زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

پوشاندن جای جوش با آرایش؛ نحوه پوشاندن انواع جوش‌ ها و نکات مهم انجام این کار

1
wordcamp
10,202
13 دقیقه
پوشاندن جای جوش با آرایش؛ نحوه پوشاندن انواع جوش‌ ها و  نکات مهم انجام این کار

جوش‌های مزاحم و بدشکل، همیشه در بدترین موقعیت ظاهر می‌شوند. پیش از یک قرار کاری مهم، یک مهمانی شلوغ و یا یک جشن خاص، خیلی وقت‌ها جوش‌ها اولین مهمان‌ها هستند. به همین خاطر، پوشاندن جای جوش با آرایش در اولین فرصت، یکی از راه حل‌های خوب و کارآمد به نظر می‌رسد. با این وجود، چگونه باید این کار را انجام دهید؟ تنها چند قطره کرم پودر باعث پوشاندن جوش‌ها خواهند شد؟ یا این‌که باید راه و روش خاصی را در پیش بگیرید؟ در این نوشتار قصد داریم قدم به قدم، آموزش پوشاندن جای جوش با آرایش را با هم بررسی کنیم. همراه ما باشید.

جوش چیست؟

جوش‌های یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی هستند. انواع مختلف جوش‌ها هم‌چون سرسفید، سرسیاه، زیرپوستی و…، هر کدام به یک علت خاص در صورت و یا بدن ظاهر می‌شوند. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای مقابله با انواع جوش، بررسی دلایل ایجاد و جلوگیری از گسترش آن‌ها است.

ممکن است تصور کنید که جوش‌ها تنها برای افراد نوجوان و یا در سن بلوغ ظاهر می‌شوند. باید به شما بگوییم که افراد زیادی به دلیل تغییرات هورمونی در تمام دوره‌های زندگی، با مشکل جوش روبه‌رو خواهند شد. در مطلب «دلیل جوش‌زدن و 7 راه برای جلوگیری از آن» به بررسی دقیق این موضوع پرداختیم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهید.

استفاده از روش‌های درمان جوش، همه به زمان نیاز دارند. اغلب اوقات و پیش از یک مهمانی و قرار مهم، هیچ‌کس زمان کافی برای درمان اصولی جوش را ندارد. بنابراین انتخاب همه افراد صرف نظر از جنسیت، پوشاندن جوش صورت با آرایش است. البته این کار تنها زمانی که به‌درستی انجام شود، نتیجه دل‌خواه را به شما می‌دهد. به همین خاطر، در ادامه این نوشتار، به بررسی نحوه آرایش برای پوشاندن جای جوش می‌پردازیم. همراه ما باشید.

پوشاندن جوش با آرایش: درست یا غلط؟

استفاده از کرم‌های مختلف برای پوشاندن جای جوش صورت توسط دختر جوان
استفاده از کرم‌های مختلف برای پوشاندن جای جوش صورت توسط دختر جوان

پیش از بررسی انواع روش‌ها برای پوشاندن جوش صورت با آرایش و کرم‌های مختلف، باید به یک سوال مهم پاسخ دهیم: آیا در زمان جوش‌زدن، می‌توان از لوازم آرایشی استفاده کرد؟

معمولا در زمان جوش‌زدن، مادرها می‌گویند آرایش‌کردن این بلا را بر سر پوست شما آورده و احتمالا دوستان‌تان پیشنهاد می‌کنند تا زمان از بین رفتن جوش‌ها، از آرایش کردن دست بکشید. اما آیا این حرف‌ها درست است؟

باید به شما بگوییم که این موضوع چندان درست نیست و می‌توانید حتی با جوش صورت، آرایش کنید. در زمان جوش‌زدن، ممکن است اعتماد به نفس شما تحت تاثیر قرار بگیرد. به همین خاطر، تنها با رعایت چند نکته مهم، به‌راحتی از آرایش برای پوشاندن جای جوش استفاده کنید. در ادامه، مهم‌ترین نکات برای انجام این کار را به‌اختصار مرور می‌کنیم:

