زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از پوست و مو در سفرهای تابستانی

wordcamp
309
26 دقیقه
مراقبت از پوست و مو در سفرهای تابستانی

تابستان فصل تعطیلات و سفر برای بسیاری از مردم است. در این فصل تفریحات آبی بیشتر انجام شده و چون به دلیل گرما لباس‌های کوتاه‌تری پوشیده می‌شود، پوست صورت و بدن بیشتر در معرض آفتاب و تاثیر منفی آن قرار می‌گیرد. پس برای داشتن یک سفر خوب و خاطره خوش از آن، باید مراقبت از پوست در سفر تابستانی را جدی بگیرید. در حالت کلی سفر رفتن و عوض شدن آب‌وهوا، می‌تواند باعث خشکی پوست و مو شود. ما در این مطلب علاوه بر مراقبت از پوست در سفر تابستانی، در مورد مراقبت از مو در سفر تابستانی هم صحبت خواهیم کرد. برای داشتن پوست و موی سالم و زیبا با ما همراه باشید.

ضد آفتاب، یار همیشگی روزهای گرم

فصل گرما با خورشید و آفتاب عجین شده است و همه دوست دارند تا مدتی کنار آب، زیر آفتاب دراز بکشند و از گرما و ویتامین D آن لذت ببرند. اما باید بدانید که اشعه ماورا بنفش خورشید یا همان UVA و UVB برای پوست بسیار خطرناک هستند. UVA عامل ایجاد چین‌وچروک و پیری پوست است که وقتی به مدت طولانی زیر آفتاب باشید، روی پوست شما تاثیر می‌گذارد. UVB باعث تیرگی و سوختگی پوست می‌شود. در واقع منشا آفتاب سوختگی‌های تابستانی، UVB است.

خرید کرم ضد آفتاب بی‌رنگ SPF50 ایزدین مدل Fusion Water 5Star

کرم ضد آفتاب بی‌رنگ SPF50 ایزدین مدل Fusion Water 5Star بر پایه آب ساخته شده است. به همین دلیل بسیار سبک بوده و همه می‌توانند از آن استفاده کنند. این ضد آفتاب علاوه بر محافظت قوی از پوست در برابر UVA و UVB باعث آبرسانی پوست هم می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

روش استفاده از ضد آفتاب

برای جلوگیری از تاثیر آفتاب بر پوست یک ضد آفتاب تهیه کنید. استفاده مداوم از ضد آفتاب بهترین راه مراقبت از پوست در سفرهای تابستانی است. ضد آفتاب خوب باید از پوست شما در برابر اشعه UVA و UVB محافظت کند. روی کرم‌های ضد آفتاب یک عدد جلوی SPF نوشته شده است. درواقع SPF میزان حفاظت کرم ضد آفتاب از پوست را نشان می‌دهد. برای سفر تابستانی و فصل گرما بهتر است تا از ضد آفتاب‌هایی با SPF بالا استفاده کنید.

استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی سرشانه
سرشانه‌ها یکی از قسمت‌هایی هستند که زودتر زیر آفتاب آسیب می‌بینند.

کرم‌های ضد آفتاب انواع گوناگونی دارند؛ پس دقت کنید تا ضد آفتاب مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کنید. مثلا اگر پوست چربی دارید، به سراغ کرم‌های بدون روغن یا «Oil Free» بروید. از طرفی ضد آفتاب می‌تواند بی‌رنگ، سفید یا رنگی باشد. پیشنهاد ما برای مراقبت از پوست در سفر تابستانی، مدل بی‌رنگ یا سفید آن است تا اگر نشانه‌ای از سوختگی روی پوست دیدید، برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در سفر اقدام کنید. یک لایه کلفت از کرم به همه جای صورت، گردن و بدن خود بزنید. ضد آفتاب هر دو ساعت یک بار احتیاج به تمدید دارد؛ پس فقط به یک بار زدن آن در طول روز اکتفا نکنید.

مراقبت از پوست کودکان در سفر

کودکان پوست حساس و آسیب‌ پذیری دارند و از آنجایی که خودشان نمی‌توانند از پوستشان مواظبت کنند، والدین باید وقت و دقت بیشتری برای آنها بگذارند. پس اگر کودکی در اطراف خود دارید، این بخش را مطالعه کنید. البته برای مطالعه جامع‌تر در مورد این موضوع مهم، پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله‌ای دیگر به نام راهنمای ضد آفتاب کودک مناسب فصل گرما را مطالعه کنید.

