوری زردچوبه را در دو قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. پس از اندکی به یک ماده خمیری شکل و نرم دست خواهید یافت. حالا می‌توانید آن را به کمک قلمو، روی تمام سطح پوست صورت خود پخش کنید. این ماسک را برای 30 تا 40 دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس به کمک آب ولرم بشویید.

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا بمبی بی‌نظیر برای جوان سازی پوست محسوب می‌شود. در صورتی که به دفعات و به درستی از این ماده گیاهی برای پوست خود استفاده کنید، اثربخشی فوق العاده ای از آن را خواهید دید. وجود اسید سالیسیلیک، اسید آمینه و ویتامین‌های E و C در آلوئه ورا، به روشن و جوان کردن پوست می‌کند. ماسک آلوئه‌ورا همچنین یک آبرسان طبیعی و فوق‌العاده برای پوست محسوب می‌شود.

ماسک پوست سیاه و سفید
بعید است به طور مداوم از این محصولات خانگی استفاده کنید و ناراضی باشید.

برای نهایت استفاده از ماسک، لازم است که آن را برای یک شب تا صبح روی پوست شما قرار بگیرد. این کار زمان کافی برای نفوذ ماسک به نسوج پوستی شما را خواهد داد.

می‌توانید ماسک آلوئه ورا را به صورت آماده خریداری کنید. همچنین خواهید توانست به طور مستقیم، ژل آن را از گیاه آلوئه ورا خارج و هربار استفاده کنید.

کلام آخر

در بالا بهترین‌های ماسک جوان سازی پوست را معرفی کردیم. هر یک از آن‌ها به نوعی در رفع چین و چروک‌ و شادابی پوست تاثیر گذار هستند. شما چه نمونه‌های دیگری از ماسک خانگی جوان سازی پوست صورت می‌شناسید که در بالا به آن‌ها اشاره نکرده باشیم؟ تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران موتن رو در میان بگذارید.