زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ژل مو راهی ساده ای برای خوش حالت شدن مو

تیم تحریریه مو تن رو
1,005
7 دقیقه
ژل مو راهی ساده ای برای خوش حالت شدن مو

در هر نوع آرایشی همیشه دو موضوع اهمیت دارد، اول چگونگی و مراحل آرایش و دوم تثبیت آرایش. هر کدام از این دو مورد مکمل هم هستند. مسلم است که آرایشی که ماندگاری نداشته باشد ارزش کمتری خواهد داشت و ژل مو در ماندگاری آرایش مو بسیار اهمیت دارد . به همین علت است که یکی از مهم ترین معیار های هر نوع ماده آرایشی دوام بالا و ماندگاری آن است. به نحوی که هم باعث فروش بالا برای تولید کنندگان می شود و هم رضایتمندی مصرف کنندگان را در پی دارد.

در مورد موادی که برای آرایش صورت به کار برده می شوند، این موضوع تا حدود زیادی روشن است. زیرا ممکن است ترکیبات موجود در هر کدام از این مواد به گونه ای باشد که خود باعث تثبیت بخشی از آرایش باشند. مثل ریمل و خط چشم ضد آب یا رژ لب و کرم پودر با ماندگاری بالا.

اما در مورد آرایش مو موضوع کمی پیچیده تر می شود. اول اینکه حالت مو می تواند به طور ذاتی انواع مختلفی داشته باشد و دوم اینکه عواملی دیگر نیز می توانند باعث دگرگون شدن حالت طبیعی مو شوند. که مهم ترین آن در خانم ها رنگ کردن مداوم مو و در آقایان عوامل متعدد محیطی است. در چنین شرایطی آرایش مو سخت شده و تثبیت آرایش آن سخت تر می شود.

ژل مو

آرایش مو

به طور کلی آرایش مو به دو بخش اصلی تقسیم می شود. رنگ کردن مو و ایجاد حالت در آن.

رنگ کردن مو به اندازه ای بین خانم ها دارای اهمیت است که آن را به پایه آرایش مو تبدیل کرده است. البته گاهی آقایان هم موهای خود را رنگ می کنند اما معمولا به شکل مخفیانه و نامحسوس. مو هر اندازه هم که زیبا رنگ آمیزی شده باشد باز هم باید مدل و حالت مشخصی داشته باشد تا زیبایی و جلوه اصلی خود را نشان دهد.

همانطور که گفته شد عوامل زیادی در از بین بردن حالت طبیعی مو موثر هستند که از مهم ترین آنها می توان به رنگ کردن مکرر مو، آلودگی های محیطی، شستشو زیاد، استفاده بیش از حد از شوینده ها و استفاده نا درست از وسایل حرارتی نظیر سشوار و اتوی مو اشاره کرد.

ژل مو

در چنین شرایطی که مو حالت مشخصی ندارد یا حالت خود را از دست داده است، استفاده از حالت دهنده ها می تواند گزینه مناسبی باشد. همچنین استفاده از یک حالت دهنده مناسب می تواند کمک موثری باشد برای کسانی که برای حالت دادن به موهای خود مشکل دارند و حتی ممکن است زمان بسیار زیادی را در جلوی آینه سپری کنند تا حالتی مشخص را در موهای خود ایجاد کنند.

حالت دهنده های مو

به طور کلی حالت دهنده های مو به دو دسته تقسیم می شوند. دسته ای از حالت دهنده های مو در واقع نرم و لطیف کننده های مو هستند که معمولا نیاز به شستشو و آبکشی دارند مانند انواع کاندیشنر های مو و ماسک مو. این حالت دهنده ها بیشتر به طور غیر مستقیم در حالت مو و آرایش آن موثر هستند و به واسطه تغییراتی که روی ساقه مو ایجاد می کنند، مو ها را حالت پذیرتر می کنند، اما در نگهداری و تثبیت آن نقشی ندارند.

ژل مو

دسته دوم حالت دهنده ها، موادی هستند که اثر مستقیم روی آرایش مو دارند. مانند انواع ژل مو، موس مو و اسپری مو. ترکیباتی که در این مواد به کار برده شده است باعث می شود حالت پذیری و آرایش موها بهتر انجام شده و مهم تر از آن، آرایش مو ثتبیت شده بماند.

