زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش مخصوص دانشجویی و آرایش مناسب دانشگاه چه ویژگی هایی دارد؟

wordcamp
1,587
9 دقیقه
آرایش مخصوص دانشجویی و آرایش مناسب دانشگاه چه ویژگی هایی دارد؟

بعد از دوازده سال درس خواندن وتلاش کردن برای رسیدن به موفقیت و فشار کنکور، حالا به دانشگاه رسیده‌اید. همان‌‌طور که باید خودتان را برای تلاش بیش‌‌‌‌تر آماده کنید، باید برای حضور یافتن در محیط رسمی دانشگاه نیز آمادگی کسب کنید. برای مثال، لازم است تا با کد پوششی مناسب مکان‌های اداری و تحصیلی آشنا شوید. برای برداشتن اولین قدم، بیایید با آرایش مخصوص دانشجویی آشنا شویم.

ویژگی های آرایش مخصوص دانشجویی

مانند هر نوع دیگر از آرایش و میکاپ، آرایش دخترانه برای دانشگاه هم ویٰژگی‌ها و اصول اولیه خاص خودش را دارد. برای این‌که بتوانید هر روز صبح بدون نگرانی بابت ظاهر خواب‌آلود خود به دانشگاه بروید، بیایید بیش‌تر با آرایش مخصوص دانشجویی آشنا شویم.

شما دانشجویان عزیزی که عینکی هستید نیز می‌توانید با کمک راهنمای جامع آرایش برای عینکی‌ها ایده‌های خلاقانه‌ای در این حوزه به دست بیاورید.

آرایش دانشگاه نباید زمان برباشد

یکی از فاکتورهای مهم برای آرایش مخصوص دانشجویی، زمان‌بر نبودن آن است. باید دقت داشته باشید آرایشی که قصد اجرای آن را دارید به اندازه‌ای زمان‌بر نباشد که یا دیر کنید و یا بی‌خیال میکاپ شوید. همچنین، منطقی نیست که صبح‌ها زودتر از حد معمول بیدار شوید تا به آراستن و پیراستن خود بپردازید. پس تکنیک‌هایی را در نظر داشته باشید که در مدت زمان کمی، بهترین نتیجه را در پی دارند. این فاکتور مهم را برای آراستن موهایتان نیز در ذهن داشته باشید.

ماندگاری بالا، از فاکتورهای مهم آرایش دخترانه برای دانشگاه

از آن‌جا که باید ساعت‌های متوالی در دانشگاه باشید و فعالیت کنید، لازم است از لوازم آرایشی‌ای استفاده کنید که ماندگاری بالایی دارند. در غیر این صورت، مدام نیاز به ترمیم و شارژ کردن آرایش دارید. سعی کنید از لوازم آرایش باکیفیت استفاده کنید تا در طول روز از ریختن و پخش‌شدن آرایش در امان باشید. لوازم آرایش بیست‌وچهار ساعته و پودری از بهترین گزینه‌ها برای آرایش دانشگاهی هستند.

قیمت دانشجویی

مورد بعدی در این لیست، توجه داشتن به قیمت آیتم‌های انتخابی شماست. در واقع، لازم است محصولاتی را خریداری نمایید که در کنار تضمین کیفیت و سلامت، با سبک زندگی دانشجویی نیز سازگار باشند. بر همین اساس، لازم است خرید لوازم آرایشی‌بهداشتی از داروخانه را در دستور کار قرار دهید. داروخانه‌های معتبر علاوه بر عرضه محصولات تاییدشده‌، به مدیریت هزینه‌های شما نیز کمک شایانی می‌کنند. با همه این‌ها هیچ‌وقت کیفیت را فدای قیمت نکنید. محصولات پوستی و آرایشی اگر از کیفیت کافی برخوردار نباشند می‌توانند ضررهای جبران‌ناپذیری به سلامت شما وارد کنند.

سادگی در کنار زیبایی

از دیگر ویژگی‌های آرایش مخصوص دانشجویی، سادگی و سبکی آن است. فرقی ندارد که داخل ایران مشغول به تحصیل هستید یا کشورهای خارجی، در هر صورت برای قرارگیری در چنین محیطی باید سادگی را حفظ کنید. برای رعایت این مهم، می‌توانید از رنگ‌های ملایم و نود برای آرایش صورت خود استفاده کنید. همچنین، آٰرایش مونوکروم نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای آرایش دانشگاهی باشد.

آموزش آرایش دانشجویی

حالا که به خوبی با ویژگی‌ها و ملزومات آرایش دخترانه برای دانشگاه آشنا شدید، برای نوت‌برداری آماده شوید. چرا که می‌خواهیم اصول آرایش مخصوص دانشجویی را مرحله‌به‌مرحله با هم بررسی و اجرا کنیم.

