زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

همه چیز در مورد کانسیلر؛ از مراحل استفاده تا مزایا و کاربردها

wordcamp
741
10 دقیقه
همه چیز در مورد کانسیلر؛ از مراحل استفاده تا مزایا و کاربردها

کانسیلر در کیف آرایش شما مانند یک پاک‌کن جادویی عمل می‌کند. یک محصول کوچک کاملاً قدرتمند و همه‌کاره که به روش‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوت کرم پودر و کانسیلر این است که دومی پوشانندگی بیشتری دارد اما در کل شباهت‌های زیادی با هم دارند. از کاربردهای کانسیلر می‌توان به پنهان کردن رنگدانه‌ها و پخش کردن این نواقص در داخل پوست، سیاهی دور چشم، لکه‌های پیری، عیوب پوستی و مواردی از این دست اشاره کرد. همیشه باید از کانسیلر بالای کرم پودر خود استفاده کنید تا لکه ایجاد نشود. مقدار اندکی از کانسیلر برای اثرگذاری کافی است.

انواع کانسیلر

از نظر شکل ساخت کانسیلر اغلب به سه نوع تقسیم می‌شود: کانسیلر مایع، کانسیلر استیکی و کانسیلر کرمی. همه این‌ها روش استفاده مخصوص به خود را دارند و برخی از آن‌ها پوست مخصوص به خود را طلب می‌کنند.

اگر صورت شما دارای منافذ بزرگ و چرب است باید از مصرف کانسیلر استیکی یا کرمی اجتناب ورزید. این کانسیلرها منافذ صورت شما را بزرگ‌تر نشان خواهند داد. برای این نوع از پوست‌ها از کانسیلر مایع استفاده کنید. از کانسیلر مدادی برای پوست مبتلا به آکنه استفاده شود. نوک این کانسیلر استفاده از آن را پیرامون نقاط آکنه آسان‌تر می‌سازد. کانسیلر کرمی که جنسی ضخیم‌تر دارد برای از بین بردن عیوب پوستی مؤثر است و آن را قالب‌بندی کرده و بر روی آن پخش می‌شود.

شما انواع کانسیلرها را از نظر کاربرد در بازار پیش روی خود می‌بینید که از آن جمله می‌توان به کانسیلر زیرچشم، کانسیلر ترمیم رنگ، کانسیلر با پوشانندگی کامل یا جزئی اشاره کرد. کاربردهای کانسیلر در هر یک از انواع آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

انتخاب کانسیلر

کانسیلرها عموماً با استفاده از براش یا انگشت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اگر فردی مبتدی هستید یا قصد بی‌نظمی ندارید، کانسیلر استیکی بهترین انتخاب شما خواهد بود. استفاده از کانسیلر استیکی آسان است. کافی است آن را در ناحیه‌ای که می‌خواهید بکشید تا آن ناحیه پوشانیده شود. وقتی در حال مسافرت هستید یا حتی برای مصرف روزانه محل کار، کانسیلر استیکی بهترین وسیله است. قابلیت حمل و خوش‌دست بودن، آن را تبدیل به بهترین وسیله برای بانوانی کرده که در حال سفر هستند.

بهترین کانسیلر، کانسیلری است که به تُن پوست شما نزدیک باشد. اگر نتوانستید کانسیلری پیدا کنید که به رنگ واقعی پوست شما مربوط باشد، می‌توانید کانسیلری با یک سایه و 2 مرتبه روشن‌تر از پوست خود را بگیرید اما دیگر از این فراتر نروید. استفاده از کانسیلر بسیار روشن برای پوست، پیرامون چشم شکلی گچ‌مانند به صورت شما می‌دهد. در این حالت حلقه‌های سفیدی را در نقاط پیرامون چشم خود خواهید دید. اگر سیاهی دور چشم متمایل به رنگ آبی در زیر چشم‌های خود مشاهده می‌کنید از کانسیلری با پایه زرد استفاده کنید. اگر سیاهی دور چشم شما مایل به قهوه‌ای است از یک کانسیلر با پایه پرتغالی یا هلویی استفاده کنید. بیشتر بانوان کانسیلری با این دسته‌بندی را مصرف می‌کنند. تُن پرتغالی یا هلویی نقاط قهوه‌ای دور چشم را محو کرده و آن را با تُن پوست شما منطبق می‌سازد.

مراحل استفاده از کانسیلر

مرحله اول: آماده‌ سازی پوست

قبل از شروع به استفاده از کانسیلر، ضروری است که این کار را با صورت تمیز و شاداب انجام دهید. بهترین کار، دوبار شستن صورت با یک لایه‌بردار است. با لایه‌برداری ابتدایی، شما سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برید. این سلول‌های مرده منافذ را مسدود و مانع از این می‌شود که آرایش به آرامی روی پوست شما بنشیند. همچنین لایه‌برداری تُن پوست شما را یکنواخت می‌سازد. بعد از لایه‌برداری، از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید تا پوست خود را هیدراته و صاف نگه دارید.