ژل مو چیست؟

ژل مو یکی از قدیمی ترین مواد حالت دهنده مو است که سال هاست مورد استفاده آقایان و خانم ها قرار می گیرد. ساختار اصلی ژل ها معمولا ترکیبی از پلیمرها و آب است. در ژل مو آب نقش حلال برای پلیمر را ایفا می کند تا مواد پلیمری شکلی مایع و نرم به خود گرفته و راحت روی موها استفاده شوند. در مجاورت هوا آب تبخیر شده و پیلمر خشک می شود و حالت مو را به همان صورت که آرایش شده است حفظ می کند. در تولید ژل مو با کیفیت، باید از پلیمری استفاده شود که حتی در زمان خشک شدن کمی حالت انعطاف پذیر، شفاف و درخشان داشته باشد. نکته ای که در مورد ژل مو وجود دارد این است که این محصول در بین آقایان کاربرد بیشتری دارد و آقایان برای حالت دادن به موهای خود بیشتر از خانم ها از ژل مو استفاده می کنند.

به جز موارد ذکر شده، راهکارهایی دیگر هم برای حالت دادن به موجود دارد. پودر حالت دهنده مو یکی از این گزینه‌هاست که در مطلبی دیگر به آن اشاره کرده‌ایم.

انواع ژل مو

مهم ترین معیار در تولید انواع ژل مو، قدرت نگه دارندگی آن است. رنگ و عطر ژل تاثیری در قدرت آن ندارند و مربوط به سلیقه مصرف کننده است. البته بعضی از تولید کننده گان ژل مو، رنگ را نشانه درجه سختی ژل مو قرار می دهند به عنوان مثال رنگ زرد با درجه سختی متوسط ، رنگ قرمز با درجه سختی بالا و… اما این یک استاندارد کلی نیست. چون بسیاری از ژل های موجود در بازار درظرف هایی ارائه می شوند که رنگ ژل در آن ها مشخص نمی شود.

ژل مو

انتخاب ژل مو

اولین و مهم ترین معیار انتخاب یک ژل مناسب، درجه سختی آن است. که باید متناسب با نوع مو انتخاب شود. اما نوع مو همیشه معیار انتخاب نیست. مثلا اگر قصد دارید زمان زیادی را در فضای باز سپری کنید، بدون در نظر گرفتن نوع مو، بهتر است از یک ژل موی قوی استفاده کنید، که شرایط مختلف محیطی نتواند آرایش موی شما را به هم بزند.

آمار نشان می دهد ژل مو قوی مصرف بیشتری در بین آقایان دارد و ژل های سبک تر معمولا در مورد آرایش موی خانم ها بیشتر استفاده می شود. شاید دلیل آن این باشد که ژل موی سبک حالت انعطاف پذیری بیشتری دارد و در مورد آرایش موی بلند خانم ها کاربرد بهتری می تواند داشته باشد.

در بسیاری از موارد رنگ ژل شفاف و بدون رنگ است و تاثیر زیادی نمی تواند در انتخاب داشته باشد. اما رایحه ژل می تواند یک معیار برای انتخاب یک ژل مو باشد. چون ممکن است رایحه یک ژل مو ماندگاری بالایی داشته باشد. اما جای نگرانی نیست، در تولید ژل مو از رایحه هایی استفاده می شود که معمولا تن های ملایمی دارند و با سلیقه افراد مختلف سازگار است.

عصاره ها، ویتامین ها و مواد موثری که به ترکیبات ژل مو افزوده می شود نیز می تواند معیار بسیار مهمی برای انتخاب باشد. چرا که استفاده از این نوع محصولات نه تنها به ساقه مو آسیب نمی رساند بلکه می تواند باعث تقویت و بازسازی آن نیز بشود.

میلک ژل کاسه ای  مارال 250 گرمی با دارا بودن عصاره ارزشمند آلوئه ورا حالتی زیبا و طبیعی به موی شما داده و باعث طراوت و شادابی آن نیز می شود. میلک ژل کاسه ای  مارال موها را درخشان کرده و حالت آن را برای مدت طولانی حفظ می کند.

اگر به دنبال یک ژل قدرتمند مردانه هستید، ژل موی مردانه نیوا فوق العاده قوی POWER  را به شما پیشنهاد می کنید. این ژل با قدرت خود توانی نگهداری آرایش موی شما را تا 24 ساعت دارد. این ژل با تمام قدرتی که دارد روی مو ایجاد حس سنگینی نمی کند و برای انواع موها مناسب است.