زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماسک سیاه دانه برای لک صورت

تیم تحریریه مو تن رو
5,158
8 دقیقه
ماسک سیاه دانه برای لک صورت

فهرست مطالب

سیاه دانه یکی از گیاهان مفید در زمینه طب سنتی به شمار می‌آید که از آن برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شود. این گیاه، یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت است که با توجه به نوع بیماری، می‌توان از آن به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کرد. یکی از کاربردهای سیاه دانه، استفاده از آن به عنوان ماسک در جهت از بین بردن لک و جای جوش است. این گیاه با خاصیت بی‌نظیری که دارد باعث شادابی و شفافیت پوست شما می‌شود. با توجه به خواص منحصربه‌فرد این گیاه ارزشمند، ما هم در این مطلب قصد داریم، شما را با انواع ماسک سیاه دانه برای لک صورت آشنا کنیم.

فواید سیاه دانه برای صورت

از نظر بسیاری از متخصصان پوست، آلودگی‌ها و میکروب‌های موجود بر سطح پوست، ازعلل اصلی ایجاد جوش‌های صورت و آکنه به شمار می‌آیند. روغن سیاه دانه خاصیت ضدمیکروبی و ضدالتهابی دارد. با استفاده از روغن این گیاه می‌توانید سطح پوست خود را از این آلودگی‌ها پاک کنید.

سیاه دانه همچنین با خاصیت نرم‌کنندگی‌ای که دارد، باعث مرطوب شدن سطح خشک پوست می‌شود. در نتیجه به دلیل ایجاد لایه‌ی محافظتی توسط این گیاه، می‌توان از پوست در مقابل عوامل تحریک‌کننده محافظت کرد.

از فواید دیگر ماسک سیاه دانه برای صورت، می‌توان به خاصیت ضدپیری و جوان کنندگی آن اشاره کرد. در واقع سیاه دانه، از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزادی که باعث پیرشدن پوست می‌شوند، نقش موثری در جوان‌تر شدن و شادابی پوست دارد.

سیاه دانه همچنین در از بین بردن علائم بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما بسیار مؤثر است. به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد، می‌توان از آن در جهت کاهش خارش و حساسیت‌های پوستی ناشی از آلرژی استفاده کرد.

طرز استفاده ماسک سیاه دانه برای لک صورت

روغن سیاه دانه یکی از روغن‌هایی است که به تنهایی نقش موثری در از بین بردن لک صورت دارد. استفاده از این روغن در کنار مواد دیگر، خاصیت بی‌نظیری به آن می‌دهد. همچنین ترکیب سیاه دانه با مواد مفید دیگر باعث می‌شود، احتمال بروز آلرژی توسط روغن سیاه دانه کاهش پیدا کند. برای استفاده از ماسک سیاه دانه، اقدامات روتینی وجود دارد که بهتر است قبل از استفاده از آن مانند هر ماسک دیگری، آن‌ها را رعایت کرد.

  • پاک کردن پوست از هرگونه آلودگی و شست‌وشوی صورت
  • خشک کردن صورت
  • مالیدن ماسک سیاه دانه یا روغن آن
  • ماساژ پوست با حرکت دورانی انگشتان
  • استراحت دادن به پوست به مدت 30 دقیقه
  • شست‌وشوی پوست و خشک کردن آن

در طرز تهیه ماسک سیاه دانه برای صورت روش‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان مثال روغن سیاه دانه را می‌توان به تنهایی یا با هریک از مواد مانند ماست، سرکه، عسل، آبلیمو، روغن کنجد، روغن نارگیل و… ترکیب کرد و یک ماسک بی‌نظیر تهیه کرد.

انواع ماسک سیاه دانه

همان‌طور که گفته شد سیاه دانه، گیاهی با خاصیت ضدالتهابی است که طبیعت گرمی دارد. از این‌رو از ترکیب این ماده با مواد ارزشمند دیگر، می‌توان ماسک‌های مفیدی برای انواع پوست‌های صورت تهیه کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع ماسک سیاه دانه برای صورت آشنا کنیم.

ماسک سیاه دانه و آب پرتقال

پرتقال میوه‌ای سرشار از ویتامین c است و با خاصیت کلاژن سازی که دارد، از ایجاد چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می‌کند. برای تهیه‌ی این ماسک می‌توانید یک قاشق چای‌خوری روغن سیاه دانه را در یک لیوان آب پرتقال حل کنید. حال با استفاده از پنبه آغشته به آب پرتقال تمام نواحی صورت را ماساژ دهید.

این ماسک به عنوان یک نرم‌کننده‌ی طبیعی عمل می‌کند و استفاده از آن باعث شادابی و طراوت پوست شما می‌شود.

ماسک سیاه‌دانه و سرکه سیب

یکی از مواد دیگری که نقش موثری در سلامت و زیبایی پوست دارد، سرکه سیب است. این ماده یکی از بهترین پاک‌کننده‌های طبیعی برای پوست به شمار می‌آید‌. ترکیب سرکه سیب و روغن سیاه دانه، در از بین بردن جوش‌های چرکی و التهابی بسیار مؤثر است.

