زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

اوزون تراپی مو؛ درمانی برای تمام مشکلات مو و پوست سر

wordcamp
422
8 دقیقه
اوزون تراپی مو؛ درمانی برای تمام مشکلات مو و پوست سر

اوزون تراپی یک روش درمانی جایگزین برای درمان بیماری‌های خاص نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی، لغزش دیسک در ستون فقرات، مشکلات چشمی، بیماری پارکینسون، حفره‌های دندانی، مشکلات پوست و مو و حتی سرطان است. این درمان در اروپا بسیار مشهور است. اوزون تراپی مو درمان ریزش مو را تسهیل و سلامتی کلی مو را حفظ می‌کند. اوزون درمانی مو به دلیل تأثیرگذاری‌ خوبی که دارد، به سرعت در سراسر جهان به محبوبیت رسید. این روش درمانی، از تمام مشکلات مربوط به مو و پوست سر شما جلوگیری می‌کند. در ادامه با اوزون تراپی مو بیشتر آشنا خواهیم شد.

اوزون تراپی چیست؟

گاز اوزون در میانه قرن نوزدهم کشف شد. این گاز یک مولکول متشکل از سه اتم اکسیژن است که به دلیل حالت مزومریک، ساختاری ناپایدار دارد. اگرچه اوزون دارای اثرات خطرناکی است، اما محققان معتقدند که این گاز اثرات درمانی بسیاری دارد. تریوکسیژن یا اوزون یک ماده معدنی است؛ یک گاز آبی‌رنگ، با بوی تند و یک آلوتروپ شدیداً ناپایدار از اکسیژن. این گاز به طور طبیعی در جوی که کره‌ی زمین را احاطه کرده به عنوان یک پوشش محافظ وجود دارد. اوزون تشعشعات مضر خورشیدی را جمع‌آوری و از رسیدن آن به محیط اطراف زمین جلوگیری می‌کند. اوزون تراپی بیش از یک قرن، مورد مطالعه واقع شده است. تأثیرات آن اثبات‌شده، مستمر، ایمن و با کمترین عوارض جانبی است. اوزون درمانی برای ضدعفونی‌کردن و درمان بیماری‌ها است. سازوکار فعالیت به این صورت است که این روش درمانی، باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، مخمرها و تک‌یاخته‌ها را غیرفعال می‌سازد. اشکال دارویی در حالت گازی کمی غیرمعمول هستند و به همین دلیل است که روش‌های ویژه‌ای را باید برای استفاده ایمن از گاز اوزون ایجاد کرد.

در زمینه کاربردهای موضعی به عنوان درمان زخم‌های بیرونی، کاربرد آن به شکل حمام گازی اوزونی، خود را به عنوان عملی‌ترین و مفیدترین روش به اثبات رسانیده است. برای مثال در فشار پایین یک سیستم بسته، هیچ راه فراری برای گاز اوزون به هوای اطراف وجود ندارد. آب اوزونی‌شده که استفاده از آن مخصوصاً در دندان‌پزشکی شهرت دارد به عنوان اسپری یا کمپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیماری‌هایی که می‌توان با این روش درمان کرد یا بهبود بخشید عبارتند از: زخم‌های عفونی‌، اختلالات گردش خون، بیماری‌های ناشی از پیری، دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد در چشم و یکی از علل شایع کوری)، بیماری‌های ویروسی، روماتیسم و آرتروز، سرطان، سارس و ایدز.

اوزون تراپی مو چیست؟

اوزون می‌تواند برای مشکلات مو و پوست سر مفید واقع شود. اوزون درمانی مو رویکردی برای مو و پوست سر است که در آن گاز اکسیژن به گاز اوزون تبدیل می‌شود، در ساقه مو پخش شده و فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند. این فرآیند درمانی برای مشکلات رایج مو نظیر ریزش مو، شکستگی مو، شوره سر و خاکستری‌شدن زودرس مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. اوزون تراپی مو، حجم و ضخامت مو را نیز افزایش می‌دهد.

جلوگیری از ریزش مو
خرید: شامپو ضد ریزش مو زی موی حجم 250 میل

اوزون با مولکول‌های ناپایدارش حاوی 3 اتم اکسیژن است که خواص اکسیدکنندگی بالایی دارد و در هر ناحیه‌ای از بدن نظیر پوست سر که تزریق شود رادیکال‌های آزاد اکسیژن را آزاد می‌کند.

پوست سر و مو با ترزیق اوزون اکسیده می‌شوند که این فرآیند موجب تشکیل پپتون‌هایی بر روی ساقه موی واقع شده در میان تارها می‌شود. به‌وسیله‌ی پپتون‌ها، یک لایه حفاظتی، مانند لایه اوزون که از جو زمین محافظت می‌کند بر روی هر یک از تارهای مو ایجاد می‌شود که از مو در برابر شکستگی، آسیب و ریزش به طور ایمن محافظت می‌کند. این روش درمان با کمک وسایلی از جمله ماشین‌ها، شانه‌ها، کرم‌های اوزونی و غیره در سالن‌های آرایش، کلینیک‌ها و مطب‌های پوستی انجام می‌شود. خواص اعجاب‌انگیز اوزون تراپی مو و پوست سر را در ادامه ذکر خواهیم کرد. اوزون تراپی بر روی هر مویی قابلیت اجرا دارد.

اوزون درمانی مو
اوزون تراپی فرآیند تبدیل گاز اکسیژن به اوزون است.