ویژگی ضد آفتاب مناسب کودک

  • فاکتور محافظتی ضد آفتاب یا همان SPF برای فصل گرما حداقل ۳۰ باشد.
  • دارای بافت سبک باشد تا به راحتی روی پوست بنشیند و جذب آن شود.
  • ضد آب باشد تا هنگام بازی در ساحل یا زیر آفتاب و هنگام تعریق مقاوم باشد و به راحتی از روی پوست پاک نشود.
  • عطر و اسانس نداشته باشد. همان طور که گفتیم کودکان پوست حساس‌تری نسبت به بزرگسالان دارند و ممکن است عطر و اسانس باعث قرمزی، خارش و التهاب پوست آنها شود.
  • مواد تشکیل دهنده آن ضد حساسیت باشد. کرم‌های ضد آفتاب حاوی «اکسید زینک» یا «دی اکسید تیتانیوم» برای پوست‌های حساس مناسب هستند.
خرید اسپری ضد آفتاب کودک پسرانه SPF50 سی گل

اسپری ضد آفتاب کودک پسرانه SPF50 سی گل فاقد الکل و گلوتن است. یک ضد آفتاب مناسب برای پوست لطیف صورت و بدن کودک شماست. اسپری بودن این محصول باعث کوتاه‌تر شدن زمان ضد آفتاب زدن برای کودکتان می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

سن مناسب استفاده از ضد آفتاب برای کودک

پس از یک سالگی استفاده از ضد آفتاب برای همه واجب است. پس اگر کودک بالای یک سال دارید، حواستان به مراقبت از پوست او باشد. استفاده از ضد آفتاب باعث جلوگیری از آفتاب سوختگی کودک در تابستان خواهد شد. در کنار ضد آفتاب برای خود و کودکانتان از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید و تا جایی که ممکن است زیر سایه بایستید یا راه بروید.

استفاده یک دختر بچه از ضد آفتاب
ضد آفتاب از واجبات سفر برای کودکان

نکاتی در مورد استفاده از ضد آفتاب برای کودک

  • برای مراقبت از پوست در سفر تابستانی قبل از خروج از منزل به تمام قسمت‌های بدن که به وسیله لباس پوشیده نشده است ضد آفتاب بزنید. حواستان باشد تا ضد آفتاب کودکتان را همراه خود ببرید و هر دو ساعت یک بار تمدید کنید تا از تاثیر آفتاب بر پوست آنها جلوگیری کنید.
  • کودک شما هر رنگ پوستی که داشته باشد باید از ضد آفتاب استفاده کند. این یک تصور رایج اشتباه است که ضد آفتاب فقط برای پوست سفید لازم است و کسانی که پوست گندمگون یا سبزه دارند نیازی به آن ندارند.
  • اگر در طول روز کودک شما بیرون و یا در کنار پنجره باشد، احتیاج به ضد آفتاب خواهد داشت. استفاده از ضد آفتاب ربطی به روز آفتابی یا ابری ندارد؛ چون نور خورشید در طول روز، در هر صورتی، کار خود را انجام می‌دهد.
  • به تاریخ انقضای ضد آفتاب خود و کودکتان توجه کنید. استفاده از محصولات تاریخ گذشته نه تنها فایده‌ای برای پوست شما ندارند، بلکه می‌توانند موجب آسیب به پوست هم بشوند.
  • ضد آفتاب را دور چشم کودکتان نزنید. ممکن است پس از مدتی به خاطر تاثیر گرما یا مالش دست روی چشم، کرم حرکت کند و داخل چشم کودک برود. این موضوع باعث سوزش چشم کودک شما خواهد شد.
خرید لوسیون ضد آفتاب کودک Spf30 آردن

لوسیون ضد آفتاب کودک SPF 30 آردن فاقد اسانس بوده و علاوه بر قابلیت حفاظت از پوست کودک شما در برابر آفتاب، دارای نرم کننده و ویتامین‌های مهم برای پوست است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

آفتاب سوختگی در سفر

اگر برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در سفر از ضد آفتاب استفاده نکنید و مدت طولانی بدون هیچ پوششی روی پوست زیر آفتاب بمانید، دچار آفتاب سوختگی خواهید شد. آفتاب سوختگی معضلی است که تعداد زیادی از کودکان و بزرگسالان به آن مبتلا می‌شوند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب علاوه بر ایجاد سوختگی و چین‌وچروک، می‌تواند منجربه سرطان پوست شود.

