زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آرایش ساقدوش + صفر تا صد پروسه آماده شدن ساقدوش ها

wordcamp
281
10 دقیقه
آرایش ساقدوش + صفر تا صد پروسه آماده شدن ساقدوش ها

با فاصله گرفتن از فصل سرد زمستان، جشن‌های عروسی یک پس از دیگری از راه می‌رسند. اگر قرار است به عنوان ساقدوش در یکی از این مراسم‌ها حضور داشته باشید، بهتر است با آرایش ساقدوش آشنایی داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا مقدمات آرایش برای ساقدوش عروس را با هم بررسی کنیم.

به چه کسی ساقدوش می گویند؟

قبل از باز کردن بحث آرایش ساقدوش، بیایید با خود شخص ساقدوش و وظایفش آشنایی بیش‌تری پیدا کنیم. ساقدوش‌ها معمولا از میان دوستان نزدیک و صمیمی و آشنایان عروس و داماد انتخاب می‌شوند. این افراد بیش‌تر برای تلطیف فضای پراسترس روز عروسی و همراهی با نوعروس و آقای داماد، کنار آن‌ها حضور پیدا می‌کنند. ساقدوش‌ها تلاش می‌کنند تا در ساعات منتهی به مراسم اصلی، از استرس زوج کم کنند و اوقات خوشی را برای آن‌ها رقم بزنند. اما ساقدوش بودن فقط به معنای پوشیدن لباس‌های یکسان و خوش‌گذرانی نیست! ساقدوش‌ها وظایف مهمی را برعهده دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ساقدوش ها چه وظایفی دارند؟

در کنار قوت قلب بخشیدن به زوج جوان و کم کردن فشار و استرس مراسم،‌ ساقدوش‌ها وظایف و مسئولیت‌های مهم دیگری نیز دارند. در واقع می‌توانیم از ساقدوش‌ها به عنوان مهره‌های کلیدی کادر اجرایی مراسم یاد کنیم. شرح وظایف این افراد به طور معمول به این صورت است:

  • کمک کردن به عروس و داماد در برنامه‌ریزی برای برگزاری و چگونگی اجرای مراسم
  • همراهی کردن عروس و داماد در نوشتن چک‌لیست نکات مهم
  • کمک کردن و مشورت دادن به عروس و داماد در انتخاب سالن،‌ کیک، تم عروسی و…
  • نوشتن کارت دعوت برای میهمانان
  • برقرار کردن یک فضای آرام و بدون استرس برای عروس و داماد
  • کمک کردن به زوج جوان در آماده شدن برای مراسم عروسی
  • همراهی عروس و داماد در جلسات عکاسی نگهداری از وسایل عروس و داماد در طول پروسه عکاسی و جشن
  • جمع‌آوری و نگه‌داری از هدایا
  • نگهداری و در صورت نیاز،‌ گرداندن شاسی عکس در میان مهمانان
  • برقراری شور و هیجان و پایکوبی در مراسم عروسی
ساقدوش‌ها به عروس برای آماده شدن کمک می‌کنند.
ساقدوش‌ها به عروس برای آماده شدن کمک می‌کنند.

آموزش مراحل آرایش ساقدوش

حالا که یک تصویر کلی از ساقدوش و لیست وظایفش در ذهن‌تان شکل گرفته، لازم است تا بیش‌تر به بررسی استایل و آرایش ساقدوش بپردازیم. در این مقاله، در تمامی مراحل آماده شدن ساقدوش برای مراسم همراه شما خواهیم بود تا بهترین میکاپ و استایل را داشته باشید.

انتخاب سبک آرایش ساقدوش بر اساس سلیقه عروس

این بخش بدون شک از مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین قسمت‌های آماده شدن ساقدوش‌ها برای مرسم عروسی به حساب می‌آید. قبل از هر گونه اقدامی، باید از خواست و سلیقه عروس مطمئن و آگاه باشید. از آن‌جایی که ساقدوش‌ها باید آرایش کاملا یکسان یا مشابه هم داشته باشند، مهم است که مناسب‌ترین میکاپ برای آن‌ها انتخاب شود. و این انتخاب به فاکتورهای مهمی چون تم مراسم، سبک آرایشی مورد علاقع عروس، همخوانی و همسویی با آرایش عروس و… بستگی دارد. از چند هفته قبل از مراسم، سبک آرایشی موردنظر برای ساقدوش‌ها را انتخاب کنید و بر سر مناسب‌ترین مدل،‌ توافق کنید.