مراقبت از پوست

خودتان را به رسیدگی و مراقبت از پوستتان عادت بدهید. عادت کنید که هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، دست و صورت‍تان را بشویید. سپس، با یک آبرسان یا مرطوب‌کننده مناسب پوست صورت‌تان، از هیدراته بودن آن اطمینان کسب کنید. همچنین، استفاده از ضدآفتاب برای شما لازم و ضروری است. به یاد داشته باشید قسمت بزرگی از زیبایی شما، به سلامت پوست‌تان برمی‌گردد.

نکته مهم بعدی که لازم است در نظر بگبرید، استراحت دادن به پوست است. بهتر است در روزهایی که کلاس ندارید و به دانشگاه نمی‌روید، همین آرایش دانشجویی ساده را هم انجام ندهید. در این صورت، پوست شما فرصت نفس کشیدن خواهد داشت. همچنین، هر روز بعد از برگشتن از دانشگاه پوست صورت خود را به خوبی بشویید تا پوست سالم‌تری اشته باشید.

زیرسازی

کرم پودر میبلین مدل super stay 24H حجم ۳۰ میل

به عنوان یک دانشجو که می‌خواهد آرایش سبک اما زیبایی داشته باشد، داشتن یک فاندیشن متناسب با رنگ پوست از ضرورت بالایی برخوردار است. پس در اولین مرحله، به زیرسازی و پوشاندن لک و جای جوش‌ها می‌پردازیم. اگر مشکلات پوستی خاصی ندارید و فقط می‌خواهید بی‌نقص‌تر از قبل به نظر برسید، از یک بی‌بی کرم متناسب با تناژ پوست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تان استفاده کنید. اگر جزو این دسته هستید، پیشنهاد ما استفاده از فاندیشن‌های مایع برند میبلین است.

اما اگر مشکلات عدیده پوستی دارید یا به هر دلیلی نیاز به یک کرم با قدرت پوشانندگی بالا دارید، باید کرمی را انتخاب کنید که در کنار سبکی، قدرت کاور بالایی داشته باشد. فاندیشن‌های پودری برای این دسته از افراد مناسب‌ترند و ‌آن‌ها را برای آرایش مخصوص دانشجویی آماده می‌کنند.

کانسیلر

مرحله بعدی در روتین آرایش دانشگاه، استفاده از کانسیلر برای زیبایی بیش‌تر است. کانسیلر به پوشاندن لکه‌ها، سیاهی دور و زیر چشم و درخشندگی پوست کمک می‌کند. هنگام خریدن کانسیلر دقت کنید که انتخاب شما باید یک درجه از پوست خودتان روشن‌تر باشد. در ایام امتحانات که ساعات زیادی را بیدار می‌مانید و درس می‌خوانید، سیاهی زیر و اطراف چشم شما بزرگ‌تر و پررنگ‌تر می‌شود. واضح است که در ایام امتحانات استفاده از کانسیلر ضرورت بیش‌تری دارد.

خرید ریمل ضد آب اوریفلیم سری دوان مدل Tremendous
خرید ریمل ضد آب اوریفلیم سری دوان مدل Tremendous

آرایش چشم

هر چقدر هم که به زیرسازی پوست بپردازید، تا آرایش چشم مناسبی نداشته باشید چهره شما همچنان خواب‌آلود به نظر خواهد رسید. همچنین، استفاده از مژه مصنوعی برای آرایش مخصوص دانشجویی جایز نیست. ریمل ضدآب و سبکی را انتخاب کنید. سپس می‌توانید برای زیبایی بیش‌تر از فرمژه استفاده کنید. با این کارها، دیگر خسته و بی‌حال به نظر نمی‌رسید.

برای زیبایی بیش‌تر، می‌توانید خط چشم هم بکشید. توجه داشته باشید که خط چشم‌های رنگی و گرافیکی برای محیط دانشگاه مناسب نیستند. با کشیدن یک خظ چشم کلاسیک، آرایش دانشجویی ایرانی خود را کامل‌تر کنید.

رژ گونه

مرحله بعدی در این مدل آرایش دانشجویی، استفاده از رژ گونه برای شادابی و طراوت بیش‌تر چهره شماست. مقداری کمی از رژ گونه متناسب با تناژ پوست‌تان را بردارید و بعد از گرفتن پودرهای اضافه، آن را به سیب گونه‌های خود بزنید. استفاده مقدار زیاد رژ گونه باعث می‌‌‌‌شود که به دلقک‌ها شباهت پیدا کنید.

خرید رژ لب مات مارال
رژ لب مات مارال با ماندگاری بالا

رژ لب

برخلاف موارد بالا که ضروری بودند، استفاده از این آیتم کاملا اختیاری است. رژ لب یا برق لب باعث می‌شوند تا شما شاداب‌تر و سرزنده‌تر به نظر برسید. برای یک آرایش مخصوص دانشجویی، استفاده ار رژ لب‌های بیست‌وچهار ساعته و مداد لب بسیار پسندیده است. انتخاب رنگ رژ لب هم به اختیار خودتان است اما به صورت کلی، رژ لب‌هایی که رنگ ملایم‌تری دارند، برای آرایش دانشجویی ساده مناسب‌‌‌‌ترند.

