زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نکات آرایشی برای مهمانی عید؛ چگونه در ایام عید زیباتر باشیم؟

wordcamp
215
9 دقیقه
نکات آرایشی برای مهمانی عید؛ چگونه در ایام عید زیباتر باشیم؟

ثابت نگه داشتن آرایش با توجه به فعالیت‌های روزانه و تعریق با چالش‌های زیادی همراه است. فرقی نمی‌کند که برای مراسم عروسی آماده می‌شوید یا برای دید و بازدیدهای نوروزی؛ نکته‌ی قابل توجه این است که بتوانید برای ساعت‌های طولانی آراسته و زیبا بمانید. به همین دلیل، در این مقاله به توضیح و بررسی نکات آرایشی برای مهمانی عید می‌پردازیم تا در هر مجلسی بدرخشید.

اهمیت ماندگاری آرایش

ما آرایش می‌کنیم تا زیباتر به نظر برسیم و اعتمادبه‌نفس بیش‌تری داشته باشیم. اما اگر قرار باشد این آرایش و میکاپ به راحتی بهم بریزد و خراب شود، استرس زیادی را متحمل خواهیم شد. همچنین، تمدید کردن آرایش به صورت مکرر باعث صرف هزینه و زمان زیادی می‌شود. از همین رو، نیاز است از آیتم‌ها و تکنیک‌هایی استفاده کنیم که ماندگاری میکاپ را اقزایش می‌دهند.

پس برای آرامش خاطر بیش‌تر در مهمانی‌ها و صرفه‌جویی در وقت و پول، همراه ما باشید تا برترین نکات آرایشی برای مهمانی عید را به شما آموزش دهیم.

نکات آرایشی برای مهمانی عید

در این بخش مهم‌ترین ترفندها و تکنیک‌ها برای ماندگار کردن میکاپ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اما قبل از هر چیزی به یاد داشته باشید که مهم‌ترین نکته، حفظ سلامت پوست‌تان است. به همین دلیل، هر شب قبل از خواب صورت خود را بشویید تا دچار لک و پیری پوست نشوید.

شستشوی صورت

قبل از هرکاری، لازم است که صورت‌تان را بشویید. چربی اضافی موجود روی پوست صورت دشمن اصلی میکاپ شما به حساب می‌آید! برای بهترین نتیجه، صورت‌تان را بشویید و با حوله‌ی نرم خشک کنید. با استفاده از تونر و آب‌رسان فاقد چربی، پوست خود را تازه و سالم نگه دارید. در نهایت، چند دقیقه صبر کنید تا مواد جذب پوست شوند و بعد، آرایش کنید.

استفاده از پرایمر

از ملزومات یک آرایش با ماندگاری بالا، استفاده از پرایمر است. این کرم هم از پوست شما در برابر آسیب‌های پوستی ناشی از آرایش محافظت می‌کند و هم آن را ماندگار می‌کند. پرایمر از ورود مواد شیمیایی به داخل منافذ پوست شما جلوگیری می‌کند. همچنین، باعث می‌شود که آرایش برای مدت زمان بیش‌تری روی صورت باقی بماند و اصطلاحا، نریزد. برای نتیجه‌ی بهتر،‌ از پرایمرهایی که مواد روغنی ندارند استفاده کنید.

پرایمر آرایش مات کننده infallible لورال 35 میل
خرید پرایمر آرایش مات کننده infallible لورال 35 میل

کرم پودر ضدآب

با توجه به این‌که داریم نکات آرایشی برای مهمانی عید را بررسی می‌کنیم، باید در نظر داشته باشیم که ممکن است بخواهید در دید و بازدیدها با افرادی روبوسی کنید. به طور حتم، نمی‌خواهید که صورت یا لباس افراد دیگر را با کرم پودر خود کثیف کنید. پس بهتر است از کرم پودرهای ضدآب که ماندگاری بیش‌تری دارند استفاده کنید. اگر از انواع مات این کرم‌ها استفاده کنید، پس از چند ساعت فعالیت هم رد چربی روی صورت شما باقی نمی‌ماند.

کرم پودر
در مهمانی‌های عید از کرم پودرهای مات استفاده کنید.

جلوگیری از سنگینی پوست

اگر حجم زیادی از فاندیشن را روی صورت خود بمالید، در نهایت ظاهری سنگین و کیکی در انتظار شما خواهد بود. برای همین بهتر است به جای استفاده از یک لایه‌ی سنگین و غلیظ از کرم‌های زیرسازی، مقدار کمی کرم را در چند مرحله روی پوست بزنید و خوب محو کنید تا به پوشانندگی مورد نظرتان برسید.