مرحله دوم: آرایش صورت

برای اطمینان از این‌که آرایش در تمام طول روز باقی می‌ماند، پوست خود را با یک پرایمر صورت آماده کنید. این کار آرایش شما را تقویت خواهد کرد. کرم پودر و کانسیلر شما بوسیله یک پرایمر خوب در جای خود حفظ می‌شود. سپس، کرم پودر، مرطوب‌کننده رنگی یا کرم بی بی/سی سی را اعمال کنید. این امکان وجود دارد که قبل از کرم پودرتان، کانسیلر را اعمال کنید اما بسیاری از آرایشگران نظر دیگری دارند. آن‌ها توصیه می‌کنند آن را بعد از کرم پودر مصرف کنید تا از کیکی شدن و چین‌دار شدن آرایش جلوگیری شود. این‌که ابتدا صورت خود را آرایش کنید بستری صاف و آماده پخش کردن پیش روی شما قرار خواهد داد.

مرحله سوم: ایجاد مثلث‌ های معکوس در زیر چشم‌ ها

اگر شما از یک کانسیلر زیرچشم استفاده کنید این مرحله آسان‌ترین مرحله برای شما خواهد بود. به جای آن‌که با کانسیلر مستقیماً زیر چشم‌های خود ضربه بزنید، دو مثلث وارونه زیر چشم‌های خود بکشید. اما چرا؟ هنگامیکه شما فقط با کانسیلر نزدیک خط چشم ضربه می‌زنید، تأکیدتان فقط روی همان ناحیه است. اگر هدف اصلی شما پوشاندن سیاهی دور چشم باشد، تأکید روی ناحیه چشمی آخرین کاری است که می‌خواهید انجام دهید.

هنگامیکه کانسیلر خود را انتخاب کردید، با استفاده از انگشت حلقه یا یک براش کانسیلر مثلث‌های وارونه را پخش کرده و به آن ضربه بزنید. به این دلیل از انگشت حلقه استفاده می‌کنید که این انگشت ضعیف‌ترین انگشت شما محسوب می‌شود، بنابراین نگران فشار بیش از حد و آسیب رسیدن به پوست ظریف پیرامون چشم خود نیستید.

مثلث وارونه در آرایش
مرحله ایجاد مثلث وارونه در زیر چشم استفاده از کانسیلر را تسهیل می‌کند.

مرحله چهارم: اعمال بر روی کلیه لکه‌‌ ها

برای پوشاندن لکه‌ها و نقطه‌های سیاه از نوع کانسیلر با پوشش کامل استفاده کنید تا در کل طول روز محو نشود.

مرحله پنجم: اعمال در پیرامون بینی و کلیه مناطق سرخ

اطمینان حاصل کنید که پیرامون بینی و هر نقطه سرخی کانسیلر به صورت ضربه‌ای اعمال شود نه با کشیدن. اگر تمایل زیادی دارید تا کانسیلر پیرامون بینی شما حفظ شود با استفاده از انگشت حلقه به همان نقطه ضربه بزنید. ضمناً تمرکز خود را روی چین‌های اطراف بینی بگذارید. سپس یک اسفنج مرطوب آرایشی را در پودر تثبیت‌کننده فرو برده، آن را اعمال کنید تا آرایش شما ماندگاری داشته باشد.

مرحله ششم: تثبیت با پودر

تثبیت‌کردن با پودر نه‌تنها آرایش را در دید شما تثبیت می‌کند بلکه از چین‌دارشدن کانسیلر شما نیز جلوگیری خواهد کرد. هنگامیکه کانسیلر را به میزان دلخواه خود مصرف کردید، آماده خواهید بود تا آن را با پودر تثبیت کنید. وقتی آرایش در نگاه شما تثبیت‌شده به نظر رسید پودرهای اضافی را پاک کنید. حالا وقت آن است که از اسپری تثبیت آرایش بر روی صورت خود استفاده کنید.

مزایا و کاربردهای کانسیلر

کاربردهای کانسیلر در محو کردن چین و چروک صورت

چین‌‌خوردگی‌های صورت به صورت طبیعی اتفاق می‌افتد. این‌که چطور آن‌ها را محو کنید به خودتان بستگی دارد. یکی از انواع کاربردهای کانسیلر ما یک ظاهر طبیعی را ترجیح می‌دهیم. بنابراین فرمولی از کانسیلر که در میان چین‌ها خود را نشان ندهد مطلوب خواهد بود. مقدار اندکی از آن را زیر چشمان خود اعمال کنید. سپس با انگشت حلقه خود به آرامی آن را پخش کنید.

