زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

سفید کردن پوست برنزه | 8 ماسک خانگی برای روشن کردن پوست پس از برنزه شدن

wordcamp
3,613
17 دقیقه
سفید کردن پوست برنزه | 8 ماسک خانگی برای روشن کردن پوست پس از برنزه شدن

پوست برنزه یکی از معیارهای زیبایی در دنیا به‌شمار می‌رود. رنگ یک‌دست و خوشرنگ، زیبایی ظاهری را دوچندان کرده و طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. با این وجود، برنزه کردن همیشه خودخواسته و به هدف زیبایی نیست. موارد بسیار زیادی نیز وجود دارند که افراد تنها با گذراندن یک تعطیلات در ساحل یا کوهستان، با آفتاب‌سوختگی و برنزه‌شدن پوست مواجه می‌شوند. در این حالت، تنها بخش‌هایی از بدن یا صورت تغییر رنگ داده و بی‌شک زیبایی خاصی ندارد. در این حالت، می‌توانید از انواع روش‌های سفید کردن پوست برنزه استفاده کنید. در این نوشتار قرار است انواع روش‌های سفید شدن پوست برنزه را با هم بررسی کنیم. همراه ما باشید.

برنزه کردن پوست چیست؟

پیش از هرچیزی باید بدانید برنزه کردن پوست چیست و چگونه انجام می‌شود. پوست انسان از لایه‌های مختلفی تشکیل شده و روش‌های دفاعی مشخصی برای مقابله با آسیب‌های بیرونی دارد. اشعه آفتاب و فرابنفش، می‌تواند آسیب جدی به سلول‌های پوست وارد کند. به همین خاطر، پوست در مقابل این اشعه، روش دفاعی اختصاصی خود را فعال می‌کند. در این حالت، رنگدانه‌های پوست یا همان ملانین، به سطح پوست آمده و رنگ پوست تیره‌تر می‌شود. بدین شکل، امکان نفوذ عمیق‌تر اشعه از بین رفته و بدن از خود در مقابل اشعه UV محافظت می‌کند.

با این وجود، افراد زیادی به برنزه کردن پوست خود علاقه دارند. در مطلب مراقبت از پوست برنزه، روش‌های مختلف انجام این کار را با هم بررسی کرده و نحوه مراقبت از پوست بعد از برنزه‌کردن را نیز با هم مرور کردیم.

از سوی دیگر باید بدانید که برنزه‌کردن همیشه اختیاری نیست و برخی مواقع، برنزه شدن یک پیش‌آمد ناخوشایند است. آفتاب سوختگی دست‌ها، پاها، گونه‌ها و روی بینی، همه انواع مختلفی از برنزه‌شدن است. بی‌شک هیچ‌کس از داشتن لکه‌های تیره و برنزه بر پوست معمولی خود لذت نمی‌برد و به دنبال روشی برای سفید کردن پوست برنزه خود خواهد بود. علاوه بر این، در برخی موارد برنزه کردن پوست اختیاری نیز آن‌گونه که افراد تصور کرده بودند، پیش نمی‌رود. ممکن است رنگ بدن تیره‌تر شده و یا به‌صورت کلی، از برنزه‌کردن پوست خود پشیمان شوند.

در این حالت، بهتر است انواع روش‌های دوباره سفید شدن پوست برنزه را بدانید. در ادامه، مهم‌ترین روش‌های سفیدکردن پوست را با هم بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

روش های سفید کردن پوست برنزه

روش‌های مختلفی برای از بین بردن رنگ تیره بر اثر برنزه‌شدن وجود دارد. برخی از روش‌ها کاملا تخصصی بوده و باید تحت نظر پزشک اجرا شوند. روش‌های خانگی نیز برای انجام این کار وجود دارد که در بخش‌های بعد به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. برخی از مهم ترین روش های سفید کردن پوست برنزه را در ادامه با هم بررسی کنیم.

1- لایه‌برداری تخصصی

لایه‌برداری یکی از روش‌های عالی برای از بین بردن لکه‌های پوستی است. در لایه‌برداری تخصصی، پوست صورت یا بدن طی چند مرحله و با کمک دستگاه لایه‌برداری می‌شود. این روش علاوه بر از بین‌بردن جای لکه و جوش، می‌تواند رنگ تیره ناشی از برنزه‌شدن بخش‌های مختلف صورت و بدن را نیز از بین ببرد.

