زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تهیه ماسک سیب زمینی برای جای جوش صورت

تیم تحریریه مو تن رو
1,439
8 دقیقه
تهیه ماسک سیب زمینی برای جای جوش صورت

مصرف سیب زمینی در غذا باعث افزایش پتاسیم و ویتامین C و B در بدن می‌شود. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید ماسک سیب زمینی برای تقویت پوست، از بین بردن سیاهی زیر چشم و از بین بردن جوش و جای جوش نیز مفید است. آکنه و جوش از التهاب پوست به‌وجود می‌آیند. تحقیقات نشان می‌دهد که سیب زمینی خاصیت ضدالتهاب و خواص بسیاری برای پوست دارد. از این جهت قصد داریم در ادامه مقاله به انواع فواید سیب زمینی برای پوست و تهیه ماسک سیب زمینی برای جای جوش و از بین بردن جوش در خانه بپردازیم. بنابراین اگر می‌خواهید پوست خود را تقویت و شاداب کنید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

اثرات ماسک سیب زمینی برای پوست چیست؟

فواید و اثرات ماسک سیـب زمینی برای پوست انکارناپذیر است. بسیاری تصور می‌کنند که سیب زمینی در خانواده کربوهیدرات بی‌خاصیت قرار دارد. اما بهتر است بدانید که سیب زمینی حاوی ویتامین سی، ویتامین ب1، ویتامین ب3، ویتامین ب6، انواع مواد معدنی، منیزیم، پتاسیم، فسفر و ترکیبات آنتی‌اکسیدان است.

ماسک سیب زمینی برای صورت
ماسک سیب زمینی برای صورت

بنابراین سیب زمینی نه تنها یک کربوهیدرات بی‌خاصیت نیست، بلکه برای سلامت بدن، به‌خصوص سلامت پوست بسیار مفید است. در واقع ماسک سیـب زمینی باعث درخشان شدن و رفع تیرگی پوست می‌شود و به از بین بردن جوش و جای جوش صورت کمک بسزایی می‌کند. به طور خلاصه و کلی سیب زمینی برای پوست این خواص را به همراه دارد:

  • سیب زمینی انواع جوش و آکنه صورت را از بین می‌برد.
  • سیب زمینی باعث از بین رفتن التهاب، قرمزی و خارش صورت می‌شود.
  • سیب زمینی پف و سیاهی زیر چشم را از بین می‌برد.
  • سیب زمینی علائم پیری پوست را کاهش می‌دهد.
  • سیب زمینی حاوی آنتی‌اکسیدان است. اینطور از پوست دربرابر خطرات محیط مثل اشعه مضر خورشید و آلودگی هوا محافظت می‌کند.

انواع ماسک سیب زمینی برای جوش و جای جوش صورت

شما می‌توانید در خانه ماسـک سیب زمینی برای جوش و جای جوش تهیه کنید تا پوستی سالم و شاداب داشته باشید. چرا که سیب زمینی پوست را تغذیه می‌کند. همینطور با خاصیت ضدالتهابی که به همراه دارد، باعث از بین رفتن جوش و جای جوش می‌شود. بنابراین در ادامه مقاله شما می‌توانید انواع ماسک خانگی سیب زمینی مورد نظر خود را تهیه کنید و با خواص آن آشنا شوید.

ماسک ضد جوش و پاکسازی کننده پوست آردن
ماسک ضد جوش و پاکسازی کننده پوست آردن

ماسک سیب زمینی برای جای جوش و لک با عسل

بهترین ماسک سیب زمینی برای جای جوش و لک صورت همراه با عسل است. عسل یک آبرسان بسیار طبیعی برای پوست صورت است و باعث از بین رفتن لایه سطحی پوست که شامل رنگدانه، جای جوش و لک است می‌شود و پوست را تقویت و مغذی می‌کند. همچنین آب سیب زمینی خاصیت اسیدی دارد و به رفع تیرگی پوست یا لک صورت کمک می‌کند. در واقع این ماسک صورت خانگی باعث درخشندگی و شادابی پوست می‌شود.

برای تهیه ماسک سیب زمینی برای جای جوش و لک شما به 3 قاشق غذاخوری آب سیب زمینی و 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی نیاز دارید. ابتدا آب سیب زمینی را با عسل ترکیب کنید و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست صورتتان قرار دهید. در نهایت پوستتان را با آب ولرم بشویید. همچنین شما می‌توانید از این ماسک برای از بین بردن جای جوش و لک به صورت روزانه بهره‌مند شوید.

ماسک سیب زمینی برای جای جوش با لیمو

برای تهیه این ماسـک سیب زمینی برای جای جوش شما به یک عدد لیموی تازه نیاز دارید. چرا که لیمو به همراه سیب زمینی باعث از بین رفتن چربی اضافه و مضر پوست می‌شود. همینطور منافذ باز پوست را می‌بندد، پوست را مرطوب و آبرسانی کرده و آن را روشن می‌نماید. در نتیجه جای جوش و لک پوستی از بین می‌روند.