آرایش چشم

اهمیت آرایش چشم بر هیچ خانمی پوشیده نیست. از همین رو، در نکات آرایشی برای مهمانی عید باید به ترفندهای ثابت نگاه داشتن آرایش چشم هم بپردازیم. در اولین قدم، لازم است به پشت پلک‌تان پرایمر بزنید. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، پرایمر عمر مفید مواد آرایشی روی پوست را بیش‌تر می‌کند. مقداری کمی پرایمر را روی پوست پلک خود بزنید و با بیوتی بلندر مرطوب، به خوبی محو کنید. برای نتیجه‌ی بهتر،‌ می‌توانید مقداری کرم پودر مات را هم روی پرایمر خود بزنید و پخش کنید. در آخرین مرحله، از سایه‌های مرغوب استفاده کنید و بابت ریختن و پخش شدن آن نگرانی نداشته باشید.

سایه چشم
استفاده از سایه‌ی چشم با رنگ‌های شاد و روشن

برای تکمیل آرایش چشم، از ریمل و خط چشم ضدآب و ماندگار استفاده کنید. تفاوت این محصولات با نمونه‌های مشابه در این است که برای مدت بیش‌تری روی چشم باقی می‌مانند و با تعریق، نمی‌ریزند. برای کسانی که میلی به تمدید کردن آرایش در میانه‌های مهمانی ندارند،‌ استفاده از این محصولات بهترین و مناسب‌ترین انتخاب است.

برای آرایش و قرینه‌سازی ابروها نیز می‌توانید از مداد ابروهای نرم و مات استفاده کنید. این مدادها از خراشیده شدن پوست و چرب شدن ابروها جلوگیری می‌کنند. توجه داشته باشید که برای پر کردن فضاهای خالی موجود در ابروهای خود، می‌توانید از سایه‌ی ابرو استفاده کنید. همچنین، برای مرتب کردن ابروها بهتر است از ژل‌های ابروی باکیفیت استفاده کنید. در تمامی این موارد، باید دقت داشته باشید که تاریخ مصرف استفاده از لوازم آرایشی نگذشته باشد.

آرایش لب

رژ لب از مهم‌ترین آیتم‌های آرایش مناسب مهمانی‌ عید به حساب می‌آید. انتخاب درست رنگ و شیوه صحیح رژ زدن،‌ به شما کمک می‌کند تا زیباتر و شیک‌تر از قبل به نظر برسید. اما در مقابل، رژ لبی که در اثر آشامیدن و نوشیدن خراب شده و یا پخش شده است، ظاهر شما را نامرتب می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، این نکات آرایشی مهمانی عید را دنبال کنید:

  • در ابتدا، مقداری کرم پودر مات روی لب‌ها بزنید و با بیوتی بلندر مرطوب پخش کنید.
  • از خط لب رنگ نود یا هم‌رنگ رژ لب اصلی خود، برای پررنگ‌تر کردن محدوده‌ی دور لب کمک بگیرید.
  • در آخرین قدم، رژ لب اصلی را بر روی لب‌ها خود بزنید. می‌توانید رژهای ۲۴ ساعته را جایگزین رژهای معمولی کنید تا عمر بیش‌تری داشته باشند.
پالت 8 رنگ رژ لب لورال - شماره Plum 02
خرید پالت 8 رنگ رژ لب لورال – شماره Plum 02

فیکس کنید!

بعد از اینکه آرایش صورت‌تان را به صورت کامل انجام دادید، از پودر فیکس یا اسپری فیکساتور برای تثبیت آن استفاده کنید. این محصولات کاربردی آرایشی این امکان را به شما می‌دهند که به راحتی و بدون هیچ دردسری در مهمانی‌ها حضور پیدا کنید. برای این‌که با خیال راحت در مهمانی‌های عید حضور پیدا کنید، نیاز به یک فیکساتور آرایشی دارید.

اسپری‌های فیکساتور در مقابل نمونه‌های پودری، عملکرد بهتری دارند؛ اما پودر فیکس باعث می‌شود که ظاهر مات صورت شما حفظ شود. برای اعمال کردن اسپری تثبیت‌کننده، اسپری را حدود ۱۵ سانتی‌متر از صورت فاصله دهید. چشم‌های خود را ببندید و اسپری را به صورت حرف X یا به صورت حرف T روی صورت‌تان بزنید.

اسپری فیکس مک حجم 100 میل
خرید اسپری فیکس مک حجم 100 میل

ترفندهای نکات آرایشی برای مهمانی عید

برای این‌که بتوانید ساعات طولانی فعالیت داشته باشید، غذا بخورید و عزیزان‌تان را بدون نگرانی ببوسید، نیاز دارید تا از حقه‌های آرایشی باخبر شوید.