در این حالت، سلول‌های مرده پوست با کمک مواد لایه‌بردار از روی پوست برداشته خواهد شد. این فرآیند، سرعت پروسه تولید سلول‌های جدید و جوان‌سازی پوست را نیز افزایش می‌دهد. به همین خاطر، علاوه بر سفید کردن پوست برنزه، در کاهش چین و چروک نیز موثر است.

2- لیزردرمانی

لیزر برای سفید کردن پوست برنزه
لیزر برای سفید کردن پوست برنزه

در برخی موارد، برنزه‌کردن پوست به شکل ناگواری به نتیجه‌های بد منتهی می‌شود. ایجاد لکه‌های مختلف و یا حتی تیره‌شدن بیش از حد پوست، برخی از مشکلات ناخوشایند برنزه کردن پوست است. در این صورت، برای بازگرداندن رنگ طبیعی پوست، می‌توانید از روش لیزر استفاده کنید.

لیزر با از بین بردن لایه مرده پوست و حذف سلول‌ها مرده، می‌تواند تاثیر زیادی بر سفید کردن پوست برنزه داشته باشد. با از بین رفتن پوست خشک و مرده، پوست فرآیند جوان‌سازی خود را آغاز خواهد کرد. درمان با کمک لیزر یکی از موثرترین و بهترین راه‌ها برای معکوس‌کردن پروسه آفتاب‌سوختگی و برنزه‌ شدن پوست است.

3- آب رسانی به پوست

در زمان برنزه‌شدن به روش طبیعی یا سولاریوم، پوست بخش زیادی از رطوبت خود را از دست می‌دهد. این موضوع سبب می‌شود که برنزه‌شدن پوست به شکل غیر یک‌نواخت انجام شود. به همین خاطر نوشیدن مقدار زیادی آب، می‌تواند خشکی و رنگ تکه‌تکه‌شده پوست را از بین ببرد.

علاوه بر این، آب و رطوبت کافی سرعت جوان‌سازی پوست را افزایش می‌دهد. بنابراین برای بازگشت رنگ پوست طبیعی و رسیدن به پوست سالم، آبرسانی به پوست را جدی بگیرید. استفاده از محصولات آب‌رسان، نوشیدن آب به مقدار زیاد و…، همه می‌توانند به دوباره سفید شدن پوست شما منجر شوند. آب‌رسانی تخصصی در کلینیک‌های زیبایی و درمانی نیز یک روش عالی برای بهبود رنگ پوست است. در صورت نیاز، حتما به کلینیک‌های معتبر مراجعه کرده و از خدمات آبرسانی و هیدارته‌کردن پوست استفاده کنید.

ماسک دستکشی لایه بردار و سفید کننده دست بایوآکوا حاوی عسل
ماسک دستکشی لایه بردار و سفید کننده دست بایوآکوا حاوی عسل

روش های خانگی سفید کردن پوست برنزه

برنزه شدن پوست همیشه شدید و غیر قابل تحمل نیست. در برخی مواقع تنها با برنزه‌شدن دست‌ها، پشت گردن، پاها و یا بخش‌هایی از صورت مواجه خواهید شد. در این صورت، مراجعه به سالن‌ها و کلینیک‌های زیبایی، منطقی نیست. در این حالت، باید از روش های خانگی سفید کردن پوست برنزه استفاده کنید. در ادامه، برخی از مهم‌ترین روش‌های سفید کردن پوست با کمک مواد موجود در خانه را با هم مرور خواهیم کرد.

1- ماسک گوجه فرنگی

استفاده از ماسک گوجه فرنگی برای سفید کردن پوست برنزه
استفاده از ماسک گوجه فرنگی برای سفید کردن پوست برنزه

گوجه‌فرنگی یکی از گیاهان سرشار از انواع فیتوکمیکال‌ها است. فیتوکمیکال نوعی ترکیب گیاهی درون برخی از میوه‌ها و گیاهان است که از گیاهان در برابر آسیب‌های خارجی هم‌چون باکتری‌ها و قارچ‌ها محافظت می‌کند. این فیتوکمیکال‌ها می‌توانند از پوست انسان در مقابل آسیب ناشی از اشعه UV نیز محافظت کنند. این ترکیبات قادر به روشن کردن پوست برنزه بوده و رنگ طبیعی پوست را باز می‌گردانند.