اگر در طول سفر دچار آفتاب سوختگی شدید، برای مراقبت از پوست در سفر تابستانی باید از ژل آفتاب سوختگی استفاده کنید. ژل آفتاب سوختگی محصولی است که سوزش و التهاب پوست شما را کاهش می‌دهد. بافت آسیب دیده پوست را ترمیم کرده و باعث آبرسانی به پوست می‌شود. همچنین می‌تواند مانع از خطرات احتمالی ناشی از آفتاب سوختگی شود. برای دریافت اطلاعات کامل‌تر در مورد این موضوع خواندن مقاله راهنمای استفاده از ژل آفتاب سوختگی در فصل گرما را توصیه می‌کنیم.

خرید ژل بعد از آفتاب موزیلا

ژل بعد از آفتاب موزیلا حاوی عصاره مریم گلی، بابونه و آلوئه ورا است تا به ترمیم و التیام پوست شما کمک کند. سوزش پوست را برطرف می‌کند و مانع از قرمز شدن آن می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

ژل آفتاب سوختگی خانگی

چند برگ برگ‌ تازه آلوئه ورا بگیرید. آنها را برش دهید تا بتوانید ژل داخل آن را خارج کنید. تقریبا به اندازه یک تا دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یک‌دست شود. به دلخواه خود می‌توانید از اسانس‌های طبیعی هم استفاده کنید؛ ولی همین دو مورد برای ژل آفتاب سوختگی خانگی کافی است.

ژل آفتاب سوختگی را برای کاهش تاثیر آفتاب بر پوست دو تا سه مرتبه در روز روی پوست بزنید. بهتر است پوست شما تمیز و مرطوب باشد تا فواید ژل آفتاب سوختگی بیشتر شود. این ژل کمک می‌کند تا درجه حرارت بدن شما پایین بیاید. اگر مقدار سوختگی زیاد بود و یا بعد از چند روز هیچ پیشرفتی در روند بهبود شما حاصل نشد، حتما به پزشک مراجعه کنید تا نسبت به درمان پوست شما اقدام و از بدتر شدن آن جلوگیری کند.

استفاده کردن از ژل آفتاب سوختگی بعد از سوختن پوست بدن
قرمزی، گرمای بدن و خارش از علایم آفتاب سوختگی است

خواص آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا برای آفتاب سوختگی مثل آب روی آتش است. آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی و خنک کنندگی دارد. برای همین در تمام ژل‌های آفتاب سوختگی از آن استفاده می‌کنند. از دیگر خواص آلوئه ورا می‌توان به خاصیت مرطوب کنندگی آن اشاره کرد. آلوئه ورا به راحتی روی پوست قرار می‌گیرد و باعث بسته شدن منافذ پوست نمی‌شود. گاهی اوقات از آن بعد از اصلاح به عنوان «افتر شیو» استفاده می‌کنند؛ چون باعث ترمیم و بازسازی بریدگی و زخم پوست می‌شود. به دلیل ویژگی ضد باکتری بودن آلوئه ورا، از آن برای درمان آکنه و عفونت پوستی هم استفاده می‌شود.

خرید ژل پس از سوختگی سی گل حاوی عصاره آلوئه ورا

ژل پس از سوختگی سی گل حاوی ۹۴ درصدعصاره آلوئه ورا است. به همین دلیل جایگزین خوبی برای ژل سوختگی خانگی خواهد بود. این محصول التیام بخش قوی برای پوست بوده و می‌تواند آفتاب سوختگی‌های درجه یک و دو را درمان کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

لک پوستی در سفر تابستانی

به وجود آمدن لک پوستی دلایل زیادی دارد. برای مثال آفتاب سوختگی، بعضی از بیماری‌های پوستی مثل اگزما، عوارض بعضی از داروها، ژنتیک و جای زخم دلایل به وجود آمدن لک پوستی هستند. برای توضیح چگونگی تشکیل لک پوستی باید با «ملانین» آشنا شوید. ملانین ماده‌ای در بدن است که وظیفه آن تولید رنگ‌دانه و حفاظت از پوست است. اگر بدن در شرایط غیر طبیعی قرار بگیرد، ملانین برای محافظت از پوست، شروع به تولید رنگ‌دانه در آن بخش می‌کند. این رنگ‌دانه‌ها در نهایت تبدیل به لک پوستی می‌شوند.