ترفندهای آرایش مخصوص دانشجویی

  • برای تثبیت آرایش مخصوص دانشجویی خود، از اسپری فیکساتور استفاده کنید. به شکل حرف X آن را به صورت‌تان اسپری کنید.
  • با استفاده از مقدار کمی پودر بچه، چربی اضافه پوست‌تان را بگیرید.
  • هنگام ریمل زدن، یک دستمال تمیز زیر چشم‌ها قرار دهید تا زیرسازی مراحل قبل خراب نشود.
  • برای قرینه‌سازی و تمیز کردن اضافه‌های خط چشم دانشجویی، از گوش‌پاک‌کن و آب یا محلول پاک‌کننده صورت استفاده کنید.
  • استفاده از تینت لب و گونه را جایگزین سایر موارد کنید تا  مدت‌زمان بیش‌تری آرایش روی صورت‌تان باقی بماند.
  • آیتم‌های مورد نیازتان را همیشه در کنار هم قرار دهید تا مدتی را برای پیدا کردن آن‌ها صرف نکنید.
  • حتی اگر هیچ لوازم آرایشی‌ای در اختیار نداشتید، از وسایل دوستان و هم‌کلاسی‌های خود استفاده نکنید تا به بیماری‌های پوستی مبتلا نشوبد.
  • اگر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری هستید، با مشورت پزشک از کرم‌های ضد چروک نیز در روتین خود استفاده کنید.
  • برای جلوگیری از بیماری و آسیب‌های پوستی، هرشب قبل از خواب پوست خود را بشویید تا فرصت نفس کشیدن داشته باشد. با این کار از بروز چین‌و‌چروک‌های زودرس هم در امان خواهید بود.

کیت آرایشی بهداشتی مخصوص دانشگاه

از آن‌جا که نمی‌توانید همواره همه لوازم آرایشی خود را داخل کیف گذاشته و به دانشگاه ببرید، ما به شما کیت زیبایی دانشجویی را معرفی می‌کنیم. یک کیف آرایشی با سایز متوسط انتخاب کنید و آیتم‌های زیر را درون آن قرار دهید.

  • یک بسته دستمال جیبی و یک بسته دستمال مرطوب سایز کوچک
  • یک یا چند عدد مداد لب تراشیده شده
  • کرم مرطوب‌کننده دست، صورت و لب
  • یک عدد رژ لب با رنگ مناسب (قابل استفاده برای لب، گونه و پشت پلک در آرایش مونوکروم)
  • یک عطر جیبی کوچک یا یک تکه پنبه آغشته به عطر که داخل کیسه پلاستیکی نگه‌داری می‌شود. (جهت شارژ کردن عطر در طول روز در صورت نیاز)
  • یک عدد آینه جیبی کوچک برای مرتب کردن ظاهر و رسیدگی به وضعیت موها
  • چند عدد کش مو و گیره سر
  • نوار بهداشتی برای شرایط اضطراری

آلبوم عکس آرایش مخصوص دانشجویی

حالا که تا حد خوبی با آرایش مناسب محیط دانشگاه آشنا شدیم، بیایید تعدادی از آرایش‌های مناسب دانشگاه را باهم ببینیم.

سوالات متداول در ارتباط با آرایش مخصوص دانشجویی

چگونه در دوران دانشجویی آرایش کنیم؟

با زیرسازی مناسب پوست و مقدار کمی ریمل و رژ گونه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک آرایش دانشجویی کامل خواهید داشت.

ساده‌ترین روش آرایش دانشجویی کدام است؟

آرایش مونوکروم ساده‌ترین آرایش برای دانشجویان عزیز است. به این صورت که هم ساده‌تر است، هم زمان کم‌تری از افراد می‌گیرد. همچنین اگر فقط یک رژ لب در اختیار داشته باشید می‌توانید از آن برای آراستن لب‌ها، گونه‌ها و پشت پلک استفاده کنید.

چند مدل آرایش دانشجویی وجود دارد؟

در واقع جواب قطعی برای این سوال وجود ندارد. آرایش لایت به سبک اروپایی، آرایش ساده کره‌ای، آرایش مونوکروم، آرایش ساده و مینیمال روزانه و آرایش نچرال از محبوب‌ترین مدل‌ها میان افراد هستند.

استفاده از لنز رنگی برای آرایش مخصوص دانشجویی مناسب است؟

به صورت کلی، استفاده از لنز در چنین مکان‌هایی زیاد مناسب نسیت. اما با زهم به خواست خودتان می‌توانید از لنزهای رنگی استفاده کنید. بااین حال، استفاده از لنزهای یخی یا به رنگ‌های فانتزی مناسب محیط تحصیلی نیستند.