  • استفاده از لوازم آرایشی معتبر، باکیفیت، بدون چربی و ترجیحا ضد جوش؛
  • شستن صورت هر شب پیش از خواب و قبل از تجدید آرایش در طول روز؛
  • شناسایی دقیق مشکل پوستی خود و آغاز درمان پوست تحت نظر متخصص؛
  • شست‌وشوی براش‌ها، اسفنج آرایشی و سایر وسایل مورد استفاده در زمان میکاپ هر 2 هفته یک بار؛
  • دست‌کاری نکردن جوش‌ها و جلوگیری از گسترش التهاب و عفونت؛
  • ورزش‌کردن، بررسی برنامه غذایی و دوری از استرس؛
  • استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده، ترمیم‌کننده و سایر کرم‌ها و لوسیون‌های درمانی برای کمک به بازسازی پوست.

هر کدام از این موارد، به شما کمک می‌کنند که روتین سالم‌تری داشته باشید. پوست شما غیر قابل تعویض است، این نکته را جدی گرفته و همیشه بهترین روش برای مراقبت از آن را انتخاب کنید.

آموزش پوشاندن جای انواع جوش با آرایش

همان‌گونه که در بخش پیش اشاره کردیم، جوش‌ها انواع مختلفی دارند. بی‌شک پوشاندن جای جوش با آرایش با توجه به نوع هر جوش متفاوت خواهد بود. برای مثال، جوش‌های سرسیاه، معمولا سطحی و بدون برجستگی هستند و جوش‌های سرسفید، ملتهب و برجسته خواهند بود. به همین خاطر، در این بخش آموزش پوشاندن جای جوش با آرایش به تفکیک نوع جوش‌ها بوده و هر کدام را به‌صورت مجزا بررسی می‌کنیم.

پیش از بررسی انواع میکاپ برای پوشاندن جای جوش باید یک موضوع مهم دیگر را نیز فرا بگیرید. در واقع یک آرایش تمیز و زیبا، با یک زیرسازی کامل و اصولی آغاز می‌شود. اگر دانسته‌های شما برای انجام این کار چندان کافی نیست، مطالعه مقاله «اصول حرفه‌ای زیرسازی پوست» را به شما توصیه می‌کنیم.

پوشاندن جای جوش سر سفید با آرایش

جوش سرسفید کمی برجسته بوده و در اوج آن، یک نقطه سفید به چشم می‌خورد. برای پوشاندن جای جوش با آرایش برای چنین مواردی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دست‌کاری نکردن جوش: نکته مهم و پیش از آرایش این است که به هیچ عنوان، جوش را دست‌کاری نکنید. این کار می‌تواند باعث آلودگی پوست اطراف شده و جوش‌های بیشتری را ایجاد کند؛
  • استفاده از کرم موضعی رفع جوش: چند ساعت پیش از آرایش، حتما از یک کرم درمان جوش موضعی استفاده کنید. کرم‌های حاوی سالیسیک اسید، عصاره درخت چای و سایر گیاهان طبیعی، روش بسیار خوبی برای درمان موضعی این جوش‌ها هستند؛
  • کرم پودر غلیظ: برای پوشاندن جوش‌های سرسفید، از کرم پودر غلیظ کمک بگیرید. کرم پودرهای ضد جوش و بر پایه آب، انتخاب بهتری برای انجام این کار خواهند بود. برای پخش کردن کرم، از دست‌ها کمک گرفته و وسایل آرایشی خود را به چنین جوش‌هایی نزنید.
سرم ضد جوش اکسجیان حاوی سالیسیلیک اسید وزن 30 میل

استفاده از سرم ضد جوش حاوی سالیسیک اسید برای کاهش جوش‌های سرسفید و ملتهب

برای خرید این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

آرایش برای پوشاندن جای جوش سر سیاه

جوش سرسیاه سطحی بوده و به دلیل بسته شدن منافذ باز پوست، ایجاد می‌شود. تجمع تعداد زیادی جوش سرسیاه، سطح پوست را ناهموار و نازیبا می‌کند. نحوه آرایش برای پوشاندن جای جوش سرسیاه، به‌ترتیب موارد زیر خواهد بود:

