زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کوچک کردن بینی با ترفندهای آرایشی و کانتورینگ

wordcamp
196
7 دقیقه
کوچک کردن بینی با ترفندهای آرایشی و کانتورینگ

سالانه در سرتاسر جهان تعداد زیادی عمل زیبایی بینی انجام می‌شود. حتماً تا به حال برای شما هم پیش آمده که جلوی آینه بروید و فکر کنید که بینی زیبایی ندارید. کوچک و متناسب بودن اندازه بینی تأثیر قابل توجهی بر زیبایی و اعتماد به نفس فرد دارد. برای رسیدن به یک بینی کوچک و زیبا، عمل زیبایی تنها راه‌حل نیست. کوچک‌ کردن بینی در خانه نیز امکان‌پذیر است. کافی است چند وسیله آرایشی ساده داشته باشید تا به شما بگوییم چطور می‌توانید با این ترفندهای باریک کردن بینی، زیبایی بیشتری داشته باشید.

تغییر دائمی شکل بینی

ظاهر اصلی بینی شما وابسته به شکل استخوانی است که به صورت متصل است. همین حالا به قسمت بالایی بینی خود دست بزنید. در این قسمت، استخوانی وجود دارد که به صورت شما چسبیده و شکل اصلی بینی شما را مشخص می‌کند.

شکل نوک بینی را نیز شکل غضروف آن تعیین می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که تنها راه برای تغییر دائمی شکل بینی، عمل جراحی و تغییر شکل استخوان‌های زیرین است.

با این حال چند تمرین خانگی نیز وجود دارند که ممکن است در تغییر شکل بینی کمک‌کننده باشند. اگر این روش‌ها را در خانه امتحان کردید و جواب گرفتید، حتماً تجربه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

روش‌های خانگی کوچک‌ کردن بینی

تمرین کوچک‌ کردن بینی

با اینکه از لحاظ علمی تأثیرگذاری این روش ثابت نشده است؛ اما این روش‌ها همچنان بین مردم محبوب هستند. در این روش باید با انگشت شست، یک طرف بینی خود را بگیرید. بعد از از بستن یک طرف، به مدت ۸ ثانیه نفس عمیق بکشید.

در هنگام بازدم، ابتدا دو طرف سوراخ‌های بینی خود را بگیرید و سپس بازدم را انجام بدهید. مدت زمان این تمرین در طول روز باید ۵ دقیقه باشد. سعی کنید چند بار در هفته و به طور مرتب این کار را تکرار کنید.

بینی خود را تکان دهید

برای کوچک‌ کردن بینی در این روش، اتفاقاً باید بینی خود را بزرگ کنید. بازهم یادآوری می‌کنیم که هیچ تمرینی نمی‌تواند استخوان‌های بینی را تغییر دهد. در این روش باید تا جایی که ممکن است،‌ سوراخ‌های بینی خود را باز و بزرگ کنید.

نکته عجیب همین است که شما به دنبال کوچک‌ کردن بینی خود هستید؛ اما باید تا حد ممکن آن را بزرگ کنید. در این روش، ماهیچه‌های اطراف استخوان تحت تأثیر قرار می‌گیرند. برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب، این تمرین را به مدت ۵ دقیقه ادامه دهید. بهترین حالت آن است که این تمرین را هر روز انجام دهید.

لبخند بزنید

قرار نیست همیشه تمرین‌ها خسته‌کننده و خشک باشند. لبخند بزنید تا بینی کوچک‌تری داشتته باشد. احتمالاً این روش از عمل جراحی و یا حتی آرایش هم ساده‌تر و پرطرفدارتر است. لبخند زدن هم به شادابی و انرژی چهره شما کمک می‌کند و هم در نهایت، بینی زیباتری خواهید داشت.

تأثیر لبخندزدن بر کوچک کردن بینی
لبخند زدن می‌تواند باعث کوچک نشان دادن بینی می‌شود.

در حین لبخند زدن، سعی کنید که بینی خود را به سمت بالا فشار دهید. این کار باعث کشیدگی عضلات اطراف بینی می‌شود. در حین انجام تمرین، باید دم و بازدم عمیق داشته باشید. این نوع تنفس باعث می‌شود که راه تنفس بینی فرم بگیرد و از خردشدن اطراف بینی جلوگیری می‌کند.

تمرین را تا جایی ادامه دهید که اطراف بینی خود کشیدگی را احساس کنید. در این حالت تمرین را قطع کرده و با انگشت، از بالا به پایین روی بینی خود بکشید. این کار ضروری است؛ چراکه از تورم ماهیچه‌های اطراف و بزرگ شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.