آماده سازی پوست

لازمه یک آرایش ساقدوش خوب، آماده کردن پوست است تا میکاپ به شکلی درست و خوب، روی پوست بخوابد. حتما چند روز قبل از مراسم با مشورت پزشک یا آرایشگر معتمدتان، اقدام به لایه برداری کنید. این کار باعث می‌شود پوست‌های مرده از میان برداشته شده و پوست شما درخشش بیش‌تری داشته باشد.

در قدم بعدی، لازم است که در روز موعو صورت خود را به خوبی بشویید و خشک کنید. از کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده برای طراوت و شادابی بیش‌‌‌‌‌‌‌‌تر کمک بگیرید. همچنین لازم است از کرم ضد‌آفتاب در زیرسازی آرایش خود استفاده کنید.

آماده شدن ساقدوش‌ها
آماده شدن ساقدوش‌ها

استفاده از پرایمر

از آن‌جایی که قرار است در ادامه روز ساعت‌ها مقابل دوربین عکاسی و فیلم‌برداری قرار بگیرید و فعالیت داشته باشید، ثابت ماندن آرایش ساقدوش اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. بر همین اساس، استفاده کردن از پرایمر به عمر میکاپ شما اضافه می‌‌‌‌کند. علاوه بر ثابت نگه داشتن میکاپ، پرایمر از براق شدن پوست‌های چرب پس از ساعتی فعالیت جلوگیری می‌کند. همچنین اجازه نمی‌‌‌‌‌‌‌دهد که پوست خشک شما تمام زیرساخت آرایش را به خودش جذب کند.

کرم پودر

در این مرحله جانب احتیاط را رعایت کنید. سعی بر این است که با کرم پودر به پوستی صاف و بدون لک برسید اما از طرفی، میکاپ سنگین و اصطلاحا کیکی هم مدنظر ما نیست. برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی صورت، از رنگ متناسب با پوست خود استفاده کنید و کرم را از مرکز صورت به سمت زاویه‌های خارجی، بلند کنید.

کانسیلر

حالا وقت این است که روی لک‌ها و سیاهی‌های زیر و اطراف چشم را بپوشانید. مقداری از کانسیلر را به صورت مثلث برعکس زیر چشم بزنید و قبل از خشک شدن، به خوبی آن را پخش کنید.

کانسیلر استیکی گلدن رز
کانسیلر استیکی گلدن رز

خرید کانسیلر لورال هم می‌تواند پیشنهاد خوبی برای جایگزینی با گلدن رز باشد. 

کانتور کردن

معمولا آرایش ساقدوش ظاهر سبک و ملایمی دارد. از همین رو، در اکثر مناطق دنیا کانتور کردن در میکاپ ساقدوش جایگاهی ندارد. اما توصیه ما به شما این است که کانتور خیلی کم و معمولی‌‌‌ای روی صورت خود پیاده کنید تا در عکس‌ها زیباتر به نظر برسید.

رژ گونه

قدم بعدی در آرایش برای ساقدوش عروس، جلوه دادن به گونه‌هاست. بهترین انتخاب برای آرایش ساقدوش، انتخاب یک رنگ روشن و دخترانه از پالت رژ گونه است. اما نکته مهم این‌جاست که رنگ انتخابی شما باید مات باشد تا هم بهتر روی پوست بخوابد و هم جلوه بهتری در عکس‌ها داشته باشد.