  • استفاده از پرایمر: پرایمر به شما کمک می‌کند که سطح پوست صاف و همواری داشته باشید. برای این کار، از یک پرایمر بر پایه آب استفاده کنید. پرایمر با پرکردن نقاط جوش، نتیجه نهایی بسیار بهتری برای شما ایجاد می‌کند؛
  • کرم پودر مایع با پوشانندگی متوسط: یک کرم پودر مایع و سبک، راحت‌تر بر روی پوست پخش شده و محل جوش‌ها را برجسته‌تر نمی‌کند. یک یا دو قطره از مایع کرم پودر را بر صورت خود قرار دهید؛
  • پخش‌کردن کرم: از یک اسفنج نرم کمک گرفته و با حرکات دورانی و ضربه‌ای، کرم‌پودر را روی صورت خود پخش کنید. جوش‌های سرسیاه عفونی نیستند و قابلیت سرایت ندارند. به همین خاطر، می‌توانید از براش‌ها و یا اسفنج آرایشی استفاده کنید.

نحوه آرایش برای پوشاندن جوش ملتهب و زیرپوستی

پوشاندن پوست ملتهب با کمک مواد آرایشی
پوشاندن پوست ملتهب با کمک مواد آرایشی

این جوش‌ها معمولا بزرگ، قرمز، دردناک و زیر پوستی هستند. پیش از آرایش برای پوشاندن این جوش‌ها، از شب قبل پوست خود را لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری علاوه بر از بین بردن سلول‌های مرده، می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای برای کاهش این جوش‌ها داشته باشد. استفاده از کمپرس سرد، روش دیگری برای کم‌کردن التهاب این جوش‌ها است. در ادامه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پرایمر: اولین مرحله میکاپ برای پوشاندن جای جوش ملتهب و زیرپوستی، استفاده از پرایمر است. پرایمرهای برپایه آب، به دلیل آبرسانی و مرطوب‌کردن بافت پوست، انتخاب‌های بسیار بهتری خواهند بود؛
  • استفاده از کانسیلر رنگی: هر بخش قرمز، کبود، تیره و رنگی روی پوست، به کانسیلر رنگی نیاز دارد. چنین جوش‌هایی معمولا قرمز و ملتهب هستند. کرم پودر به‌تنهایی نمی‌تواند پوشانندگی کامل را روی این نقاط ایجاد کند. به همین خاطر، از یک کانسیلر سبز رنگ استفاده کنید. کانسیلر را طبق اصول آرایشی، بر پوست خود پخش کنید؛
  • کرم پودر غلیظ: برای پوشاندن رنگ کانسیلر و التهاب جوش، از کرم پودر غلیظ فاقد چربی استفاده کنید. این کرم پودر، باید پایه رنگی زرد داشته باشد. ترکیب این رنگ با کانسیلر یا پرایمر سبز رنگ، باعث ایجاد یک رنگ طبیعی خواهد شد. با استفاده از «بیوتی‌بلندر» یا همان اسفنج آرایشی، کرم پودر را با حرکات ضربه‌ای پخش کنید. پس از 5  دقیقه و جذب اولیه کرم، یک کرم مات نیز به همان روش ضربه‌ای، به پوست خود بزنید؛
  • پودر آرایشی یا پنکک: پس از خشک شدن دو لایه کرم اولیه، با استفاده از یک براش بزرگ آرایشی، مقداری پنکیک یا پودر آرایشی را تنها بر بخش‌های لازم بزنید. این کار، سطح صاف‌تری را ایجاد خواهد کرد.
کرم پودر فاقد چربی مپ بوته مدل Hi-Cover حجم 30 میل

استفاده از کرم پودرهای ضد جوش برای پوشانندگی کافی و کاهش احتمال جوش زدن

برای خرید این کرم پودر فاقد چربی و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

