زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

براشینگ مو را کامل بشناسید

تیم تحریریه مو تن رو
1,479
7 دقیقه
براشینگ مو را کامل بشناسید

به طور کلی حالت دادن مو به وسیله سشوار و برس را براشینگ می گویند. برای خرید سشوار،برس و ابزارهای آرایشی می توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی مو تن رو مراجعه نمایید. همانطور که براشینگ می تواند موهایی با مدل های زیبا و جذاب را به شما هدیه دهد، به همان اندازه می تواند در صورت استفاده ناصحیح به تارهای موی شما آسیب برساند. بسیار اهمیت دارد که در هنگام براشینگ از روش های اصولی آن استفاده کنید.

براشینگ یک آرایش برای موهای شماست. همانطور که مواد و ابزارهای آرایشی نقش کلیدی در نوع آرایش و زیبایی آن را ایفا می کنند، ابزارهای براشینگ هم باید درست و حرفه ای انتخاب شوند تا یک براشینگ حرفه ای انجام شود.

اگر قرار است كاري درست پيش برود، اول بايد ابزار درستي را براي انجام آن كار انتخاب كرد. براي انجام براشينگ هم بايد ابزاري مناسب در اختيار داشته باشيد. فراموش نكنيد كه صدماتي كه ممكن است در اثر براشينگ نادرست به موهاي شما وارد شود، گاهي بسيار جدي بوده و جبران آن مشكل خواهد بود. پس مهم است از ابزارهای استاندارد در براشینگ استفاده کنید.


پیشنهادنویسنده: حفظ سلامت مو به هنگام رنگ کردن


براشینگ

سشوار حرفه ای برای براشینگ حرفه ای

برای براشینگ مو اولين موردي كه بايد در نظر بگيريد يك سشوار خوب و حرفه اي است. ممكن است فكر كنيد اگر يك سشوار كوچك معمولي با قدرتي پايين داشته باشيد، آسيب كمتري در براشينگ متوجه موهاي شما خواهد بود، اما به ياد داشته باشيد زمان يك معيار طلايي براي يك براشينگ سريع و كامل است. هر چقدر خشك شدن و حالت پذيري موهاي شما در زمان كمتري انجام شود احتمال آسيب رسيدن به آنها كمتر خواهد بود. پس داشتن يه سشوار حرفه اي و پر قدرت مي تواند براشينگ سريع و كاملي را تحويل شما دهد. در سشوار های حرفه ای امکانات بیشتری نیز بکار رفته است که در بالا بردن کیفیت براشینک بسیار موثر هستند.

البته در اینجا منظور این نیست که یک سشوار کوچک با قدرت پایین، سشوار خوبی نیست. سشوارهایی با قدرت پایین و متوسط هم می توانند کیفیت عالی و استانداردی داشته باشند که اصطلاحا به آنها سشوارهای خانگی هم گفته می شود، که معمولا برای خشک کردن مو و آرایش های معمولی استفاده می شوند. اما برای یک براشینک حرفه ای باید از یک سشوار حرفه ای استفاده شود.

براشینگ

فناوری تولید یون در سشوار، یک کلید طلایی برای براشینگ بی نقص

امروزه استفاده از ژنراتور تولید یون های منفی در سشوارهای حرفه ای یک مزیت بسیار بزرگ و با اهمیت است. این نوع سشوارها با تولید یون منفی و انتقال آن روی ساقه موها از بروز الکتریسیته ساکن جلوگیری می کنند. وجود الکتریسیته ساکن روی موها یک دشمن درجه یک برای آرایش مو و براشینگ است. با استفاده از سشوارهای حرفه ای که از فناوری تولید یون منفی در آنها استفاده شده، می توان بروز الکتریسیته ساکن روی ساقه موها را به حداقل ممکن رساند.

سشوار حرفه ای پرومکس مدل 7230R مجهز به موتور پرقدرت 2300 وات AC و فناوری پیشرفته تولید یون منفی است که سرعت براشینگ را به حداکثر رسانده و حالت دهی به موها را به بهترین نحو انجام می دهد. این سشوار دارای سه عدد متمرکز کننده هوا در سایز و حالت های مختلف است که در سر سشوار قرار می گیرند که باعث می شوند براشینگ بسیار حرفه ای تر انجام شود.

