زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماسک مو با آبکشی و بدون نیاز به آبکشی

wordcamp
3,404
15 دقیقه
ماسک مو با آبکشی و بدون نیاز به آبکشی

برای مراقبت از مو و پوست سر و برای اینکه بتوان آسیب‌های ناشی از مواد شمیایی، رنگ موها، آلودگی‌ها و … را ترمیم کرد معمولا بعد از شامپو و شست و شو، از ماسک مو استفاده می‌شود. ماسک موها معمولا در انواع مختلف و با مواد اولیه ی مختلف تهیه می‌شوند که ما در اینجا به دو نوع آن به صورت مختصر می پردازیم. ماسک مو با آبکشی و بدون نیاز به آبکشی که طرز استفاده از هریک متفاوت است.

تفاوت ماسک مو با نرم کننده چیست؟

تفاوت نرم کننده ها و ماسک موها

ماسک مو محصولی است که موها را ترمیم، تقویت و تغذیه می‌کند. ماسک مو محصولی است که تنها بر سطح مو اثر نمی‌کند بلکه به عمق مو می‌رسد. یک ماسک موی خوب، برای پوست سر نیز خوب است. دوام خوبی دارد و پر از مواد مغذی است. برای اینکه ماسک مو خوب عمل کند باید نسبت به نرم کننده مدت بیشتری بر روی مو بماند. ماسک موی با آبکشی اغلب به عنوان روش قبل از شست و شو به کار می رود و نتیجه ی بهتری دارد.

یک ماسک مو، مواد مغذی را به مو می‌رساند که وظیفه ی اصلی آن است. ماسک هایی وجود دارند که برای پرپشت کردن مو، مشخص کردن رنگ مو، براق تر کردن مو و نرم کنندگی به کار می‌روند. وقتی از ماسک مو حرف می‌زنیم منظور مراقبت زیاد و قوی برای مو است. نرم کننده‌های مو در برابر ماسک مو قرار می‌گیرند که تنها بر بخش بیرونی مو اثر می‌کنند. نرم کننده موها را بسیار نرم می‌کند. آبرسانی انجام می‌دهد ولی اثر آن سطحی است و مدت زیادی دوام ندارد و مواد مغذی بعد از شستن از روی سطح مو پاک می‌شوند.

نرم کننده‌ها مو‌ها را حالت می‌بخشند. اما به دلیل اینکه یک لایه روی سطح خارجی مو ایجاد می‌کنند باعث می‌شوند مواد مغذی ماسک مو در لایه های زیرین مو بماند. به زبان خودمانی، نرم کننده مانند یک پوشش روی سر شما قرار می‌گیرد تا مواد مغذی به موی شما نفوذ کند.

بهتر است که نرم کننده بعد از ماسک مو استفاده شود، حتی در روزی که ماسک مو نمی‌زنیم. نرم کننده‌ها کوتیکول را می بندند و به مو‌ها درخشندگی زیاد می‌بخشند و از گره خوردن، آسیب و آلودگی‌ها جلوگیری می‌کنند. بیشتر نرم کننده‌ها پایه ی سیلیکونی دارند و دوام کمی دارند.

ماسک موهای بدون آبکشی رطوبت از‌ دست رفته‌ی مو را تامین می‌کند و از وز شدن، گره خوردن و خشک شدن بیش از حد مو جلوگیری می‌کند. نرم کننده به حالت گرفتن مو کمک می‌کند.

همینطور می‌توانید به صفحه هرکدام از ماسک موها در سایت موتن‌رو سر بزنید و با آنها آشنا شوید. ماسک مو آدرا و ماسک مو کامان برخی از این نام‌ها هستند. می‌توانید با محصولات متنوع هر شرکت در حوزه ماسک مو، از طریق لینک‌های بالا آشنا شود.

