زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نکات مهم انتخاب آرایشگاه زنانه + تجربه کاربران

تیم تحریریه مو تن رو
629
10 دقیقه
نکات مهم انتخاب آرایشگاه زنانه + تجربه کاربران

ظاهر زیبا برای بسیاری از زنان موضوع مهمی است. تا جایی که برخی از خانم‌ها حاضر هستند جان خود را به خطر اندازند اما به چهره مورد نظر خود برسند. حتما این جمله معروف را از برخی از زنان خطاب به پزشکشان شنیده‌اید که “بکش ولی زیبایم کن” البته زیبایی همیشه با جراحی به دست نمی‌آید. برخی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند از روش‌های موقتی و در عین حال کم خطر استفاده کنند. یا برخی از خانم‌ها چهره زیبایی دارند اما دوست دارند در برخی مواقع کمی خاص‌تر باشند. در این شرایط معمولا آرایش یا میکاپ بهترین روش برای این دسته از خانم‌ها است. از همین رو، مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات انتخاب آرایشگاه زنانه را در ادامه بررسی می‌کنیم.

سالنی را انتخاب کنید که خدمات حرفه‌ای ارائه می‌دهد

بهتر است سالنی را انتخاب کنید که آرایشگران آن ماهر و تخصصی باشند. البته این بستگی دارد که هدف از آرایش کردن شما چیست و قرار است در چه مراسمی شرکت کنید. مثلا بعضی از افراد ترجیح می‌دهند برای مراسمات نه چندان مهم آرایش معمولی داشته باشند. در این شرایط ممکن است میزان مهارت آرایشگر برای آنان اهمیت زیادی نداشته باشد.

اما اگر آرایشی که به دنبال آن هستید به خاص‌ترین روز زندگی شما مربوط است و می‌خواهید بهترین ظاهر را داشته باشید، بهتر است حتما به این موضوع توجه داشته باشید. برای داشتن ظاهری خوب و راضی کننده، باید به سالن زیبایی متکی باشید که افراد حرفه‌ای در آن کار می‌کنند. سالن زیبایی ابتدا باید در مورد نوع پوست با شما صحبت کند و مطمئن شود که بهترین آرایش و نظافت ممکن را برای شما فراهم می‌کند.

امکانات ارائه شده توسط سالن را در نظر بگیرید

انتخاب یک سالن زیبایی یا آرایشگاه زنانه که امکانات لازم و حرفه‌ای را داشته باشد و در عین حال بتواند تمام خدمات مربوط به زیبایی را ارائه دهد بسیار مهم است. این امکانات می‌تواند شامل به روزترین دستگاه‌ها و کارکنان اختصاصی برای خدماتی مانند تخت ماساژ، رفلکسولوژی و… باشد. علاوه بر این امروزه بسیاری از آرایشگاه‌ها دارای حداقل امکانات همچون حمام‌های مخصوص برای شست و شوی سر یا بدن بعد از رنگ کردن مو، امکانات لازم برای استراحت مشتریان و… است.

قیمت نیز یک نکته مهم است

قیمت ارائه تسهیلات آرایشی از دیگر نکات مهمی است که باید قبل از مراجعه به آرایشگاه آن را در نظر بگیرید. در حالی که مهم است که در مراسم خود بهترین ظاهر را داشته باشید، مهم است که به بودجه خود نیز توجه کنید. بنابراین برای انتخاب یک سالن زیبایی عالی در حد بودجه خود، می‌توانید نرخ خدمات ارائه شده توسط سالن‌های زیبایی مختلف را با هم مقایسه کنید. اطمینان حاصل کنید که سالن زیبایی امکانات آرایشگری را در حد بودجه شما ارائه می‌دهد تا بتوانید برای روز خاص خود به شکل دلخواه خود را آماده کنید.

در مورد تکنیک‌ های موجود در سالن زیبایی آگاه شوید

یکی از عوامل مهمی که هنگام استفاده از امکانات سالن زیبایی باید در نظر بگیرید، جستجوی تجهیزات موجود در فروشگاه است. فناوری با سرعتی سریع در حال پیشرفت است. بر این اساس بسیاری از سالن‌های زیبایی نیز از تکنیک‌های پیشرفته برای آرایش و ارائه آرایش صورت استفاده می‌کنند. بنابراین برای اطمینان از اینکه خدمات زیبایی و مراقبت با بهترین تجهیزات به شما ارائه می‌شود، باید از تجهیزات موجود در سالن زیبایی مطلع شوید. وسایلی مانند بخارشوی مو، صندلی آرایش و… از جمله این تکنیک‌ها است. البته بخشی از تکنیک‌ها نیز به متدهای روز آرایش مربوط است.

