زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

همه چیز درباره‌ تتوی رژلب؛ روش انجام، مزیت‌ها، مراقبت و عوارض

wordcamp
7,495
9 دقیقه
همه چیز درباره‌ تتوی رژلب؛ روش انجام، مزیت‌ها، مراقبت و عوارض

استفاده مدام از لوازم آرایشی و فرایند شستشو و پاک‌کردن آن کاری پرزحمت است. با آرایش دائم هنگامی‌که حوصله آرایش ندارید، وقت آرایش ندارید، داخل استخر هستید و یا حتی وقتی مریض احوال هستید ظاهری آراسته دارید. یکی از موارد آرایش دائم که این روزها بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرد تتوی رژلب است. در کنار آرایش دائم اگر پوستی سالم داشته باشید؛ دیگر نیازی به ساعت‌ها وقت‌گذاشتن پیش از هر بیرون رفتن و مهمانی ندارید. برای داشتن پوست سالم می‌توانید به مطلب 10 عادت برای داشتن پوست سالم مراجعه کنید و از داشتن این دو کنار هم نهایت لذت را ببرید.

تتوی رژلب به تکنیک رنگ‌کردن نیمه دائم لب‌ها گفته می‌شود. این روزها بیشتر درباره تاتو رژلب می‌شنویم. در اینستاگرام و تیک‌تاک کلیپ‌های بسیاری با این مضمون می‌بینیم. باوجود‌اینکه لب‌ها ناحیه کوچک و ظریفی از بدن هستند، متخصصان این زمینه می‌توانند با این تکنیک به قرینه‌سازی و رنگی کردن لب‌های شما کمک کنند. انواع مختلفی از تاتو روی لب‌ها انجام می‌شود که شامل تاتو خط لب، کانتورینگ لب، تاتو رژلب است. در هرکدام از آن‌ها از پیگمنت‌های مختلف رنگ استفاده می‌شود. بسته به نوع ظاهری که شما انتخاب می‌کنید از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود. در مورد تاتو خط لب و تاتو ابرو مفصل در لینک های زیر صحبت شده که خواندنش خالی‌ازلطف نیست.

اگر تاتو رژلب یکی از موارد آرایش دائم است که علاقه دارید انجام دهید؛ با ما همراه باشید با هرآنچه درباره آن باید بدانید.

تفاوت تاتوهای قدیمی، تاتو بدن، میکروبلیدینگ ابرو و تاتو رژلب

دنیای آرایش دائم این روزها خیلی دور از خط چشم‌های کلفت و ابروهای یک‌دست پرشده است. تاتو ابروهایی که روی صورت خاله‌ها، عمه‌ها و معلم‌ها می‌دیدیم و بعد از مدتی رنگ آنها به سبزی می‌زد. برای سال‌ها خودشان هم از نگاه‌کردن به آینه بیزار بودند. این روزها وقتی از آرایش دائم صحبت می‌کنیم از میکرو بلید خیلی طبیعی و نزدیک به واقعیت ابروها، خط چشم‌های ظریف و رژلب‌هایی که مانند یک بالم لب رنگی و نرم است صحبت می‌کنیم. در تاتو به روش‌های قدیمی از دستگاه تاتو با رنگ‌های مصنوعی با پایه کربن که به عمق پوست وارد می‌کردند استفاده می‌شد. امروزه از دستگاه‌های مدرن دیجیتال با پیگمنت‌های ارگانیک با پایه آب استفاده می‌شود که در نتیجه آن به ظاهری طبیعی‌تر خواهید رسید.

حتماً با میکروبلیدینگ که روشی برای آراسته و زیبا کردن ابروها است آشنا هستید. تاتو رژلب هم روشی مانند میکروبلیدینگ ابرو است که فرم و رنگ لب‌ها را به حالت موردعلاقه شما درمی‌آورد. دستگاه‌های تاتو رژلب و میکروبلیدینگ کاملاً متفاوت است. در میکروبلیدینگ با دستگاه بلید دستی، روی پوست خراش ایجاد می‌شود و داخل خراش با رنگ پر می‌شود. در تاتو رژلب از سوزن و دستگاهی جداگانه استفاده می‌شود.

مراحل انجام

هنگامی که تصمیمی قطعی برای تتوی رژلب گرفتید اولین گام مشاوره اصولی و تخصصی است. با مشاوره هرگونه ابهام و نگرانی شما رفع می‌شود. در جلسه مشاوره، شما درباره رنگ و فرم دلخواه خود صحبت می‌کنید. بهتر است رژلب موردعلاقه خود را همراه داشته باشید. مشاور هرآنچه مناسب شما است را پیشنهاد می‌دهد تا به یک اتفاق‌نظر برسید. معمولاً برای بار اول مشاور به شما پیشنهاد رنگی تقریباً در تناژ لب خودتان را خواهد داد تا ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید. در جلسات بعد در صورت خواست خودتان می‌توانید رنگی متفاوت و پررنگ‌تر را امتحان کنید.