تعداد زیادی از جوش های قرمز ریز

این جوش‌های ریز و برجسته، معمولا در تعداد زیاد و با تجمع در یک قسمت از صورت، ظاهر می‌شوند. برای پوشاندن این جوش‌ها، مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • کانسیلر: اگر رنگ جوش‌ها کبود و تیره است، از کانسیلر سبز استفاده کنید. در غیر این صورت و برای جوش‌های قرمز کم‌رنگ، استفاده از کانسیلر سفید رنگ اطراف چشم، پیشنهاد ما است. با استفاده از یک براش پهن و مسطح، همه جوش‌ها را بپوشانید؛ از بهترین برند کانسیلر می توان به کانسیلر رولوشن اشاره کرد.
  • کرم مایع: پس از آن، از یک کرم مایع سبک استفاده کرده و با کمک یک اسفنج آرایشی، رنگ روشن کانسلیر را پنهان کنید.
پالت کانتورینگ و کانسیلر 8 رنگ رولوشن - رنگ روشن

استفاده از تناژهای رنگی مختلف کانسیلر برای پوشاندن جای جوش با آرایش

برای خرید این پالت کانسیلر و کسب اطلاعات بیشتر، روی تصویر کلیک کنید.

پوشاندن جای لک جوش با آرایش

ممکن است شما در حال حاضر هیچ جوشی نداشته باشید. با وجود این، اثر جوش‌های قدیمی، مشکل اصلی شما در زمان آرایش باشد. برای پوشاندن جای لک با آرایش باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پرایمر: معمولا جای جوش‌های قدیمی، کمی خشک و پوسته‌پوسته است. برای ایجاد یک ساختار یک‌دست، پرایمر بزنید. مرطوب‌کننده و یا آب‌رسان نیز انتخاب‌های بعدی شما در این موقعیت هستند؛
  • کرم پودر غلیظ: پوشاندن جای لک‌ها تنها با کمک یک کرم‌پودر غلیظ امکان‌پذیر است. برای این کار، چند قطره کرم را به پشت دست خود زده و با کمک اسفنج آرایشی، مقدار مناسبی از آن را به صورت خود منتقل کنید؛
  • استفاده از براش و حرکات ضربه‌ای: با کمک یک براش مناسب، میزان کافی از یک کرم مات آرایشی را بر روی پوست با حرکات ضربه‌ای بزنید. حرکات ضربه‌ای باعث افزایش حباب‌های هوا شده و میزان چسبندگی کرم را افزایش می‌دهند.

پوشاندن جای زخم جوش با کمک میکاپ

قبل و بعد آرایش و پوشاندن جای جوش‌ها
قبل و بعد آرایش و پوشاندن جای جوش‌ها

بی‌شک شما هم از دوره نوجوانی، این توصیه مهم را بارها و بارها شنیده باشید: «هیچ‌وقت جوش‌های صورت و بدن را دست‌کاری نکنید».

هر چند اگر در حال حاضر و چند ساعت پیش از قرار مهم این کار را کرده باشید، دیگر کار از کار گذشته و زمان مناسبی برای نصیحت‌کردن‌تان نیست. در این حالت، جای جوش بیشتر به یک زخم ملتهب شباهت دارد. پیش از هر چیزی، ابتدا اطراف جوش را تمیز کرده و با کمک یک پماد آنتی‌باکتریال، آن را ضد عفونی کنید.

پس از آن، از دو مدل کرم پودر برای پوشاندن جای جوش استفاده کنید. ابتدا با کرم روشن‌تر، آن بخش را کاملا پوشانده و اجازه دهید لایه اول خشک شود. سپس، از کرم پودر با رنگ طبیعی برای پوشاندن آن استفاده کنید. بدین شکل، کبودی، قرمزی و التهاب پوست شما، پنهان خواهند شد.

نکات مهم پوشاندن جای جوش با آرایش

استفاده از کرم پودر و کانسیلر برای پوشاندن جای لک و جوش
استفاده از کرم پودر و کانسیلر برای پوشاندن جای لک و جوش

استفاده از میکاپ برای پوشاندن جای جوش ها، تنها بخشی از کار است. پیش از هرچیزی و مهم‌تر از هر ترفندی، درمان پوست است. تمام روش‌های گفته شده در بخش پیش، برای یک آرایش سریع و پیش از یک مهمانی و یا قرار مهم است. برای داشتن پوستی سالم، حتما روتین پوستی را جدی گرفته و با استفاده از نکات مهم آن، از پوست صورت و بدن خود مراقبت کنید.

