زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماندگاری لاک ناخن + 8 راه برای افزایش عمر لاک

2
wordcamp
3,318
23 دقیقه
ماندگاری لاک ناخن + 8 راه برای افزایش عمر لاک

فهرست مطالب

استفاده از انواع لاک و لذت‌بردن از نتیجه آن را همه ما حداقل یک بار در طول زندگی‌مان تجربه کرده‌ایم. لاک‌های زیبا، خوش‌رنگ، مات یا براق و طرح‌های زیبا، علاوه بر ایجاد حس خوب، باعث زیباتر به‌نظر رسیدن دست‌ها و پاها خواهند شد. هر چند عمر این زیبایی در اغلب موارد بسیار کوتاه است. در واقع اگر در سالن‌های تخصصی از خدمات مانیکور استفاده کنید، احتمالا ماندگاری لاک شما کمی بیش‌تر خواهد بود. این میزان ماندگاری، در زمان لاک‌زدن معمولی در خانه، به‌شدت کاهش می‌یابد. البته که مانند همه مشکلات کوچک دیگر، برای این موضوع نیز چندین راه حل وجود دارد. همراه ما باشید تا روش های افزایش ماندگاری لاک ناخن را با هم بررسی کنیم.

لاک و دلایل استفاده از آن

ماندگاری لاک ناخن و حس خوب ناشی از آن
درخشندگی و ماندگاری لاک ناخن و حس خوب ناشی از آن

انسان‌ها احتمالا از ابتدای بشریت و پس از رفع نیازهای اولیه‌شان، به زیباسازی خود و ظاهرشان پرداختند. استفاده از گل‌ها، سنگ‌ها، مهره‌ها در ابتدا و استفاده از انواع رنگ‌های طبیعی هم‌چون حنا و یا روش‌های ماندگارتر هم‌چون خالکوبی یا حتی برش‌های روی پوست، همه نمونه‌ای از این تلاش‌ها است.

حنا احتمالا یکی قدیمی‌ترین روش‌های فعلی است که البته مدل‌های جدید آن تا امروز نیز طرفدار دارد. لاک، جدیدترین و احتمالا یکی از جذاب‌ترین روش‌های زیباسازی فعلی است. لاک‌ها در رنگ‌ها، طرح‌ها و شکل‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند.

خوشبختانه در حال حاضر، لاک‌ها تنها به جنسیت خاصی تعلق ندارند و مردان جوان زیادی به استفاده از آن‌ها علاقه نشان می‌دهند. لاک‌زدن برای برخی از افراد تنها جنبه زیبایی داشته و برای برخی دیگر جنبه درمانی دارد. استحکام ناخن‌ها پس از یک یا چند لایه لاک‌زدن را همه ما تجربه کرده‌ایم. به همین خاطر، افرادی که با شکستگی بیش از حد ناخن مواجه هستند، از لاک برای افزایش استحکام ناخن استفاده می‌کنند.

از لحاظ زیبایی هم احتمالا شما نیز با ما هم‌عقیده باشید. لاک‌های بسیار زیبا، یک‌دست، براق یا مات و خوش‌رنگ، احساس خوبی ایجاد خواهند کرد و این موضوع بی‌شک تاثیر زیادی بر روحیه افراد خواهد گذاشت. هر چند متاسفانه در اغلب موارد، این زیبایی و درخشندگی، تنها یک یا دو روز دوام می‌آورد.

پریدن گوشه‌های لاک، تغییر رنگ لاک، کم‌شدن درخشندگی و…، همه مواردی است که در صورت استفاده از انواع لاک، شما نیز با آن‌ها مواجه شده‌اید. متاسفانه همه حس‌های خوب ناشی از لاک‌زدن، با خراب‌شدن لاک‌ها از بین خواهد رفت. بنابراین باید لاک‌ها را به‌سرعت تجدید کرده و یا روشی برای افزایش ماندگاری لاک ناخن بیابید. در این نوشتار قصد داریم روش‌های مهم و کاربردی افزایش ماندگاری رنگ لاک را با هم بررسی کنیم. اما پیش از آن، چرا لاک‌ها پاک می‌شوند؟

دلایل اصلی پاک شدن لاک ناخن

تغییر رنگ لاک، کم‌رنگ شدن، پریدگی گوشه‌های لاک و…، همه نمونه‌هایی از خراب‌شدن لاک بر روی ناخن است. این موضوع یعنی خراب‌شدن لاک، در لاک‌های معمولی بیشتر و زودتر رخ می‌دهد. هرچند ژل‌لاک‌ها نیز در موارد بسیاری با این مشکلات روبه‌رو می‌شوند. در ادامه، مهم ترین دلایل پاک شدن لاک ناخن را با هم مرور خواهیم کرد. با شناسایی این دلایل، می‌توانیم روش‌های بهتری برای تثبیت رنگ لاک ناخن بیابیم. همراه ما باشید.

