زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه بیوتی بلاگر شویم؛ مسیر موفقیت در شبکه‌ های اجتماعی

wordcamp
554
10 دقیقه
چگونه بیوتی بلاگر شویم؛ مسیر موفقیت در شبکه‌ های اجتماعی

چگونه بیوتی بلاگر شویم پرسش رایجی در بین علاقه‌مندان دنیای آرایش است. انصافاً هم باید به این علاقه‌مندان حق داد. زیرا بیوتی بلاگری از آن دسته حرفه‌های جدیدی است که در کنار جذابیت، نان‌و‌آب خوبی هم دارد. صنعت آرایش در ۲۰۲۱ که با توجه به کرونا نسبتاً سال پررکودی هم بود، چیزی نزدیک به ۵۱۱ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. این مبلغ در ۲۰۲۵ به ۷۱۶ میلیارد دلار خواهد رسید. افزایش رونق صنعت آرایش، بیوتی بلاگری را به یکی از شغل‌های خوش‌آتیه تبدیل کرده است. هم‌اکنون نیز بیوتی بلاگرهای مشهوری با هزاران دنبال‌کننده در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنند. در نتیجه باید با دیدی باز به این حرفه‌ نگاه کنید و فوت‌و‌فن‌های استادیِ بیوتی بلاگر شدن را فرا بگیرید. جالب است بدانید نکته‌هایی از بیوتی بلاگر شدن می‌دانیم که کمتر کسی آن‌ها را با شما در میان می‌گذارد. در این مطلب با هم بررسی می‌کنیم که برای بیوتی بلاگر شدن چه کارهایی باید انجام داد؟

انتخاب بستر مناسب برای بیوتی بلاگر شدن

همان‌گونه که بهتر از ما می‌دانید، شبکه‌های اجتماعی بستر اصلی فعالیت بیوتی بلاگرها هستند. به همین دلیل قبل از هر چیز شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان بیشتری در ایران دارند را انتخاب کنید. هم‌اکنون که در حال نگارش این متن هستیم (بهمن ۱۴۰۰)، اینستاگرام پس از تلگرام، دومین شبکه اجتماعی محبوب در بین کاربران ایرانی است. اینستاگرام با توجه به قابلیت‌هایی که برای انتشار تصویر و ویدئو دارد، انتخاب مناسبی برای آغاز بیوتی بلاگر شدن است. در این بین یوتیوب، به عنوان شبکه‌ اجتماعی ویدئومحور، گزینه دیگری پیش‌ روی بیوتی بلاگرهاست. لازم به ذکر است دسترسی به یوتیوب برای ایرانی‌ها دردسرهایی را به دنبال دارد. جالب است بدانید با راه‌اندازی یک بلاگ اینترنتی معمولی هم می‌توانید بیوتی بلاگری خود را آغاز کنید. بیوتی بلاگرهایی را نیز سراغ داریم که همزمان در چندین شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند.

اشتیاق خود به دنیای جادویی آرایش را به مخاطبان منتقل کنید

حتماً‌ شما هم شنیده‌اید که می‌گویند سخنی که از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند. این ضرب‌المثل درباره بیوتی بلاگر شدن کاملاً صدق می‌کند. وقتی گفتار شما همراه با عشق و علاقه به آرایش باشد، شوری در مخاطب برای دنبال‌کردن محتوایتان پدید می‌آید. به همین دلیل باید گفت مهم‌ترین ویژگی‌ یک بیوتی بلاگر حرفه‌ای، عشق وی به آرایش است. وقتی با شوروشوق از آرایش صحبت می‌‌کنید، اشتیاق شما به مخاطب منتقل می‌شود. مخاطبی که محتوای تولیدی شما را می‌بیند تحت تاثیر قرار می‌گیرد و به دنبال‌کننده‌هایتان اضافه می‌شود. به این ترتیب به دنبال پاسخی برای پرسش چگونه بیوتی بلاگر شویم، می‌گردید، اشتیاق را چاشنی کارتان کنید.