لک پوستی ناشی از آفتاب

دلیل اصلی ایجاد لک های پوستی در تابستان و فصل گرما آفتاب و اشعه مضر آن است. وقتی شما بدون حفاظت از پوستتان، به مدت طولانی زیر آفتاب قرار بگیرید، پوست شما شروع به سوختن خواهد کرد. همان طور که گفتیم UVB عامل سوختگی پوست است. اشعه ماورا بنفش در تابستان شدیدتر است و این مشکل را شدیدتر خواهد کرد. از طرفی ملانین برای حفظ سلامت پوست شروع به تولید رنگ‌‌دانه می‌کند. درنتیجه روی پوست شما لک ایجاد خواهد شد.

لک پوستی روی صورت که ناشی از اشعه آفتاب است.
لک پوستی ناشی از آفتاب

یکی از دلایل ایجاد آکنه نور خورشید و گرما است. گرما باعث عرق کردن پوست و در نتیجه بسته شدن منافذ می‌شود. پوست مستعد آکنه شروع به تولید چربی می‌کند و آکنه به وجود می‌آید. آکنه در طول زمان می‌تواند به لک تبدیل شود. آسان‌ترین و بهترین راه مراقبت از پوست در سفرهای تابستانی برای جلوگیری از لک پوستی استفاده از یک ضد آفتاب خوب در طول روز است. مقاله لک‌ پوستی در تابستان، یک مقاله کامل در رابطه با این موضوع است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

جلوگیری از لک پوستی در تابستان

برای مراقبت از پوست در سفر تابستانی و جلوگیری از ایجاد لک پوستی باید به موارد زیر توجه کنید:

  • آب بنوشید. کمبود آب بدن یکی از دلایل ایجاد لک پوستی در تابستان است. با نوشیدن آب کافی در طول روز، از بروز بعضی از بیماری‌های پوستی مثل اگزما جلوگیری خواهید کرد. همان طور که گفتیم اگزما یکی از دلایل به وجود آمدن لک پوستی است.
  • از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست چرب و مستعد جوش دارید هم باید از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده نکردن از مرطوب کننده باعث ترشح بیشتر چربی و به وجود آمدن آکنه خواهد شد. بهتر است از یک مرطوب کننده سبک کمک بگیرید.
خرید کرم مرطوب کننده صورت لافارر مناسب پوست چرب و آکنه ای

کرم مرطوب کننده صورت لافارر مناسب پوست چرب و آکنه ای ترشح چربی پوست را کنترل می‌کند. این محصول فاقد چربی بوده و باعث مات شدن صورت می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

  • ضد آفتاب را فراموش نکنید. به تمام قسمت‌هایی که به طور مستقیم در معرض نور خورشید هستند، مثل صورت، گردن و دست، یک لایه ضخیم ضد آفتاب بزنید.
  • پوست صورت و بدن خود را تمیز نگه دارید. آرایش، آلودگی و چربی روی سطح پوست باعث بسته شدن منافذ و درنتیجه به وجود آمدن جوش و آکنه می‌شود.

درمان لک پوستی در تابستان

اگر به هر دلیلی به لک پوستی دچار شدید، اقدامات زیر را برای درمان آن انجام دهید:

  • از محصولات پوستی ضد لک، مثل کرم و ماسک ضد لک استفاده کنید. کرم ضد لک با ترکیباتی که دارد، تولید ملانین و رنگ‌دانه را کاهش می‌دهد و از این راه باعث از بین بردن لک پوستی می‌شود. همچنین می‌تواند مانع از کدر شدن پوست شود. اگر دچار لک پوستی شدید کرم ضد لک را باید در روتین پوستی خود قرار دهید. اگر به دنبال نتیجه سریع‌تر هستید، از ماسک ضد لک هم در طول هفته استفاده کنید.
  • لایه برداری شیمیایی راه حلی دیگر برای درمان لک تابستانی است. برای این کار باید نزد پزشک بروید تا با محلول‌های شیمیایی لایه سطحی پوست را از بین ببرد.
  • لیزر درمانی هم روش دیگری برای درمان لک پوستی است که برای انجام آن باید با پزشک مشورت کنید. لیزرها روی لک پوستی متمرکز می‌شوند و آن را از بین می‌برند.
خرید ژل رفع لک و تیرگی پوست وچه

ژل رفع لک و تیرگی پوست وچه لک‌های ناشی از آکنه و ملاسما را از بین می‌برد. در واقع این محصول برای پوست چرب و مستعد آکنه مناسب است. تولید ملانین را کنترل و رنگ پوست را یک‌دست می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