پیش از خواب، آرایش خود را کاملا شسته و با کمک تونر و یا میسلار واتر، پوست خود را تمیز کنید. این کار به شما کمک می‌کند که روز بعد با جوش‌های کمتری از خواب بیدار شده و در طولانی‌مدت، پوست سالم‌تری داشته باشید.

نکته مهم بعدی، عدم استفاده از براش و یا اسفنج آرایشی بر روی جوش‌های قرمز، عفونی، سرسفید و ملتهب است. این جوش‌ها می‌توانند به لوازم آرایشی شما منتقل شوند. بدین شکل با هر بار استفاده، خود را در معرض خطر ایجاد جوش‌های بیشتر قرار می‌دهید.

در زمان آرایش‌کردن برای پنهان کردن جوش‌ها، حتما اجازه دهید که لایه اول کرم خشک شده و سپس لایه بعدی را بزنید. این کار باعث جذب بهتر کرم شده و به‌اصطلاح «کرم روی پوست شما می‌نشیند».

سخن آخر

پوشاندن جای جوش با آرایش یکی از مهم‌ترین ترفندها برای داشتن پوستی نسبتا سالم در کمتر از چند دقیقه است. با وجود این باید بدانید که هر نوع جوش، به یک نوع آرایش اختصاصی نیاز دارد. برای همین، توصیه می‌کنیم با دقت این مطلب را مطالعه کرده و با توجه به نوع پوست و نوع جوش خود، بهترین روش پوشاندن جوش صورت با آرایش را برگزینید. شما از چه مدل آرایش برای پوشاندن جای جوش استفاده می‌کنید؟ از تجربیات خود با ما بگویید.

سوالات متداول

1- برای پوشاندن جای جوش با آرایش چه باید کرد؟

ابتدا باید نوع جوش خود را در نظر بگیرید. سپس با توجه به آن، یکی از روش‌های پوشاندن جای جوش با آرایش را انتخاب کنید. در برخی موارد باید ابتدا از کانسیلر یا پرایمر استفاده کرده و در برخی دیگر به هیچ‌کدام نیاز ندارید.

2- برای پوشاندن جای جوش به چه وسایلی نیاز داریم؟

علاوه بر انواع کرم پودر غلیظ یا سبک، کانسیلر سفید و رنگی، پرایمر و پودرهای آرایشی، به براش‌های مخصوص و اسفنج آرایشی نیز نیاز خواهید داشت. در برخی موارد کرم‌ها را تنها با براش باید بر صورت خود پخش کرده و در برخی موارد دیگر، باید از دست‌های‌تان کمک بگیرید.

3- روش های پوشاندن جوش صورت با آرایش چیست؟

هر نوع جوش، به یک روش اختصاصی خود نیاز دارد. برای جوش‌های سرسیاه، استفاده از پرایمر و بعد کرم پودر توصیه می‌شود و برای جوش‌های کبود، استفاده از کانسیلر سبز رنگ و سپس کرم‌پودر با پایه رنگی زرد، انتخاب بهتری خواهد بود.

4- آیا می‌توان همیشه از میکاپ برای پوشاندن جای جوش استفاده کرد؟

پوشاندن جای لک با آرایش یا جای جوش، تنها یک کار موقت است. بی‌شک برای داشتن پوستی سالم، باید با پزشک مشورت کرده و توصیه‌های او را به کار ببرید. مصرف دارو، پمادها و کرم‌های موضعی، بهترین روش برای درمان پوست است.

5- آیا پوشاندن جای جوش با آرایش کار درستی است؟

بله، پوشاندن جوش با آرایش یک کار کاملا درست ولی موقت است. باید عامل جوش‌زدن خود را با کمک متخصص شناسایی کرده و برای درمان پوست خود اقدامات لازم را انجام دهید.