برای این کار، به یک الی 2 گوجه‌فرنگی و یک قاشق چای‌خوری آب لیموی طبیعی نیاز دارید. گوجه را رنده کرده و با آب لیمو ترکیب کنید. صورت و دست‌های خود را با ترکیب ایجاد شده، ماساژ دهید. ماسک را تنها بر بخش برنزه‌شده قرار ندهید، بلکه تمام بخش‌های صورت یا دست را با ماسک بپوشانید. 15 الی 20 دقیقه صبر کرده و پوست خود را با آب سرد آب‌کشی کنید.

2- ماسک آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا علاوه بر خاصیت تسکین‌دهنده و خنک‌کنندگی، قادر به روشن کردن پوست برنزه است. آنزیم‌های موجود در این گیاه، می‌توانند پیگمنت تیره موجود در سطح پوست را از بین برده و باعث درخشندگی پوست شوند. خیار نیز چنین خاصیتی داشته و ترکیب این دو با یکدیگر، میزان اثرگذاری این ماسک را افزایش می‌دهد.

برای ساخت ماسک آلوئه ورا برای سفید کردن پوست برنزه به دو قاشق غذاخوری ژل داخل گیاه آلوئه ورا، یک خیار و یک قاشق چای‌خوری عسل نیاز دارید. خیار را رنده کرده، ژل آلوئه‌ورا را همراه با عسل ترکیب و به خیارها اضافه کنید. ماسک را بر روی پوست خود قرار داده و پس از 20 دقیقه بشورید.

3- ماسک عسل

ماسک عسل و لیمو
ماسک عسل و لیمو

عسل به‌تنهایی نیز می‌تواند یک ماسک فوق‌العاده برای روشن کردن پوست برنزه باشد. در این ماده خوراکی، پلی‌فنول‌های مختلفی وجود دارند. پلی‌فنول‌ها ترکیبات گیاهی هستند که می‌توانند عملکرد رادیکال‌های آزاد را کاهش داده و مانند آنتی‌اکسیدان عمل کنند. علاوه بر این، عسل دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی است و می‌تواند خشکی ناشی از آفتاب‌سوختگی را کاهش دهد.

برای ماسک عسل، به یک قاشق مرباخوری عسل و مقداری آب لیموی طبیعی نیاز دارید. این دو ماده را با هم ترکیب کرده و مایع غلیظ حاصل را بر بخش‌های آفتاب‌سوخته بدن خود قرار دهید. 15 الی 20 دقیقه صبر کرده و سپس با آب ولرم رو به سرد، آب‌کشی نمایید.

4- ماسک چای سیاه

استفاده از چای سیاه نیز یکی دیگر از روش‌های سفید کردن پوست برنزه است. ترکیبات موجود در این گیاه، می‌تواند آسیب‌های موجود در اشعه‌های آفتاب را از بین برده و اثر آن‌ها را کاهش دهد.

برای آماده‌سازی ماسک چای سیاه به یک قاشق چای‌خوری چای سیاه، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و یک قاشق پودر نخود نیاز دارید. با کمک این پودرها و چند قطره آب، یک خمیر نسبتا غلیظ درست کنید. ماسک را روی صورت و دست‌های خود قرار داده و پس از 15 دقیقه، آب‌کشی کنید. از این ماسک به‌صورت هفتگی استفاده کرده و از اثرات آن بهره ببرید.

5- ماسک ماست

ماسک ماست برای سفید شدن پوست برنزه
ماسک ماست برای سفید شدن پوست برنزه

ماست دارای ال سیستئین پپتید است که می‌تواند فعالیت آنزیم‌های مضر را خنثی کند. به همین خاطر، ماست قادر به معکوس‌کردن فرآیند برنزه‌شدن پوست است. برای این کار، به دو قاشق ماست و چند قطره آب لیموی طبیعی نیاز دارید. ماست و آبلیمو را با هم مخلوط کرده و به آرامی بر صورت و دست‌ها ماساژ دهید. پس از 15 الی 20 دقیقه، صورت و دست‌های خود را آب‌کشی کنید.