اگر می‌خواهید ماسک سیب زمینی برای جای جوش تهیه کنید، شما به دو قاشق چای‌خوری آب سیب زمینی، دو قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه و نصف قاشق‌چای خوری عسل نیاز دارید. این ترکیبات را با هم مخلوط کنید و آن را به مدت یک ربع روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورت را با آب ولرم به خوبی بشویید. به یاد داشته باشید که اگر پوست حساس دارید، بهتر است به دلیل لیمو سراغ این ماسک خانگی نروید.

ماسک سیب زمینی برای جوش و جای جوش با گوجه فرنگی

در صورتی که پوستتان چرب و مستعد جوش و آکنه است می‌توانید ماسک سیب زمینی برای جوش و جای جوش تهیه کنید. برای این کار بهتر است نگاهی به خواص گوجه‌ فرنگی نیز بیندازید. سیب زمینی و گوجه فرنگی هر دو سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدان هستند که مانع بروز رادیکال‌های آزاد پوست می‌شوند و باکتری و آلودگی را از سطح پوست پاک می‌کنند. همچنین حالت اسیدی که سیب زمینی و گوجه فرنگی به همراه دارند، باعث بسته شدن منافذ باز پوست می‌شوند.

به منظور تهیه ماسک سیب زمینی برای جوش و جای جوش شما به 1 قاشق غذاخوری آب سیب زمینی یا سیب زمینی رنده شده، 1 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی رنده شده و 1 قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. هنگامی که این سه ترکیب را با هم مخلوط کردید، ماسک خانگی را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در مرحله آخر، صورتتان را با آب ولرم یا سرد به خوبی بشویید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار مصرف کنید.

تهیه ماسک سیب زمینی برای جای جوش با آرد برنج

تهیه ماسک سیب زمینی برای جای جوش با آرد برنج خاصیت بسیاری به همراه دارد. در واقع سیب زمینی باعث از بین رفتن رنگدانه‌هایی می‌شود که لک و جای جوش را به‌وجود آورده است. همچنین آرد برنج یک لایه بردار طبیعی است که سلول‌های مرده و آسیب دیده و رنگدانه‌های اضافه پوست را از بین می‌برد و باعث رفع تیرگی پوست و درخشان شدن پوست می‌شود. آب لیمو نیز منافذ باز پوست را از بین می‌برد و عسل پوست را آبرسانی و مرطوب می‌کند.

برای تهیه ماسک سیب زمینی برای جای جوش شما به 1 قاشق چای‌خوری آب سیب زمینی، 1 قاشق چای‌خوری آرد برنج، 1 قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه و 1 قاشق چای‌خوری عسل طبیعی نیاز دارید. در مرحله اول تمام این ترکیبات را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب ولرم به خوبی بشویید. این ماسک خاصیت بسیاری دارد و شما می‌توانید از این ماسک صورت خانگی حداقل هفته‌ای یک بار بهره‌مند شوید.

ماسک لایه بردار سیب زمینی با جو دو سر

اگر می‌خواهید یک اسکراب طبیعی در خانه برای از بین بردن لک و جای جوش تهیه کنید، ماسک لایه بردار سیب زمینی با جو دو سر یک انتخاب مناسب خواهد بود. در واقع سیب زمینی و جو دو سر یک لایه بردار قوی برای از بین بردن چربی اضافه پوست هستند و بافت آسیب دیده و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند. همچنین جو دو سر باعث رطوبت رسانی پوست می‌شود و صورت را جوان و درخشان می‌کند.

برای تهیه این اسکراب لایه بردار خانگی شما به سه عدد سیب زمینی آب پز کوچک، دو قاشق غذاخوری شیر پرچرب، یک قاشق غذاخوری جو دو سر و یک قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه نیاز دارید.

ابتدا سیب زمینی‌ها را آب پز نمایید، پوست آن‌ها را جدا و له کنید. سپس شیر، جو دو سر و آب لیمو را به آن اضافه نمایید. این ترکیبات را هم بزنید و ماسک را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در پایان صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید. از این ماسک می‌توانید یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک برای از بین بردن جای جوش با سیب زمینی و زردچوبه

زردچوبه خاصیت ضدباکتری به همراه دارد و یک ترکیب قوی برای ترمیم و زیبایی پوست محسوب می‌شود. همچنین زردچوبه به از بین بردن جای جوش، لک و رفع تیرگی پوست کمک می‌کند، چرا که این چاشنی زرد رنگ باعث از بین رفتن تمام باکتری‌های مضر و آلودگی پوست می‌شود و منافذ باز پوست را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

برای تهیه ماسک برای از بین بردن جای جوش با سیب زمینی و زردچوبه شما به نصف یک عدد سیب زمینی متوسط و نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه خالص نیاز دارید. ابتدا سیب زمینی را رنده کنید و آن را با پودر زردچوبه مخلوط نمایید. این ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید تا کاملا جذب پوست شود و پس از آن، صورت را با آب ولرم به خوبی بشویید. مصرف یک تا دو بار در هفته از این ماسک خانگی برای از بین بردن جای جوش را توصیه می‌کنیم.