زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مدل موی زنانه محلی ایران

wordcamp
2,709
8 دقیقه
مدل موی زنانه محلی ایران

اقوام ایران در تلفیقی هیجان‌انگیز از تبارهای مختلف، نشانه‌ای بر هویت و اصالت سرزمین بلند آوازه ایران است. سرزمین آریایی ایران با همه زیبایی‌های طبیعت چهارفصل خود، دیار آشنا و تعلق‌خاطر همه اقوام ایران است. پرنده سرکش سخن پروازی مهیج و ماجراجویانه را در دایره هستی بر سر ایران و ایرانی‌تباران آغاز می‌نماید. آنگاه در اندک مدتی مبهوت رنگارنگی خیره‌کننده فرهنگ، سنن و حتی آداب ‌و رسوم مردمان این سرزمین می‌گردد. رخساره‌هایی که دریک سرزمین واحد، تجلی‌بخش گوناگونی قومیت‌های آن هستند. لباس‌های رنگارنگ و مدل موی زنانه محلی بخشی از این زیباییست.

تنوع قومیت‌ها در ایران به تنوع پوشش‌ها منجر شده. تنوع آب‌هوایی، پیشینه تاریخی و خلق وخو و فرهنگ خاص هر خطه، لباس‌های خاص هر منطقه را شکل داده است. این زیبایی همراه با مدل موی محلی زنان با روسری‌های رنگارنگشان تابلو زیبایی را از ایران خلق کرده است.

احتمالا شما هم وسوسه شده‌اید که حتی شده یک‌بار با لباس قومیت‌های مختلف ایران عکس بگیرید. آیا شما هم برای آرایش موهایتان در این لباس‌های زیبا دچار تردید شده‌اید؟

زنان ایرانی با توجه به گرایشات مذهبی که از زمان فتح ایران توسط مسلمانان صدر اسلام، شکل گرفته است موی سر خود را باید در اجتماع بپوشانند. از این رو صحبت در مورد مدل موی زنانه در اقوام مختلف ایرانی کار بسیار دشواری است. در این مقاله تلاش شده است تا با اندک اطلاعات موجود به بررسی مدل موی زنانه محلی بپردازیم.

مدل موی سنتی زنانه

در این مقاله با احترام به قومیت‌های مختلف ایران مدل موی محلی زنانه را مورد نقد و برسی قرار می‌دهیم.

مدل موی زن کرد
زن کرد

مدل موی محلی زنان کردی

قدمت لباس محلی کردی به سالیان دور و دوره هخامنشی برمی‌گردد و می‌توان آن را یکی از قدیمی‌ترین و قشنگ‌ترین لباس‌های سنتی ایران به حساب آورد. زنان کردی را همه با موهای بلند و آراسته یاد می‌کنند. با اینکه مدل موی خیلی خاصی ندارند اما با زیورآلات مخصوصشان زیبایی چشم‌گیری به صورت‌هایشان می‌بخشند. اگر از زیورآلاتی که روی سر و پیشانی از آن استفاده می‌کنند شروع کنیم، باید به پلپله (سکه‌های فراوان بالای پیشانی)، ولاگیره (یک ردیف سکه روی سرپوش است. آن را در قسمت بالای پیشانی می‌بندند)، موره (انواع مهره‌های رنگی مانند تسبیح برای ثابت نگه‌داشتن کلاه)، وره تاقی (چند ردیف مهره زرد یا قرمز که ماننده موره استفاده می‌شود) ژیر چناکه و په لکه (مهره‌های به هم تنیده آبی و سیاه برای ثابت نگه داشتن کلاه) اشاره کنیم.

مدل موی زنان لری

لباس‌های رنگانگ برگرفته از تمدن و فرهنگی اصیل یکی از ویژگی‌های زنان لرستان است. مدل موی محلی زنان لر به تورنه معروف است.