6- ماسک آب سیب‌زمینی

آب سیب‌زمینی حاوی مقادیر زیادی فیتوکمیکال‌ است که می‌تواند همانند پاک‌کننده قوی عمل کند. با استفاده از آب سیب‌زمینی، لایه سطحی و سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند. این ماده می‌تواند سلول‌های شما را بازسازی کرده و رنگ طبیعی پوست‌تان را بازگرداند.

برای ساخت این ماسک نیز به مقداری آب سیب‌زمینی و کمی آب‌لیمو نیاز دارید. این دو ماده را با هم ترکیب کرده و بر روی بخش‌های مورد نیاز خود قرار دهید. تا زمان خشک‌شدن ماسک صبر کرده و پس از آن، پوست خود را آب‌کشی کنید.

7- ماسک روغن نارگیل

روغن نارگیل با داشتن فنولیک اسید، می‌تواند از پوست شما در مقابل برنزه‌شدن در آفتاب محافظت کند. علاوه بر این، در صورت آفتاب‌سوختگی، روغن نارگیل باعث ترمیم و بازسازی پوست شما خواهد شد.

برای ساخت ماسک روغن نارگیل، یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را همراه با پودر بادام و یک قاشق چای‌خوری شکر مخلوط کنید. با این ترکیبات، یک خمیر نسبتا غلیظ ایجاد خواهد شد. با کمک این خمیر، گردن، صورت و دست‌های خود را ماساژ دهید. پس از چند دقیقه، پوست خود را آب‌کشی کنید. می‌توانید این ماسک را دو بار در هفته آماده کرده و از آن استفاده کنید.

8- ماسک زردچوبه

ماسک زردچوبه و سفید کردن پوست برنزه
ماسک زردچوبه و سفید کردن پوست برنزه

یکی از مفیدترین ترکیبات در میان ادویه‌ها به زردچوبه تعلق دارد. زردچوبه می‌تواند پیگمنت و تیرگی پوست را کاهش داده و رنگ طبیعی پوست را بازگرداند. برای ساخت این ماسک به یک قاشق چای‌خوری زردچوبه، یک قاشق چای‌خوری شیر و یک‌دوم قاشق چای‌خوری عسل نیاز دارید. همه مواد را با هم ترکیب کرده و یک خمیر نسبتا غلیظ درست کنید. ماسک را بر بخش‌های مورد نیاز بدن خود قرار داده و 15 الی 20 دقیقه منتظر بمانید. پس از آن، پوست خود را به‌دقت و با آب فراوان آب‌کشی کنید.

استفاده از میوه‌های حاوی ویتامین C هم‌چون پرتقال و یا استفاده از زعفران نیز دیگر راه‌های خانگی برای سفیدکردن پوست برنزه است. اگر به ماسک‌های بیشتری برای سفید کردن پوست خود نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه کنید.

محصولات و کرم‌های سفید کننده

علاوه بر روش‌های تخصصی و ماسک‌های خانگی، روش دیگری نیز برای روشن کردن پوست برنزه وجود دارد. انواع کرم‌ها و محصولات سفیدکننده پوست در تمام داروخانه‌ها به‌فروش می‌رسد که می‌تواند به شما کمک کند. می‌توانید این کرم‌ها و لوسیون‌ها را خریداری کرده و روزانه از آن‌ها استفاده کنید. مصرف این محصولات همراه با یکی از دو روش خانگی یا تخصصی، نتیجه بسیار بهتری برای شما خواهد داشت.

ماسک سفید کننده و لایه بردار صورت هالیوود استایل حجم 150 میل
ماسک سفید کننده و لایه بردار صورت هالیوود استایل حجم 150 میل

در ترکیبات کرم‌های سفید کننده برای از بین بردن آفتاب‌سوختگی و یا بخش‌های برنزه پوست، باید مواد زیر وجود داشته باشد:

  • ویتامین C؛
  • گلیکولیک اسید؛
  • رتینوئیدها هم‌چون Retinol، Tretinoin، Adapalene Gel و Tazarotene؛
  • Kojic Acid؛
  • Azalic Acid.