تفاوت ماسک موی با آبکشی و بدون نیاز به آبکشی

گاهی حتی بعد از استفاده از ماسک موی با آبکشی، مو هنوز خشکی و بی حالتی خود را دارد. برای بهبود این شرایط استفاده از ماسک موی بدون آبکشی توصیه می‌شود. این نوع ماسک بر روی موی نیمه مرطوب قرار می‌گیرد. می‌توانیم با سشوار مو را خشک کنیم یا اجازه دهیم این فرآیند خودبه خود انجام شود. این کار ریزش مو را نیز کمتر می‌کند. ماسک موی بدون آبکشی تا حمام بعدی بر روی موها باقی می‌ماند و میزان استفاده از آن کمتر از مقدار نرم کننده خواهد بود.

چگونه ماسک مو را دسته بندی می‌کنیم؟

یک ماسک موی ایده آل برای همه‌ی انواع مو وجود ندارد. شما همیشه باید بر اساس نوع موی خود و نیا‌زهای آن ماسک مو را انتخاب کنید. مثلا موهای رنگ شده با رنگ تیره نسبت به موی بلوند نوع متفاوتی از ماسک مو نیاز دارد. موهای صاف، فر، خشن، خشک و انواع دیگر مو استفاده از نوع خاص ماسک را بر اساس نوع نیاز آن می‌طلبد.

ماسک برای موهای رنگ شده

این نوع ماسک برای موهایی طراحی شده است که در مراحل سخت و طولانی با مواد شیمیایی آغشته شده اند. پروسه‌ی رنگ آمیزی مو، در گذر زمان باعث آسیب مو، خشکی، از دست دادن شفافیت و خشک و بی حال به نظر رسیدن می‌شود. تاثیر دانه‌های رنگ در گذر زمان از بین می‌رود. در این مورد ما نیاز به ترمیم، رطوبت رسانی و تقویت مو داریم. ماسک موی رنگ شده معمولا موادی دارد که باعث می‌شود رنگ مو مدت بیشتری ماندگار باشد و از بیرنگ شدن مو جلوگیری می‌کند.

ماسک برای موهای تیره، قرمز و بلوند

نوعی از ماسک که به دلیل مواد به کار رفته و اثر بخشی آن، هم برای موهای رنگ شده و هم برای موهای طبیعی کاربرد دارد. موهایی که نیاز به تقویت و درخشندگی دارند. ماسک مو برای انواع رنگ ها(قهوه ای تیره، قرمز یا بلوند) با مواد نرم کننده و عصاره های گیاهی ترکیب می‌شوند که آن رنگ خاص را تقویت کنند. گیاه حنا یک ماده‌ی معمول برای چنین ماسک‌هایی است که باعث می‌شود رنگ مو مدت بیشتری دوام داشته باشد. این عصاره رنگ مو را بهبود می‌بخشد. مواد دیگری که رنگ مو را درخشان تر نشان می‌دهند بابونه، عصاره‌ی فندق، روغن کرچک، دارچین و ریشه‌ی ریواس است.

ماسک برای موهای آسیب دیده

موهای بسیار آسیب دیده نیاز به درمان جدی دارند. در این مورد مو پر تخلخل است و این به معنی باز بودن کوتیکول ها و بی حالتی است. این نوع مو به شدت خشک است و انتهای آن چند تکه شده و ساختار آسیب دیده دارد. استفاده از یک ماسک موی خوب در این مورد بسیار مهم است. این ماسک باید شامل تعدادی مواد فعال باشد که بتواند مو را ترمیم کند. موادی مانند کراتین، اسیدهای چرب، ویتامین، نرم کننده و آبرسان که رطوبت مورد نیاز مو را تامین کند. ماسک موهای آسیب دیده مو را تقویت می‌کند. این ماسک‌ها معمولا دارای عصاره‌ی جوانه‌ها و نیز پروتئین هیدرولیزه شده هستند.

