زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ترتیب استفاده از لوازم آرایش؛ چطور حرفه ای میکاپ کنیم؟

تیم تحریریه مو تن رو
1,102
8 دقیقه
ترتیب استفاده از لوازم آرایش؛ چطور حرفه ای میکاپ کنیم؟

اول باید از کانسیلر استفاده کنم یا فاندیشن؟ اول پرایمر یا مرطوب کننده؟ وقتی تازه می‌خواهید به صورت حرفه‌ای میکاپ کنید، طبیعی است که ترتیب استفاده از لوازم آرایش را ندانید. درباره ترتیب صحیح استفاده لوازم میکاپ، نظرات مختلفی در فضای اینترنت وجود دارد که اغلب، باعث سردرگمی کاربران می‌شود. برای اینکه هنر خود را در آرایش کردن نشان داده و ظاهری جذاب داشته باشید، باید قوانین میکاپ حرفه‌ای را رعایت کنید. خبر خوب اینکه در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با جزئیات و روتین آرایش صورت آشنا کنیم.

قبل از ارایش چه باید کرد؟ آماده کردن صورت!

توجه به اهمیت آماده سازی پوست قبل از آرایش، رمز زیبایی سلبریتی‌ها روی فرش قرمز است. آماده کردن پوست برای آرایش صورت، شاید فقط 10 دقیقه طول بکشد، اما تاثیر بسیاری در نتیجه نهایی آرایش دارد. زیرسازی پوست موجب می‌شود، آرایش زمان بیشتری روی صورت مانده و حالت پوسته پوسته یا در اصطلاح ماسیده نگیرد.

برای داشتن ارایش صورت خیلی ساده و شیک، ابتدا باید پوست خود را با استفاده از ژل شستشو تمیز کنید. پوستی که از آلودگی‌ها و مواد شیمیایی پاک شده باشد، مواد آرایشی را بهتر و بیشتر به خود جذب می‌کند. بعد از تمیز کردن صورت با شوینده مناسب، باید یک پد پاک‌کننده برداشته و چند قطره تونر روی آن بریزید و پد را به صورت و گردن خود بکشید. 

بسیاری از آرایشگران حرفه‌ای در این مرحله از آماده سازی پوست به سراغ کرم‌های مرطوب‌کننده و بالم لب می‌روند. کرم مرطوب‌کننده باید براساس نوع پوست شما انتخاب شود؛ اگر پوستی خشک دارید، باید از کرمی با فرمولاسیون چرب و غنی استفاده کنید. اگر پوست شما به قدر کافی هیدراته و چرب هست، یک مرطوب‌کننده سبک مناسب شما خواهد بود. مطمئنا که آرایش چشم نقش مهمی در زیبایی صورت شما دارد، پس پوست اطراف چشم و پلک را فراموش نکرده و برای هیدراته کردن آن، کمی کرم دور چشم به این ناحیه بزنید. پس از کرم مرطوب‌کننده، برای تثبیت بیشتر آرایش باید از کرم ضدآفتاب بدون رنگ نیز استفاده کرد.

آرایش حرفه ای
آرایش حرفه ای

آموزش بهترین زیر ساز ارایش برای افراد مبتدی تا حرفه‌ای

در این مرحله از ترتیب استفاده از لوازم آرایش باید به سراغ زیرساز اولیه یعنی پرایمر بروید. پرایمر پس از روتین مراقبت از پوست انجام می‌شود و با پر کردن خطوط، منافذ روی صورت و صاف کردن بافت‌های ناهموار، پوستی صاف و یکدست برای شما می‌سازد. این محصول باعث ماندگاری بهتر و بیشتر آرایش روی صورت می‌شود. برای شروع کافیست، قدر یک نخود از پرایمر، روی انگشتان یا برس مخصوص بریزید. حالا از مرکز صورت خود شروع کرده و به آرامی پرایمر را به سمت گونه‌ها، پیشانی و چانه خود بکشید. برای نواحی حساس مثل دور چشم و پلک، باید از پرایمر مخصوص استفاده کنید.