تثبیت رنگ لاک ناخن و لذت بردن از زیبایی دست‌ها
تثبیت رنگ لاک ناخن و لذت بردن از زیبایی دست‌ها

1- استفاده از مواد شوینده و کاهش ماندگاری لاک ناخن

شست‌وشوی ظرف‌ها، لباس‌ها و حتی شست‌وشوی دائم دست، به‌معنای استفاده از انواع مواد شوینده است. مواد شوینده یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش ماندگاری رنگ لاک است. برای جلوگیری از پاک شدن رنگ لاک ناخن یا پریدن گوشه‌های لاک، حتما در زمان کارکردن از دست‌کش استفاده کنید.

استفاده از دست‌کش علاوه بر افزایش ماندگاری لاک، از پوست دست‌های شما در مقابل اثرات مخرب مواد شیمیایی محافظت می‌کند. آب داغ نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر از بین‌رفتن زیبایی و درخشندگی لاک است. سعی کنید دست‌های خود را با آب سرد یا ولرم شسته و به‌ هیچ عنوان از آب داغ برای استحمام یا شست‌وشوی خود استفاده نکنید.

2- استفاده از الکل و سایر مواد ضد عفونی کننده

با اینکه تا سال‌های پیش فقط افراد خاصی روزانه با الکل و سایر مواد ضد عفونی‌کننده، سر و کار داشتند؛ اما امروزه همه ما به‌دفعات زیاد مجبوریم از الکل و سایر مواد مشابه استفاده کنیم. الکل یکی از مهم‌ترین ماده‌هایی است که باعث تخریب سطح لاک خواهد شد. سایر مواد ضد عفونی کننده دارای ترکیبات مشابه نیز همین تاثیر را دارند. استفاده دائم از الکل، میزان ماندگاری لاک ناخن را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، الکل و ترکیبات مشابه آن، باعث تخریب پوست دست می‌شوند. خشکی پوست ناشی از استفاده از الکل، روند پیری پوست را نیز افزایش داده و حتی ایجاد لکه‌های قهوه‌ای را نیز سرعت می‌بخشید.

در حال حاضر، نمی‌توان مصرف الکل را به‌صورت کامل حذف کرد. به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم روش های تثبیت رنگ لاک را در نظر داشته و برای محافظت از لاک خود، از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از کرم‌ها مرطوب‌کننده و ترمیم‌کننده نیز روش دیگری برای محافظت از پوست در مقابل اثرات منفی الکل است.

3- کیفیت نامناسب لاک

فرقی نمی‌کند که از ژل‌لاک یا لاک‌های معمولی استفاده کنید؛ در هر صورت، کیفیت لاک یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری لاک ناخن است. همه لاک‌ها، دارای یک ماده نگهدارنده هستند. میزان ماندگاری لاک ناخن به قدرت این ماده نگهدارنده داخلی بستگی دارد. برندهای معتبر از نگهدارنده‌های بهتر و قوی‌تری استفاده کرده و به همین خاطر، لاک‌های باکیفیت‌تری تولید می‌کنند. برای آشنایی با برخی از بهترین برندهای ایرانی و خارجی لاک، خواندن مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با وجود این، ماده نگهدارنده لاک تنها عامل اصلی ماندگاری نیست. برخی از رنگ‌های مورد استفاده در صنعت آرایشی و بهداشتی، پایداری کمتری دارد. برای مثال، طیف صورتی کم‌ترین ماندگاری را داشته و احتمال تغییر رنگ آن بیش از سایر رنگ‌ها است. عوامل موثر هم‌چون مواد شوینده و بهداشتی نیز تاثیر بیشتری بر این طیف رنگی خواهد گذاشت. گرما و میزان رطوبت محیط نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر میزان ماندگاری رنگ لاک است.

در مو تن رو لاک‌های زیبا و باکیفیتی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مهم‌ترین مشخصه این لاک‌ها، درخشندگی و ماندگاری بسیار بالای آن‌ها است. در صورت تمایل، می‌توانید لاک زیر را بررسی کرده و با استفاده از لینک موجود، آن را خریداری کنید.

خرید لاک ناخن پاستل مدل Nude حجم 13 میل
خرید لاک ناخن پاستل مدل Nude حجم 13 میل

4- استفاده ابزاری از ناخن

بازکردن در قوطی‌ها با گوشه‌های ناخن، تمیزکردن شیارهای ظریف با سر ناخن و کارهای مشابه، یکی از مهم‌ترین عوامل شکنندگی ناخن و تخریب لاک است. ناخن‌های شما یکی از ظریف‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های دستان شما است. هیچ‌گاه از ناخن برای انجام کارهای سفت و سخت استفاده نکنید. انجام چنین کارهایی، باعث کاهش ماندگاری لاک ناخن‌ها خواهد شد.