ماسک برای موهای فر

نوعی از ماسک‌ها هستند که شامل موادی هستند که حالت فر موها را بهتر نشان می‌دهد و وزشدن ناشی از استفاده از وسیله های حرارتی حالت دهنده یا مواد مختلف روتین مو که یکی از مشکلات موهای فر است را از بین می‌برند. ماسک مخصوص موهای فر که کاملا سبک است موها را برای حالت دادن آماده می کند بدون اینکه وزن آن را زیاد کند. این ماسک حتی برای موهای صاف که گاهی حس می‌کنید نیاز به موج دادن یا فر کردن دارند نیز به کار می‌رود. استفاده از یک ماسک موی مخصوص موهای فر قبل از فرم دادن به مو باعث می‌شود حالت مو مدت بیشتری باقی بماند.

ماسک برای موهای کم پشت و ضعیف

ماسک هایی هستند که هم مو هم پوست سر را تقویت می‌کنند. ماسک برای موهای ضعیف که به دلیل فصلی یا از ریزش مو کم شده است بر پایه ی مواد طبیعی و سالم است. هدف آن ها تغذیه و تقویت پیاز مو است. آن‌ها معمولا شامل اسیدهای چرب، ویتامین‌ها و آمینو اسیدها هستند که پروسه‌ی عملکرد مواد را بر پیاز مو موثر تر و ریشه ی مو را قوی تر می‌کنند. استفاده ی طولانی مدت، از ریزش مو جلوگیری می‌کند به شرط آن که دلیل هورمونی نداشته باشد. در آن صورت باید با پزشک متخصص مو مشورت شود.

ماسک رشد مو

این نوع ماسک ها، پیازهای غیر فعال مو را تحریک می‌کنند. در عین حال مواد فعال آن ها تقسیم سلولی را در جای رویش مو سرعت می‌بخشد. این ماسک برای موهایی که به دلیل تغییر فصل، درمان(مصرف آنتی بیوتیک) و عوامل خارجی ضعیف شده اند به کار می‌رود. در این ماسک مواد طبیعی ای که خاصیت سرعت بخشیدن به رشد مو را دارند به کار می رود مانند درخت فان، مخمر، روغن‌های محرک رشد مانند روغن کرچک، روغن دانه‌ی سرو و کاج.

ماسک برای موهای نازک و حساس

ماسک‌های سبکی هستند که موهای حساس و نازک را پوشش می‌دهد و لایه ی محکمی تشکیل می‌دهند که ساختار مو را قوی می‌کند. همزمان ضخامت مو را بیشتر میکند. اثرماسک با آبکشی زمان زیادی نمی‌ماند چون شما محصول را بر مو قرار می‌دهید و در اثر شست و شو از آن پاک می‌شود. به هر حال این واقعیت وجود دارد که ماسک موثر برای موی نازک، ظاهر آن را بهبود می بخشد و لایه های مو را خم نمی‌کند.

ماسک برای موهای بی فرم و بی حالت

این ماسک، مو را تقویت می‌کند و ظاهر درخشانی به آن می‌دهد بدون اینکه وزن مو را زیاد کند. این ماسک هم بر ظاهر مو هم بر بخش درونی مو اثر می‌کند. ماسک‌هایی که برای موهای بی فرم درست می‌شوند، درخشندگی و لطافت مو را زیاد می‌کنند و مواد مغذی را در کوتیکول نگه می‌دارند. محبوب ترین محصولات شامل روغن های طبیعی، عصاره‌ی دانه‌ی کتان، و موادی که درخشندگی مو را زیاد می‌کنند مانند رازک، عصاره‌ی سیب و سرکه‌ی تمشک است.

عصاره‌های طبیعی در ماسک مو

یک ماسک موی موثر باید شامل چه موادی باشد؟

مواد اولیه‌ی تشکیل دهنده‌ی ماسک مو می‌تواند از عصاره‌ی گیاهان مختلفی که برای پوست و مو خاصیت تقویت کنندگی و ترمیم دارد باشد. عصاره‌ی بابونه، سدر، حنا و … و نیز می‌تواند شامل روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل و زیتون باشد که هم مو را تقویت می‌کند هم درخشندگی و ظاهر زیبا به مو می بخشد.