آرایش چشم مخصوص ساقدوش

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، آرایش چشم و ابرو تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ظاهری افراد دارد. اگر می‌خواهید ظاهر طبیعی و نچرال خود را حفظ کنید و در عین حال زیباتر به نظر برسید، پیشنهاد ما استفاده از سایه‌های طوسی یا قهوه‌ای روشن است. انتخاب رنگ‌های روشن برای سایه، باعث می‌شود تا سفیدی چشم سفیدتر و درخشان‌تر از پیش به نظر برسد. با وجود این، رنگ چشم شما جلوه بیش‌تری پیدا خواهد کرد.

پالت سایه چشم 40 رنگ گارینر - شماره 02
پالت سایه چشم 40 رنگ گارینر – شماره 02

آرایش مژه

برای رسیدگی به وضعیت مژه‌ها، باید بدانید که فر مژه بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب برای آرایش ساقدوش به حساب می‌آید. فر مژه نه تنها مژه‌های شما را بلندتر نشان می‌دهد، بلکه باعث می‌شود چشمان شما بزرگ‌تر به نظر برسند. همچنین شما را از ریسک کردن بر سر ریمل زدن و ریختن آن پس از چند ساعت، خلاص می‌کند.

آرایش ابرو

سعی کنید تا جایی که می‌توانید نچرال و طبیعی پیش بروید. برای مثال، اگر ابروهای شما بیش‌از حد خالی نیستند، اقدام به پر کردن آن‌ها نکنید. یادتان نرود که قبل از مراسم ابروها را مرتب و در صورت نیاز، قیچی کنید. در نهایت هم با ژل ابرو ظاهر مرتب‌تر و شیک‌تری برای خود بسازید.

رژ لب

از آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جا که هر چند دقیقه نمی‌توانید برای شارژ کردن میکاپ خود اقدام کنید، لازم است از ابتدا بهترین گزینه را انتخاب و اجرایی کنید. برای داشتن لب‌های نرم و زیباتر، از اسکراب لب غافل نشوید. این کار باعث می‌شود رژ لب ظاهر زیباتری برای شما بسازد. پس از اسکراب کردن، یک تینت لب متناسب با سلیقه عروس و تم اصلی عروسی انتخاب کنید و به روی لب‌های خود بزنید. تینت لب ماندگاری بیش‌تری دارد و با ظاهر نچرالی که به شما می‌بخشد، همه آن چیزی است که از آرایش لب انتظار دارید.

معمولا رژهایی با رنگ‌‌های ملایم و نود طرفدار بیش‌تری میان ساقدوشان دارند.

پالت رژ لب 8 رنگ لورال سری Color Rich شماره Nude 03
پالت رژ لب 8 رنگ لورال سری Color Rich شماره Nude 03

فیکساتور

چون ماندگاری بالای آرایش ساقدش از مهم‌ترین فاکتورهای مربوط به آن است، از مقداری پودر فیکس یا اسپری فیکساتور استفاده کنید تا میکاپ برای ساعات بیش‌‌‌‌تری روی صورت شما بماند و خراب نشود.

نکات مهم آرایش ساقدوش

  • اگر می‌خواهید صورت درخشان و شفافی داشته باشید، رژيم غذایی خود را سالم‌تر کنید و روزانه مقدار زیادی آب بنوشید.
  • اگر از پرایمرهای شاینی استفاده کنید، چهره شما درخشان‌تر و شفاف‌تر به نظر خواهد رسید.
  • برای نتیجه عالی و بی‌‌‌‌نقص، قبل از کرم پودر زدن چند قطره هایلایتر مایع به آن اضافه کنید.
  • اگر زیر چشم‌تان خیلی کبود یا تیره است، از دو لایه کانسیلر برای پوشش بهتر و کامل‌تر استفاده کنید.
  • برای ظاهر درخشان‌تر و مجلسی‌تر، مقدار کمی هایلایتر را با نوک انگشت و به آرامی بالای استخوان چانه و روی تیغه بینی بزنید.
  • مقدار کمی سایه قهوه‌ای را با ظرافت زیر مژه‌های پایین خود بزنید تا در نهایت، چشم‌های بزرگ‌تر و زیباتری داشته باشید.
  • اگر احتمال می‌دهید که قرار است در طی مراسم از خوشحالی و ذوق گریه کنید، از مژه مصنوعی و لوازم آرایش ضدآب استفاده کنید.
  • برای گرفتن چربی اضافه پوست، مقدار کمی از پودر بچه را به خوبی و آرام روی صورت خود پخش کنید.
  • بهتر است قبل از آرایش کردن لباس خود را بپوشید و روی آن را با دستمال‌های تمیز بپوشانید تا در اثر پوشیدن لباس، آرایش ساقدوش خراب نشود.
  • حتما میکاپ را در نور کافی و طبیعی انجام دهید تا به بهترین نتیجه برسید.
حفظ آرامش و استراحت کافی تاثیر زیادی در زیبایی عروس و ساقدوش‌ها دارد.
حفظ آرامش و استراحت کافی تاثیر زیادی در زیبایی عروس و ساقدوش‌ها دارد.