خرید شانه مو دم باریک ورگن مدل C104

موی نرم به این معناست که موی شما مواد مغذی و اکسیژن کافی را دریافت می‌کند و رطوبت لازم را دارد شانه کردن موها قبل از خواب می‌تواند مو را نرم ‌تر کند زیرا گردش خون را افزایش می‌دهد و موی شما می‌تواند مواد مغذی را دریافت کند و از فواید اکسیژن که در پوست سر جریان پیدا می‌کند بهره‌مند می‌شود. این شانه موی دم باریک ورگن مدل C104 برای تقسیم‌ بندی موها استفاده می شود و در صورتی که بخواهید موها را فرق وسط یا مدل زیگزاگ باز کنید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

برای داشتن مدل موی محلی زنانه لری باید:

  •  ابتدا موهای خود را با اتو مو صاف و لخت کنید.
  • با استفاده از یک شانه دم باریک، قسمتی از موهای جلوی خود را جدا کنید. باقی موها را برای راحتی بیشتر می‌توانید جمع کنید. (موهای اتو کشیده خود را با کش نبندید تا صافی موی شما خراب نشود)
  • سپس فرق خود را با شانه دم باریک از وسط باز کنید. دقت کنید که خطی صاف بین موهایتان ایجاد شود.
  • انتهای موهای جلویی خود را بابلیس بکیشد؛ البته می‌توانید به جای بابلیس انتهای موی خود را تاب دهید و با سنجاق مو آن را ثابت کنید. در آخر با یک روسری لری، زیبایی آن را تکمیل کنید.
مدل موی زن لر
دختر لر

مدل موی محلی زنان ترکمن

زنان و دختران وقتی که موی خود را به صورت چهار رشته می‌بافتند ناگزیر بودند که فرق باز کنند، این فرق باز کردن از وسط پیشانی، موی سر را به دو بخش مساوی تقسیم می‌کرد، این عمل را دوغری آچماق می‌گفتند. دختران وقتی به سن ازدواج می‌رسیدند، روسری مخصوص به سر می‌گذاشتند که با آن باش بوغی می‌گفتند؛ یعنی پوششی برای سر.از باورهای زنان و دختران در مورد موی سر به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • موهای خود را هنگام شب شانه نمی‌کنند و زمان صبح را برای این کار مناسب ترین می‌دانند.
  • موی پیرایش شده را دور نمی‌ریزند و آن عمل را گناه می‌شمارند، و موی خود را در زیر خاک دفن می‌کنند.
  • هرگز موی سر را نمی‌تراشند، حتی در دوران کودکی.
مدل موی زن ترکمن
زن ترکمن

مدل موی محلی زنان آذری

ابتدا موهای خود را با روغن نارگیل کمی چرب کنید تا علاوه بر افزایش سلامت موهایتان، به آن‌ها درخشندگی بدهد. سپس موهای خود را به دو دسته مساوی تقسیم کنید. آن‌ها را گیس کنید و روی طرف شانه‌هایتان رها کنید. اکنون می‌توانید کلاه و روسری خود را روی موهایتان فیکس کنید.

مدل موهای بازهم بسیار برای این لباس محلی زیباست. شما می‌توانید انتهای موی خود را بابلیس بکشید و با کمی تافت آن را ثابت کنید.

مدل موی زن ترک
زن ترک
خرید حنای طراحی عائشه - رنگ مشکی

حنای طراحی عائشه گرفته شده از دل طبیعت و مناسب برای طراحی روی بدن است. از این محصول می‌توانید برای طراحی کل بدن استفاده کنید و طرح‌های ذهنی و دلخواه خود را با سری بسیار نازک آن با بالاترین سطح دقت طراحی کنید. رنگ مشکی این حنا بعد از گذشت مدت کوتاهی قابل مشاهده خواهد بود. توصیه می‌شود کسانی که دارای حساسیت پوستی هستند ابتدا کمی از آن را روی بازوی خود تست کرده سپس اقدام به استفاده کنند. طرح‌هایی که با استفاده از این حنا می‌کشید تا ده بار شستشو ماندگار خواهند بود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

مدل موی محلی زنان عرب

زنان جنوب ایران که اکثرا از طوایف عرب هستند، معمولا موهای بسیار بلندی دارند زیرا از کودکی داشتن موی بلد برای دختران نیکو و مورد پسند بوده است. کمتر کسی هست در جنوب که موی کوتاه را به موی بلند ترجیح دهد. زنان برای زیبایی و مراقبت از موهای خود معمولا از حنا و سدر استفاده کرده و معمولا موی خود را با روغن زیتون و بادام حالت داده تا علاوه بر زیبایی از خواص این روغن‌ها برای پرپشت شدن و بهبود رشد موهای سر خود بهره‌مند شوند.