عصاره‌ی گیاهی در ماسک

ماسک‌ها اغلب شامل عصاره‌ی گیاهی هستند به ویژه آن‌هایی که هم برای مو هم برای پوست سر کاربرد دارند. آن‌ها معمولا عاری از سیلیکون ها هستند. چون این مواد باعث سوزش پوست می‌شوند. عصاره‌های گیاهی خیلی مفید هستند. چون شامل موادی هستند که موها را تقویت و ترمیم می‌کند و ظاهر و رنگ مو را بهبود می‌بخشد. آن‌ها منبع مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، کراتین، فیتوسترول(استروئید گیاهی)، آمینو اسیدها هستند و پیاز مو را تحریک می‌کنند و پوست سر را تسکین می‌بخشند.

محبوب ترین مواد اولیه ی عصاره‌ی گیاهی چیست؟ پاسخ این پرسش به کشور، منطقه و قاره ای که در آن هستید بستگی دارد. مراقبت مو در آسیا با اروپا تفاوت دارد. اما عصاره‌ی تعدادی گیاه است که می‌تواند در سراسر جهان به کار برده شود. عصاره ی رزماری، زیتون، چوب سدر و … از این دسته هستند.

روغن‌های طبیعی در ماسک مو

روغن‌های طبیعی گروه مهمی از مواد اولیه هستند که اثر نرم کنندگی و حالت دهندگی برای مو‌ها دارند. بودن آن‌ها در ماسک‌ها اثر ماسک را به نحو زیادی افزایش می‌دهد. چون روغن‌های گیاهی شامل موادی هستند که برای مو و پوست سر مهم است. آن‌ها منبع مهمی از ویتامین‌ها و مواد معدنی باارزش، فلانوئید‌ها، استرول‌های گیاهی، و بعضی از آن‌ها شامل مقدار زیادی کاروتن و اسکوالین(هیدروکربن) هستند. وجود یک روغن در ماسک می‌تواند اثری مشابه اثر پانزده عصاره‌ی گیاهی داشته باشد.

آیا روغن‌ها می‌‌توانند جایگزین ماسک شوند؟

روغن‌های طبیعی نقش مهمی در روتین مراقبت از مو ایفا می‌کنند. اگر ماسک شما فاقد روغن است، می‌توانید روغن را جداگانه بر مو و پوست سر به عنوان ماسک تقویت کننده و احیاکننده استفاده کنید. استفاده از این روش-روغن درمانی- یک بار در هفته به سرعت و به نحو موثری مو را ترمیم می‌کند. از ریزش مو جلوگیری می‌کند. روغن‌های طبیعی رشد مو را تقویت می‌کند، ظاهر مو را بهبود می‌بخشد و مو را پرحجم می‌کند. بهتر است از ترکیب چند نوع روغن نسبت به نوع موی خود استفاده کنید.

تاثیر ماسک مو

ماسک مو چگونه موثرتر عمل می‌کند؟

برای بهتر عمل کردن ماسک بد نیست به آن چند قطره روغن طبیعی اضافه کنیم. فارغ ازاینکه ماسک موی شیمیایی باشد یا خانگی. روغن‌ها نرم کننده‌هایی طبیعی هستند که ساختار داخلی مو را تقویت می‌کنند. وز مو‌ها را از بین می‌برند. در برابر آسیب محافظت می‌کنند و با افزودن درخشندگی و نرمی باعث می‌شوند مو ظاهر بهتری داشته باشد. اگر ماسک را بر پوست سر قرار‌دهید باعث می شود پوست سر از آلودگی‌ها پاک شود. ماسک مو پیاز مو را تحریک می‌کند و رشد مو را تقویت می‌کند. بعلاوه روغن طبیعی از ریزش مو جلوگیری می‌کند و به جوان ماندن مو کمک می‌کند.

چگونه از ماسک مو استفاده کنیم که اثر بهتری داشته باشد؟

استفاده‌‌ی درست کلید اصلی تاثیر ماسک مو است. ماسک مو را پس از شست و شوی مو با آب نیمه گرم بر روی مو قرار می‌دهیم. موی مرطوب بیشتر جذب کننده است و مواد مغذی به آن نفوذ می‌کند. ماسک را به صورت برابر بر مو قرار می‌دهیم و آن را با حوله می‌پیچیم. به مدت بیست دقیقه صبر می‌کنیم مگر آنکه محصول طرز استفاده‌ی دیگری داشته باشد.