در مرحله بعد متخصص یک طرح اولیه روی لب‌های شما می‌کشد و آن‌قدر این کار را ادامه می‌دهد تا شما کاملاً راضی از طرح و رنگ باشید. بعد از آن تاتو شروع می‌شود و حدود 45 دقیقه تا 2 ساعت ادامه می‌یابد. نتیجه می‌تواند مانند فیلر لب باعث پر به نظر رسیدن لب‌ها شود. لب‌های شما با افزایش پیگمنت و روش‌های کانتورینگ پرتر به نظر می‌رسد. این تفاوت وجود دارد که واقعاً در اندازه و یا حس لب‌های شما تفاوتی ایجاد نمی‌کند. تتوی رژلب با متقارن و یکدست کردن رنگ لب‌های شما می‌تواند ظاهری زیبا به لب‌های شما ببخشد.

رژلب با تناژ نود

مزایا

با تتوی رژلب مهم نیست چقدر نوشیدنی و یا غذا بخورید آرایش شما همچنان پا برجاست. تاتو رژلب همچنین فرم موردعلاقه لب را به شما می‌دهد. اگر از تکنیک رژلب سه‌بعدی استفاده کنید لب‌های شما را بدون نیاز به فیلر بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اگر لب‌های نامتقارنی دارید می‌توانید با تاتو رژلب آن را بهبود بخشید. تکنیک‌های پیشرفته تاتو می‌تواند شکل لب شما را اصلاح کند تا متقارن و بالانس شود. همچنین هرگونه لک، تفاوت رنگ و یا جای زخمی که روی لب‌ها دارید را می‌پوشاند. با بالارفتن سن لبه‌های خارجی لب اندکی محو می‌شود. با تاتو رژلب می‌توانید به جزئیات آن اضافه کنید و ظاهری جوان‌تر داشته باشید.

قبل و بعد از انجام تاتو رژلب
قبل و بعد از تاتو رژلب

تتوی رژلب برای چه کسانی مناسب است

تاتو رژلب برای هر فرد بالای 18 سال و با هر لایف‌استایلی مناسب است. همچنین به دلیل اینکه با بالارفتن سن پیگمنت‌های رنگ لب از بین می‌رود این روش برای سنین بالا بسیار مناسب است. تاتو رژلب برای افرادی که مقدار زیادی فیلر لب تزریق کرده‌اند توصیه نمی‌شود. با وجود فیلر، لب‌ها به‌سختی با تاتو رنگ می‌گیرند. تاتو رژلب برای همه تناژهای پوست جواب نمی‌دهد. اگر رنگ پوست شما خیلی تیره است با این روش ممکن است لب‌های شما حتی تیره‌تر هم بشود.

مراقبت‌های بعد از تتوی رژلب

در چند روز ابتدایی بعد از انجام، رنگ لب بسیار پررنگ‌تر خواهد بود. پس از گذشت تقریباً چهار هفته به رنگ موردنظر شما می‌رسد. لب‌ها در 48 ساعت ابتدایی دردناک و متورم است. بعد از انجام تاتو متخصص به شما پمادی را می‌دهد تا روزی دو الی سه بار روی محل تاتو بگذ‌ارید تا زمانی که به طور کامل بهبود یابد. توجه کنید که در این دوره به‌هیچ‌عنوان از رژلب و مواد آرایشی روی لب‌ها استفاده نکنید چراکه می‌تواند باعث عفونت شود.

ممکن است بعضی‌ها پوسته شدن و تب‌خال زدن را تجربه کنند. برای پوسته نشدن لب مهم است که دائماً آن را مرطوب نگه دارید. تا بهبود کامل از رفتن به باشگاه خودداری کنید. تا یک هفته از در معرض نور خورشید قرارگرفتن بپرهیزید. در 24 ساعت ابتدایی که لب‌ها متورم است می‌توانید روی آن‌ها پارچه نخی نمناک بگذارید و اجازه دهید روی لب‌های شما خشک شود. درباره پوسته شدن لب‌ها خیلی مهم است که اجازه دهید پوسته‌ها به طور طبیعی بریزد در غیر این صورت در ناحیه پوسته‌های کنده شده رنگ تاتو کم‌رنگ‌تر از سایر نواحی می‌شود. روی صورت نخوابید تا پوسته‌ها کنده نشود و تاتو یکدستی داشته باشید. تا یک ماه بعد از تاتو، فیلر تزریق نکنید.