محل آرایشگاه زنانه

برای صرفه جویی در زمان و جلوگیری از ناراحتی، به نفع شماست که آرایشگاهی را انتخاب کنید که در نزدیکی خانه شما یا محل مراسم باشد. این ویژگی می‌تواند راحتی زیادی را از نظر سفر برای شما فراهم کند. البته اگرچه توصیه می‌شود سالن زیبایی در مجاورت خود را ترجیح دهید، اما نباید کیفیت آن را به خطر بیندازید. سالن باید از کیفیت بالای خدمات برخوردار باشد و بر اساس شایستگی انتخاب شود. بنابراین، اگر از محبوبیت و اعتبار سالن زیبایی راضی هستید، بهتر است به سراغ سالن زیبایی بروید که خدمات خوبی ارائه ‌دهد. در واقع سالن یا آرایشگاه مهم است؛ اما کیفیت را نیز در نظر بگیرید.

کارمندان آرایشگاه چقدر منضبط هستند؟

یک سالن زیبایی با صلاحیت می‌داند که در هنگام استفاده از محصولات زیبایی باید فاقد هر گونه اشتباهی باشد. مراقبت از موهای شما توسط این متخصصان می‌تواند به زیبایی زنانه شما بیفزاید. حتی رفتار و نحوه برخورد افراد نیز از دیگر مسائلی است که باید در نظر بگیرید. نگاه کنید تا ببینید آیا سالن دارای استایلیست‌های مودب و مهربان است یا خیر.کارمندان یک آرایشگاه نباید سلیقه خود را به مشتریان تحمیل کنند و انتخاب و سلیقه مشتری را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وسایل مورد استفاده در آرایشگاه زنانه باید تمیز و سالم باشند.
وسایل مورد استفاده در آرایشگاه زنانه باید تمیز و سالم باشند.

محیط چقدر تمیز و منظم است؟

موضوع نظافت آرایشگاه‌های زنانه نیز یک موضوع مهم است که حتما باید به آن توجه داشته باشید. زیرا آرایشگاه و ابزارهایی که در آن استفاده می‌شود در صورت کثیف بودن یا استفاده نادرست، ممکن است عامل بیماری‌های متعددی باشد. گذشته از این سالن‌های نامرتب و کثیف می‌تواند در روحیه شما تاثیر بدی داشته باشد و خاطره بدی از آن روز برای شما رقم بزند.

تعداد افرادی که در آرایشگاه مشغول به کار هستند

جالب است که تعداد افراد مشغول به کار در آرایشگاه زنانه نیز مهم است. بعضی از سالن‌ها ممکن است کوچک باشند و تنها یک یا دو نفر در آنجا مشغول به کار باشند. البته منظور ما این نیست که تمام آرایشگاه‌هایی که در حجم و وسعت کم فعالیت دارند باید زیر سوال بروند؛ اما طبیعی‌ست سالنی که یک یا دو نفر آرایشگر یا کارکن دارد، احتمالا نمی‌تواند بسیاری از خدمات را ارائه دهد اگر هم بتواند احتمالا از نظر زمانی ممکن است با مشکل مواجه شود و در طول روز سه یا چهار نفر بیشتر را پذیرش نکند.

با این حال اگر کارهای آرایشی- بهداشتی شما در حد میکاپ‌های ساده است می‌توانید به این آرایشگاه‌ها مراجعه کنید. اما برای کارهای شیک‌تر، سریع‌تر و کامل‌تر بهتر است به موضوع تعداد ارائه دهندگان خدمات توجه داشته باشید.

کادر آرایشگاه
کادر آرایشگاه

سابقه کار آرایشگاه زنانه را در نظر بگیرید

هر فعالیتی در هر قالبی دارای سابقه‌ای است که از طریق بررسی گذشته آن قابل کشف است. این بررسی می‌تواند راهنمای خوبی برای شناخت درست شما از آرایشگاه باشد. به عنوان نمونه با پرس و جو از کسانی که مشتری آن آرایشگاه بوده‌اند، مدت زمان فعالیت آن آرایشگاه و مسائلی از این قبلی به دست می‌آید. اگر با تحقیق درست متوجه شدید که سابقه فعالیت آن آرایشگاه چندان مناسب نیست، آن را از لیست آرایشگاه‌های مورد نظر خود حذف کنید.

داشتن مجوز فعالیت

آرایشگاه‌های زنانه زیادی وجود دارند که مجوز فعالیت ندارند. معمولا مجوز فعالیت بر اساس معیارهای بهداشتی، تخصص افراد و… صادر می‌شود. قاعدتا آرایشگاهی که مجوز ندارد در یکی از معیارهای فوق با مشکل اساسی مواجه است. پس حتما به این موضوع دقت کنید. البته برخی از آرایشگاه‌ها نیز برای برخی از فعالیت‌های تعیین شده مجوز دارند؛ اما فراتر از آن دست به اقدامات دیگر نیز می‌زنند. به عنوان نمونه انجام کارهایی که مربوط به پزشکان زیبایی است در بسیاری از آرایشگاه‌ها انجام می‌شود. آن هم بدون مجوز. پس دقت کنید که آرایشگاه برای تمام فعالیت‌های خود مجوز داشته باشد.