  • ساده‌ترین حقه، این است که نباید به صورت‌تان دست بزنید. دست زدن به صورت باعث می‌شود که مواد آرایشی پخش شوند و پوست چرب شود.
  • چند عدد دستمال کاغذی تمیز همراه خود داشته باشید تا در صورت چرب شدن صورت یا عرق کردن، از آن‌ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که نباید دستمال را روی صورت بکشید. با ضربات کوتاه، دستمال را روی صورت بگذارید و بردارید.
  • از سایه‌های مات استفاده کنید. این سایه‌ها سبک‌ترند و مدت بیش‌تری روی پوست باقی می‌مانند.
  • رژ گونه‌های کرمی را جایگزین مدل‌های مشابه پودری کنید. حتی می‌توانید از تینت برای رنگ دادن به گونه‌های خود استفاده کنید.
  • قبل از رسیدن به مقصد، در صورت امکان با نی آب بنوشید تا رژ لب‌تان خراب نشود.
  • در صورتی که پرایمر مخصوص ناحیه‌ی چشم ندارید، از کانسیلر استفاده کنید.
  • چند لایه خط چشم بزنید تا ماندگاری بیش‌تری داشته باشد. البته باید بین هر مرحله از خط چشم کشیدن صبر کنید تا لایه‌ی قبلی به خوبی خشک شود.

میکاپ مناسب بهار و عید

در بخش‌های قبلی با نکات آرایشی برای مهمانی عید آشنا شدیم و متوجه شدیم که چگونه میکاپ ماندگارتری داشته باشیم؛ حالا لازم است با میکاپ مناسب فصل بهار هم آشنایی بیش‌تری پیدا کنیم. برای مثال، لازم است در این فصل از ضد آفتاب به صورت مرتب استفاده کنید تا دچار آسیب‌های پوستی و آفتاب‌سوختگی نشوید. ضد آفتاب زدن در فصل بهار و تابستان اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند.

آرایش مناسب این فصل، رنگ‌های شاد و روشن را شامل می‌شود. برای این‌که بتوانید در مهمانی‌های عید به بهترین شکل ممکن حضور پیدا کنید، بهتر است از رنگ‌های زیر در میکاپ خود استفاده کنید:

  • طیف صورتی پررنگ و کم‌رنگ
  • طیف قرمز روشن تا قرمز جگری
  • طیف رنگی هلویی یا نارنجی
  • ترکیب رنگ‌های صورتی و سرخابی
سایه
استفاده از رنگ‌های هلویی و طلایی در میکاپ مناسب عید

استفاده از لوازم آرایشی در طول مهمانی

آرایش کردن در میان جمع و در مهمانی کار ناپسندی تلقی می‌شود و علاوه بر آن، چالش‌هایی به همراه دارد. با همه‌ی این‌ها،‌ باز هم ممکن است در شرایطی نیاز به تمدید و ترمیم آرایش خود داشته باشید. برای همین،‌ با ادامه‌ی نکات آرایشی مهمانی عید همراه شما هستیم.

  • قبل و بعد از آرایش کردن دستان‌تان را به خوبی بشویید.
  • هیچ‌گاه در میان جمع و در حضور اقراد دیگر اقدام به آرایش و یا تمدید آن نکنید.
  • برای ترمیم یا تمدید آرایش، به اتاق خواب یا سرویس بهداشتی بروید.
  • همیشه یک کیف کوچک از لوازم آرایشی ضروری به همراه داشته باشید. توجه داشته باشید که لوازم آرایشی کرمی را در این کیف قرار ندهید چرا که در اثر گرما،‌ خراب می‌شوند.
  • یک آینه‌ی سبک و کوچک به همراه داشته باشید تا برای آراستن ظاهر خود دچار مشکل نشوید.
  • چند دستمال تمیز به همراه داشته باشید تا هنگام تمدید آرایش، روی یقه‌ی لباس‌تان را بپوشانید.
  • می‌توانید براش آرایشی خود را از قبل به لوازم آرایشی آغشته کنید تا تعداد زیادی وسیله را با خود حمل نکنید.

جمع بندی

در نهایت، نکاتی را برای ماندگاری بیش‌تر آرایش در ایام عید و دید و بازدیدها عنوان کردیم. با پیروی از این ترفندها و راهکارها، با خیال راحت در مهمانی‌ها شرکت کنید. همواره سعی کنید در خانه آرایش خود را تثبیت کنید تا نیازی نباشد در منزل دیگران اقدام به ترمیم آن کنید.

سوالات متداول

چه رنگ رژ لبی برای مهمانی عید مناسب‌تر است؟

همان‌طور که در نکات آرایشی مهمانی عید عنوان کردیم، رنگ‌های صورتی، سرخابی، قرمز روشن و هلویی مناسب این فصل هستند.

استفاده از کانسیلر برای آرایش مهمانی عید مناسب است؟

به شرطی که از کانسیلرهای خیلی چرب که روی صورت می‌ماسند استفاده نکنید، می‌توانید کانسیلر هم بزنید.

می‌توانیم در طول مهمانی آرایش کنیم؟

آرایش کردن در میان جمع کار درستی به حساب نمی‌آید اما با این حال، می‌توانید با کیف آرایشی کوچکی به سرویس بهداشتی بروید و آرایش خود را تمدید یا ترمیم کنید.