مرطوب کننده لب

تب‌خال

تبخال بعد از تاتو رژلب
تبخال پس از تاتو رژلب

اگر بدن شما مستعد به تب‌خال است حتماً قبل از تاتو رژلب به متخصص اطلاع دهید. در صورت رعایت‌نکردن نکات مربوط به تب‌خال بعد از انجام تاتو به فاصله 8 ساعت به علت تحریک ناشی از سوزن تاتو تب‌خال خواهید زد که بسیار دردناک و خطرناک است. با مشورت پزشک و رعایت موارد منع منصرف از پنج‌روز قبل قرص اسیکلوویر تجویز خواهد شد و تا پنج‌روز پس از تاتو هم باید مصرف شود. اگر بازهم با وجود رعایت نکات ایمنی پس از انجام تاتو تب‌خال زدید به پزشک مراجعه کنید. درمان‌های توصیه شده را انجام دهید تا از شیوع آن جلوگیری کنید. با وجود تب‌خال دوره نقاهت بعد از تاتو طولانی‌تر خواهد شد.

ماندگاری تتوی رژلب چقدر است

ماندگاری تاتو رژلب بسته به نوع تاتو و سبک زندگی هر شخص متفاوت است که می‌تواند بین یک تا سه سال باشد. در این مدت رنگ کل لب‌ها به طور یکسان کم‌رنگ می‌شود تا اینکه به طور کامل به حالت نچرال در بیاید. سیگارکشیدن، در معرض مداوم نور خورشید بودن و استفاده از روتین‌های پوستی لایه‌بردار می‌تواند روند محو شدن آن را سرعت ببخشد. هر چه رنگ انتخابی شما نزدیک به رنگ پوستتان باشد، زودتر محو شده و جلسه تمدید آن حداکثر یک‌ساله است. اگر باتوجه‌به رنگ پوستتان رنگ تاتو را دو درجه روشن‌تر یا تیره‌تر انتخاب کنید مدت ماندگاری آن بیش‌تر است.

عوارض تتوی رژلب

اکنون شما می‌دانید که تاتو رژلب چیست و چه مراحلی دارد؛ اما همیشه تعداد انگشت شماری افراد بدشانس وجود دارند که تجربه بد از انجام فعالیت‌های زیبایی دارند. مانند هر روش زیبایی دیگر مخصوصاً آن دسته که ماندگاری بالا دارند از جمله تاتو، نیدل، رنگ مو و … تاتو رژلب هم ممکن است عوارضی داشته باشد. حتی ممکن است حین انجام تاتو اگر تاتو آرتیست دقت نکند لب‌های شما را غیر قرینه در بیاورد.

توجه کنید که حتماً برای انجام هرگونه تاتو و آرایش دائم از فرد قابل‌اعتماد نوبت بگیرید. قبل از نوبت گرفتن به عکس‌های قبل و بعد زیباجویان توجه کنید. با مشتری‌هایی که خدمات زیبایی انجام داده و کامنت گذاشته‌اند صحبت کنید. دقت کنید همان‌طور که گفته شد درد حاصل از تاتو رژلب همانند خراش‌های کوچک است پس اگر بعد از بی‌حسی بازهم درد شدیدی داشتید؛ به‌این‌علت است که فشار دست تاتو آرتیست خیلی زیاد است و خیلی عمیق تاتو می‌زند که در اینجا روشی کاملاً اشتباه است و می‌تواند عواقب بدی داشته باشد.

در نهایت اگر تاتو رژلب انجام دادید و راضی نبودید می‌توانید با لیزر آن را پاک کنید ولی احتمال جواب نگرفتن وجود دارد. ترجیحاً ریسک نکنید و خارج از خط لب خودتان تاتو رژلب انجام ندهید. اگر مایل به خیلی بزرگ‌تر شدن لب‌ها هستید بهتر است از تزریق فیلر لب استفاده کنید.

سوالات متداول

آیا تتوی رژلب درد دارد؟

باتوجه ‌به اینکه بی‌حسی زده می‌شود درد آن در حد خراش است اما باز هم بستگی به تحمل درد افراد مختلف دارد.

مراحل تتوی رژلب چیست؟

مشاوره، انتخاب رنگ، انتخاب فرم لب‌ها و انجام تاتو

ماندگاری تتوی رژلب چقدر است؟

بین 1 تا 3 سال.

در صورت عدم رضایت آیا می‌شود تاتو رژلب را پاک کرد؟

با لیزر امکان پاک کردن آن تا حدودی وجود دارد.

در صورت تبخال زدن بعد از انجام تاتو چه‌کاری انجام دهیم؟

با مراجعه به پزشک درمان لازم را دریافت کنید.