زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

از بين بردن جوش سر سیاه

تیم تحریریه مو تن رو
1,631
7 دقیقه
از بين بردن جوش سر سیاه

همه ی خانم ها به دنبال پوستی شفاف و یک دست‌ هستند و همیشه جوش سر سیاه مانع از داشتن یک پوست خوب و شفاف برای خانم ها می‌شوند. اما در واقعیت همه چیزهای خوب نمی تواند بدون توجه، زحمت و صرف زمان، به دست آید. پوست، سپر مدافع بدن است و البته اصلی ترین عنصر زیبایی هر انسانی می باشد؛ پس نیاز به مراقبت ویژه‌ و رسیدگی دارد.
درصد کمی از افراد هستند که پوست خوبی از والدینشان به ارث می‌برند. پوستی بدون لکه و یکدست. ولی تقریبا تمام انسان ها در طول عمر خود با عواملی مواجه می‌شوند که باعث به وجود آمدن مشکلاتی بر روی پوستشان می‌شود.
این مشکلات وقتی مهم تر اند که روی پوست صورت باشند. یکی از متداول ترین مشکلات مربوط به پوست، جوش‌های پوستی است. این جوش ها خود به دسته های گوناگونی تقسیم می‌شوند.

اما یکی از شایع ترین جوش ها جوش سر سیاه است. خانم ها و آقایان تقریبا به یک میزان گرفتار این مشکل‌اند. علت اصلی به وجود آمدن جوش های سر سیاه، بسته شدن دهانه غدد چربی ساز است. وقتی چربی نتواند از دهانه غدد چربی ساز خارج شود، در داخل این غدد جمع می‌شود و جوش زیر پوستی پدید می‌آید. این جوش‌های زیرپوستی به‌دلیل اینکه منفذ ظریفی به خارج باز کرده‌اند، به رنگ سیاه دیده می‌شوند.

دلایل به وجود آمدن جوش سر سیاه

جوش های سر سیاه، معمولاً در اثر عوامل زیر شکل می گیرند یا بیشتر می شوند.

  • نگهداری و استفاده طولانی مدت از مواد آرایشی روی پوست
  • استفاده بی مورد و طولانی مدت از پمادها
  • بالا رفتن بیش از حد  میزان چربی پوست
  • به هم ریختن شرایط هورمونی
  • آلرژی
  • استرس
  • آلودگی هوا و محیط زیست

روغن و ژل موی سر هم یکی از مسدود کننده های غدد چربی پوست هستند. پس مواظب باشید زمانی که از این مواد استفاده می‌کنید این مواد با پوست شما برخورد نکنند یا موهای ژل زده شما با پوست پیشانی تماس پیدا نکند. زیرا همین سبب می‌شود که پوست شما جوش سر سیاه بزند.

جلوگیری از زدن جوش سر سیاه

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. اگر بخواهیم جوش سر سیاه را قبل از آن که به آن دچار شویم درمان کنیم و به عبارت بهتر از آن پیشگیری کنیم، باید به سه نکته مهم توجه کنیم:

  • سلول های مرده پوست را از بین ببریم
  • سلول های مرده پوست را از بین ببریم
  • راه غدد چربی را باز کنیم
  • از تولید چربی اضافی پوست جلوگیری کنیم

جوش سر سیاه

این سه روش به راحتی انجام پذیر است. فقط باید برای آن یک کار انجام داد و آن هم پاکسازی و شستشوی منظم پوست است. بسیار مهم است که برای از بین بردن جوش سر سیاه صورت، از یک شوینده مناسب استفاده کنید.


پیشنهاد نویسنده: دلیل جوش زدن و 7 راه برای درمان آن


صابون را فراموش کنید

امروزه شوینده های صورت بسیار مناسب و کاربردی جایگزین صابون معمولی شده‌اند که در کنار قدرت پاک‌کنندگی بسیار مؤثر، خواص جانبی فوق العاده‌ای دارند. این پاک کننده ها، موجب لطافت و رطوبت پوست می‌شوند و با مواد بسیار مغذی پوست را تغذیه می کنند.

ژل شستشوی صورت نوتروژینا یکی از محصولاتی است که در کنار عمل شستشو، پاکسازی کامل پوست نیز صورت می‌پذیرد. از بین بردن آلودگی‌های صورت برای داشتن پوستی شاداب و با طراوت، بسیار مهم و ضروری است. اگر ناخالصی‌های روی پوست به‌درستی پاک نشوند به‌ مرور زمان، پوست دچار چین‌ و چروک شده و جوانی خود را از دست می‌دهد.