همه این موارد باعث تسریع فرآیند پاک شدن لاک می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، روش‌های مختلفی وجود دارد. در بخش بعدی، به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

روش های افزایش ماندگاری لاک ناخن

در صورت مراجعه به سالن‌های تخصصی مانیکور و پدیکور، ماندگاری لاک شما به طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت. توجه 4 نکته پیشین و رعایت آن‌ها نیز به ماندگاری هر چه بیشتر لاک‌تان کمک می‌کند. با وجود این، افراد زیادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند در خانه و برای خود لاک بزنند.

لاک‌زدن برای اغلب افراد، علاوه بر زیباسازی دست‌ها و پاها، روش بسیار خوبی برای تمرکزکردن و دورشدن از تنش‌های روزمره است. دقایقی طولانی که تنها بر خود، سلامت و زیبایی بدن‌شان تمرکز کنند. ماندگاری هر چه بیشتر و بهتر لاک‌ها، باعث می‌شود که این حس خوب نیز ماندگار شده و حس خوب درونی افراد نسبت به خودشان، افزایش پیدا کند.

به همین خاطر، در ادامه این نوشتار برخی از مهم ترین روش های افزایش عمر لاک ناخن را با هم بررسی خواهیم کرد.

1- لاک زدن اصولی

اولین و مهم‌ترین اصل برای داشتن ناخن‌ها و لاک زیبا، مطلع‌شدن از اصول لاک‌زدن و استفاده از آن است. لاک‌زدن اصولی باعث افزایش ماندگاری لاک شده و علاوه بر آن، حس خوب این فرآیند را دوچندان می‌کند. در ادامه، مراحل مهم لاک‌زدن را شرح خواهیم داد.

پاک کردن لاک‌های پیشین

ناگفته پیدا است برای داشتن یک لاک زیبا و تمیز که ماندگاری بالایی داشته باشد، باید لاک‌های سابق خود را به‌خوبی تمیز کنید. از لاک‌پاک‌کن‌های روغنی استفاده کرده و ناخن‌های خود را به‌صورت کامل تمیز کنید. گوشه‌های ناخن، معمولا به‌خوبی پاک نشده و باعث تخریب لاک جدید شما می‌شوند. بنابراین با دقت و حوصله فراوان، لاک‌های قدیمی را از گوشه‌های ناخن پاک کنید.

لاک های زیبای دختربچه و روش‌هایی برای افزایش عمر لاک ناخن
لاک های زیبای دختربچه و روش‌هایی برای افزایش عمر لاک ناخن

لاک‌های شاین و اکلیلی، بیشترین ماندگاری را دارند. به همین خاطر پاک‌کردن آن‌ها کار چندان راحتی نیست. برای پاک‌کردن چنین لاک‌هایی، پد لاک‌پاک‌کن را بر روی ناخن خود قرار داده و حداقل یک دقیقه صبر کنید. در برخی مواقع باید بیشتر از این مدت زمان صبر کرده و اجازه دهید مواد پاک‌کننده به‌صورت کامل در لاک نفوذ کند. پس از آن، با حرکت دورانی، لاک‌های نرم‌شده را از روی ناخن پاک کنید.

رنگ‌های تیره هم‌چون مشکی، آبی کاربنی، قرمز و یا سبز زمردی نیز به‌سختی پاک می‌شوند. در برخی مواقع نیز حتی پس از پاک‌شدن، کمی رنگ بر روی ناخن‌ها باقی می‌گذارند. این رنگ باقی‌مانده می‌تواند رنگ لاک بعدی (مخصوصا رنگ‌های روشن) را تخریب کند. بنابراین در دو مرحله باید این لاک‌ها را پاک کنید. در مرحله اول، تمام ناخن‌ها را تمیز کرده و پد را کنار بگذارید. یک پد جدید برداشته و با پد تمیز، دوباره ناخن‌های عاری از لاک را به‌صورت کامل تمیز کنید. این کار به شما کمک می‌کند که ناخن‌های کاملا تمیز و آماده‌ای داشته باشید.

اگر انواع لاک‌ها را نمی‌شناسید و در زمان خرید لاک سردرگم می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را بررسی کرده و با مهم‌ترین انواع لاک آشنا شوید.

شستن ناخن و عدم گذاشتن دست و پا در آب داغ

اشتباه رایج غوطه‌ور کردن ناخن‌ها در آب داغ پیش از لاک زدن
اشتباه رایج غوطه‌ور کردن ناخن‌ها در آب داغ پیش از لاک زدن

پس از پاک‌کردن لاک‌ها، دست یا پای خود را با آب ولرم و یک شوینده مناسب، بشورید. از گذاشتن ناخن‌ها در آب داغ به‌مدت طولانی پرهیز کنید. انجام این کار و بلافاصله لاک‌زدن پس از آن، باعث کاهش ماندگاری لاک ناخن می‌شود.

