زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش شرقی + آموزش آرایش آسیایی

wordcamp
722
6 دقیقه
آرایش شرقی + آموزش آرایش آسیایی

در آرایش شرقی تمایل بیشتر به حفظ حالت و فرم طبیعی صورت و استفاده از رنگ‌های ملایم برای رژلب و رژگونه است. استاندارد‌های زیبایی در مناطق مختلف جهان متفاوت است. این موضوع شامل میکاپی که انتخاب می‌کنیم و چگونگی انجام آن نیز می‌شود. برای بسیاری از افراد، میکاپ یک روتین روزانه‌ی مهم شده است چون می‌تواند ظاهر را بهتر و اعتماد به نفس را بیشتر کند. استایل و مدل میکاپ شما با توجه به محلی که در آن زندگی می‌کنید می‌تواند بسیار متفاوت باشد. فرهنگی که در آن رشد می‌کنید تاثیر قابل توجهی بر تعیین استانداردهای زیبایی برای شما دارد.

آرایش سبک شرقی
آرایش ملایم شرقی

انواع آرایش شرقی

آرایش هندی، آرایش عربی، آرایش کره‌ای و ژاپنی و … از انواع سبک‌های آرایشی شرقی هستند. در آرایش عربی، به دو مورد توجه می‌شود. یکی اینکه جلب توجه می‌کند و دوم بسیار نمایشی بودن آن است. زنان عرب چشمان بزرگ و زیبایی دارند و با میکاپ آن‌ها را زیباتر جلوه می‌دهند. استفاده از خط چشم مشکی و سایه‌های رنگی و براق در این سبک میکاپ معمول است. آرایش هندی، با خط چشم و رژ لب پررنگ بسیار جسورانه است و فرد خیلی مورد توجه قرار می‌گیرد و چون لباس‌های همراه سبک میکاپ رنگارنگ است، میکاپ به صورت جلوه‌ی زیادی می‌دهد.

ویژگی‌های آرایش شرقی

آرایش شرقی بر ظاهر و آرایش طبیعی تاکید دارد. معمولا از کرم‌ها و لوسیون‌های ضد آفتاب‌ با اس پی اف بالا استفاده می‌کنند. در سنین بین سی تا چهل، زنان غربی توجه بیشتری به چروک پوست دارند و شرقی‌ها بیشتر نگران نبودن جوش و لک بر روی پوست هستند.

پوست زیبا

در گذشته از روی پوست می‌شد تشخیص داد که فرد ثروتمند است یا نه. در برخی کشورهای شرقی، پوست می‌تواند نشانه‌ی ماندن در خانه و دور از نور خورشید بودن باشد یا در معرض آفتاب و کار سخت قرار گرفتن. پوست خوب، همچنین نشان می‌دهد فرد ثروتمند است و نیازی به کار بیرون ندارد پس در خانه می‌ماند. در آرایش شرقی، برخی مواقع سعی می‌کنند چشم‌ها را گرد نشان دهند تا جذاب تر باشد. چون چشم شرقی، دارای چین در پلک بالایی است و این باعث کوچکتر دیده شدن چشم می‌شود. بعضی به جراحی رو می‌آورند و این چین پلک بالا را حذف می‌کنند تا به استایل غربی نزدیک شوند.

برای داشتن پوستی زیبا می‌توانید به مطلب زیر در باره‌ی روتین مراقبت از پوست مراجعه کنید.

فرم بینی

برای بیشتر شرقی‌ها فرم بینی تعیین کننده‌ی جذابیت فرد است. بینی قلمی و بلند معمولا بیشتر مورد پسند میکاپ شرقی است.

صورت وی-شکل

برای بیشتر شرقی‌ها صورت وی-فرم که استخوان فک ظریف و کوچک باشد جذاب است. این مدل، باعث می‌شود صورت در آرایش شرقی لاغر به نظر برسد.

صورت کوچک

صورت کوچک و تخم مرغی شکل، یکی از نشانه‌های زیبایی در آرایش شرقی به حساب می‌آید. که فرم صورت را بیشتر زنانه، ظریف و بانمک جلوه می‌دهد. صورت‌های چهارگوش به صورت حالت مردانه می‌دهند.