تمام این ماده‌ها می‌توانند از طریق لایه‌برداری، باعث بازسازی لایه سطحی پوست شوند. بدین ترتیب و با ساخت سلول‌های جدید، اثر برنزه‌کردن و آفتاب‌سوختگی روی پوست از بین می‌رود. برخی از این ترکیبات، سرعت تولید ملانین یعنی ماده موثر در تیرگی پوست را کاهش می‌دهند. به همین خاطر، لکه‌های موجود از بین رفته و یا اینکه لکه‌های موجود بر پوست شما کم‌کم کم‌رنگ می‌شوند. فراموش نکنید هیچ‌گاه نباید از چند کرم و محصول به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید. برخی از این ترکیبات بسیار قوی بوده و می‌تواند در کنار سایر ماده‌های مشابه، باعث حساسیت و التهاب پوست شما شود.

برخی از این کرم‌ها را می‌توانید بدون تجویز پزشک تهیه کرده و برخی دیگر را تنها با دستور و تجویز پزشک می‌توانید خریداری کنید. استفاده نادرست و یا بیش از حد، می‌تواند باعت التهاب و حساسیت پوست شده و اثر منفی بر جای بگذارد.

ماسک سفید کننده صورت لانبنا حاوی خاک رس و گل رز
ماسک سفید کننده صورت لانبنا حاوی خاک رس و گل رز

سفید کردن پوست سبزه امکان‌پذیر است؟

تمام روش‌های ذکر شده در این نوشتار، تنها به بازسازی و تسریع فرآیند لایه‌برداری پوست کمک می‌کند. پوست‌های برنزه، معمولا در طی فرآیند دفاعی بدن تیره‌تر می‌شوند. به همین خاطر، با حذف سلول‌های مرده پوست و جایگزین‌کردن آن‌ها با سلول‌های تازه، تنها رنگ طبیعی و سابق بدن باز می‌گردد.

پوست سبزه و یا تیره، به‌صورت طبیعی با همان میزان ملانین فعالیت می‌کند. استفاده از هیچ‌ محصولی و ماسک خانگی، نمی‌تواند باعث روشن‌سازی پوست سبزه شود. البته برخی روش‌های شیمیایی و قوی برای سفیدکردن تمام پوست وجود دارد که در درمان بیماری پیسی از آن استفاده می‌شود. هرچند این روش به‌صورت عادی قابل انجام نیست و تنها در حالت‌های خاص و با بررسی شرایط بدنی فرد و میزان بیماری پوستی او، انجام خواهد شد.

تمام این روش‎ها و ماسک‌ها، می‌توانند لکه‌های تیره را کاهش دهند. بنابراین حتی بدون آفتاب‌سوختگی، می‌توانید یکی از این ماسک‌های خانگی را به‌صورت هفتگی استفاده کرده و از لایه‌برداری و یک‌نواخت‌سازی پوست خود لذت ببرید.

پنهان کردن آفتاب‌سوختگی و پوست برنزه

پنهان کردن رنگ برنزه صورت و بدن با آرایش
پنهان کردن رنگ برنزه صورت و بدن با آرایش

فراموش نکنید که بازسازی پوست به چند روز و یا چند هفته زمان نیاز دارد. به همین خاطر نباید از ترکیبات لایه‌‌بردار قوی برای رسیدن به نتیجه سریع‌تر و بهتر استفاده کنید. استفاده بیش از حد از مواد لایه‌بردار و سفید کننده، ممکن است باعث حساسیت، التهاب، تورم، قرمزی و خارش پوست شما شود. در حالت بدتر، انجام این کار ممکن است باعث آسیب‌های جدی شده و اثر آن‌ را برای همیشه ماندگار کند.

اغلب اوقات همه افراد با انواع آفتاب‌سوختگی آشنا هستند. به همین خاطر، وقوع آن اتفاق نادری نیست و نباید از آن خجالت بکشید. در صورتی که برنزه‌کردن پوست شما با مشکلی مواجه و یا در اثر آفتاب‌سوختگی بخش‌هایی از بدن شما برنزه شد، بهترین روش سریع، پنهان کردن آفتاب‌سوختگی برای مراسم و قرارهای مهم است.

توصیه ما این است که تنها در صورت نیاز و در مواقع ضروری، از لوازم آرایشی و کرم‌های نزدیک به رنگ برنزه پوست خود، استفاده کنید. مقداری از پودر یا کرم را به صورت، دست‌ها، گردن و سایر بخش‌های بدن خود بزنید. کرم را به‌خوبی پخش کرده و بدن خود را یک‌رنگ کنید.