ساعات کار قابل اعتماد

پیدا کردن یک سالن زیبایی که خدمات خود را به صورت شبانه روزی ارائه دهد چندان آسان نیست، اما یک سالن خوب باید حداقل ساعات کاری معقول و قابل اعتمادی داشته باشد. به طور کلی فعالیت در طول شبانه روز، یک امتیاز خوب برای آرایشگاه‌های خوب محسوب می‌شود. برخی از آرایشگاه‌ها تنها در ساعات خاصی خدمات ارائه می‌دهند، برخی نیز در روزها و مناسبت‌های مختلف، کار خود را متوقف می‌کنند. از این رو اگر حتما موضوع ساعات کاری آرایشگاه را در نظر بگیرید، زیرا ممکن است در ساعاتی که شما نیاز به آرایشگاه دارید، آرایشگاه فعالیت نداشته باشد. در ضمن یک آرایشگاه خوب برای وقت مشتریان خود باید ارزش قائل باشد و نسبت به نوبتی که به مشتریان خود می‌دهد متعهد باشد.

کاربران از آرایشگاه‌های زنانه چه می‌گویند؟

در این بخش ما نظرات برخی ازکاربران نیز ارائه کرده‌ایم تا بتوانید اطلاعات درست و کامل‌تری از نکات مهم انتخاب آرایشگاه زنانه به دست آورید. یکی از خانم‌ها در مراجعه به یکی از آرایشگاه‌های زنانه خاطره‌ای کوتاه تعریف کرده و گفته است:

من در مراسم ازدواج خواهرم به یک آرایشگاه مراجعه کردم. علیرغم آنکه در مورد همه چیز تحقیق کرده بودم؛ اما موضوع دور بودن آرایشگاه از محل مراسم را جدی نگرفته بودم. بعد از پایان میکاپ، متاسفانه به ترافیک سنگینی برخوردم و جز آخرین مهمان‌هایی بودم که به مراسم رسیدم.

نظر کاربران در ارتباط با انتخاب آرایشگاه زنانه

خانم دیگری نیز با رضایت از انتخاب خود در آرایشگاه زنانه آورده است:

در اطراف محل سکونت من آرایشگاه‌های زیادی وجود دارد؛ اما من آرایشگاهی را انتخاب کرده‌ام که ساعات فعالیت آن از صبح تا شب است و نظافت آن نیز عالی است. البته خدمات آن کمی گران است؛ اما من چند سال است به آنجا مراجعه می‌کنم و کاملا راضی هستم.

تجربه کاربران در ارتباط با انتخاب آرایشگاه زنانه

یکی از خانم‌ها نیز در تجربه خود از یک آرایشگاه آورده است:

من همیشه برای کارهای زیبایی و آرایشی خود به یک آرایشگاه معروف مراجعه می‌کردم. تقریبا یکسال پیش بود که متوجه شدم خدمات پوست نیز در آرایشگاه انجام می‌شود. از این رو وسوسه شدم از آن خدمات که به صورت تزریقی نیز انجام می‌شد استفاده کنم. متاسفانه اشتباه کردم و نتیجه فاجعه‌بار بود. البته الان کاملا اوکی هستم.

تجربه کاربران از خدمات پوستی آرایشگاه

همانطور که مشاهده می‌کنید خدمات خوب و رضایت کامل از آرایشگاه، مستلزم تحقیق درباره کارکنان آرایشگاه و نیز اطلاع از تمام مسائلی است که به آنها اشاره کردیم. پس بدون تحقیق کاری نکنید. 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرایشگاه زنانه
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرایشگاه زنانه

سخن نهایی

موضوع انتخاب آرایشگاه زنانه بسیار مهم است؛ زیرا بخش مهمی از امور زیبایی و آرایشی زنان در آرایشگاه‌ها صورت می‌گیرد و این موضوع هم با زیبایی زنان مرتبط است و هم سلامت آنان. زیرا گاهی انتخاب نادرست آرایشگاه می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای سلامتی افراد داشته باشد.

چه بسا زنانی که بعد از اقداماتی مانند کاشت مژه بینایی چشمان خود را برای همیشه از دست داده‌اند. البته این یک نمونه است و مشابه آن هزاران مورد دیگر نیز وجود دارد. از این رو پیشنهاد ما این است که در بحث انتخاب آرایشگاه، اول از همه به موضوع تمیزی و تخصص افراد توجه اعم از آرایشگران توجه کنید. سپس با توجه به سایر عوامل و شرایط از جمله بودجه خود، آرایشگاهی را که مناسب خود می‌دانید پیدا کنید. بعد از آن اگر کار آن افراد توانست توجه شما را جلب کند، می‌توانید مشتری دائمی آنها شوید. اگر هم احیانا از کار آنها راضی نبودید گزینه‌های بعدی را در نظر بگیرید.