فواید اوزون تراپی مو و پوست سر

کاهش ریزش مو

ریزش مو می‌تواند به دلیل عوامل فراوانی نظیر فرآیند طبیعی افزایش سن، تغییرات هورمونی، کمبودهای غذایی و یا در نتیجه عوامل زمینه‌ای پزشکی و روانی باشد. اوزون درمانی با تزریق مولکول‌های اوزون حل‌شدنی در آب به مو که موجب تحریک تولید سلول‌های مو می‌شود، ریزش مو را کاهش می‌دهد. اوزون، رگ‌های خونی که فولیکول‌های مو را احاطه کرده‌اند تقویت می‌کند: این تقویت موجب جوان‌سازی و استحکام فولیکول‌های مو و بهبود گردش خون می‌شود. تمامی این عوامل از ریزش کنترل‌نشده مو جلوگیری می‌کند.

مبارزه با شوره سر

شوره، بیماری غیرمسری پوست سر، با خارش شدید و پوسته‌پوسته‌شدن پوست سر همراه است. اوزون می‌تواند با خاصیت بالقوه میکروب‌کشی خود، حالت پوست سر را تثبیت کند. این درمان منحصربه‌فرد، باکتری‌ها و قارچ‌ها را می‌کشد بدون این‌که هیچ‌گونه آسیبی به پوست و موی سر برساند.

درمان شوره سر
خرید: شامپو درمان شوره مو یانسی پروفشنال مناسب موی چرب حجم 250 میل

افزایش حجم و تراکم مو

اوزون به مو حجم و تراکم می‌بخشد. این گاز می‌تواند رشته‌های مو را ترمیم و بازسازی کند. همچنین مشکل شکستگی انتهای مو را درمان ‌می‌کند و از بین می‌برد، موخوره را کنترل کرده و مزایایی در رابطه با موی نازک و پرپشت خواهد داشت. بسیاری از افرادی که تحت این درمان قرار دارند شاهد بهبودهای چشم‌گیر در رشد موی خود نیز بوده‌اند. با تقویت فولیکول‌ها، مو قوی‌تر و حجیم‌تر می‌شود.

رطوبت و رنگ مو

رنگ‌کردن مکرر مو موجب می‌شود تا ساقه‌ی مو خشک و شکننده شود. تارهای موهای خشک و فرفری مستعد شکستن و نازک شدن هستند. اوزون تراپی مو برای رهایی از همین خشکی است و رطوبت را در ساقه‌های مو حفظ می‌کند. این درمان منحصربه‌فرد موجب تغذیه ساقه مو می‌شود و به مو ظاهری لطیف و براق می‌بخشد. اوزون تراپی مو برای موهای رنگ‌شده هم خوب است زیرا پپتون‌ها پیوندهای میان رشته‌های مو و رنگ مو را قدرتمند می‌سازند تا از رنگ مو حفاظت کنند.

به حداکثر رساندن جریان خون در پوست سر

یک وجه جذاب از اوزون تراپی مو این است که تأمین خون برای پوست سر را افزایش می‌دهد یا تقویت می‌کند. بهبود جریان خون برای پوست سر، جوان‌سازی فولیکول‌های مو را بهبود بخشیده و رشد مو را ارتقا می‌بخشد. افزایش تأمین خون برای پوست سر می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های میکروبی پوستی نیز کمک کند.

جلوگیری از خاکستری شدن زودرس

یکی از دلایل اولیه خاکسری شدن زودرس مو، تأمین غذایی ضعیف فولیکول‌های مو است. اوزون‌ تراپی مو به حفظ رنگ طبیعی مو کمک و در نهایت از خاکستری‌شدن مو جلوگیری می‌کند.

خاکستری شدن مو
اوزون تراپی مو از خاکستری شدن زودرس آن جلوگیری می‌کند.

معایب اوزون تراپی مو

اوزون می‌تواند بسیار مسموم‌کننده باشد و اگر بیش از حد تزریق شود تأثیرات مخربی بر روی بدن بگذارد. سوزش چشم، سردرد، سرفه و حالت تهوع از عوارضی هستند که ممکن است بعد از انجام کار به وجود آیند. میزان کم و منظم اوزون برای درمان کافی است و اوزون تراپی بهتر است ترجیحاً با توصیه و راهنمایی یک متخصص پوست یا پزشک آگاه به مراقبت‌های بهداشتی انجام شود. باید این را در نظر داشت که سایر مؤلفه‌های سلامتی نسبت به انجام این روش اولویت دارد. این روش درمانی برای بانوان باردار و شیرده و افرادی با آلرژی‌های شدید پوستی توصیه نمی‌شود.

سؤالات متداول درباره اوزون تراپی مو

اوزون تراپی چیست؟

اوزون تراپی به استفاده از گاز اوزون برای درمان بیماری‌ها طلاق می‌شود. گاز اوزون خاصیت اکسیدکنندگی بالایی دارد و در درمان بیماری‌هایی نظیر زخم‌های عفونی‌، اختلالات گردش خون، بیماری‌های ناشی از پیری، دژنراسیون ماکولا، بیماری‌های ویروسی، روماتیسم و آرتروز، سرطان، سارس و ایدز و بیماری‌های مو و پوست سر مؤثر است.

اوزون تراپی مو چه فوایدی را به دنبال دارد؟

اوزون درمانی مو از ریزش مو جلوگیری می‌کند، شوره سر را از بین می‌برد، به مو حجم می‌دهد و به آن تراکم می‌بخشد. به علاوه رطوبت مو را حفظ کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. همچنین برای افرادی که از رنگ مو استفاده می‌کنند نیز مفید است و موجب می‌شود رنگ مدت زمان بیشتری بر روی مو دوام آورد.

چه افرادی نباید از اوزون تراپی مو استفاده کنند؟

اوزون تراپی مو برای بانوان باردار و بانوانی که به نوزادان خود شیر می‌دهند توصیه نمی‌شود. به طور کلی بهتر است اوزون تراپی مو تحت نظر یک متخصص پوست یا پزشک مجرب باشد.