زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کانسیلر مدادی چیست؟ نحوه استفاده از کانسیلر مدادی

تیم تحریریه مو تن رو
889
7 دقیقه
کانسیلر مدادی چیست؟ نحوه استفاده از کانسیلر مدادی

در چند سال اخیر کانسیلر در گروه پرفروش‌ترین محصولات آرایشی قرار گرفته است؛ کانسیلر قابلیت پوشش بالایی داشته و می‌تواند ایراداتی مثل آکنه، لک، جای جوش و سیاهی دور چشم را تا حد زیادی بپوشاند. پس اگر دوست دارید ظریف و حرفه‌ای میکاپ کنید، باید حتما یک کانسیلر در کیف آرایش خود بگذارید. این محصول با تنوع فراوانی که دارد، می‌تواند باعث سردرگمی کاربران در حین خرید شود. در حال حاضر از بین انواع مختلف این محصول، کانسیلر مدادی از پرمصرف‌ترین کانسیلر‌ها محسوب می‌شود؛ به همین دلیل در ادامه این مقاله می‌خواهیم، شما را با این محصول آشنا کرده و طریقه کار با کانسیلر مدادی را آموزش دهیم.

کانسیلر چیست و چه زمانی استفاده میشود؟

در عرصه آرایش مبتدی باشید یا حرفه‌ای، برای داشتن میکاپی زیبا و خیره‌کننده به مجموعه کاملی از لوازم آرایش نیاز خواهید داشت. بدون شک کانسیلر در مجموعه لوازم آرایش ضروری، جایگاه اول را کسب می‌کند؛ برای دریافت بهترین نتیجه از این محصول، ابتدا باید همه چیز در مورد کانسیلر را شناخته و روش استفاده از آن را بدانیم.

انواع کانسیلر
انواع کانسیلر

اسم محصول آرایشی کانسیلر برگرفته از کلمه Conceal به معنای پوشاندن یا پنهان کردن است. از کانسیلر برای پوشاندن عیب و ایراد هر نقطه از پوست صورت مثل تیرگی دور چشم، لکه‌ها و جای جوش استفاده می‌شود. در هنگام زیرسازی آرایش و ایجاد پوستی یکدست و صاف، کانسیلر حرف اول را می‌زند؛ اما با این حال هیچ ترتیب و قائده خاصی برای استفاده از کانسیلر قبل از کرم پودر یا بعد از آن، وجود ندارد.  

کانسیلر گلدن رز مدل HD

برای داشتن یک میکاپ فوق‌العاده، باید اصول زیرسازی را با استفاده از بهترین محصولات آرایشی انجام دهید. برای پوشاندن گودی زیر چشم، لکه‌ها و خطوط بینی باید به سراغ یکی از محبوب‌ترین کانسیلر‌ها در بین میکاپ‌آرتیست‌های حرفه‌ای، یعنی کانسیلر گلدن رز مدل HD بروید. این کانسیلر قدرت پوشش بالایی داشته و با داشتن SPF15 از پوست حساس و نازک زیر چشم شما مراقبت خواهد کرد. کانسیلر گلدن رز مدل HD دارای هشت رنگ متفاوت بوده و استفاده از آن به دلیل داشتن اپلیکاتور فشاری بسیار ساده خواهد بود.

معرفی انواع کانسیلر مناسب پوست شما و نحوه استفاده از آن‌ها

در هنگام خرید کانسیلر، ابتدا باید مشکلات پوست خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال برای پوشاندن آکنه به کانسیلر نیاز دارید، یا فقط می‌خواهید سیاهی دور چشم را کاور کنید؟ توجه داشته باشید که نمی‌توان برای پوشاندن نواقص کل پوست صورت، فقط از یک کانسیلر مخصوص استفاده کرد. اگر چندین مشکل و ضایعه روی پوست خود دارید، برای زیرسازی آرایش به دو کانسیلر مختلف نیاز خواهید داشت. در واقع کانسیلر‌ها متناسب با نوع پوست و مشکل آن در انواع مختلفی تولید شده‌اند. قبل از اینکه به آموزش کار با کانسیلر مدادی بپردازیم، ابتدا باید درباره نحوه انتخاب كانسيلر متناسب با نوع پوست صحبت خواهیم کرد:

کانسیلر‌های مایع؛ مناسب برای پوست چرب و معمولی

کانسیلر‌های مایع، بافتی بسیار شبیه به کرم پودر داشته و زمانیکه با قلم‌های آرایشی یا اسفنج استفاده شوند، عملکرد بسیار بالایی خواهند داشت. کانسیلر مایع برای انواع پوست به جز پوست خشک، مناسب بوده و بهترین انتخاب برای پوست چرب و معمولی است. این نوع کانسیلر برای کاور سیاهی دور چشم، کاور آکنه و پوشاندن لکه‌های قرمز پوستی عالی عمل می‌کند. اگر به دنبال کانسیلری مایع با ماندگاری بالا و خاصیت پوشانندگی تیرگی زیر چشم هستید، کانسیلر رولوشن را انتخاب کنید. این کانسیلر بافت سبکی داشته و در برابر آب و تعریق از دوام بالایی برخوردار بوده و در اصطلاح ماسیده نمی‌شود.

