زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماسک مو بدون سولفات و معرفی بهترین برندهای ماسک مو بدون سولفات

تیم تحریریه مو تن رو
1,960
10 دقیقه
ماسک مو بدون سولفات و معرفی بهترین برندهای ماسک مو بدون سولفات

مراقبت از مو نقش مهمی در زیبایی ظاهری افراد و جلوگیری از ریزش موها دارد. از این رو توجه به هر آنچه که می‌تواند بر سلامت و زیبایی مو تاثیرات مثبت داشته باشد، اهمیت زیادی دارد. در میان عواملی که بر سلامت و زیبایی موها وجود دارد، می‌توان طیف وسیعی از روش‌ها و مواد آرایشی- بهداشتی را پیدا کرد. با این حال اکثر مردم تمایل دارند از روش‌های آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر همچون ماسک مو استفاده کنند. ماسک موها در انواع مختلف خود می‌توانند بر زیبایی، رنگ، حالت و سلامت موها نقش مهمی داشته باشند. اما واقعیت این است که هر ماسک مویی نیز برای موهای شما مناسب نیست. به خصوص ماسک موهایی که دارای سولفات هستند.

ماسک موهای سولفات‌دار نمی‌توانند کمکی به موهای شما کنند. همینطور در صورت استفاده مستمر می‌توانند عامل ریزش موهای شما نیز باشند. اگر از دانستن این موضوع متعجب و شگفت‌زده شده‌اید، بهتر است این نوشته را دنبال کنید. اینطور با دلایل این موضوع کاملا آشنا خواهید شد.

سولفات چیست و چه مضراتی دارد؟

برای آنکه بدانیم ماسک موی بدون سولفات چه فوایدی دارد بهتر است ابتدا با سولفات و مضرات آن آشنا شویم. پس از آن متوجه فواید ماسک مو بدون سولفات نیز خواهیم شد. به طور کلی شما از هر گونه لوازم آرایشی یا محصولات مراقبت از مو که استفاده کنید، انواعی از مواد شیمیایی در آن گنجانده شده است تا نتیجه خوبی به دست آورید. به عنوان مثال شامپوها دارای موادی هستند به کف‌دهی آنها کمک می‌کند. سولفات یکی از آن عوامل کف است که علاوه بر شامپو در محصولاتی مانند صابون، خمیر و محصولات آرایشی مانند ماسک مو استفاده می‌شود.

سوالی این بین پیش می‌آید. سولفات شهرت بدی دارد.در این صورت چرا در انواع محصولات مراقبت از پوست و مو از آن استفاده می‌شود؟ پاسخ این است که سولفات در پاک کردن روغن بسیار موثر عمل می‌کند. ممکن است کمی احساس خشکی در پوست شما ایجاد کند یا پوست سر به دلیل حساسیت، تحریک شود. اما این همه داستان نیست و واقعیت آن است که سولفات مضرات دیگری نیز دارد.

چند مورد از مضرات سولفات سدیم برای مو

برخی به دلیل پاک کنندگی قوی سولفات ترجیح می‌دهند از لوسیون‌ها، ماسک‌ها و شامپوهایی استفاده کنند که دارای سولفات است. اما بسیاری از افراد بعد از استفاده از محصولات حاوی سولفات سدیم برای موهای خود، شاهد ریزش شدید مو بوده‌اند و همچنین مشاهده کرده‌اند که چرخه ریزش مو طولانی شده است. در بیشتر موارد، تحریک پوست سر و ریزش مو می‌تواند از دیگر نتایج مورد انتظار باشد. علاوه بر این، محصولات حاوی سولفات به راحتی برخی از واکنش‌های آلرژیک ایجاد می‌کنند. این بزرگترین نقطه ضعف سولفات است که واکنش‌هایی شامل تحریک پوست سر و ریزش مو است.

گذشته از اینها، محصولات حاوی سولفات به هیچ وجه برای کودکان مناسب نیستند. بنابراین هرگز از محصولات موی حاوی سولفات برای کودکان استفاده نکنید. ممکن است به چشم نفوذ کنند، زیرا احتمال جذب بیشتر در کودکان نسبت به بزرگسالان وجود دارد. بنابراین دور نگه داشتن آنها از محصولات سولفات کار خوب و بی‌خطری خواهد بود. به طور کلی برخی معتقدند استفاده از محصولات سولفات روی پوست و مو بی‌خطر است. حتی اگر این ادعا را کاملا درست بدانیم، واقعیت این است که پزشکان خلاف آن را توصیه کرده‌اند. پس حتی‌الامکان از محصولاتی که دارای سولفات هستند به جز مواردی که پزشک توصیه کرده است استفاده نکنید.