ناخن در مدت زمان باقی‌ماندن در آب، کمی حجیم‌تر خواهد شد. اگر بر روی این ناخن‌ها لاک بزنید، پس از گذشت چند دقیقه یا چند ساعت و با خشک‌کردن کامل ناخن، ناخن‌ها دوباره به حجم سابق خود بازمی‌گردند. این موضوع باعث ایجاد شکستگی‌های ظریف بر ساختار لاک خواهد شد. به همین خاطر، برای افزایش دوام لاک ناخن خود، حتما به یک شست‌وشوی ساده بسنده کنید.

کوتاهی، سوهان کشیدن و پولیش کردن

سوهان کشیدن برای افزایش عمر لاک ناخن
سوهان کشیدن برای افزایش عمر لاک ناخن

یک لاک زیبا و جذاب، به ناخن‌های زیبا و یک‌دست نیاز دارد. تصور نکنید که تنها با ناخن‌های بلند می‌توانید از لاک‌زدن و داشتن حس خوب ناشی از آن لذت ببرید. حتی با ناخن‌های بسیار کوتاه نیز می‌توانید این حس فوق‌العاده را تجربه کنید.

پس از تمیز کردن ناخن‌ها، آن‌ها را مرتب کرده و کوتاه کنید. پس از آن، از یک سوهان مناسب استفاده کرده و همه ناخن‌ها را به یک شکل سوهان بکشید. نکته مهمی که اغلب افراد پس از این مرحله نادیده می‌گیرند، پولیش‌کردن است.

با پولیش‌کردن سطح ناخن، شیارهای موجود را از بین‌برده و سطح ناخن را صاف کنید. این کار باعث می‌شود که شکل ظاهری لاک بسیار زیباتر شده و از آن‌ مهم‌تر، ماندگاری لاک ناخن شما افزایش پیدا کند.

عقب راندن کوتیکول ناخن

عقب‌راندن کوتیکول پیش از لاک زدن برای افزایش ماندگاری لاک ناخن
عقب‌راندن کوتیکول پیش از لاک زدن برای افزایش ماندگاری لاک ناخن

پوست نازک منتهی به ناخن، کوتیکول نامیده می‌شود. لاک‌زدن بر کوتیکول باعث کاهش ماندگاری و دوام لاک ناخن خواهد شد. برای جلوگیری از پاک شدن رنگ لاک ناخن خود، حتما با استفاده از ابزار مناسب و تخصصی، این پوست نازک را به عقب فشار دهید. در زمان انجام این کار دقت کنید. فشار دادن بیش از حد، می‌تواند دردآور باشد و حتی به ناخن و انگشت شما آسیب وارد کند.

عجله نداشته باشید. با آرامش و احتیاط، پوست خود را به‌آهستگی فشار داده و سطح رویی ناخن را کمی گسترش دهید. پس از این کار، ممکن است یک ردیف نازک از کوتیکول بر ناخن باقی بماند. این پوست‌ها را می‌تواند با یک قیچی ظریف و یا با ابزار تخصصی، کوتاه کنید.

ماساژ اطراف ناخن با روغن یا وازلین

روغن یا وازلین از خشک‌شدن قطره‌های اضافه لاک بر پوست جلوگیری می‌کند. بی‌شک شما هم در زمان لاک‌زدن کمی از ناخن فاصله گرفته و اطراف پوست ناخن را با لاک آغشته می‌کنید. این موضوع سبب می‌شود که یک‌پارچگی ساختار لاک از بین رفته و لاک از روی ناخن جدا شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، اطراف ناخن‌های خود را با یک گوش‌پاک‌کن، با روغن یا وازلین ماساژ دهید. برخی لاک‌ها و چسب‌های اختصاصی برای این کار در بازار وجود دارد. می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کرده و پوست اطراف ناخن خود را از قطرات لاک محافظت کنید.

استفاده از بیس کت

برای افزایش ماندگاری رنگ لاک و زیبایی آن، حتما از یک لایه «بیس‌کت» یا همان لاک پایه استفاده کنید. بیس‌کت یا لاک پایه یک لاک بی‌رنگ است. این لاک را پیش از لاک اصلی بر ناخن بزنید. بیس‌کت با قدرت چسبندگی بسیار بالا، هر مدل لاک با هر نوع کیفیتی را به‌بهترین شکل ممکن بر ناخن‌های شما تثبیت می‌کند.