ترک خوردن پا در سفر تابستانی

یکی از مشکلاتی که ممکن است در تابستان برای پا به وجود آید، ترک خوردن پوست آن است. وزن کل بدن روی پاها قرار می‌گیرد و اگر هنگام راه رفتن از پاهای خود مراقبت نکنید، دچار خشکی و ترک خواهند شد. راه رفتن با پای برهنه به خصوص روی سطح خشن، کمبود رطوبت هوا و بدن، استفاده از کفش‌های تابستانی یا کفش‌های نامناسب، حمام کردن با آب داغ، استفاده از صابون‌هایی که چربی را از بین می‌برند، دیابت و کمبود بعضی از ویتامین‌ها عوامل ایجاد خشکی و ترک پا هستند. مراقبت از پوست در سفر تابستانی فقط محدود به صورت و بدن نمی‌شود. پاهای شما، به عنوان قلب دوم، نیاز به مراقبت دارند. برای جلوگیری از آسیب به پوست پا در سفر این بخش را دنبال کنید.

جلوگیری از ترک پا در تابستان

اگر پای شما پوست خشک و یا ترک‌های ریز دارد، باید از آن مراقبت کنید. توجه نکردن به این وضعیت باعث ایجاد ترک‌های عمیق، خون‌ریزی و عفونت خواهد شد. مقاله ترک پا در تابستان، به طور کامل در مورد این موضوع نوشته شده است.

  • برای جلوگیری از آسیب به پوست پا در سفر کفش مناسب بپوشید. کفش مناسب کفشی است که اندازه پای شما باشد و در راه رفتن با آنها احساس راحتی داشته باشید. کفش‌های تابستانی به دلیل رویه بازی که دارند، پوست پا را در معرض آلودگی و خشکی قرار می‌دهند. کفش تخت، پلاستیکی و پاشنه بلند به سلامت پا و کمر شما آسیب می‌زنند. همچنین از جوراب‌های نرم و نخی استفاده کنید.
  • نوشیدن آب را برای تامین رطوبت بدن فراموش نکنید.
  • استفاده از کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از آسیب به پوست پا در سفر و مواقع دیگر به شما کمک خواهد کرد.
  • ویتامین E بخورید. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که از سلول‌های پوستی شما محافظت می‌کند.
کف پای خشک و ترک خورده
نمونه‌ای از ترک و خشکی پا

درمان ترک پا در تابستان

اگر دچار ترک پا هستید، کارهای زیر را برای درمان آن انجام دهید:

  • دوش آب گرم و بخار آب باعث می‌شود تا سلول‌های مرده سطح پوست پا راحت‌تر جدا شوند. برای از بین بردن سلول‌های مرده از سنگ پا یا سوهان کف پا استفاده کنید.
  • کرم ترک پا بزنید. کرم‌هایی که برای درمان ترک پا ساخنه شده‌اند، ترکیبات روغنی و ترمیم کننده دارند که می‌توانند به مرور به درمان ترک پا کمک کنند.
  • از مواد طبیعی مثل عسل و روغن بادام کمک بگیرید. عسل را شبیه به یک ماسک کف پای خود بگذارید و نیم ساعت بعد آن را بشویید. روغن بادام هم چربی لازم برای پوست شما را تامین خواهد کرد.
  • اگر آسیب پوستی شما به قدری است که در راه رفتن مشکل دارید، از پد پاشنه پا استفاده کنید. پدهای پاشنه پا نرم هستند و راه رفتن را برای شما آسان‌تر می‌کنند.
خرید ژل لایه بردار ضد ترک پا لافارر

ژل لایه بردار ضد ترک پا لافارر با ترکیباتی که دارد می‌تواند لایه مرده سطح پوست پا را از بین ببرد و ظاهری زیبا به پای شما بدهد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

بخور در تابستان

پوست ما هر روزه در معرض آلودگی هوا و محیط و همین‌طور سایر عوامل مخرب قرار دارد. همه این عوامل باعث ایجاد جوش، چین‌وچروک و مشکلات پوستی خواهند شد. یکی از کارهایی که برای مراقبت از پوست می‌توان انجام داد استفاده از بخور است. در این بخش در مورد تاثیر بخور بر پوست در سفر و انواع آن صحبت خواهیم کرد. اما مقاله بخور سرد و گرم در تابستان یک مقاله کامل در مورد این موضوع است.

بخور گرم

در این نوع بخور، آب به دمای جوش رسیده و شروع به تبخیر شدن می‌کند و از بخار آن برای بخور محیط و صورت استفاده می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف بخور گرم را در محیط خود داشته باشید. ظرف آب جوش، استفاده از حوله و دستگاه بخور، سه روش برای داشتن بخور گرم است. بخور گرم منافذ پوست را باز می‌کند و این امکان را می‌دهد تا آلودگی و باکتری‌های جوش‌زا در طی سفر را به طور عمقی تمیز کنید و در آخر شب آرامش داشته باشید. پس بخور گرم برای مراقبت از پوست در سفر تابستانی یک گزینه عالی است.