کانسیلر کرمی؛ دوام و ماندگاری بالا

این نوع از کانسیلر‌ها پوشش و بافت ضخیمی داشته و برای پوشاندن سیاهی دور چشم و لکه‌های روی پوست، بهترین انتخاب هستند. این کانسیلر برای پوست‌های خشک و معمولی مناسب بوده و ظاهر را درخشان و شاداب نشان می‌دهد. کانسیلر کرمی دوام و ماندگاری بالایی داشته و آرایش را تازه نگه می‌دارد. این کانسیلر به دلیل حالت و ساختار پودری که دارد برای پوست‌هایی با چین‌و‌چروک زیاد مناسب نیست.

کانسیلر بورژوا Healthy Mix

کمپانی بورژوآ از بهترین کمپانی‌های تولیدکننده لوازم آرایشی در دنیاست که همیشه با کیفیت‌ترین محصولات را به زیباجویان عرضه می‌کند. در حال حاضر کانسیلر بورژوا Healthy Mix یکی از پرفروش‌ترین محصولات این کمپانی بوده که با عصاره آووکادو، تیرگی دورچشم را از بین برده و پوست نازک این ناحیه را هیدراته و روشن می‌کند.

کانسیلر استیکی؛ مناسب برای مسافرت

این کانسیلر‌ها مانند رژلب طراحی شده و برای پوست‌های معمولی، خشک یا حساس مناسب هستند. بهتر است استیک‌های این کانسیلر‌ها به طور مستقیم روی پوست زده نشده و برای زیرسازی از برس مخصوص استفاده شود. کانسیلر استیکی اصل، دوام و ماندگاری بالایی داشته و روی پوست ترک نمی‌خورند. توجه داشته باشید که نمونه‌های فیک و ارزان کانسیلر استیکی به علت کیفیت پایین، می‌تواند اثر نامطلوبی روی پوست شما بگذارد. اگر به دنبال خرید کانسیلر استیکی اصل هستید به شما، استیک کرمی چندکاره که از جدید‌ترین محصولات برند فرانسوی میبلین است را پیشنهاد می‌کنیم. این محصول به عنوان کانسیلر میبلین، کانتور و حتی کرم‌پودر نیز قابل استفاده بوده و پوستی صاف و یکدست را برای شما می‌سازد. 

کانسیلر مدادی چیست؟ آموزش استفاده از کانسیلر مدادی

اگر به دنبال کانسیلری برای پوشاندن همه عیوب صورت از چین‌و‌چروک گرفته تا لک پوستی و جوش هستید، کانسیلر مدادی را انتخاب کنید. طراحی این کانسیلر شبیه به خط‌چشم مدادی بوده و استفاده و کنترل آن برای افراد مبتدی در میکاپ، بسیار ساده است.

کانسیلر مدادی در آب‌و‌هوای گرم، حالت و پوشش خود را حفظ کرده و برای استفاده در تابستان بسیار مناسب است. کانسیلر مدادی بیشتر برای پوشاندن کک‌و‌مک، جای‌جوش و لکه‌های بسیار ریز کاربرد دارد. اما برخی از میکاپ‌آرتیست‌های حرفه‌ای از رنگ روشن کانسیلر مدادی به عنوان مداد چشم یا حتی خط لب نیز استفاده می‌کنند. رنگ روشن کانسیلر مدادی چشم و لب را برجسته کرده و آن‌ها را بزرگ‌تر از حد معمول نشان می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود که کانسیلر مدادی رنگ روشن به عنوان هایلایتر زیر ابرو نیز به کار رود. طریقه کار با کانسیلر مدادی به دلیل بافت نرم و سبک آن بسیار راحت است؛ اگر از کانسیلر مدادی به عنوان خط لب استفاده می‌کنید برای برجسته‌تر کردن لب، یک خط باریک از آن را در اطراف خط لب بکشید. برای درشت‌تر کردن چشم نیز، کانسیلر مدادی را روی پلک پایین قرار داده و بکشید.

استفاده از کانسیلر
استفاده از کانسیلر

کانسیلر مدادی در طیف وسیعی از رنگ‌ها موجود بوده حق انتخاب شما محدود نیست. اگر می‌خواهید با کانسیلر لکه‌ها و جای جوش‌ها را برطرف کنید، مدادی همرنگ یا کمی‌تیره‌تر از پوست خود انتخاب کنید. بهتر است همیشه دو کانسیلر مدادی تیره و روشن در کیف آرایش خود داشته باشید؛ کانسیلر مدادی روشن مانند هایلایتر و کانسیلر تیره مانند کانتور عمل می‌کند.

بهترین نوع کانسیلر کدام است؟

در این مقاله به معرفی کانسیلر مدادی پرداخته و نحوه استفاده از آن را بیان کردیم. در نظر بگیرید کانسیلری که انتخاب می‌کنید باید متناسب با نوع پوست و مشکل آن بوده تا بهترین نتیجه را داشته باشد. حالا شما به ما بگویید بهترین نوع کانسیلر کدام است؟ کانسیلر مدادی بهتر است یا مایع؟ سوالی در رابطه با کانسیلر مدادی دارید؟ خوشحال می‌شویم تجربه یا پرسش خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. همکاران ما به سرعت پاسخگوی نظر شما خواهند بود.