لاک اصلی

ماندگاری رنگ لاک ناخن و حس خوب ناشی از داشتن ناخن‌های زیبا
ماندگاری رنگ لاک ناخن و حس خوب ناشی از داشتن ناخن‌های زیبا

پس از مرحله بیس‌کت، باید لاک اصلی را بزنید. هیچ‌گاه یک لایه ضخیم لاک را بر ناخن نزده و حتما لایه‌های متعدد و نازک بزنید. لایه‌های ضخیم هیچ‌گاه کامل خشک نخواهند شد. به همین خاطر، برخورد با هر سطح دیگری، باعث تخریب شکل ظاهری لاک شما خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم دفعه بعد که قصد لاک‌زدن دارید، دو یا سه لایه لاک بسیار نازک بر ناخن‌ها خود بزنید. لایه بعدی را تنها پس از خشک‌شدن لایه قبلی بزنید. با این روش، ماندگاری لاک ناخن شما به‌طرز قابل توجهی افزایش خواهد یافت. به همین خاطر، حس خوب ناشی از داشتن لاک‌های زیبا نیز برای شما ماندگارتر خواهد شد.

در این مرحله، علاوه بر لاک معمولی و ساده خود، از طرح‌های مختلف نیز استفاده کنید. استفاده از لنز ناخن، نوارهای براق و یا انجام طراحی‌های ساده، می‌تواند ظاهر دست‌ها یا پاهای شما را به‌طور کلی دگرگون کند. شاید این کار در نگاه اول مشکل به نظر برسد، در مطلب زیر، چندین طرح ساده و جذاب را برای شما آماده کرده‌ایم. می‌توانید با کمک ترفندها و روش‌های گفته شده در این نوشتار، لاک‌های ماندگار، جذاب و بسیار خاصی برای خود ایجاد کنید.

استفاده از تاپ کت

پس از طراحی و لاک‌زدن، نوبت «تاپ‌کت» است. تاپ‌کت‌ها همانند بیس‌کت، یک لاک بی‌رنگ است. تاپ‌کت‌ها در دو شکل براق و مات وجود دارند. این مدل از لاک‌ها وظیفه محافظت از رنگ، طرح و درخشندگی لاک را برعهده دارند. با کمک تاپ‌کت، احتمال پریدن گوشه‌های لاک به کمترین حد ممکن می‌رسد.

می‌توانید هر دو یا سه روز، تاپ‌کت خود را تجدید کنید. این کار به شما کمک می‌کند که لاک‌تان ظاهر تمیزتر و تازه‌تری داشته باشد.

تمام این مراحل، برای داشتن یک لاک زیبا و ماندگار اهمیت دارد. بنابراین اگر قصد دارید لاک شما عمر و دوام بسیار بیشتری داشته باشد، حتما این مراحل را در نظر بگیرید. البته که لاک‌زدن اصولی و پیروی از مراحل آن، تنها بخشی از این فرآیند است. برای افزایش عمر لاک ناخن چندین نکته دیگر نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

2- عدم تکان دادن شیشه لاک

غلطاندن شیشه لاک در میان دست‌ها برای عدم ایجاد حباب هوا در مواد داخل شیشه
غلطاندن شیشه لاک در میان دست‌ها برای عدم ایجاد حباب هوا در مواد داخل شیشه

احتمالا شما هم پیش از لاک‌زدن، شیشه لاک را محکم تکان داده و یا انتهای آن را به کف دست یا سطح زمین می‌زنید. این کار برای ترکیب مواد داخل شیشه ضروری به نظر می‌رسد. هرچند باید به شما بگوییم همین کار می‌تواند ماندگاری لاک ناخن شما را کاهش دهد.

با انجام این کار، مواد درون شیشه لاک مملو از حباب‌های ریز هوا خواهد شد. این حباب‌ها معمولا دیده نمی‌شوند. با وجود این، پس از خشک‌شدن لاک، ترک‌های بیشتری در لایه زیرین لاک ایجاد شده و سریع‌تر از حالت عادی، لاک شما تکه‌تکه می‌شود.

در عوض این کار، برای ترکیب همه مواد درون شیشه، شیشه لاک را به‌آهستگی و به شکل دورانی بچرخانید. این کار سبب می‌شود که مواد به‌خوبی با هم ترکیب شده و حباب هوا نیز ایجاد نشود.

3- خشک کردن لاک

یکی از اشتباهات لاک زدن و فوت‌کردن سطح لاک برای تسریع فرآیند خشک‌شدن
یکی از اشتباهات لاک زدن، فوت‌کردن سطح لاک برای تسریع فرآیند خشک‌شدن است.

ممکن است شما هم برای خشک کردن لاک ناخن، لاک‌های خیس را فوت کنید. متاسفانه باید بگوییم که این روش کاملا اشتباه است و از تثبیت رنگ لاک ناخن جلوگیری می‌کند. رطوبت موجود در بازدم، باعث خیس ماندن لاک می‌شود. به همین خاطر فوت‌کردن لاک‌های خیس، به هیچ عنوان کاربردی ندارد. در عوض این کار، می‌توانید از فن لاک خشک کن استفاده کنید.