انجام بخور گرم با ظرف آب داغ و حوله روی سر
بخور گرم به کمک ظرف آب جوش

انواع بخور گرم

  • برای بخور گرم با ظرف آب جوش، چند لیوان آب جوش داخل ظرفی بریزید. می‌توانید هنگام جوشیدن آب به آن گیاهان دارویی مثل اسطوخودوس اضافه کنید. سر خود را در فاصله‌ای از ظرف نگه دارید که صورت شما اذیت نشود. فاصله حدود ۱۵ سانتی‌متری برای این کار مناسب است. روی سر و ظرف را با حوله بپوشانید. ۵ تا ۱۰ دقیقه بخور کافی خواهد بود.
  • آب جوش را آماده کنید و یک حوله صورت تمیز را در آن بیندازید. حوله را دربیاورید و آب اضافه آن را بگیرید. سپس آن را روی صورت خود قرار دهید، جوری که بینی شما بیرون از حوله باشد. ۵ دقیقه زمان برای این بخور کافیست.
  • استفاده از دستگاه بخور روش آسان‌تری است. فقط کافی است تا راهنمای استفاده از دستگاه را مطالعه کنید. داخل آب دستگاه هم می‌توانید گیاهان دارویی یا روغن درمانی بریزید. دستگاه بخور دمای آب را کنترل می‌کند و روش ایمن‌تری است.
خرید دستگاه رطوبت ساز و خوشبو کننده الیا

دستگاه رطوبت ساز و خوشبو کننده الیا به طور اتوماتیک رطوبت هوا را کنترل می‌کند و بعد از اتمام آب مخزن خاموش می‌شود. این دستگاه به دلیل سایز کوچکی که دارد برای سفر گزینه مناسبی است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

بخور سرد

بخور سرد در واقع قرار گرفتن قطرات آب سرد روی پوست است. برای این بخور می‌توانید از روش حوله که در مورد بخور گرم گفتیم استفاده کنید؛ با این تفاوت که باید حوله را در آب سرد فرو ببرید. روش بعدی استفاده از دستگاه بخور سرد است. بخور سرد منافذ را می‌بندد؛ پس یک گزینه عالی بعد از استفاده از بخور گرم و مراقبت‌های پوستی است. مقاومت پوست را بیشتر و از شل شدن آن جلوگیری می‌کند. بخور سرد مانند بخور گرم باعث رطوبت رسانی به پوست می‌شود. پس بخور سرد هم برای مراقبت از پوست در سفر تابستانی می‌تواند استفاده شود. بهتر است تا یک دستگاه دو کاره تهیه کنید.

خرید دستگاه بخور دو لوله سرد و گرم

دستگاه بخور دو لوله سرد و گرم تاثیر ویروس‌ها و میکروب‌های محیط را کم می‌کند. باعث ایجاد رطوبت در محیط می‌شود و به درمان خارش و دیگر مشکلات پوستی کمک می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

مراقبت از پوست هنگام شنا کردن در سفر

شنا کردن اصلی‌ترین تفریح در فصل تابستان است. به دلیل این که هنگام شنا، قسمت زیادی از پوست شما بدون پوشش است، به مراقبت بیشتری احتیاج خواهد داشت.

مراقبت از پوست قبل از شنا

برای مراقبت از پوست در سفر تابستانی، قبل از شنا کردن در استخر یا دریا، بدن خود را خیس و سپس با یک لایه کرم مرطوب کنید. اگر دقت کرده باشید همه استخرها مکانی برای یک سری دوش در نظر گرفته‌اند تا شناگران قبل از ورود به آب زیر آن بروند. خیس شدن پوست بدن کمک می‌کند تا مقدار کمتری از کلر و مواد شیمیایی استخر به پوست بچسبند. و یا اگر در دریا شنا می‌کنید، نمک و دیگر املاح آب آسیب کمتری به شما خواهند زد. استفاده از یک کرم مرطوب کننده که چرب هم باشد، به این موضوع بیشتر کمک کرده و نقش یک سد دفاعی را برای پوست شما ایفا خواهد کرد.