آرایش آسیایی
حفظ فرم و حالت طبیعی صورت در آرایش شرقی

استایل آرایش شرقی

آرایش شرقی معمولا صورت “بی میکاپ” را ترجیح می‌دهد تا صورت جوان‌تر و تازه به نظر برسد. از کرم پودر سبک استفاده می‌شود تا صورت ظاهری مرطوب داشته باشد و پوست براق و روشن به نظر برسد. اصطلاح “پوست شیشه‌ای” که این روزها به خصوص مورد توجه شرق آسیا قرار گرفته یکی از محبوب‌ترین روش‌های میکاپ شرقی است. این روش پوست را بی منفذ و صاف و تقریبا “شفاف” نشان می‌دهد همانگونه که در اسم این روش آمده است. در میکاپ غربی، استفاده از کرم پودرهای مات کاربرد دارد تا میکاپ حرفه‌ای دیده شود. کرم‌های زیر سازی در میکاپ غربی برای این استفاده می‌شود که جوش و لک موجود بر پوست صورت را بپوشاند.

آرایش ابرو و چشم

در آرایش شرقی، داخل ابروها با سایه ملایمی پر می‌شود تا چهره جوان تر به نظر برسد. در حالی که در استایل غربی، ابروها معمولا تیره می‌شوند و با خط پررنگی مشخص می‌شوند. این روش چهره را بیشتر پرحرارت نشان می‌دهد. کمی سایه و یک خط چشم نازک دنباله دار برای اینکه یک خانم شرقی بتواند چشمانش را آرایش کند و جلوه بدهد کافی است. چشمان دودی در استایل غربی بیشتر مورد پسند است که در آن معمولا از سایه‌ی تیره برای قسمت بیرونی پلک استفاده می‌شود تا حالت و فرم جذاب‌تری به چشم بدهد.

آرایش گونه

مانند آرایش سبک چشم‌ها، کمی رژگونه‌ی هلویی یا صورتی کافی است تا هدف سبک آرایش شرقی که همان براق بودن پوست است حفظ شود. در میکاپ غربی، معمولا با هایلایتر و رژگونه‌ی برنزه، فرم صورت را مانند وقتی که در معرض آفتاب بوده اید می‌کنند. گونه‌های برجسته مورد پسند میکاپ غربی است به همین دلیل خرید هایلایتر و پودر‌های کانتورینگ بیشتر رواج دارد.

آرایش لب
رژ لب رنگ روشن در آرایش شرقی
آرایش غربی
سبک آرایش غربی

آرایش لب

برای آرایش لب‌ها، آرایش شرقی رنگ‌های ملایم و روشن و البته براق را انتخاب می‌کند تا لب حالت طبیعی داشته باشد. در میکاپ غربی، معمولا رنگ رژ لب مات یا نیمه مات انتخاب می‌شود که البته رنگ آن بسته به سلیقه‌ی هر فرد تغییر می‌کند.

برخی استاندارهای زیبایی در آرایش غربی در مقایسه با آرایش شرقی

پوست برنزه: برخلاف آسیایی‌ها، غربی‌ها این را نشانه‌ی زیبایی می‌دانند. پوست برنزه معمولا نشانه‌ی این است که فرد از توان مالی خوبی برخوردار است که در تعطیلات زمانی را زیر نور خورشید به آفتاب گرفتن گذرانده است. پوست برنزه همچنین می‌تواند نمایانگر این باشد که فرد، سالم و جوان به نظر برسد.

چشمان بزرگ: غربی‌ها و شرقی ها همه دوست دارند چشمانشان بزرگ و گرد دیده شود و برای این منظور، با میکاپ به چشم فرم گرد می‌دهند تا صورت سرحال به نظر برسد.

بینی نازک: غربی ها خیلی بر فرم بینی خود حساسیت ندارند با این حال بی میل نیستند که بینی خود را نازک تر و بلندتر نشان دهند تا با بقیه‌ی اجزای صورت تناسب داشته باشد. برخلاف این، میکاپ شرقی دوست دارد بینی نازک و بلند دیده شود.

لب‌های پر: بین غربی ها معمول است که دوست دارند لب‌های بزرگ و پری داشته باشند ولی آرایش شرقی فرم طبیعی لب را با رژ لب روشن و براق حفظ می‌کنند.

فرم کلی صورت: گرچه هنوز فرم بیضی برای غربی‌ها محبوب است اما صورت‌های چهارگوش نیز جذابیت خاص خود را دارد.

سوال و جواب

تفاوت آرایش شرقی و غربی چیست؟

آرایش شرقی سعی می‌کند فرم و حالت طبیعی چهره را حفظ کند و حالت چشم‌ها را گرد تر و برجسته تر جلوه کند. میکاپ غربی از سایه‌ برای چشم استفاده می‌کند و صورت را با کانتورینگ فرم می‌دهد.

رنگ‌های که در آرایش شرقی به کار می‌روند چگونه هستند؟

رژ لب و رژگونه معمولا از رنگ‌های روشن و البته براق انتخاب می‌شوند تا طبیعی تر باشد.