شستشوی بیش از حد پوست، یعنی شستشوی بیش از روزی یک بار هم می‌تواند موجب تحریک و ترشح بیش از حد چربی و تشدید جوش‌های سرسیاه شود. پس لطفا معتدل با پوست خود رفتار کنید.
بهتر است در کنار شستشوهای روزانه، در مواردی مانند پاک کردن مواد آرایشی از پوست، از پاک کننده های صورت مثل میسلارواتر، تونر یا شیر پاک کن استفاده کنید. محلول پاک کننده آرایش بایودرما Sebium H2O مناسب پوست‌های چرب و مختلط بوده و از ایجاد جوش‌های سر سیاه و سر سفید جلوگیری می‌کند.

جوش سر سیاه


پیشنهاد نویسنده: تونر صورت چیست ؛ مزایا و روش استفاده از آن


چسب های از بین برنده جوش سر سیاه

استفاده از چسب‌‌های پاک کننده عمیق بینی برای جوش‌ هاي سر سياه بوده و می‌تواند برای رفع آلودگی‌های روی بینی بسیار موثر باشند. کمپانی‌ بزرگی مثل نیوا مدت هاست که این چسب‌ها را تولید می‌کنند. این چسب‌ها می‌توانند نواحي T صورت را پوشش دهد ناحیه T شامل بيني، چانه و پيشاني مي‌شود.

از تحریک و فشار دادن جوش‌های سر سیاه خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث التهاب و ایجاد لک روی پوست شود. که این لکه ها برای مدت های بسیار طولانی روی پوست شما باقی خواهند ماند. توجه داشته باشید که حتی در موارد حاد که پزشک مجبور به تخلیه چربی جوش سر سیاه می شود، از ابزاری مخصوص به نام “کومدون اکستراکتور” استفاده می‌کند، نه با دستکاری کردن موضع با دست.

تهیه انواع ماسک خانگی برای از بین بردن جوش سر سیاه

یکی دیگر از راه هایی که می توانید از شر جوش های سر سیاه خلاص شوید، استفاده از ماسک های خانگی است. در زیر طرز تهییه چند نمونه را برایتان شرح داده ایم.

ماسک سفیده تخم مرغ

از ماسک سفیده تخم مرغ می توانید برای تخلیه منافذ پوست و بستن آنها استفاده کنید. پاکسازی منافذ پوست باعث می‌شود چربی به راحتی از آنها خارج شده و ایجاد جوش سر سیاه نکند. برای ساخت این ماسک کافی است سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کرده و کمی مخلوط کنید. یک لاله از آن را روی پوست صورت پخش کنید، بعد از خشک شدن این لاله، بدون اینکه آن را پاک کنید، لایه دوم را به همان صورت روی لایه اول بمالید. مدتی صبر کنید تا لایه دوم هم خشک شود، بعد پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک عسل و شیر

عسل دارای خاصیت ضد باکتری می باشد. یک قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق چایخوری شیر را در یک ظرف مخلوط کنید . مقداری آن را گرم کرده و بصورت یکنواخت روی سطح پوست پخش کنید . روی صورت را با یک پارچه نخی و تمیز بپوشانید و بعد از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید .

ماسک عسل و دارچین

این ماسک بعد از خشک شدن مانند همان چسب های صنعتی از بین برنده جوش سر سیاه عمل می کند و تمام ناخالصی هایی که روی منافذ پوست را پوشانده اند را جدا می کند. دارچین موجود در این ماسک باعث بهتر شدن جریان خون زیر پوستی شده و آن را نرم و درخشان می کند. مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید و آن را روی نواحی که جوش های سر سیاه ایجاد شده اند بمالید و روی آن را با نوار پارچه ای بپوشانید. بگذارید به مدت 3 تا 5 دقیقه روی پوست بماند، بعد از طی شدن این زمان، نوارها را به آرامی از پوست جدا کنید، به نحوی که ناخالصی ها و سلول های مرده پوست همراه نوارها جدا شوند. بعد از شستشوی صورت از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

توصیه می شود در کنار ماسک های خانگی، برای پاک سازی عمقی پوست حتما از ماسک صورت صنعتی نیز استفاده کنید، تا شاهد تاثیرات شگفت انگیز آنها باشید. برای شناخت انواع ماسک های طبیعی به صفحات مجله اینترنتی مو تن رو سر بزنید.