ماساژ بینی

قبل از اینکه روش انجام دادن این تمرین را بخوانید، باید این نکته را بدانید که نتیجه این روش به‌سرعت مشخص نمی‌شود. در انجام این تمرین باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید. نوع ماساژ بینی بسته به اینکه دوست دارید چه تغییری در ظاهر بینی‌تان صورت بگیرد، متفاوت است.

برای بینی سربالا باید از نوک بینی به سمت بالا ماساژ دهید. برای انجام این ماساژ، دو انگشت از دو دست خود را روی نوک بینی قرار دهید. دو انگشت را همزمان به سمت بالا حرکت دهید تا بین دو ابروی خود برسید. حالا هر کدام از انگشت‌ها را روی اطراف بینی به سمت پایین حرکت دهید.

جهت حرکت یکی باید ساعتگرد و دیگری باید پادساعتگرد باشد. این ماساژ برای رفع درد میگرن نیز مؤثر است. دقت داشته باشید که در هنگام حرکت انگشت‌ها باید به بینی خود فشار وارد کنید. در واقع فشار ماساژ است که باعث کوچک شدن بینی می‌شود.

استفاده از ماسک بینی

ماسک بینی، راحت‌ترین و امن‌ترین راه برای رسیدن به یک بینی زیبا و خوش‌حالت است. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که ماسکی با شکل و فرم مورد نظر خود پیدا کنید. معمولاً روی جعبه ماسک‌ها، شکل بینی نهایی نشان داده می‌شود. این شکل‌ها به شما کمک می‌کند که ماسک مناسب خود را انتخاب کنید.

مدت زمان استفاده از این ماسک‌ها در هر بار معمولاً ۲۰ دقیقه است. نحوه عملکرد این ماسک‌ها هم به این صورت است که بینی را تا  جایی که به شما آسیبی نرسد، سفت می‌کنند. بعد از چندبار اسفاده از آن‌ها می‌توانید تغییری چشم‌گیر در شکل بینی خود مشاهده کنید.

کانتورینگ بینی

همیشه که زمان بی‌نهایتی برای انجام دادن تمرین‌ها در اختیار ندارید که به بینی دلخواه خود برسید. فرض کنید می‌خواهید به یک مهمانی و یا قرار مهمی بروید. برایتان خیلی مهم است که زیبا و بی‌نقص به نظر بیایید. اینکه اصلاً غصه ندارد. همین چند قدم ساده‌ای که به شما می‌گوییم انجام دهید؛ تا ظاهر بینی‌تان چندین برابر بهتر شود.

کانتورینگ بینی و کوچک نشان دادن آن
کانتورینگ بینی برای کوچک نشان دادن آن

برای کانتورینگ بینی به چند وسیله ساده نیاز دارید. ابتدایی‌ترین وسیله، یک براش ساده است. در مرحله اول یک خط باریک کانسیلر روی بینی خود بکشید. هرچقدر این خط باریک‌تر باشد، بینی شما نیز کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

مرحله دوم این است که دو طرف بینی خود را کانتور بزنید. اگر کانتور ندارید، می‌توانید از کرم‌ پودری چند درجه تیره‌تر از رنگ پوستتان استفاده کنید. حتی می‌توانید از سایه چشم قهوه‌ای و تیره نیز به جای کانتور استفاده کنید. با استفاده از براش، خطوط واضح را محو کنید.  به همین راحتی، بینی شما بعد از آرایش، زیبا و خوش‌فرم خواهد بود.

کلام پایانی

داشتن بینی زیبا و کوچک برای هرکسی مهم است. گاهی اما نقص ظاهر شما آنقدر جدی نیست که بخواهید خود را به تیغ جراحی بسپارید. با چند ترفند ساده آرایش و تمارینی ساده می‌توان به ظاهر مطلوب رسید.

سؤالات متداول

چگونه بینی خود را کوچک کنیم؟

برای کوچک شدن دائمی بینی باید جراحی زیبایی انجام دهید. کانتورینگ بینی یک ترفند آرایشی است که کاری می‌کند بینی شما کوچک‌تر به نظر برسد.

کانتور بینی چیست؟

کانتور بیین وسیله‌ای آرایشی است که شبیه به رژلب است. از این وسیله برای آرایش بینی استفاده می‌شود.

آیا کانتورینگ بینی عوارض دارد؟

کانتورینگ بینی یک روش آرایشی است که با استفاده از کانتور و براش انجام می‌شود؛ بنابراین هیچ عوارضی ندارد.

می‌توان بینی گوشتی را نیز کوچک کرد؟

کانتورینگ روش مناسبی برای بینی‌های گوشتی برای کوچک‌کردن آن‌ها است.