با توجه به این توضیحات حتما متوجه شده‌اید که محصولات بدون سولفات از جمله ماسک و شامپو بدون سولفات مضرات سولفات را ندارد و گزینه خوبی برای پوست‌های حساس است. حالا که اطلاعات لازم در مورد سولفات و مضرات آن را به دست آوردید بهتر است با چند برند خوب ماسک مو نیز آشنا شوید. پیش از آن بد نیست کمی هم از ماسک مو و تاثیرات آن بدانید.

مشکلات ماسک مو
مشکلات ماسک مو

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک نرم کننده فوق العاده قوی است. این ماده تقریباً مانند یک حالت دهنده عمل می‌کند، اما با مزایای اضافی، طراحی شده است تا قوی‌تر و مغذی‌تر باشد.

ماسک‌های مو به موهای خشک آبرسانی می‌کنند و به حفظ رنگ موهای رنگ شده کمک می‌کنند. ماسک موها همچنین به حفظ مو در برابر موخوره کمک می‌کنند.

ماسک‌های مو اغلب با روغن‌های مخصوص (مانند بادام، آرگان، گل رز و غیره)، عصاره‌ها (ساخته شده از گیاهان)، و سایر مواد مغذی فرموله می‌شوند. این ترکیبات فرموله شده خاص برای نفوذ در مو طراحی شده‌اند و در یک بار مصرف فواید چشمگیری دارند.

چرا باید از ماسک مو استفاده کنم؟

از آنجایی که ماسک‌های مو تغذیه اضافی را ارائه می‌دهند (علاوه بر نرم کننده مورد علاقه شما)، بنابراین می‌توانند نتایج چشمگیری در درخشندگی و قدرت ارائه دهند. ماسک‌های مو می‌توانند خشکی مو را ترمیم کرده و موخوره را متوقف کنند. به علاوه، آنها می‌توانند از آسیب بیشتر جلوگیری کنند.

مزایای ماسک مو چیست؟

همانطور که قبلا گفته شد، ماسک‌های مو به صاف شدن و براقی مو کمک می‌کنند. آنها می‌توانند آسیب مو را بپوشانند، اما نمی‌توانند آن را کاملا ترمیم کنند (زیرا موهای شما فقط با کوتاه کردن مو قابل درمان هستند)، با این حال گرچه ماسک مو فاقد این ویژگی است، اما می‌تواند به ضخیم و قوی‌تر شدن موهای شما کمک کند و از آسیب دیدن و شکستگی بیشتر آن جلوگیری کند.

بهترین برندهای ماسک مو

ماسک مو اوریفلیم

اوریفلیم که محصولات متنوع آن در موتن‌رو نیز موجود است یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید ماسک مو است. ماسک موهای اوریفلیم یک درمان غنی و شدیدا مغذی را تنها پس از 2 دقیقه به موهای شما می‌دهد و موهایی ابریشمی و سالم را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ماسک مو اوریفلیم سری Hairx مدل Altimate Repair یکی از نمونه‌های خوب این برند است. Altimate Repair به افزایش مقاومت مو در برابر شکستگی ناشی از شانه زدن مکرر کمک می‌کند و در عین حال موها را تغذیه و از آن محافظت می‌کند.

خط تخصصی ابریشم صافی hairx خط کارآمدتر این محصول است و با فرمول‌ها و مواد طبیعی مفید خود، یک بسته جدید، راحت و شیک به دست آورده است. ویژگی های این خط از اوریفلیم، استفاده از فرمولی منحصر به فرد با مواد فعال با رایحه‌های خاص جذاب از عطر گران قیمت است که بر روی موها باقی می‌ماند و فضای دلپذیری را ایجاد می‌کند.

ماسک مو شوآرتزکف پروفشنال گلیس Gliss

گلیس یکی از برندهای معتبر و خوب است که معمولا به دلیل قیمت مناسب خود طرفداران زیادی دارد. این برند معتبر محصول کشور آلمان است و با تکنولوژی جدید کراتین مشابه مو که آسیب مو را تا عمق 10 لایه ترمیم می‌کند.

GLISS محصولاتی با مزایای اساسی مانند محافظت از رنگ، آبرسانی شدید، حجم طولانی مدت و تغذیه عالی مو ارائه می‌دهد تا ترمیم مورد نیاز برای موهای زیبا، ترمیم شده و سالم را دریافت کنید.

در این سری می‌توان از مدل ultimate Repair نام برد که دارای ترمیم کنندگی فوق‌العاده بالا است و می‌تواند در درمان موهای آسیب دیده و بسیار خشک موثر باشد. این محصول فاقد سولفات است.

همینطور می‌توانید نگاهی به صفحه‌ی شامپو گلیس بیندازید و با محصولات متنوع آن آشنا شوید.

