زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ترمیم مو و هزار راه نرفته

تیم تحریریه مو تن رو
804
7 دقیقه
ترمیم مو و هزار راه نرفته

مو و آرایش آن تاثیر شگفت انگیزی روی چهره هر فردی دارد. فرقی نمی کند که شما یک آقا باشید یا یک خانم، به هر حال موی سر شما نقش بزرگی در زیبایی شما ایفا می کند. پس مراقبت و حفظ سلامت موها امری است ضروری. ولی این را همه می دانند که مو آسیب پذیر است و ترمیم مو یکی از اصلی ترین کارها برای زیبایی است.

در اینجا قصد نداریم بحثی پزشکی را آغاز کنیم اما برای اینکه مراقبت حرفه ای تری از موهای خود داشته باشیم باید کمی با ساختمان آن آشنا باشیم. ساقه مو از قسمت های مختلفی نظیر مدولا، کورتکس و کوتیکول تشکیل شده است.

ترمیم مو

در بحث مراقبت و ترمیم مو ما بیشتر با کوتیکول که خارجی ترین لایه ساقه مو است سروکار داریم. ساختمان کوتیکول مانند فلس ماهی است که روی یک دیگر قرار گرفته و بخش خارجی ساقه مو را تا انتها مو تشکیل می دهد. بیشتر صدماتی که بر اثر عوامل مختلف بر مو وارد می شود و ترمیم مو را برای موهای شما واجب می کند، در واقع به کوتیکول مو وارد شده و باعث تخریب آن می شوند.  در مقابل محصولاتی که برای بازسازی مو بکار برده می شوند باعث ترمیم کوتیکول مو شده و آن را بازسازی می کنند.

ترمیم مو برای موخوره

بیشتر صدماتی که به مو وارد می شود قابل ترمیم است بجر یک مورد و آن موخوره است. ترمیم مو در موهای موخره دارد بسیار مشکل است. البته موخوره هم قابل ترمیم است اما فرق آن با دیگر مشکلات مربوط به مو این است که در ترمیم مو خوره اولین قدم کوتاه کردن نوک موها است. در موخوره فقط به کوتیکول مو آسیب وارد نمی شود بلکه آسیب وارده یا همان چند شاخه شدن مو به کل ساختمان مو یعنی تا مدولا و کورتکس هم پیش می رود. بیشترین عواملی که باعث موخوره می شوند استفاده بیش از حد از ابزارهای حرارتی مثل سشوار و اتوی مو با درجه حرارت بالاست. همچنین رنگ کردن و دکلره بیش از حد هم می تواند باعث موخوره شود.

مطالعه بیشتر: دلایل اصلی موخوره

خبر خوب این است که موخوره در ابتدای شکل گیری خود فقط نوک موها را درگیر می کند. ولی اگر به موقع درمان نشود ممکن است حتی تا میانه های ساقه مو هم پیشروی کند. پس زمان در درمان موخوره بسیار اهمیت دارد. همانطور که گفته شد اولین و مهم ترین کاری که باید در درمان موخوره انجام داد کوتاه کردن نوک موها یعنی منبع اصلی مشکل است. بعد از این مرحله باید مانع از بوجود آمد مجدد موخوره در موها شد. محصولات مختلفی برای مبارزه با موخوره وجود دارند که در شکل های مختلف و کاربردهای مختلفی در دسترس قرار دارند.ترمیم مو

اگر شدت موخوره زیاد باشد بهتر است از یک سرم ترمیم مو استفاده شود. سرم ها شکل غلیظ تر و خالص تر یک محصول هستند که می توانند مشکل بوجود آمده را سریع تر و عمیق تر حل کنند. بعد از سرم ها، این ماسک ها هستند که هنرنمایی می کنند. ماسک ها هم به نوبه خوب به صورت عمقی می توانند باعث بازگشت شادابی مو شده و موخوره را ترمیم کنند. حتی ماسک های طبیعی و خانگی هم در پیشگیری از موخوره موثر خواهند بود. اما اگر موهای شما دچار موخوره شده است بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر در کنار ماسک های طبیعی از ماسک های صنعتی نیز استفاده کنید. ماسک های صنعتی با عصاره خالص مواد ترمیم کننده طبیعی می توانند سریع تر عمل کنند.