نکته دیگری که در سشوارهای حرفه مورد توجه قرار می گیرد طول کابل برق سشوار است. معمولا در ساخت سشوارهای حرفه ای طول کابل برق، بلند در نظر گرفته می شود تا در هنگام استفاده مخصوصا در سالن ها، مشکلی وجود نداشته باشد. سشوار حرفه ای پرومکس مدل 7230R با کابلی در حدود 3 متر این مورد را رعایت کرده است.


پیشنهاد نویسنده: لوازم آرایشی خانوده کیم کارداشیان


قوی ترین سشوار برای براشینگ مو

اما براشینگ حرفه‌ای نیاز به یک سشوار با توان تولید باد بسیار بالا دارد. این توان از سشوار های خانگی ساخته نیست و شما با استفاده از  یک سشوار حرفه‌ای می توانید به براشینگ حرفه‌ای موی خود بپردازید. قیمت این سشوار ها گاه تا 3 برابر سشوار های خانگی می رسد اما دوام عمری بسیار بیشتر از دیگر سشوار های دارند یک نمونه از این دوستان همیشگی شما سشوار حرفه ای پرومکس مدل 7240 پرومکس است و توان تولید یون منفی را با فشردن دکمه تورمالین خود دارد. موتور بسیار پر قدرت 2400 واتی این سشوار حرفه ای پرومکس، می تواند مدت ها برای شما انجام وظیفه کند و یاری برای سالیان طولاتی در کنار شما باشد.

برس مو برای براشینگ

دومين موردي كه در براشينگ اهميت بسيار زيادي دارد انتخاب يك برس مناسب است. در براشينگ معمولا از برس هاي گرد كه مخصوص حالت دادن به موهاي بلند است استفاده مي شود. مگر اينكه نوع آرايش مو در نقاطي از آن نياز به نوع ديگري از برس يا شانه داشته باشد.

مشخصه يك برس گرد خوب برای براشینگ، در وحله اول متمركز كردن حرارت در بدنه خود و انتقال يكسان آن به تارهاي مو است. اين وظيفه توسط يك استوانه آلومينيومي كه در بدنه برس گرد تعبيه شده انجام مي شود. اما در نوع پیشرفته و حرفه ای این نوع برس ها از یک پوشش سرامیکی در بدنه برس نیز استفاده شده است. استفاده از سرامیک در بدنه این برس ها باعث انتقال یکنواخت و بهتر حرارت به مو می شود. مزیت دیگر سرامیک به حد اقل رساندن آسیب های احتمالی به ساقه مو است.

نکته ای که در برس های براشینک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معمولا هم زیاد به آن توجه نمی شود، دسته برس است. ممکن است فرایند براشینگ زمان زیادی دست های شما را درگیر کند. در چنین شرایطی دسته برس باید حتما یک طراحی ارگونومیک داشته باشد که با استفاده طولانی از آن، دست شما خسته نشده و کارایی لازم از آن گرفته نشود.

بهتر است برسی را انتخاب کنید که در طراحی دسته آن از لاستیک های ضد سر خوردن دست هم استفاده شده باشد تا تسلط شما را روی براشینگ حفظ کند.

برس گرد سرامیکی Professional تریزا با دسته ارگونومیک خود، احساس خستگی در مچ دست را به حداقل می رساند. این برس با استفاده از روکش سرامیکی خود به حالت پذیری بهتر مو کمک کرده و سرعت بیشتری به فرایند خشک کردن مو می بخشد.

براشینگ

توصیه هایی در مورد براشینگ

  • قبل از مرحله اصلی براشینگ، موهای خود را با حرارت متوسط سشوار کمی خشک کنید. این کار باعث می شود تارهای مو آماده براشینگ و پذیرش حرارت شوند.
  • بلا فاصله بعد از مش، دکلره ورنگ کردن مو، براشینگ نکنید. مو در این حالت بسیار آسیب پذیر است یا حداقل از درجه بالای سشوار استفاده نکنید.
  • برای سرعت بخشیدن به براشینگ، هرگز سر سشوار را به موها خود نچسبانید. سر سشوار را کمی با فاصله و زاویه دار روی موها بگیرید.
  • اگر زیاد از براشینگ مو استفاده می کنید، استفاده از ماسک های مو و سرم مو را فراموش نکنید. استفاده از این محصولات در کنار تغذیه و محافظت از مو، موها را بازسازی کرده و آماده براشینگ بعدی می کنند.

این مطلب را کارشناس زیبایی مو تن رو خانم زهرا صباغیان برای مجله مو تن رو نوشته اند.