ماسک مو ریو

ریو نیز از دیگر برندهای خوب و معروف در زمینه تولید محصولات آرایشی از جمله ماسک مو است. ویژگی‌های کلی این برند در تولید ماسک مو استفاده از مواد طبیعی برای بالا بردن مقاومت مو است.

از این رو ماسک موهای ریو، علاوه بر آبرسانی قوی، دارای مواد مغذی است که به بازسازی ساختار مو، افزایش لطافت آن و رفع خشکی بالای مو کمک می‌کند. عمده محصولات این برند نیز فاقد سولفات است و در مواردی با برخورداری از کراتین، گزینه‌ای مناسب برای موهای آسیب دیده است.

ماسک مو فاقد سولفات ریو حاوی کراتین حجم 1000 میل، یکی از محصولات خوب این برند است که دارای خاصیت آبرسانی و درخشان سازی مو است. این محصول دارای کراتین هیدرولیزه شده و زغال است و در جلوگیری از ریزش مو نیز موثر است.

ماسک مو موزیلا

موزیلا را نیز می‌توان از شرکت‌های خوب و مطرح در زمینه تولید ماسک مو دانست. محصولات این شرکت نیز علیرغم کیفیت بالا، قیمت مناسبی دارد و برای انواع موها پاسخگو است. ماسک مو بدون سولفات موزیلا حاوی کراتین 500 میل، از جمله ماسک موهای خوب است که علاوه بر آبرسانی قوی، به دلیل داشتن کراتین، موجب صافی مو می‌شود. این ماسک مو نیز خاصیت ترمیم‌کنندگی موهای آسیب‌دیده را دارد.

 

سخن نهایی

ماسک موهایی که در این نوشته به آنها اشاره شد، تنها تعدادی از برندهای خوب و موجود در ایران است. قطعا علاوه بر برندهایی که به آنها اشاره شد، می‌توان فهرستی بلندپایه‌تر از این موارد را نیز اضافه کرد. البته هدف اصلی این نوشته بیشتر در رابطه با تاثیر سولفات در ماسک مو بود. از این رو تلاش شد تا به برند و محصولاتی اشاره شود که فاقد سولفات باشد. با این حال تنوع محصولات در این زمینه بسیار زیاد است و در موتن‌رو نیز می‌توانید بخشی از این تنوع را مشاهده کنید. حتی در صورتی که تمایل به خرید ماسک دارای سولفات باشید، این امکان برای شما وجود دارد، منتها توصیه ما این است که قبل از آن، تمام جوانب آن از جمله حساسیت یا عدم حساسیت پوست خود به سولفات را بررسی کنید و از محصول خریداری شده طبق دستور مصرف استفاده نمایید.

برخی از پرسش‌های متداول و پاسخ به آنها

آیا ماسک موهایی که دارای سولفات هستند، در هر شرایط مضر است؟

خیر. گرچه ماسک موهایی که فاقد سولفات هستند، نسبت به ماسک‌هایی که سولفات دارند، برتر هستند اما این به معنای مضر بودن ماسک‌های سولفات‌دار در هر شرایط نیست. استفاده از ماسک موهایی که سولفات دارند، گاه جنبه درمانی نیز دارد. بنابراین اگر با توصیه پزشکان و در حد معین استفاده شود، می‌تواند مفید نیز باشد. اما بهتر است توجه داشته باشید که این نوع ماسک موها در صورتی که پوست سر حساسیت داشته باشد می‌تواند بسیار خطرناک باشد. پس حتما آن را تحت نظر پزشک استفاده کنید.

آیا ماسک موهای بدون سولفات خاصیت پاک کنندگی ماسک‌های سولفات‌دار را ندارند؟

در این رابطه باید گفته شود که عدم وجود سولفات به معنای عدم قدرت تاثیر ماسک در زمینه ترمیم یا پاک‌کنندگی موها نیست. امروزه بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از مواد طبیعی، محصولاتی منحصر را جهت پاسخگویی به تمام نیازهای مو تولید می‌کنند. از این رو ماسک موهای بدون سولفات نه تنها می‌تواند نتیجه درمانی محصولات سولفات‌دار را داشته باشد، بلکه در بسیاری از موارد می‌توانند بهتر از آن نیز عمل کنند.

آیا تاثیر همه ماسک موها یکسان است؟

اگر بگوییم بله، اغراق کرده‌ایم. واقعیت این است که تاثیر ماسک موها بر حسب مواد به کار رفته در آن متفاوت است. برای آنکه بتوانید محصول خوبی را شناسایی کنید باید مجموعه‌ای از عوامل همچون ترکیب مواد، برند و حتی بودجه خود را در نظر بگیرید.