فن لاک‌خشک‌کن، دستگاهی است که با تولید هوای سرد یا گرم، لاک‌های معمولی را خشک می‌کند. البته اگر از ژل‌لاک‌ها استفاده می‌کنید، استفاده از دستگاه UV را پیشنهاد می‌کنیم. در مطلب انواع لاک‌خشک‌کن‌ها، این موضوع را به‌صورت کامل بررسی کردیم و می‌توانید از آن کمک بگیرید.

خشک کردن درست و اصولی لاک، می‌تواند نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در میزان ماندگاری لاک ناخن شما ایفا کند. برخی از لاک‌های موجود در موتن‌رو، بدون نیاز به دستگاه خشک‌کن، در کوتاه‌ترین زمان ممکن خشک می‌شوند. اگر به خرید چنین لاک‌های علاقه دارید، بررسی و خرید لاک زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خرید لاک ناخن بلاوجی مدل Gel Efect Keratin
خرید لاک ناخن بلاوجی مدل Gel Efect Keratin

4- قفل کردن لاک

قفل‌کردن لاک برای افزایش عمر لاک ناخن
لاک زدن لبه ناخن برای افزایش ماندگاری رنگ لاک

اصطلاح قفل‌کردن لاک، به فرآیندی گفته می‌شود که لبه خارجی ناخن را نیز با لاک آغشته می‌کنند. معمولا پریدگی لاک از بالاترین بخش ناخن آغاز می‌شود. برای کاهش احتمال وقوع این اتفاق، با براش لاک، لبه بیرونی ناخن خود را نیز لاک بزنید. این‌گونه، لاک شما مدت زمان بیشتری سالم مانده و با دیدن لاک‌های زیبای خود، حس بسیار بهتری را تجربه خواهید کرد.

5- مراقبت از ناخن برای ماندگاری لاک ناخن

جویدن ناخن یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی با آن مواجه هستند. این مشکل باعث تخریب لایه بیرونی ناخن شده و در درازمدت، شکل ظاهری ناخن را به‌کلی تخریب می‌کند. مراقبت از ناخن و نجویدن آن، یکی از مهم‌ترین موارد برای افزایش ماندگاری لاک ناخن است. اگر شما هم با این مشکل درگیر هستید، از پزشک کمک گرفته و سعی کنید این موضوع را حل کنید.

جویدن پوست‌ها اضافه و کوتیکول ناخن نیز باعث تخریب لاک و البته ناخن شما خواهد شد.

6- استفاده از دستکش و افزایش ماندگاری لاک ناخن

استفاده از دست‌کش برای جلوگیری از پاک شدن رنگ لاک ناخن
استفاده از دست‌کش برای جلوگیری از پاک شدن رنگ لاک ناخن

در بخش‌های پیشین نیز به اهمیت استفاده از دست‌کش اشاره کردیم. اگر می‌خواهید که لاک شما مدت زمان بیشتری سالم بماند و مدت طولانی‌تری از داشتن ناخن‌های زیبا و مرتب خود لذت ببرید، حتما و همیشه از دست‌کش استفاده کنید.

دست‌کش‌ها از پوست دست و البته ناخن و لاک آن در مقابل آب گرم، شوینده و سایر عوامل آسیب‌زا، محافظت می‌کند. هیچ‌گاه بدون دست‌کش ظرف‌ها را نشورید و البته از مواد قوی شوینده و ضد عفونی‌کننده استفاده نکنید.

7- استفاده از تاپ کت و بیس کت باکیفیت

استفاده از بیس‌کت و تاپ‌کت برای افزایش ماندگاری لاک ناخن
استفاده از بیس‌کت و تاپ‌کت برای افزایش ماندگاری لاک ناخن

تاپ‌کت و بیس‌کت یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک لاک زیبا و ماندگار هستند. هرچند باید بدانید برای کسب بهترین نتیجه، باید از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات این حوزه استفاده کنید. بیس‌کت اولین لایه لاک است. اگر بیس‌کت به‌راحتی از روی ناخن جدا شود، حتی بهترین و باکیفیت‌ترین لاک نیز ماندگاری نخواهد داشت و همراه آن از روی ناخن کنده می‌شود.