کاربردهای کانسیلر در کانتور یا آرایش ترمیمی

یک یا دو سایه تیره‌تر از تُن طبیعی پوست خود انتخاب کنید، آن را به قسمت پایینی گونه‌ها و کناره بینی اعمال کرده و سپس آن را پخش کنید. ترجیح ما بر این است که برای این کار از نوع کانسیلر کرمی استفاده و سپس با اسپری آن را تثبیت کنید.

کاربردهای کانسیلر در پوشش سیاهی دور چشم

برای شب‌هایی که شما طولانی مدت بیدار می‌مانید و فیلم تماشا می‌کنید، احتمالاً نیاز به یک تقویت‌کننده خواهید داشت تا در هنگام صبح با سیاهی دور چشم خداحافظی کنید. به دنبال ترفند این کار می‌گردید؟ از کانسیلر براق‌کننده استفاده کنید زیرا مانند خطای دید عمل کرده و زیر چشم شما را درخشنده‌تر و سرحال‌تر نشان می‌دهد. برای شب‌هایی که شما بسیار دیروقت می‌خوابید، از مقدار کمی سایه چشم براق در گوشه‌های داخلی هر یک از چشمانتان استفاده کنید.

کاربردهای کانسیلر در برجسته کردن استخوان گونه

یکی از آسانترین راه‌ها برای درخشان بودن صورت در تمام طول سال این است که از کانسیلر بر روی استخوان‌های گونه خود استفاده کنید. کافی است از یک یا دو سایه روشن‌تر از تُن طبیعی پوست خود استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را برای برجسته‌سازی استخوان پیشانی، استخوان بینی و قسمت قوس V شکل لب فوقانی مورد استفاده قرار بدهید.

کاربردهای کانسیلر در پنهان کردن لکه‌ ها

آرایش بر روی پوست مستعد آکنه شاید کمی غیرمنطقی به نظر برسد. اما نه زمانی‌که شما به طور همزمان در حال درمان و پنهان‌سازی لکه‌ها هستید. کانسیلری ساخته شده با اسید سالیسیلیک کمک می‌کند موقتاً اندازه و وجود آکنه کاهش پیدا کند و در عین حال همه چیز طبیعی به نظر برسد. توصیه می‌کنیم برای اجتناب از ریختن روغن از نوک انگشتانتان بر روی صورت با اسفنج یا براش کانسیلر این کار را انجام دهید.

کاربردهای کانسیلر در برجسته‌ سازی پلک‌ ها و لب‌ ها

کانسیلر یک برجسته‌ساز ایده‌آل برای سایه چشم و رژ لب است. این محصول کمک می‌کند تا آرایش شما زمان بیشتری بر روی صورت بماند. کافی است مقدار کمی را در پلک‌های چشم و یا لب‌های خود به صورت ضربه‌ای اعمال کنید و به آرامی آن را با نوک انگشتان حرکت دهید. در پایان رنگ مورد علاقه خود را به لب‌ها و پلک‌ها اعمال کنید.

کاربردهای کانسیلر استیکی و روش استفاده از آن

برای مرتب کردن ابروها

آیا فراموش کرده‌اید که قبل از قرار ملاقات خود را آرایش کنید و وقتی باقی نمانده است؟ نگران نباشید. کانسیلر استیکی برای همین کار است. آن را به صورت نقطه نقطه زیر قوس ابرو اعمال کنید و با انگشت خود آن را پخش کرده تا موهای سرگردان را بپوشاند و به ابرو سر و شکل ببخشد.

پُر تر نشان دادن لب ها

اگر خط لب شما آن‌چیزی نیست که می‌خواهید روش آسانی وجود دارد که می‌توانید لب‌های خود را پُرنشان دهید و تنها چیزی که به آن نیاز دارید رژ لب و کانسیلر استیکی است. بعد از اعمال رژ لب، مقدار کمی کانسیلر را به صورت نقطه‌ای بر میانه لب بالایی و پایینی خود اعمال و با استفاده از انگشت آن را پخش کنید.

لب‌های سه بعدی
کانسیلر استیکی می‌تواند به لب‌ها شکلی سه بعدی بدهد.

برای عالی نشان دادن سایه چشم

آیا می‌دانستید که کانسیلر استیکی شما به عنوان یک پرایمر برای دارا بودن یک سایه چشم زیبا عمل می‌کند؟ آن را بر روی پلک‌ها بکشید تا عیوب را بپوشاند و با هرگونه سیاهی مقابله کند.

برای کشیدگی بیشتر خط چشم

یک براش زاویه‌دار بر روی به کانسیلر استیکی خود سوار کنید و از آن برای تیزتَر کردن خط چشم خود استفاده کنید. این حقه‌ای است که حرفه‌ای‌های یوتیوب همیشه از آن استفاده می‌کنند.

خط چشم با کانسیلر
از کانسیلر استیکی می‌توانید در جهت کشیده‌تر کردن خط چشم خود استفاده کنید.