خودتان باشید، اما کمی بهتر

حتماً‌ شما هم بیوتی بلاگرهایی را دیده‌اید که ادا و اطوار در می‌آورند و ژست‌های مصنوعی می‌گیرند. ناگفته پیداست این بیوتی بلاگرها راه به جایی نمی‌برند. برای صحبت درباره آرایش باید قبل از هر چیز خودِ واقعی‌تان را در نظر بگیرید. با این حال معمولی صحبت‌کردن درباره آرایش فایده‌ای ندارد. به همین دلیل است که می‌گوییم باید خودتان باشید، اما کمی بهتر. جلوی دوربین با انژری بیشتری درباره آرایش صحبت کنید. صحبت‌های شما باید به گونه‌ای باشد که مخاطب احساس کند همیشه حرف‌های جدیدی در حوزه آرایش برای گفتن دارید. در محتواهایی که ایجاد می‌کنید همیشه لبخند به لب‌ داشته باشید و خودمانی صحبت کنید تا محتوای شما به دل مخاطب بنشیند.

اطلاعات آرایشیِ خود را افزایش دهید

وقتی صحبت از بیوتی بلاگری به میان می‌آید، یاد این ضرب‌المثل قدیمی میفتیم که به قول قدیمی‌ها از کوزه همان تراود که در اوست. کافی است لب باز کنید تا مخاطب متوجه شود شما چند مرده حلاج هستید. به همین دلیل قبل از اینکه وارد کارزار بیوتی بلاگری شوید، اطلاعات خود در این حوزه را تا می‌توانید افزایش دهید. فوت‌های کوزه‌گری این کار را فرا بگیرید و دامنه اطلاعات آرایشیِ خود را گسترش دهید. هر چقدر که اطلاعات بیشتری داشته باشید، به همان اندازه بخت موفقیت شما در این حوزه افزایش پیدا می‌کند. محتوایی که منتشر می‌کنید باید سبک‌و‌سیاق خاص شما را داشته باشد. این محتوا باید به‌گونه‌ای باشد که مخاطب در اولین نگاه متوجه شود حرف‌های تازه‌ و متفاوتی برای گفتن دارید.

تحقیق در مورد بیوتی بلاگری
هرچه بیشتر از محصولات و برندها بدانید، از رقبا جلوتر خواهید افتاد.

محتوای منظم و پیوسته تولید کنید

انتشار محتوای منظم و پیوسته، یکی از مهم‌ترین فوت‌های استادی برای موفقیت در حوزه بیوتی بلاگری است. جامعه آماری مخاطبین خود را در نظر بگیرید و ببینید محتوایی که منتشر می‌کنید چه زمان‌هایی بازخورد بهتری دریافت می‌کند. محتواهای بعدی را در این زمان‌ها منتشر کنید. از طرف دیگر در زمان‌های مختلف لایو، استوری و پست در اینستاگرام منتشر کنید. جدولی برای انتشار محتوا درست کنید و به هر قیمتی که شده به این زمان‌بندی پایبند بمانید.

چگونه بیوتی بلاگر شویم پرسشی است که فقط حرفه‌ای‌ها پاسخ آن را می‌دانند

برای اینکه محتوایی که با هزارویک زحمت درست کرده‌اید در بین دیگر محتواهای آرایشی گم نشود، این محتوا را با هشتگ‌های مخصوصی مشخص کنید. آشنایی با سازوکار هشتگ‌ها (#)، یکی دیگر از کلید‌های موفقیت در حوزه بیوتی بلاگری است. هشتگ‌هایی که‌ انتخاب می‌کنید باید حتماً با نوع محتوای شما سازگار باشد. ابزارهای مختلفی برای شناسایی هشتگ‌های پرکاربرد وجود دارد. در کنار این ابزارها، نگاهی به صفحه بیوتی بلاگرهای پرمخاطب بیندازید و ببینید همقطاران شما از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند. بررسی صفحه برندهای معتبر آرایشی نیز اطلاعات سودمندی درباره انتخاب دقیق هشتگ به شما می‌دهد. از طرف دیگر هیچ پیامی را در شبکه‌های اجتماعی بدون پاسخ باقی نگذارید. تا جایی که می‌توانید با شبکه‌های اجتماعی به مخاطبین خود نزدیک شوید. پیام‌های آن‌ها را با جواب‌های گرم و محبت‌آمیزی پاسخ دهید و به مخاطبین خود ثابت کنید که نظراتشان برای شما مهم است.