بنابراین حتما یک بیس‌کت باکیفیت خریداری کنید. تاپ‌کت نیز اهمیت بسیار زیادی در این بین دارد. تاپ‌کت از سطح لاک شما محافظت می‌کند. عدم تغییر رنگ لاک و یا از بین‌رفتن درخشندگی اولیه، به کیفیت تاپ‌کت‌تان بستگی خواهد داشت. بنابراین یک برند معتبر باکیفیت را خریداری کنید. این دو می‌توانند باعث افزایش دوام لاک ناخن شده و حس خوب شما را نیز ماندگارتر کنند. علاوه بر کیفیت این دو، کیفیت خود لاک نیز اهمیت زیادی دارد. یکی از لاک‌ها باکیفیت موجود در موتن‌رو، برند پیررنه است. این برند با داشتن ماندگاری بالا و یک برس فوق‌العاده، تجربه بی‌نظیری از لاک‌زدن را در اختیار شما می‌گذارد. برای خرید یکی از این لاک‌ها، به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید لاک ناخن پیررنه
خرید لاک ناخن پیررنه

8- مراقبت از رنگ لاک

یکی از مهم‌ترین عوامل تخریب لاک، تغییر رنگ آن است. رنگ‌های روشن معمولا سریع‌تر از سایر لاک‌ها با این مشکل مواجه خواهند شد. ریختن مقداری زردچوبه بر لاک سفید یا سایر رنگ‌های روشن، یکی از معمول‌ترین اتفاقات در زمان آشپزی است. در این صورت، تنها باید مراقب باشید و در زمان کارکردن با مواد طبیعی و رنگی، حواس خود را کمی بیش‌تر از حالت عادی جمع کنید.

ماندگاری رنگ لاک به عوامل مختلفی بستگی دارد و اگر احساس می‌کنید روتین روزانه شما باعث تخریب آن خواهد شد، ترجیحا از رنگ‌های پررنگ و تیره استفاده کنید. تثبیت رنگ لاک ناخن با تاپ‌کت تنها برای حفظ درخشندگی کاربرد دارد. رنگ‌گرفتن دست‌ها در زمان کار یا آشپزی، هیچ راه‌حل دقیقی نداشته و تنها باید با دقت و حساسیت بیشتری کار کنید.

ترفندهای دوام لاک ناخن

علاوه بر روش‌های بخش پیش، برخی ترفندها وجود دارند که با کمک آن‌ها، می‌توانید ماندگاری لاک ناخن و رنگ آن را افزایش دهید. در ادامه، برخی از مهم‌ترین ترفندهای افزایش دوام لاک ناخن را با هم بررسی خواهیم کرد.

1- ترمیم بخش کوچکی از لاک

ترمیم بخشی از لاک با کمک گوش‌پاک‌کن
ترمیم بخشی از لاک با کمک گوش‌پاک‌کن

در برخی مواقع شما یک لاک جذاب می‌زنید، به‌بهترین شکل ناخن‌ها را طراحی کرده و بعد از آن منتظر خشک‌شدن لاک‌تان می‌مانید. متاسفانه ممکن است در این بازه انتظار، با برخورد ناخن به سایر اشیا یا حتی ناخن‌ها دیگرتان، سطح لاک خراب شود.

در این صورت، ممکن است بخواهید یک لایه لاک زده و این خرابی را بپوشانید. دست نگه‌داشته و این ترفند را به کار ببرید. یک گوش پاک‌کن را با مواد لاک‌پاک‌کن خیس کنید. پس از آن، برجستگی‌های روی لاک و نقطه آسیب‌دیده را به‌آهستگی ترمیم کنید. این کار به شما کمک می‌کند که همان نقطه را ترمیم کرده و از تخریب بقیه لاک شما جلوگیری خواهد کرد.

2- کاهش مصرف الکل برای ضد عفونی کردن

برای افزایش ماندگاری لاک ناخن خود، مصرف ضدعفونی‌کننده‌ها را کاهش دهید. در عوض دست‌های خود را با آب و شوینده ملایم شست‌وشو داده و پس از آن، از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. الکل یکی از مهم‌ترین ترکیبات مخرب لاک است و به همین خاطر، عمر لاک ناخن شما را به‌شدت کاهش می‌دهد.

3- استفاده از روغن های تقویت ناخن

ناخن‌ها همانند موها و پوست، با از دست‌دادن آب و رطوبت، آسیب می‌بینند. به همین خاطر، روزانه از کرم‌ها و روغن‌های تقویت‌کننده ناخن استفاده کنید. روغن‌های تقویت‌کننده علاوه بر جلوگیری از خشکی و شکنندگی ناخن، باعث افزایش استحکام آن‌ها شده و حتی رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد.

4- افزودن کمی لاک به انتها برای افزایش ماندگاری لاک ناخن

افزودن کمی لاک به انتهای ناخن
افزودن کمی لاک به انتهای ناخن

در برخی مواقع، ماندگاری لاک ناخن شما با کمک این روش‌ها و ترفندها، به اندازه کافی افزایش پیدا می‌کند. هر چند در این صورت نیز ممکن است یک موضوع دیگر ظاهر ناخن‌های شما را تخریب کند.

