زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش تهیه ماسک جو دوسر برای لک صورت

wordcamp
1,950
10 دقیقه
آموزش تهیه ماسک جو دوسر برای لک صورت

در میان تمام ماسک‌های صورت‌ خانگی، معجزه‌ای در دسترس و ساده به نام جو دو سر وجود دارد. ماسک جو دو سر نه تنها پوست را نرم و مرطوب می‌کند، بلکه باعث درمان آسیب‌های پوستی و سفید شدن صورت می‌شود. با این حال ماسک جو دوسر برای لک صورت طرفداران بسیاری دارد،  چرا که پوست را تغذیه و اسکراب می‌کند. بنابراین اگر پوست صورتتان به دلایل مختلفی دچار لک شده است، توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید تا پوستی شفاف و سالم داشته باشید.

فواید ماسک جو دو سر برای پوست

فواید ماسک جو دو سر برای پوست نه تنها شامل اسکراب یا لایه برداری می‌شود، بلکه پوست را تغذیه و درمان می‌کند. جو دو سر سرشار از ترکیبات مغذی برای پوست است. این ترکیبات کمک می‌کنند تا پوست جوان و سالم باقی بماند. در ادامه مقاله به برخی از فواید ماسک جو دوسر برای لک صورت می‌پردازیم.

آنتی‌اکسیدان ماسک جو دو سر

ماسک جو دو سر سرشار از آنتی‌اکسیدان است که اونانترامیدها نام دارد. این ترکیب شیمیایی خاصیت ضدالتهاب و ضد خارش برای پوست دارد. بنابراین ماسک جو دو سر یک انتخاب مناسب برای پوست حساس است. همچنین ماسک جو دو سر برای درمان آکنه، بیماری پوستی رزاسه و درماتیت آتوپیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ماسک لایه بردار جو دو سر

احتمالا بارها با ماسک لایه بردار جو دو سر روبه‌رو در شبکات مجازی شده‌اید. در واقع جو دو سر همچون یک اسکراب یا لایه ‌بردار ملایم عمل می‌کند. جو دو سر شامل ترکیبات آلفا هیدروکسی اسید  و گلیکولیک اسید است.

این دو ترکیب طبیعی باعث از بین رفتن لایه آسیب دیده پوست می‌شوند. به همین دلیل برای از بین بردن لک صورت، جای جوش و از بین بردن چین و چروک صورت از این دو ترکیب استفاده می‌کنند. جو دو سر همراه با این ترکیبات صورت را به نرمی اسکراب می‌کند، اما مانع خارش، قرمزی و حساسیت می‌شود.

ماسک جو دو سر برای جوان سازی پوست

پوست انسان به طور مداوم در معرض اشعه‌ مضر خورشید قرار دارد. همچنین آلودگی هوا نیز باعث آسیب به پوست صورت و بدن می‌شود. در این صورت ممکن است میزان کلاژن سازی پوست نیز کاهش یابد.

هر چه میزان کلاژن سازی پوست کم شود، پوست خاصیت جوان سازی خود را از دست می‌دهد و دچار چین و چروک و لک پوستی می‌شود. جو دو سر منبع غنی از ترکیبات آمینو اسید است. این ترکیبات شامل آرژنین، هیستیدین، متیونین و لیزین است که هر یک برای سلامت پوست اهمیت دارند.

آمینو اسیدهای ماسک جو دو سر جذب پوست می‌شوند و بافت پوست را مغذی و ترمیم می‌کنند. بنابراین پوست کلاژن سازی یا جوان سازی می‌شود. همچنین پوست صورت در برابر آسیب‌های اشعه مضر خورشید در امان می‌ماند. به همین جهت لک صورت و چین و چروک به مرور زمان از بین می‌رود.

ماسک جو دو سر سرشار از ویتامین E

ماسک جو دو سر برای تغذیه پوست اهمیت بسیاری دارد. جو دو سر شامل ویتامین E می باشد. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی برای پوست است. این آنتی‌اکسیدان از پوست در برابر آسیب‌های احتمالی مثل اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین ویتامین E باعث نرمی و لطافت پوست دست و صورت می‌شود و میزان خشکی پوست را کاهش می‌دهد.