نکات مهم برای آماده شدن ساقدوش ها

  • شب قبل از مراسم خوب استراحت کنید تا بتوانید صبح زود از خواب بیدار شوید و به اداره امور مراسم بپردازید.
  • پس از بیدار شدن از خواب، لباسی با یقه باز یا دکمه‌دار بپوشید که مشکلی در پروسه آرایش کردن و تعویض لباس پیش نیاید.
  • لوازم آرایشی مورد نیاز خود را از قبل داخل یک کیف مخصوص قرار دهید تا در روز مراسم دنبال آن‌ها نگردید.
  • برای ثابت نگه داشتن سایه، از پرایمر استفاده کنید.
  • علاوه بر همراهی کردن عروس و داماد در این روز بزرگ، لازم است مقداری فضای شخصی در اختیار آن‌ها بگذارید.
  • حتما دوش بگیرید و از محصولات خوشبوکننده بدن استفاده کنید. در صورت نیاز، در میانه روز دوباره از مام و اسپری ضدتعریق استفاده کنید.
  • موهای زائد دست، پا و زیر بغل را از بین ببرید. همچنین توجه داشته باشید که موهای روی انگشتان دست و پا را هم بتراشید.
  • موهای صورت خود را اصلاح کنید. همچنین، موهای بینی را کوتاه کنید تا ظاهر مطلوب‌تری داشته باشید.
  • موهای خود را به خوبی بشویید و از چربی و شوره نداشتن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • استفاده از عطر را از یاد نبرید! حتما مقدار مناسبی عطر روی نقاط نبض‌دار بدن خود بزنید تا در طول مراسم خوشبو باشید.
  • مسواک زدن را از یاد نبرید و در صورت نیاز، در طول روز آدامس خوشبوکننده همراه خود داشته باشید.

جمع بندی

در نهایت، سعی کنید در این روز بزرگ آرامش خود را حفظ کنید و به عروس و داماد اسسترس بیش‌تری وارد نکنید تا لذت بیش‌تری از مراسم ببرید. بهداشت شخصی خود را رعایت کنید، عطر بزنید و با دنبال کردن این نکات آموزشی، آرایش ساقدوش بی‌نقصی داشته باشید.

سوالات متداول

ساقدوش کیست؟

میان دوستان یا آشنایان نزدیک و هم‌سن‌و‌سال عروس و داماد انتخاب می‌شوند. این افراد وظیفه دارند تا در این روز کنار زوج جوان باشند، مراسم را پرشورتر برگزار کنند و در اداره امور به عروس و داماد کمک کنند.

برای آرایش ساقدوش عروس به چه چیزهایی نیاز است؟

لوازم آرایش مناسب زیر سازی، لوازم آرایش چشم و رژ لب از ابتدایی‌ترین لوازم برای آرایش ساقدوش هستند.

چگونه باید ساقدوش را آرایش کنیم؟

معمولا میکاپ‌های لایت و اروپایی برای ساقدوش‌ها انتخاب می‌شود تا آرایش عروس جلوه بیش‌تری داشته باشید. در این مقاله، تمامی مراحل آرایش ساقدوش را آموزش داده‌ایم.