اشتراک‌گذاری محتوا را فراموش نکنید

دنیای شبکه‌های مجازی، دنیای به اشتراک‌گذاری است. از دنبال‌کننده‌های خود درخواست کنید محتوایی که تولید کرده‌اید را در حساب‌های کاربری خودشان به اشتراک بگذارند تا بیشتر دیده شود. اگر در بیشتر از یک شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنید، این محتوا را دیگر حساب‌های کاربری خود نیز منتشر کنید.

تعامل با دیگر بیوتی بلاگرها را دست‌کم نگیرید

قانون نانوشته‌ای برای بیوتی بلاگر شدن وجود دارد که بر اساس آن برای جذب مخاطب بیشتر باید با دیگر بیوتی بلاگرها هم‌داستان شوید. برگزاری لایو با بیوتی بلاگرهایی که مخاطبان بیشتری نسبت به شما دارند، زمینه آشنایی دیگر علاقه‌مندان دنیای آرایش با صفحه شما را فراهم می‌کند. بدون شک بیوتی بلاگری که برای تعامل انتخاب می‌‌کنید هر چقدر مخاطب بیشتری داشته باشد، به همان اندازه احتمال جذب دنبال‌کننده بیشتری برای شما وجود دارد. از آنجایی که به قول قدیمی‌ها ندانستن عیب نیست، می‌توانید پرسش چگونه بیوتی بلاگر شویم را با حرفه‌های این فن درمیان بگذارید و از کوله‌بار تجربه حرفه‌ها درس بگیرید.

از دست ندهید: 8 تا از بیوتی بلاگرهای معروف ایرانی

محتوای تخصصی آموزش آرایش تولید کنید

تجربه نشان داده در بین تمامی محتواهای بیوتی بلاگرها در شبکه‌های اجتماعی، محتوای آموزشی بازدید بیشتری دارد. بهتر است محتواهای آموزشی را در دسته‌بندی مختلفی پیش روی مخاطبان قرار دهید تا راحت‌تر به این راهنماها دسترسی پیدا کنند. آموزش‌های چند مرحله‌ای در قالب چندین محتوا نیز روش مناسبی است تا مخاطب محتواهای شما را یکی پس از دیگری دنبال کند. به دلیل محبوبیت محتواهای آموزش آرایش در شبکه‌های اجتماعی، تعداد زیادی از این محتواها توسط بیوتی بلاگرهای مختلف تولید شده است. به همین دلیل برای اینکه محتوای آموزش آرایشی تولید کنید که یک سروگردن بالاتر باشد، در محتواهای آموزشی روش‌هایی را برای آرایش راحت و زیبا در اختیار مخاطبان قرار دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش آرایش مخصوص خانم های شاغل

بیوتی بلاگر باید آزمون‌وخطا داشته باشد

هر چقدر هم که محتوای آرایشی باکیفیتی تولید کنید، باز هم امکان دارد قسمتی از نظر شما بیفتد و چیزی از چشمتان پنهان بماند. به همین دلیل آزمون‌و‌خطا را در تولید محتوای آرایشی دست‌کم نگیرید. برای اینکار از محتواهای منتشرشده توسط سایر بیوتی بلاگرها نیز می‌توانید کمک بگیرید. کافی است به صفحه بیوتی بلاگرهای معروف بروید و ببینید کدام محتوا بازخورد بیشتری داشته. جالب است بدانید عکس‌هایی با محوریت لوازم آرایش نسبت به تصویر صورت خانم‌ها، تعامل بیشتری با مخاطب برقرار می‌کند. اطلاعات بیشتری از سلیقه مخاطبان خود بدست آورید و در محتواهای تولیدی چیزی به آن‌ها بدهید که دنبال آن هستند. تولیدکننده‌‌های محتوایی که دنبال‌کننده‌های چندصد هزارنفری دارند نیز روزی کار خود را با پرسش چگونه بیوتی بلاگر شویم از صفر آغاز کرده‌اند. شما نیز آستین بالا بزنید و با اعتمادبه‌نفس کامل وارد این حوزه شوید.