برای تهیه‌ی این ماسک سیاه دانه برای جوش صورت، سه قاشق پودر سیاه دانه را با مقداری سرکه مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس مخلوط را به آرامی بر روی صورت بمالید، بعداز 15 دقیقه با آب ولرم، صورت خود را بشورید. از این ماسک می‌توان هفته‌ای دوبار استفاده کرد.

ماسک روغن‌سیاه دانه، روغن زیتون و عسل

عسل به عنوان یک ماده‌ی شفابخش، نقش موثری در جوانسازی و پاکسازی پوست از سلول‌های مرده دارد. روغن زیتون نیز در کنار خاصیت نرم کنندگی، در کاهش التهابات پوست بسیار موثر است. بنابراین ترکیب سه ماده‌ی روغن سیاه دانه، روغن زیتون و عسل، تبدیل به یک ماسک معجزه‌آسا در جهت بهبود بیماری‌ها و بثورات پوستی مانند اگزما می‌شود.

یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چای‌خوری روغن سیاه دانه و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، برای تهیه‌ی این ماسک کافی است. این مواد را با هم مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از حمام بر روی نقاط خشک و آسیب‌زده‌ی پوست بمالید.

ماسک سیاه دانه و روغن کنجد

یکی از بهترین انواع ماسک سیاه دانه برای لک صورت، این نوع ماسک است. روغن کنجد سرشار از ویتامین E است و با خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، از پوست در مقابل نور خورشید محافظت می‌کند. از این‌رو ترکیب آن با روغن سیاه دانه، برای پوست بسیار مفید است. از این ماسک می‌توانید به عنوان ضدآفتاب ضعیف استفاده کنید یا در مواقعی که پوست در معرض باد شدید یا نور مستقیم خورشید قرار دارد، مناسب است.

ماسک سیاه دانه و روغن نارگیل

روغن نارگیل خود به تنهایی با خواص بی‌نظیری که دارد، یکی از بهترین ماسک‌های صورت برای از بین بردن لک صورت به شمار می‌آید. این روغن همچنین خاصیت نرم کنندگی دارد و از ترکیب با روغن سیاه دانه، خاصیت منحصربه‌فردی پیدا می‌کند. این ماسک را می‌توان بهترین ماسک سیاه دانه برای لک صورت معرفی کرد.

برای تهیه‌ی این ماسک یک قاشق چای‌خوری روغن سیاه دانه را با یک فنجان روغن نارگیل مخلوط کنید. هفته‌ای یک‌بار پوست خود را با این ترکیب ماساژ دهید. نقش موثری در از بین بردن انواع لک و تیرگی روی پوست دارد.

تذکر: به عنوان یک نکته در رابطه با استفاده از انواع ماسک‌های روغنی، توجه داشته باشید، مصرف بیش‌از حد روغن برای پوست، باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود. از این‌رو در استفاده از روغن‌ها حد اعتدال را رعایت کنید.

ماسک سیاه دانه برای جوش صورت

با توجه به خواص ضدالتهابی بودن سیاه دانه، استفاده از این ماسک تاثیر زیادی در از بین بردن جوش‌های صورت دارد. از این رو به عنوان ماسک سیاه دانه برای جوش صورت شناخته شده است. برای تهیه‌ی این ماسک، حدود 10 گرم سیاه دانه را با 30 گرم ذغال چوب انگور آسیاب کنید. سپس مقداری سرکه به آن اضافه کنید تا حالت خمیری بگیرد. اجازه دهید این ترکیب، به مدت یک روز در جای خنک بماند.

شما می‌توانید روزی ۳ بار از این ماسک استفاده کنید و هربار، اجازه دهید، یک ساعت بر روی صورت بماند، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.

پیشنهاد نویسنده: خواص روغن سیاه دانه برای سفیدی مو

عوارض سیاه دانه برای صورت

روغن سیاه دانه اگر از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، یک محصول ارگانیک است و چندان عوارضی در پی نخواهد داشت. با این وجود گاهی اوقات ممکن است افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند یا داروهای خاصی مصرف می‌کنند، به عوارض این روغن دچار شوند.

از عوارضی که ممکن است بعداز استفاده از این ماده برای فرد به وجود آید، ایجاد لکه بر روی پوست است. این لکه‌ها بر اثر حساسیت به سیاه دانه به وجود می‌آیند. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از روغن یا ماسک سیاه دانه، مانند هر ماده‌ی دیگری، مقداری از آن را ابتدا بر روی بخش کوچکی از پوست خود تست کنید.

صورت کک مکی
دختر جوان با لک های کک مکی صورت

جمع بندی

سیاه دانه یک گیاه ارزشمند با خواص دارویی فراوان است. این ماده با خواصی که دارد، موردتوجه بسیاری از متخصصان طب سنتی قرار گرفته است. گیاه سیاه دانه، در درمان بسیاری از بیماری‌ها مؤثر است و می‌توان از آن به صورت ماده خوراکی یا موضعی استفاده کرد.

استفاده از ماسک سیاه دانه برای لک صورت، تنها یکی از کاربردهای بیشمار این گیاه است. روغن سیاه دانه را می‌توان به تنهایی یا از طریق ترکیب با مواد دیگر، به صورت ماسک استفاده کرد.

ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع ماسک سیاه دانه برای صورت، خواص آن و طرز تهیه ماسک سیاه دانه برای صورت آشنا کنیم. خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما در میان بگذارید.