خیس کردن بدن زیر دوش قبل از شنا
قبل از شنا کردندر استخر یا دریا بدن خود را خیس کنید

برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در سفر و هنگام شنا باز هم ضد آفتاب نجات دهنده پوست شما خواهد بود. تاثیر آفتاب بر پوست خیس بیشتر از پوست خشک است و زودتر باعث آزردگی آن خواهد شد. تمدید ضد آفتاب را فراموش نکنید. اگر قرار نیست سر خود را داخل آب فرو ببرید عینک آفتابی بزنید. وقتی زیر آفتاب هستید، برای آنکه نور خورشید چشم‌های شما را اذیت نکند، ناخودآگاه چشم خود را جمع می‌کنید و یا حالت اخم پیدا می‌کنید. این تغییر حالت صورت به مدت طولانی، باعث ایجاد چین‌وچروک روی صورت شما خواهد شد. عینک آفتابی از چشم شما و پوست اطراف آن به خوبی محافظت خواهد کرد.

مراقبت از پوست بعد از شنا

بلافاصله پس از خروج از آب دور خود حوله بپیچید. قرار گرفتن زیر آفتاب با بدن خیس، به خصوص اگر آب سرد بوده باشد، باعث خشکی و سوختگی پوست شما خواهد شد. پس به هیچ عنوان برای خشک شدن زیر آفتاب نایستید. حوله را روی پوست خود نکشید و با حرکات ملایم پوست خود را خشک کنید. در اولین فرصت به حمام بروید و صورت و بدنتان را با یک شوینده ملایم بشویید. شوینده‌های کرمی گزینه مناسبی برای این زمان هستند تا به برطرف کردن خشکی پوستتان کمک کنند. پوست شما به دلیل قرار گرفتن در معرض آب و آفتاب حساس شده است؛ پس از لیف و حرکات خشن برای شستن استفاده نکنید. برای مراقبت از مو در سفر تابستانی خود، آنها را با یک شامپو ملایم و یک نرم کننده خوب بشویید.

خرید شامپو بدن کرمی کامان مدل Moisture+

شامپو بدن کرمی کامان مدل Moisture+ حاوی روغن فندق و نارگیل هست که می‌تواند پوست را به خوبی نرم کند. این شامپو بدن باعث آبرسانی پوست شما در طول حمام خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

بعد از خارج شدن از حمام برای مراقبت از پوست در سفر تابستانی، خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید و به کل بدن کرم بزنید. کرم پوست شما را از حالت خشکی خارج خواهد کرد. صورت، دست‌ها و پاها را فراموش نکنید. برای صورت از یک کرم مخصوص صورت استفاده کنید و برای اطراف چشم، از کرم دور چشم کمک بگیرید. لب‌های شما هم پوست حساسی دارند. برای محافظت از پوست لب و جلوگیری از خشکی آن حتما از بالم لب استفاده کنید تا لب شما آبرسانی شود. فراموش نکنید که آب بنوشید. فعالیت فیزیکی باعث از دست دادن آب می‌شود؛ اما این موضوع هنگام شنا کردن خیلی مشخص نیست. برای همین خیلی‌ها فراموش می‌کنند تا آب بنوشند.

مراقبت از مو در سفر تابستانی

علاوه بر پوست، موهای شما هم در طول سفر تابستانی به مراقبت احتیاج خواهند داشت. تغییر آب‌وهوا وقتی به مسافرت می‌روید روی مو تاثیر خواهد گذاشت. در تابستان اگر مدت طولانی زیر نور خورشید باشید و یا قصد داشته باشید در استخر یا دریا شنا کنید، باید مراقبت‌های لازم را از موهایتان بکنید. برای مثال آب دریا و نور خورشید باعث خشکی مو می‌شوند. همچنین اگر موهیتان را رنگ یا دکلره کرده باشید، آفتاب و املاح موجود در آب دریا یا استخر آن را خراب خواهد کرد.

گرمای هوا باعث تعریق و ترشح چربی بیشتر کف سر می‌شود. اگر قصد دارید مدت طولانی زیر آفتاب راه بروید و یا در ساحل باشید، از کلاه برای محافظت از موها استفاده کنید و اگر موهای بلندی دارید آن را با کش جمع کنید. به محض رسیدن به محل اقامت دوش بگیرید و موهایتان را از آلودگی و تعریق پاک کنید. نرم کننده و ماسک مو، محصولات مهمی برای مراقبت از مو در سفر تابستانی است.