بلند شدن ناخن باعث می‌شود که بخش انتهایی ناخن شما، بی‌رنگ مانده و ظاهر خوبی نداشته باشد. در این صورت، پیشنهاد می‌کنیم با یک لاک شاین، پایین‌ترین قسمت ناخن را بپوشانید. بدین شکل، ماندگاری رنگ لاک شما نیز افزایش پیدا می‌کند و البته برای چند روز، یک مدل جدید را نیز امتحان خواهید کرد.

5- افزایش عمر لاک ناخن

اگر شما هم از طرفداران خرید و استفاده از لاک هستید، احتمالا با موضوع آزاردهنده خراب‌شدن لاک‌های‌تان مواجه شده باشید. برای افزایش عمر لاک ناخن می‌توانید چند مورد را رعایت کنید:

  • هیچ‌گاه لاک‌ها را برای بررسی رنگ‌شان باز و بسته نکنید. رنگ لاک از بیرون شیشه هم کاملا مشخص است؛
  • پس از استفاده، لاک را سفت و محکم ببندید؛
  • لاک‌ها را به‌صورت ایستاده نگهداری کرده و هیچ‌گاه لاک‌های خود را به‌صورت افقی روی سطح میز یا زمین نگذارید؛
  • در صورت شروع فرآیند خشک‌شدن و کشیده‌شدن مواد لاک، چند قطره استون را درون شیشه بریزید. با این کار لاک شما رقیق‌تر خواهد شد و البته باعث افزایش عمر لاک ناخن خود می‌شوید.

این ترفندها به شما کمک می‌کنند که مدت زمان بیشتری از لاک‌های خود استفاده کرده و زمان بیشتری از ناخن‌های زیبای خود لذت ببرید. جلوگیری از پاک شدن رنگ لاک ناخن یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای افزایش زیبایی ناخن‌ها و البته افزایش حس خوب است. این خوب را از خود دریغ نکنید.

سخن آخر

استفاده از روش‌های افزایش ماندگاری لاک ناخن و لذت بردن از لاک‌های زیبای خود
استفاده از روش‌های افزایش ماندگاری لاک ناخن و لذت بردن از لاک‌های زیبای خود

لاک زدن یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای اهمیت‌دادن به خود و ایجاد حس خوب درونی است. زیبایی ظاهری لاک و تاثیر آن بر دست‌ها و پاهای شما، باعث می‌شود که با هر با دیدن آن‌ها، لبخند کوچکی به لب آورید. به همین خاطر، ماندگاری بیشتر لاک نیز اهمیت دوچندانی دارد. ماندگاری لاک ناخن شما به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. لاک‌زدن اصولی و رعایت نکات مهم نگهداری از لاک، باعث افزایش عمر لاک ناخن می‌شود. امیدواریم از این روش‌ها استفاده کرده و ماندگاری لاک خود را افزایش دهید. شما از چه روش‌هایی برای افزایش ماندگاری رنگ لاک ناخن خود استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما در میان گذاشته و به ما در گردآوری یک راهنمای کامل برای افزایش ماندگاری رنگ لاک ناخن کمک کنید.

سوالات متداول

1- چرا رنگ لاک ناخن پاک می‌شود؟

عوامل مختلفی باعث این اتفاق می‌شود. کیفیت نامناسب لاک، استفاده ابزاری از ناخن‌ها، ضربه‌های شدید بر سطح ناخن و استفاده از مواد شوینده قوی، همه باعث پاک شدن رنگ لاک می‌شوند.

2- مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر افزایش ماندگاری لاک چیست؟

لاک‌زدن اصولی یکی از مهم‌ترین عوامل برای افزایش ماندگاری لاک ناخن است. اشتباهات رایج در هنگام لاک زدن، می‌تواند باعث پاک‌شدن و خراب‌شدن لاک‌ها شده و عمر لاک را به‌شدت کاهش می‌‌دهد.

3- برخی از مهم‌ترین روش‌های افزایش ماندگاری لاک چیست؟

·       استفاده از بیس‌کت؛
·       لایه‌های نازک لاک و صبرکردن برای خشک‌شدن کامل پیش از ادامه‌دادن فرآیند لاک‌زدن؛
·       استفاده از تاپ‌کت؛
·       مراقبت از ناخن؛
·       استفاده از دست‌کش؛

4- برای افزایش عمر لاک ناخن چه باید کرد؟

برای افزایش عمر لاک خود، هیچ‌گاه آن‌ها را بی‌دلیل باز و بسته نکنید. نگهداری صحیح از لاک، عمر آن را بیشتر کرده و احتمال خراب‌شدن را به‌کمترین حد ممکن می‌رساند.