ماسک طبیعی برای ترمیم مو خوره  

یک موز متوسط را میکس کنید. دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق روغن بادام را به آن اضافه کنید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی موهای خود قرار دهید و سپس موها را با یک شامپوی ملایم آبکشی کنید. اگر روغن بادام نداشتید از روغن زیتون استفاده کنید.

سرم مو برای ترمیم مو و مو خوره

سرم دو فاز موی مغذی و ضد موخوره Gliss شوارتزکف محصولی با کیفیت از کمپانی شوارتزکف است که می تواند به طور عمقی موهار را تغذیه کرده و باعث ترمیم ساقه مو می شود. این سرم همچنین باعث نرمی و درخشندگی مو شده و آن را در برابر عوامل مختلف محافظت می کند.

ترمیم مو

یک پیشنهاد خوب: خرید اینترنتی  بهترین محصولات مراقبتی مو ← کلیک کنید

خشکی مو

خشکی مو یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات مربوط به زیبایی مو است. و ترمیم مو بدون درمان خشکی مو امکان ندارد.خشکی مو نه تنها زیبایی مو را کم می کند بلکه تاثیر منفی در کیفیت آن نیز دارد. می توان گفت مشکلات جدی مو مانند موخوره از خشکی مو آغاز می شود. به همین دلیل است که عوامل ایجاد کننده موخوره بسیار شبیه به عوامل ایجاد کننده خشکی مو هستند و تقریبا عوامل بوجود آورنده هر دو مشکل یکسان هستند.

ممکن است برای شناخت بیشتر خشکی مو این مطلب هم برای شما مفید باشد.

در خشکی مو هم عواملی مانند حرارت، رنگ کردن مو و دکلره نقش دارند به اضافه عوامل دیگر مانند، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب، شستشوی زیاد با مواد شوینده، آلودگی های محیطی و…

برای ترمیم خشکی مو هم مانند موخوره می توان از انواع سرم ها و ماسک های برطرف کننده خشکی مو استفاده کرد. اما برای مراقبت بیشتر توصیه می شود حتما از اسپری های دوفاز قبل از حرارت دادن و حالت دادن به مو استفاده کنید. اسپری های دوفاز معمولا حاوی سیلیکون هستند که به صورت یک قلاف به دور کوتیکول مو قرار گرفته و باعث محافطت از آن می شود.

استفاده از اسپری موی دو فاز آبرسان عصاره ابریشم دریایی نلی راهکار بسیار مناسبی است برای آب رسانی و تامین رطوبت مورد نیاز ساقه مو. این اسپری با ترکیبات مغذی خود مو را تغذیه کرده و از آن در برابر عوامل ایجاد کننده خشکی مو محافظت می کند.

 

ماسک طبیعی برای ترمیم خشکی مو

روغن بادام یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی برای پوست و مو است. تخم مرغ هم یک ماده طبیعی برای تغذیه لایه های مختلف مو می باشد. یک عدد تخم مرغ را در یک چهارم فنجان روغن بادام مخلوط کنید. از این ماسک را به مدت 30 تا 40 دقیقه روی موهای خود استفاده کنید.

ترمیم مو

نصف فنجان ژل آلوئه‌ ورا را در یک چهارم فنجان روغن زیتون مخلوط کرده و به مدت 20 تا 30 دقیقه روی موها قرار دهید. بعد از سپری شدن این زمان، موها را آبکشی کنید. آلوئه‌ ورا یک مرطوب کننده عالی و اورژانسی برای پوست و مو است که می تواند رطوبت مورد نیاز مو ار سریعا تامین کند.

فراموش نکنید که اگر تجربه کافی برای رنگ کردن مو و بخصوص دکلره مو را ندارید از یک آرایشگر با تجربه کمک بگیرید. دکلره مو اگر درست و اصولی انجام نشود می تواند آسیب های جدی نظیر خشکی حاد مو و موخوره ایجاد کند.