خرید نرم کننده مای مدل Stop Damage

نرم کننده مای مدل Stop Damage برای موهای خشک، آسیب دیده و رنگ شده مناسب است. این نرم کننده موها را تغذیه کرده و رطوبت و درخشندگی به آن می‌بخشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

مراقبت از مو قبل و بعد از شنا

  • همان‌طور که قبل و بعد از شنا برای مراقبت از پوست در سفر تابستانی باید بدن خود را بشویید، برای مراقبت از مو هم باید همین کار را انجام دهید. موهای خشک جاذب مایعات هستند و هنگامی که شنا می‌کنید کلر استخر یا املاح دریا را به خود جذب می‌کند. این مواد موهای شما را خشک و شکننده خواهند کرد.
  • شبیه به مراقبت از پوست قبل از شنا، موهایتان را به یک روغن آغشته کنید تا از خشکی و جذب مواد داخل آب به مو جلوگیری کند. می‌توانید از روغن‌های مفید مثل روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن بادام استفاده کنید.
  • استفاده از نرم کننده و ماسک مو را در حمام فراموش نکنید. موهای خود را به آرامی خشک کنید و خارج از حمام با یک کرم موی مغذی برای مراقبت از مو در سفر تابستانی موهای خود را بپوشانید.
  • برای محافظت بیشتر از موهایتان یک کلاه شنای استاندارد روی سرتان بگذارید.
  • استفاده از سشوار و وسایل حرارتی را در سفر به حداقل برسانید و از کرم موی محافظ در برابر حرارت استفاده کنید.
خرید کرم ترمیم کننده و محافظ مو مو سولکس مدل Onarıcı

کرم ترمیم کننده و محافظ مو مو سولکس برای موهای خشک و آسیب دیده مناسب است و می‌تواند موهایی را که بر اساس شرایط بد آب‌وهوایی خشک شده‌اند ترمیم کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد مراقبت از پوست و مو در سفر تابستانی صحبت کردیم تا علاوه بر تعطیلات لذت‌بخش، از سلامت مو و پوست هم برخوردار شوید. اگر شما هم نظری در مورد این موضوع مهم دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به آن اضافه کنید، خوشحال می‌شویم تا آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد مراقبت از پوست و مو در سفر تابستانی

چرا برای سفر تابستانی به مراقبت از پوست و مو احتایج داریم؟

به دلیل تغییر آب‌وهوا نسبت به محل زندگی، گرمای بیشتر در این فصل و احتمالا شنا کردن در آب، پوست و مو دچار شکنندگی و خشکی می‌شوند. اگر مراقبت از آنها به درستی انجام شود، از این اتفاق جلوگیری خواهید کرد.

ضد آفتاب مخصوص کودکان چه ویژگی باید داشته باشد؟

سبک و زود جذب باشد تا پوستشان اذیت نشود. ضد آب باشد تا هنگام بازی و تعریق پاک نشود و برای پوست‌های حساس کودکان مناسب باشد.

ژل آفتاب سوختگی چیست؟

اگر مدت طولانی بدون محافظت از پوست، زیر آفتاب باشید، دچار آفتاب سوختگی خواهید شد. برای التیام بخشیدن به پوست آسیب دیده خود باید از ژل آفتاب سوختگی استفاده کنید.

برای جلوگیری از لک پوستی در تابستان چه کاری باید انجام داد؟

عامل اصلی لک پوستی در فصل تابستان اشعه ماورابنفش خورشید است. حتما از ضد آفتاب در طول روز استفاده کنید، آب بنوشید و پوست خود را مرطوب نگه دارید.

علت ترک پا در تابستان چیست؟

استفاده از کفش‌های نامناسب تابستانی پاها را بدون هیچ محافظتی در معرض آلودگی و آسیب قرار خواهند داد. از جوراب نرم و نخی و کفش مناسب استفاده کنید. هنگام راه رفتن در ساحل، دمپایی را فراموش نکنید.

بخور مناسب تابستان کدام است؟

در تابستان از هر دو نوع بخور سرد و گرم می‌توانید استفاده کنید؛ زیرا فواید متفاوتی دارند. بخور گرم باعث آرامش شما می‌شود. منافذ پوست را باز می‌کند تا شما بتوانید آلودگی‌ها را عمقی‌تر تمیز کنید. بخور سرد منافذ را می‌بندد و به همین دلیل استفاده از آن بعد از بخور گرم نتیجه خوبی خواهد داشت. هر دو خاصیت رطوبت رسانی هم دارند.

برای مراقبت از مو هنگام شنا چه کارهایی باید انجام داد؟

قبل از شنا کردن موهای خود را خیس کنید تا کمتر کلر استخر یا نمک دریا را به خود جذب کند. برای اطمینان بیشتر می‌توانید به موهای خود روغن مناسب مو بزنید. کلاه شنا بگذارید و بعد از شنا موهایتان را بشویید.