زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چه رژیم های غذایی سبب بروز جوش و آکنه صورت می شود؟

2
تیم تحریریه مو تن رو
2,075
5 دقیقه
چه رژیم های غذایی سبب بروز جوش و آکنه صورت می شود؟

بسیاری از ما در مورد فواید مواد غذایی مناسب برای پوست مقلات زیادی مطالعه می کنیم و حتی در این زمینه به دوستان و آشنایان مشاوره می دهیم اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که غذاهای مضر برای پوست صورت چه غذاهایی هستند؟ اینکه خوردن چه مواد غذایی پوست را پیر می کند و موجب بروز جوش و آکنه می شوند و بهتر است از خوردن آنها اجتناب کنیم. در این مقاله بر اساس تحقیقات انجام شده برخی از مواد غذایی که برای پوست مضر هستند و موجب بروز جوش و آکنه می شوند به شما خوانندگان مجله مو تن رو معرفی خواهند شد.

     مطالعه بیشتر: 11 گام برای داشتن پوستی بهتر

healthy-unhealthy-food

غذاهای فست فود عامل بروز جوش و آکنه

در فوریه 2013، یک مطالعه جدید  در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی نشان داد که رژیم های غذایی با کربوهیدرات بالا و قندهای فرآوری شده با آکنه مرتبط اند. افرادی که بطور مرتب از کربوهیدرات و گلوکز در رژیم غذایی خود استفاده می کردند به مراتب بیشتر از افرادی که کمتر استفاده می کنند دچار جوش و آکنه می شدند.

محققان در تحقیقات منتشر شده در طول 40 سال گذشته در مورد رژیم غذایی و جوش تحقیق کردند. اکثر مقالات پس از سال 2000 انجام شده است. تجزیه و تحلیل آنها نشان داد برخی از شواهد نشان می دهد که یک رژیم غذایی با میزان گلیسمی بالا می تواند به شکستن جوش مرتبط باشد. قند و کربوهیدرات سطح انسولین هورمون را افزایش می دهد که می تواند یکی از دلایل جوش زدن و التهاب در بدن باشد.

-Pimples-from-Face-Skin

خرید محصولات ضد جوش

 

مطالعات دیگری نیز نشان می دهد که موادی که در غذاهای لبنی سنگین هستند ممکن است با افزایش جوش و آکنه ارتباط داشته باشند، زیرا غذاهای لبنی سبب آزاد شدن برخی هورمون های مرتبط با التهاب می شوند و درنتیجه میزان جوش و آکنه بدن را افزایش می دهند.

 رژیم های غذایی مسبب ایجاد جوش و آکنه 

آکنه نتیجه یک فرایند چند مرحله ای در پوست است که رژیم غذایی بخشی از آن است. سلول های پوستی که  در معرض انقباض و جابجایی قرار می گیرند، در پشت سلول های مرده نگهداری می شوند که منافذ پوست  را مسدود می کنند. سپس باکتری ها می توانند از این عناصر برای ایجاد و جوش و آکنه استفاده کنند.

اگرچه پوست نرمال، پاک کننده مناسب و محصولات تغذیه برای مراقبت  پوست ضروری است، غذاهایی که سبب بازسازی سلول های سالم پوست می شوند هم نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می کنند. دکتر الن مروم، متخصص پوست، خاطرنشان می کند که خوردن یک رژیم غذایی متعادل، راه زیادی برای پیشگیری از مشکلات پوستی دارد.

 

رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی مناسب از بین بردن جوش صورت چیست؟

بعضی مطالعات دیگر نشان می دهد که رژیم غذایی ممکن است بر پوست تاثیر بگذارد، که به طور بالقوه منجر به عدم تعادل می شود که باعث آکنه می شود. در تحقیق سال 2009، محققان نوشتند: “شواهدی وجود دارد که نشان می دهد عوامل رژیم غذایی سبب افزایش تولید غدد چربی می شوند”. آنها معتقدند تولید چربی پوست می تواند با مصرف چربی ها یا کربوهیدرات های رژیمی افزایش یابد.

بررسی دیگری در سال 2009 همچنین به بررسی رابطه رژیم غذایی با آکنه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: افرادی که دارای آکنه هستند ممکن است با خوردن غذاهایی با ویتامین A بالا، از جمله کبد، فلفل قرمز، سیب زمینی شیرین، هویج و سبزیجات برگ سبز تیره بهبود بخشی را بهبود بخشد.

جوش صورت

مطالعات متعدد نشان داده است که عدم تعادل اسید چرب ضروری در رژیم غذایی با انواع مشکلات پوستی، از جمله خشکی، خارش پوست و آکنه همراه است.

در رژیم های غذایی که اسیدهای چرب امگا 6 بسیار زیاد هستند و اسیدهای چرب امگا 3 بسیار کم (مانند رژیم غذایی معمولی) دارند معمولا موجب افزایش التهاب بدن می شود و همچنین بر روی پوست تاثیر می گذارد.

مصرف بالای سطوح اسید چرب امگا 3 با کاهش جوش و آکنه همراه است.

رژیم غذایی جوش و آکنه

محققان می گویند: “شاید یک غذای خاص باعث ایجاد جوش و آکنه نشود، اما مطمئنا می تواند شدت آن را بهبود بخشید یا بدتر کند.”

وولف همچنین معتقد است که روغن های سرخ شده و روغن های هیدروژنه (مانند آنهایی که اغلب در مواد غذایی فست فودها یافت می شوند) می توانند منافذ را از بین ببرند و ایجاد جوش و  آکنه را تشویق کنند. او توصیه می کند روغن نارگیل  بدلیل داشتن  اسید های چربهای ضروری  برای پوست بسیار مفید است.

چه غذاهای مضری را باید حذف کنیم؟

اگر از پوستی که در معرض شکنندگی قرار دارد رنج می برید، و یا پوست شما خیلی خشک است و یا قرمزی بیش از حد دارد، رژیم غذایی دارای چربی برای شما چندان بد نیست اما سعی کنید  مصرف کربوهیدرات ها، قندهای ساده و مصرف زیاد فست فود ها را کم کنید ، و مصرف میوه ها و سبزیجات را زیاد کنید؛ زیرا غذاهای حاوی آنتی اکسیدان های قوی و سایر مواد تشکیل دهنده ای هستند که باعث ایجاد رطوبت از داخل بدن می شوند.

رژیم غذایی نامناسب پوست