کامل‌ترین آموزش زیرسازی آرایش مرحله به مرحله

در ترتیب صحیح استفاده لوازم میکاپ، مراحل و محصولات زیرساز پوست از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. فاندیشن (فونداسیون) به عنوان زیرساز آرایش شناخته شده و نواقص چهره مثل لک، جای زخم و آکنه را می‌پوشاند، پس به دنبال محصولی باشید که پوست شما را تقویت کند. شما می‌توانید از انگشتان، برس یا اسفنج برای زدن فاندیشن به صورت استفاده کنید؛ اگر دوست دارید فاندیشن پوششی سبک و طبیعی روی صورت شما داشته باشد، انگشتان مناسب‌ترین گزینه خواهند بود. پس از شستشوی دست‌ها، قدر یک سکه کوچک از فاندیشن را روی انگشتان ریخته و محصول را از مرکز صورت به سمت بیرون بکشید.

بعد از زدن فاندیشن، نوبت به استفاده از کانسیلر می‌رسد؛ این محصول قابلیت پوشش بالایی داشته و برای رفع تیرگی دور چشم، لکه‌های پوستی، جای جوش و آکنه به کار می‌رود. کانسیلر‌ها به سه گروه کلی ماتیکی، قلمی و مایع تقسیم می‌شوند؛ کانسیلر مایع پوششی سبک داشته و بیشتر برای پوشاندن چروک اطراف چشم و دهان به کار می‌رود. کانسیلر‌های ماتیکی و قلمی، بافت سنگین‌تری داشته و برای نواحی کوچک‌ و خاص مناسب هستند. بهتر است در کیف لوازم آرایش خود، همیشه دو رنگ از کانسیلر داشته باشید. رنگ کانسیلر اصلی باید شبیه به رنگ پوست شما بوده و برای پوشاندن لکه‌های تیره و جوش و استفاده شود. رنگ کانسیلر دوم، باید روشن‌تر از پوست بوده و برای برجسته کردن نواحی خاصی از صورت به کار رود.

در زیرسازی آرایش صورت، شما باید از کرم‌پودر نیز استفاده کنید؛ کرم پودر به صورت پودر، مایع و کرمی موجود است و سطح پوست را یکدست و مسطح می‌کند. رنگ کرم‌پودر باید دقیقا همرنگ پوست شما  بوده و با رنگ گردن نیز هماهنگ باشد. قانون یکسانی برای ترتیب زدن کرم پودر و کانسیلر در بخش زیرسازی آرایش صورت وجود ندارد؛ البته برخی از بانوان ترجیح می‌دهند، ابتدا از کانسیلر و سپس از کرم‌پودر استفاده کنند. در حقیقت ترتیب این دو مرحله، مثل یک آزمون و خطا خواهد بود و نتیجه کار به نوع آرایش و پوست شما بستگی خواهد داشت.

مهم‌ترین بخش در آموزش آرایش ساده و زیبا

بعد از زیرسازی آرایش و یکدست کردن سطح پوست، باید کمی رنگ به صورت آورده و ویژگی‌های مثبت چهره خود را برجسته کنید. برای اینکار هایلایتر یا برنزر را به شکل عدد 3 در دو طرف صورت بکشید؛ از پیشانی شروع کرده و برنزر را در امتداد گونه‌ها کشیده و سپس آن را روی خط فک گذاشته و تا چانه بکشید. با اینکار به دو طرف صورت خود عمق داده و آن را برجسته و جذاب نشان خواهید داد. بهتر است به آرایش خود کمی رژگونه هم اضافه کنید تا چهره و آرایش شما شاداب‌تر با طراوات‌تر نشان داده شود. اگر رژ گونه صورتی دارید، فقط کمی از آن را روی قسمت برجسته گونه خود بزنید تا آرایشی ملیح داشته باشید. برای استفاده از رژگونه هلویی و کرمی، باید برس را در نزدیکی گوش قرار داده و تا برجستگی‌ گونه برسانید.