ماسک جو دو سر برای از بین بردن جای جوش

ماسک جو دو سر برای از بین بردن جای جوش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. چرا که جو دو سر حاوی بتاگلوکان است. بتاگلوکان نوعی آنتی‌اکسیدان پلی ساکارید می‌باشد که میزان التهاب پوست را کاهش می‌دهد. در نتیجه به از بین بردن جای جوش، درمان زخم، تسکین پوست حساس، کاهش خارش و قرمزی پوست کمک می‌کند.

ماسک جو دو سر برای رفع تیرگی

ماسک جو دو سر برای رفع تیرگی پوست کاربرد دارد. جو دو سر حاوی نیاسین یا ویتامین ب3 است. بنابراین جو دو سر با ترکیب ضدالتهاب، باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود و پوست را روشن و شفاف می‌کند.

ماسک جو دوسر برای لک صورت

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ماسک جو دو سر برای از بین بردن لک صورت است. ممکن است لک صورت به دلایل گوناگونی به‌وجود آید. اصلی‌ترین علت تماس نور خورشید با پوست، خشکی پوست، مصرف برخی از داروها، عدم کلاژن سازی پوست و… است.

خوشبختانه ماسک جو دو سر حاوی زینک می‌باشد. زینک یک آنتی‌کسیدان مقوی برای پوست است که به درمان جای جوش و از بین بردن لک صورت کمک می‌کند. همچنین زینک باعث ترمیم زخم و آسیب‌های پوست می‌شود. و البته همچون یک ضدآفتاب قوی، از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

کک و مک صورت
زن با لک‌های قهوه‌ای روی صورت

مس از دیگر ترکیبات جو دو سر است. مس نیز حاوی آنتی‌اکسیدان است که میزان انعطاف‌پذیری پوست را بیشتر می‌کند. منیزیم جو دو سر تاثیر بسزایی در کلاژن سازی پوست دارد. بنابراین پوستی که دچار لک یا چین و چروک شده باشد، ترمیم و جوان سازی می‌شود.

انواع ماسک جو دوسر برای لک صورت

لک صورت به دلایل گوناگونی روی پوست ظاهر می‌شود. معمولا پس از آنکه جوش یا آکنه عمیق از بین می‌رود، ممکن است جای آن روی پوست به صورت لک، زخم یا اِسکار باقی بماند. در این صورت توصیه می‌کنیم به انواع ماسک جو دو سر برای لک صورت توجه کنید تا پوستی بدون لک و شفاف داشته باشید.

ماسک جو دو سر برای جای جوش

ماسک جو دو سر برای جای جوش بسیار انتخاب مناسبی است. در صورتی که جوش یا آکنه به صورت عمقی در منافذ باز پوست ظاهر شود، ممکن است جای جوش به صورت لک پوستی، زخم یا اسکار باقی بماند.

بنابراین پوست به منظور ترمیم، نیاز به ترکیبات مغذی، همچون ماسک جو دو سر دارد. جو دو سر در عمق پوست نفوذ می‌کند و باعث پاکسازی منافذ باز پوست می‌گردد. همچنین جو دو سر باعث تسکین پوست حساس نیز می‌شود.

علاوه بر این، لیمو برای از بین بردن لک پوستی مناسب است و باعث از بین رفتن باکتری و تیرگی پوست می‌شود. این ماسک جو دو سر برای جای جوش حاوی عسل نیز می‌باشد. عسل یک آنتی‌اکسیدان قوی است که آنزیم فعال دارد. این خاصیت عسل رادیکال‌های آزاد و مضر پوست را از بین می‌برند و پوست آسیب دیده را ترمیم می‌کنند.

برای تهیه ماسک جو دو سر برای جای جوش شما به یک قاشق غذاخوری پودر جو دو سر، یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی و یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه نیاز دارید. هنگامی که این ترکیبات را مخلوط کنید، شبیه به یک خمیر می‌شود.

ابتدا ماسک جو دو سر را به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید. سپس 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا ماسک جذب پوست شود. در نهایت صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید. شما می‌توانید این ماسک را یک تا دو بار در هفته مصرف کنید.