ماسک‌های حاوی مواد طبیعی سالم هستند و شما می‌توانید این زمان را بیشتر کنید. همه‌ی این‌ها بستگی به نوع موی شما دارد. اگر موی شما بسیار آسیب دیده است می‌توانید ماسک موی با آبکشی را که با چند قطره روغن طبیعی تقویت شده برای کل شب روی مو نگه دارید. صبح روز بعد موهای خود را بشویید. برای اثربخشی بهتر و بیشتر، ماسک را حداقل هفته ای دوبار استفاده کنید. این روش برای ماسک هایی استفاده می شود که نیاز به آبکشی دارد.

هنگامی که پس از استفاده از یک ماسک مو اثر کمی بر موی خود دیدیم نیاز است که آن را به نوع دیگری تغییر دهیم. استفاده از ماسک با کیفیت می‌تواند اثر بخشی آن را افزایش دهد. سعی کنید همیشه با توجه به دستور العمل روی محصول از ماسک استفاده کنید. به همان میزان که گفته شده بر روی مو قرار دهید چون استفاده از حجم زیاد ماسک ممکن است باعث چرب شدن پوست سر شود.

ماسک مو
ماسک موی آبکشی

استفاده از ماسک موی با آبکشی و بدون نیاز به آبکشی

هنگام استفاده از ماسک هایی که نیاز به آبکشی دارند می‌توانیم از روش هایی مانند بستن حوله‌ی گرم، استفاده از کلاه های حرارتی و … برای گرم کردن ماسک بر روی مو استفاده کنیم تا میزان تاثیر ماسک را افزایش دهیم.

ماسک مو همیشه بعد از شامپو کردن به کار می رود. چون شامپو کوتیکول ها را باز می‌کند و باعث می‌شود مواد مغذی ماسک بهتر جذب مو شوند.

ماسک موی بدون آبکشی نیز پس از شامپو کردن بر روی مو اسپری می شود و تا شست و شوی بعدی بر روی مو می‌ماند. این نوع ماسک نیازی به شست و شو پس از استفاده ندارد.

بهترین ماسک مو چه ویژگی هایی دارد؟

چه در مورد ماسک‌های آماده و چه ماسک‌های خانگی، استفاده از ماسک بستگی به نوع مو، شرایط ، ظاهر و نیازهای آن دارد. بعضی افراد معتقدند بهترین ماسک مو روغن طبیعی است. اما بهتر است بگوییم ترکیب کردن روغن طبیعی با ماسک اثر آن را بهبود می‌بخشد. انتخاب بهترین ماسک مو به نوع مو و نیاز مو بستگی دارد بنابراین نظری کلی و جامع در این مورد وجود ندارد. هر نوع مویی بسته به نیاز و شرایط آن به استفاده از نوع خاصی از ماسک موها، روغن های طبیعی یا انواع دیگر روتین های مراقبتی نیاز دارد.

تفاوت ماسک موی آبکشی و بدون نیاز به آبکشی چیست؟

ماسک موی آبکشی بعد از استفاده نیاز به زمان مختصری برای تاثیرگذاری دارد و سپس باید شست و شو شود. ماسک موی بدون نیاز به آبکشی بعد از شامپو کردن استفاده می‌شود و نیازی به شستن ندارد.

فرق نرم کننده و ماسک مو چیست؟

نرم کننده تنها اثر موقت دارد و بعد از مدتی از بین می‌رود. اما ماسک مو به مرور زمان و تکرار استفاده، مو و پوست سر را تقویت می‌کند و موهای آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

آیا استفاده از روغن های طبیعی برای مو مفید است؟

برای تاثیر بهتر ماسک مو بد نیست آن را با چند قطره روغن طبیعی تقویت کنیم. البته این پیشنهاد برای ماسک موی با آبکشی کاربرد دارد.