سرچ تصویر لوازم آرایشی
همان‌طور که موقع آرایش چیزهای مختلفی را امتحان می‌کنید، در شبکه‌های اجتماعی هم نیاز به تجربه‌های متنوعی دارید.

محتوای تولیدیِ مخاطبان خود را به اشتراک بگذارید

محتوایی که بیوتی بلاگرها از کاربران خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌‌گذارند، چیزی حدود ۲۸ درصد بازدید بیشتری دریافت می‌کند. پس، از کاربران درخواست کنید نتایج آموزش‌ها و ترفند‌های آرایشی پیج شما را در قالب تصویر برای‌تان ارسال کنند. انتشار این تصاویر، جلب اعتماد دیگر کاربران را به دنبال دارد. البته این عکس‌ها را حتماً با رضایت مخاطب انتشار دهید. با توجه به حساسیت‌های موجود، بهتر است این تصویر به گونه‌ای باشد که تمامی چهره را نمایان نکند. برای نمونه اگر ترفندی از رفع آکنه سراغ دارید، این ترفند را در قالب نکته‌های ساده‌ای با مخاطب مطرح کنید. سپس عکسی از مخاطبینی که این ترفند را انجام داده‌اند منتشر کنید. بای این‌ کار دیگر دنبال‌کننده‌های شما به درستی محتواهایی که تولید می‌کنید، پی می‌برند.

سخن پایانی

چگونه بیوتی بلاگر شویم، پرسشی است که پاسخ‌های بی‌شماری دارد. با این حال همان‌گونه که وعده داده‌ بودیم، بهترین ترفند‌های این حرفه را با شما در میان گذاشتیم. به یاد داشته باشید بیوتی بلاگر حرفه ‌ای شدن راهی نیست که بتوانید یک‌شبه طی کنید. در این راه باید وقت زیادی بگذارید و از خستگی هراسی نداشته باشید. ابتدا تمام نکته‌هایی که از بیوتی بلاگر شدن با شما در میان گذاشتیم را رعایت کنید. قول می‌دهیم دیری نخواهد پایید که در بین فهرست بهترین بیوتی بلاگرهای شبکه‌های اجتماعی، شما را هم خواهیم دید. مطمئن هستیم همراهان ما در موتن‌رو اطلاعات سودمندی از بیوتی بلاگر شدن دارند. پس خواهشمندیم این اطلاعات جالب را در قسمت نظرات با ما و دیگر خواننده‌ها به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

چگونه بیوتی بلاگر شویم؟

کار را با انتخاب شبکه‌ اجتماعی پرمخاطب آغاز کنید. اینستاگرام به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران، بستر مناسبی برای بیوتی بلاگر شدن است. سپس برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده برای انتشار محتوا آماده کنید و مطالبی سودمند در اختیار مخاطبان قرار دهید.

بیوتی بلاگر شدن در شبکه‌های اجتماعی چه فایده‌ای دارد؟

در کنار انتشار محتوای آرایشی، با ترفند‌های حرفه‌ای آشنا می‌شوید. سپس اطلاعات جالبی از دنیای پررنگ‌و‌لعاب آرایش کسب می‌کنید. در ادامه نیز با تبلیغات محصولات آرایشی برند‌های معتبر، درآمدی چشمگیری به جیب خواهید زد.

یک بیوتی بلاگر حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیوتی بلاگر باید ابتدا مخاطب را جذب کند. در ادامه نیز به‌جز تسلط کامل به ترفندهای آرایشی، باید راه‌و‌چاه رقابت در شبکه‌های اجتماعی را بلد باشد.