مدل موی زن عرب
زن عرب

زنان عرب معمولا موهای خود را با بافت ساده در پشت سر خود می‌بافند و در میهمانی‌ها موی فردار و مجعد را ترجیح می‌دهند و از مدل موی باز و فردار در این مراسم بیشتر استفاده می‌شود.

مدل موی زنان بلوچی

لباس بلوچی اهالی سیستان و بلوچستان از چابهار تا زاهدان و به دلیل سوزن دوزی‌های زیبا و رنگارنگ و همچنین به خاطر الیاف ابریشمی که در بافت لباس به کار می‌رود، گران قیمت‌ترین لباس محلی ایرانی است.

مدل موی زن بلوچ
زن بلوچ

آموزش مدل موی زنانه محلی بلوچی:

زنان بلوچ موهای خود را می‌بافند و برای زیباتر شدن به آن روغن بادام می‌زنند. برای زینت مو، از مودیگ که یک قطعه نقره‌ای استوانه شکل و یا خمره‌ای با طرح ماه و ستاره و.. است که رشته موی بافته شده را به درون موی بافته شده خود می‌کشند.

خرید روغن آرگان مو پنتن مدل Argan ozlu Yag حجم 100 میل

روغن آرگان مو پنتن مدل Argan ozlu Yag با رساندن مواد مغذی به مو از ریزش آن نیز جلوگیری می‌کند و باعث نرمی و حالت پذیری مو می‌شود. همچنین به درخشندگی و براقی مو نیز کمک می‌کند. پنتن این روغن کمیاب را با کیفیتی عالی به مشتریان خود ارائه می‌کند. روغن مو پنتن برای انواع مو مناسب است و به تنظیم چربی مو و پوست سر کمک می‌کند و از خشکی مو جلوگیری می‌کند. با استفاده از روغن آرگان مو مدل Argan ozlu Yag موهایی سالم و زیبا خواهید داشت.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی عکس کلیک کنید.

سخن آخر

زنان ایرانی در عین سادگی، زیبایی و اصالت خود را حفظ کرده‌اند. شاید تفاوت چندانی بین مدل موی زنان در قومیت‌های مختلف وجود نداشت اما؛ آن‌ها این زیبایی را با روسری و کلاه‌های مخصوصشان متفاوت کرده‌اند. از اینکه تا پایان مقاله مدل موی محلی زنان با ما همراه بودید، بسیار متشکریم. لطفا در قسمت دیدگاه پیشنهادات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید. ضمنا شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی موتن رو تمامی محصولات آرایشی و مراقبت از پوست و مو را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید.

سوالات متداول

1.  نام مدل موی محلی زنان لر چیست و چگونه است؟

نام این مدل مو تورنه است. فرق خود را از وسط بازکنید و انتهای آن را بابلیس بکشید. شنا میتوانید هنگام پوشیدن روسری دو طرف موی بابلیس کشیده را از جلو روسری بیرون بیاورید.

2.  زنان بلوچ برای تزیین موهای خود از چه چیزی استفاده می‌کنند؟

آن‌ها از مودیگ که یک موی مصنوعی آراسته به زیورآلات است استفاده می‌کنند. زنان بلوچ مودیگ را بین موهای بافته شده خود قرار می‌دهند.

3. آیا با موکوتاه هم می‌توان موی خود را به صورت محلی آراست؟

البته شما می‌توانید تا حد امکان آن را نزدیک به مدل موی قومیت مدنظر دربیاورید و با تافت آن را ثابت کنید.