ماسک جو دو سر خانگی برای جوش و لک

انواع ماسک جو دو سر خانگی برای جوش و لک صورت را باید حداقل هفته‌ای یک تا دو بار مصرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. یکی از ترکیباتی که همراه با جو دو سر باعث از بین رفتن جوش و لک صورت می‌شود، سیب و گلاب است.

سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان است. همچنین سیب حاوی ترکیبات همچون مالیک اسید است که باعث از بین رفتن سلول‌ها یا بافت مرده و آسیب دیده پوست می‌شود. گلاب حاوی ترکیبات ضدالتهاب است که مانع خارش و قرمزی پوست می‌شود. همچنین گلاب برای درمان پوست حساس نیز مفید است.

برای تهیه ماسک جو دو سر خانگی برای جوش و لک شما به 2 قاشق غذاخوری جو دو سر، 1 قاشق غذاخوری عسل، 2 قاشق غذاخوری سیب له شده و چند قطره گلاب نیاز دارید. ابتدا جو دو سر را له کنید و همراه با دیگر ترکیبات مخلوط نمایید.

این ماسک ضد لک خانگی را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. این ماسک صورت همچون لایه بردار طبیعی و ملایم است که لک صورت را از بین می‌برد.

ماسک جو دو سر برای از بین بردن لک صورت

ماسک جو دو سر برای از بین بردن لک صورت همراه با تخم مرغ و روغن بادام، تاثیر چند برابر دارد. روغن بادام باعث درمان پوست خشک می‌شود. همچنین این روغن به از بین بردن لک صورت و چین و چروک کمک می‌کند.

در ترکیبات این ماسک ضد لک خانگی تخم مرغ به کار می‌رود. اما در صورتی که پوست خشک دارید، توصیه می‌کنیم از زرده تخم مرغ استفاده کنید. اگر پوست چرب دارید، بهتر است از سفیده تخم مرغ بهره‌مند شوید.

برای تهیه ماسک جو دو سر برای از بین بردن لک صورت شما به نصف فنجان جو دو سر پخته، یک عدد سفیده (برای پوست چرب) یا زرده (برای پوست خشک) تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن بادام نیاز دارید.

ابتدا این ترکیبات را با هم مخلوط کنید. این ماسک ضد لک صورت خانگی را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. شما می‌توانید این ماسک صورت را یک تا دو بار در هفته مصرف کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ماسک صورت جو دو سر صورت اوریفیلم

در صورتی که زمانی برای تهیه ماسک ضد لک صورت خانگی ندارید، می‌توانید از ماسک آماده بهره‌مند شوید. ماسک صورت جو دو سر اوریفیلم مناسب انواع پوست است. این ماسک علاوه بر جو دو سر، حای گوجی بِری نیز می‌باشد. این ترکیبات به درمان پوست حساس نیز کمک می‌کنند. همچنین ماسک صورت جو دو سر اوریفیلم باعث تغذیه و نرم شدن پوست نیز می‌شود.

جو دوسر
جو دوسر

اسکراب جو دو سر سینت ایوز

از دیگر ماسک‌های ضد لک صورت می‌توان به ماسک اسکراب جو دو سر سینت ایوز اشاره کرد. این ماسک اسکراب حاوی ترکیبات طبیعی همچون عسل و گردو است. اسکراب جو دو سر سینت ایوز لک پوست را از بین می‌برد و باعث سفید شدن پوست می‌شود. علاوه بر این، این اسکراب برای از بین بردن جوش و جوش سرسیاه نیز مفید است.

ماسک ورقه‌ای سینت ایوز با جو دو سر

اگر برای آرامش و تغذیه پوست صورتتان می‌خواهید یک ماسک صورت خوب تهیه کنید، ماسک ورقه‌ای سینت ایوز با جو دو سر یک انتخاب مناسب است. این ماسک صورت فاقد پارابن می‌باشد. همچین این ماسک صورت، پوست را نرم و مرطوب می‌نماید و به از بین بردن لک صورت کمک می‌کند.