آموزش آرایش ساده چشم و ابرو برای مبتدیان

حالا که آرایش صورت شما تکمیل شده، وقت آن رسیده که تمرکز خود را روی میکاپ چشم و ابرو بگذارید. ابرو‌ها در قاب صورت شما حرف اول را می‌زنند، پس ابتدا از ابرو‌ها شروع و فضای خالی بین آن‌ها را با سایه‌ای همرنگ مو‌ها پر کنید. بدون‌تردید چشم‌ها مهم‌ترین عضو صورت محسوب می‌شوند، پس اگر می‌خواهید آرایش گیرا‌ و جذاب‌تری داشته باشید، سایه چشم را فراموش نکنید. کلاسیک‌ترین راه برای زدن سایه چشم، استفاده از یک رنگ برای میکاپ پلک است. اما اگر می‌خواهید آرایشی جذاب‌تر و مجلسی‌تر داشته باشید، باید حداقل از دو رنگ تیره و روشن استفاده کنید.

اگر دوست دارید آرایش خاص‌تری داشته و فرم چشمان خود را زیبا‌تر کنید از خط چشم استفاده کنید. اگر آرایش دودی را برای چشمان خود انتخاب کرده‌اید، باید از خط چشم مدادی استفاده کنید. اگر خطوط مشخص و باریکی می‌خواهید که مژه را پرتر نشان دهند، خط چشم مایع را انتخاب کنید. در نهایت شما باید میکاپ چشمانتان را با ریمل تکمیل کنید. ریمل چشمان شما را درشت‌تر و درخشان‌تر کرده و مژه‌ها را پرپشت و مرتب نشان می‌دهد.

آخرین مرحله برای تکمیل آرایش صورت

در کل پروسه میکاپ صورت و ترتیب استفاده از لوازم آن، آرایش لب از همه مراحل ساده‌تر است؛ پس بهتر است آن را در مرحله آخر بگذارید. بعد از زدن بالم لب در مرحله اول، باید محدوده لب را با استفاده از خط لبی همرنگ رژ، مشخص کنید. حالا رژ را برداشته و آن را از مرکز لب به دو طرف بیرونی آن بکشید. برای اینکه لبخندی زیبا داشته و دندان‌هایتان رنگی نشود به قسمت‌های داخلی لب، رژ نزنید.

 ماندگاری آرایش و میکاپ با اسپری فیکس

با رعایت ترتیب صحیح استفاده لوازم میکاپ، آرایشی زیبا خواهید داشت، اما ماندگاری و دوام آن چندان طولانی نخواهد بود. برای داشتن میکاپی با طراوت و ماندگار، باید از اسپری فیکس کننده آرایش یا فیکساتور استفاده کنید. اسپری فیکساتور یا پودر فیکس، آرایش شما را برای یک دوره طولانی ثابت نگه داشته و مانع از ریختن مواد یا چرب شدن پوست می‌شود. برای استفاده از اسپری فیکساتور آن را در فاصله 20 سانتی از صورت خود قرار داده و چشمانتان را ببندید. سپس فیکساتور را به شکل حروف X و T روی صورت خود اسپری کنید. مواد فیکساتور بعد از حداکثر یک دقیقه روی صورت شما خشک خواهند شد.  

ترتیب استفاده از لوازم میکاپ برای آرایش حرفه‌ای

در انتهای این مقاله با ترتیب استفاده از لوازم آرایش آشنا شده و میکاپ حرفه‌ای‌تری خواهید داشت. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن آرایشی زیبا و ملیح ابتدا فرم صورت، فاصله چشم‌ها، رنگ پوست و شکل لب و…را شناخته و بعد برای میکاپ حرفه‌ای اقدام کنید. حالا شما به ما بگویید چه نظری درباره آرایش مرحله به مرحله دارید؟ آیا سوالی درباره استفاده از لوازم میکاپ دارید؟ تجربه یا پرسش خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید. همکاران ما به سرعت پاسخگوی شما خواهند بود.