زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی 9 سرم موی خانگی که باید حتما امتحان کنید

تیم تحریریه مو تن رو
2,468
6 دقیقه
معرفی 9 سرم موی خانگی که باید حتما امتحان کنید

برای داشتن موهایی درخشان و پرپشت که زیبایی و سلامت آن‌ها همیشه تامین باشد، استفاده از انواع سرم موی خانگی به عنوان یک راهکار ساده و ارزان قیمت پیشنهاد می‌شود. در صورتی که بتوانید از فرمول‌های موثر ساخت سرم مو در خانه به درستی استفاده کنید، در دو بازه کوتاه مدت و بلند مدت شاهد تغییرات عمده‌ای در سلامت و زیبایی موهای خود خواهید بود. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از بهترین و موثرترین سرم‌های موی خانگی را دنبال کنیم:

  • سرم موی بادام
  • سرم موی عسل و گلاب
  • سرم موی تخم مرغ و سس مایونز
  • سرم موی روغن نارگیل
  • سرم موی روغن زیتون
  • سرم موی رزماری و جعفری
  • سرم موی روغن جوجوبا
  • سرم موی گزنه و اسطوخودوس
  • سرم ویتامین ای

طرز تهیه سرم موی خانگی

در زیر روش تهیه سرم موی خانگی‌های موی خانگی مختلف را مرور خواهیم کرد:

سرم موی خانگی بادام

اگر موهایتان دچار ریزش زیادی شده یا تارهای آن نازک و شکننده هستند، از سرم تقویت موی خانگی بادام استفاده کنید و اثرگذاری آن را ببینید. برای تهیه سرم مـوی خانگی بادام، کافی است که 5 یا 6 عدد بادام را در یک لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید برای مدت نیم ساعت بماند. (بهتر است درب ظرفی که بادام و آب جوش داخل آن قرار دارد را بسته نگه دارید.)

سپس محلول بادام و آب جوش را از یک صافی رد کنید. این مایع به دست آمده را به موهای خود زده و بگذارید برای مدت نیم ساعت بماند. حالا موها را به وسیله شوینده ملایم شست‌وشو داده و خشک کنید.

سرم موی عسل و گلاب

برای براق و صاف و درخشان کردن موها، استفاده از سرم موی عسل و گلاب توصیه می‌شود. برای تهیه این سرم مو، یک قاشق چای خوری عسل را با چهار قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و خوب حل کنید تا یک‌دست شود. سپس از این سرم به موهای خود زده و برس بزنید تا به خوبی به عمق تارهای مو نفوذ کند. بهتر است نیم ساعت به این سرم مهلت دهید تا اثرگذاری آن روی موهای شما بیشتر شود. پس از آن موها را به وسیله شوینده ملایم شست‌وشو داده و آب‌کشی کنید.

سرم موی خانگی  تخم مرغ و سس مایونز

برای محکم شدن ریشه موها و همین طور به دست آوردن تار موهایی نرم و لطیف، ساخت سرم تقویت موی خانگی تخم مرغ و سس مایونز را امتحان کنید. برای تهیه این سرم مو، یک عدد تخم مرغ را در دو قاشق غذاخوری سس مایونز حل کرده و به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. از این سرم به موهای خود بزنید. نیم ساعت برای نگه داشتن این سرم روی موهای شما، کفایت می‌کند. پس از آن موها را به خوبی شست‌وشو داده و آبکشی کنید. این سرم، به ویژه برای آن دسته از افرادی که بر اثر استفاده از رنگ‌های شیمیایی یا دکلره، موهایی آسیب دیده دارند، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سرم موی روغن نارگیل

روغن نارگیل همیشه به عنوان یک ماده طبیعی موثر برای رشد و تقویت موها شناخته شده است. طرز تهیه سرم موی خانگی روغن نارگیل به این شکل است که شما باید دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در یک لیوان آب گرم حل کرده وبه همین سادگی سرمی عالی برای موهای خود داشته باشید. از این سرم به موهای خود زده و بگذارید یک ساعت بماند. سپس موها را شست‌وشو داده و با آب ولرم آبکشی کنید.

سرم موی خانگی روغن زیتون

به همین ترتیب دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک لیوان آب گرم حل کرده و خوب هم بزنید. از این سرم به موهای خود اسپری کرده و به کمک شانه یا برس، آن را پخش کنید. پس از سپری شدن یک ساعت، موها را شست‌وشو داده و بدون استفاده از سشوار، آن ها را رها کنید تا خشک شوند.

سرم موی رزماری و جعفری

از بهترین سرم‌های موی خانگی برای درخشش موها، می توان به سرم موی رزماری و جعفری اشاره کرد. با ترکیب 1 به 4، دانه‌های جعفری و رزماری را با هم مخلوط کرده و در یک لیوان آب جوش، دم کنید. صبر کنید تا محلول کاملا خنک شده و آن را از صافی عبور دهید. پس از آن سرم را به موهای خود زده و یک ساعت صبر کنید. شست‌وشو با شوینده ملایم توصیه می‌شود.

سرم موی روغن جوجوبا

افرادی که موهای چرب دارند، معمولا برای انتخاب سرم مو و دیگر محصولات مراقبتی و زیبایی مو، با چالش‌های بیشتری همراه هستند. در این گروه، ساخت سرم موی خانگی روغن جوجوبا، برای آن دسته از افرادی که موهایی چرب دارند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. برای استفاده از این سرم، کافی است که روغن جوجوبا را به موهای خود اسپری کرده و بگذارید برای 2 ساعت بماند و سپس شست‌وشو دهید. همین طور شما می‌توانید روغن جوجوبا را با روغن نارگیل به نسبت 1 به 1 ترکیب کرده و اثربخشی بیشتری از آن در درخشش و زیبایی موهای خود، دریافت کنید.

سرم موی گزنه و اسطوخودوس

گزنه برای تقویت رشد موها و استحکام ریشه مو، عالی عمل می‌کند. برای تهیه سرم موی خانگی گزنه و اسطوخودوس، باید ابتدا چند برگ گزنه را در یک لیوان متوسط آب، بجوشانید. به مدت 10 تا 15 دقیقه این کار را ادامه دهید. گزنه جوشیده را از صافی رده کنید. سپس به اندازه دو قاشق غذاخوری روغن اسطوخودوس به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. این سرم موی خانگی را به موهای خود اسپری کنید. بگذارید برای حداقل یک ساعت بماند و سپس شست‌وشو دهید.

گزنه و اسطوخودوس
گزنه و اسطوخودوس

سرم موی خانگی ویتامین ای

برای آن دسته از افرادی که موهایی خشک و آسیب دیده دارند، ساخت سرم موی خانگی ویتامین ای، به شدت توصیه می‌شود. برای تهیه این سرم، کافی است که محتویات دو کپسول ویتامین ای را خارج کرده و با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید تا کاملا یک‌دست گردد. سپس این سرم را به کف سر و موهای خود زده و بگذارید دو تا سه ساعت بماند و سپس شست‌وشو دهید. این سرم برای رفع خشکی و شکنندگی موها و تقویت و درخشش آن‌ها، فوق العاده عمل خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به تعدادی از بهترین نمونه‌های سرم موی خانگی اشاره کردیم. به این ترتیب شما به راحتی می‌توانید مراحل ساخت سرم موی خانگی مورد نظر خود را دنبال کرده و از آن استفاده کنید. حالا شما بگویید چه فرمول‌ها و ترکیبات دیگری را برای تهیه سرم تقویت مو خانگی می‌شناسید که در این مطلب به آن‌ها نپرداخته باشیم؟ لطفا تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت موتن رو در میان بگذارید.