فراموش نکنید که همیشه پیشگیری بسیار بهتر از درمان است. بنابراین همیشه ضد آفتاب مناسب خود را خریداری کرده و به‌صورت روتین از آن استفاده کنید.

روش‌های غیر قابل استفاده برای سفید کردن پوست برنزه

در برخی مواقع، برنزه‌کردن پوست چنان بد و غیر قابل تحمل می‌شود که افراد از هر روشی برای سفید کردن پوست برنزه خود استفاده می‌کنند. در این بخش باید یادآوری کنیم که هیچ‌گاه از روش‌های سریع، غیر قابل اطمینان و نامعتبر استفاده نکنید. برخی از مهم‌ترین روش‌هایی که هرگز نباید آن‌ها را به کار ببرید، شامل موارد زیر هستند:

1- لیمو و آب لیموی طبیعی

با اینکه در اغلب ماسک‌های روشن کننده پوست برنز از چند قطره آب لیمو استفاده می‌شود، اما هیچ‌گاه لیموی طبیعی یا آب لیموی خالص را به صورت خود نزنید. لیمو با داشتن مقدار زیادی اسید، می‌تواند باعث حساسیت، خارش و التهاب پوست‌تان شود.

برای بهره‌بردن از خواص لیمو، آن را همراه با ترکیبات دیگری هم‌چون آب سیب‌زمینی، ماست، عسل و سایر موارد مشابه دیگر استفاده کنید. نکته مهم دیگر این است که هرگز با ماسک حاوی لیمو، در معرض تابش آفتاب قرار نگیرید. اشعه‌های آفتاب همراه با لیمو می‌توانند آسیب بسیار بیشتری به پوست شما وارد کنند. بنابراین با ماسک‌های حاوی آب لیمو، حداکثر 30 دقیقه منتظر مانده و پس از آن حتما پوست خود را بشورید.

2- محصولات نامعتبر و ناشناخته

سفید کردن پوست یک کار شایع و رایج در سرتاسر دنیا است. به همین خاطر، انواع کرم‌ها و ماسک‌های نامعتبر در همه جا وجود دارند. هیچ‌گاه از کرم‌های دست‌ساز، محصولات ناشناخته سایر کشورها و موارد مشابه، استفاده نکنید. برخی از این محصولات دارای ترکیبات بسیار قوی، سمی و خطرناک است که می‌تواند آسیب شدید و دائمی به پوست شما وارد کند.

3- محصولات سفید کننده صنعتی

محصولات شیمیایی و سفید کننده صنعتی، برای پوست انسان به‌شدت خطرناک است. برای رسیدن به نتیجه سریع‌تر و بهتر، هیچ‌گاه از چنین محصولاتی استفاده نکنید. فراموش نکنید که پوست انسان یک بخش زنده و حیاتی است. استفاده از هر گونه ماده شیمیایی، می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

جمع‌بندی نهایی

آفتاب سوختگی صورت و روش های رفع آن
آفتاب سوختگی صورت و روش های رفع آن

سوختن با آفتاب، برنزه‌کردن به روش‌های طبیعی و یا مصنوعی، همه باعث تیره‌تر شدن پوست و افزایش سطح ملانین می‌شود. در برخی مواقع، فرآیند برنزه‌کردن به‌خوبی پیش نرفته و یا اینکه در اثر آفتاب شدید، بخش‌هایی از بدن دچار آفتاب‌سوختگی می‌شود. در هر صورت، روش‌های مختلفی برای سفید کردن پوست برنزه وجود دارد که در این نوشتار، مهم‌ترین آن‌ها را با هم مرور کردیم. آیا شما نیز دچار آفتاب سوختگی شده‌اید؟ برای دوباره سفید شدن پوست خود چه روش‌هایی را به کار بردید؟

سوالات متداول

1- برنزه شدن چیست؟

پوست روش‌های مختلفی برای محافظت از خود دارد. یکی از روش‌های پوست برای محافظت از خود در برابر اشعه فرابنفش یا آفتاب، تولید ملانین بیشتر است. ملانین رنگدانه‌های پوستی است که از نفوذ اشعه به بخش‌های داخلی بدن محافظت می‌کنند. این فرآیند در زمان آفتاب‌گرفتن و یا آفتاب‌سوختگی، با شدت بیشتری رخ داده و باعث تیره‌تر شدن پوست می‌شود.

2- چرا به سفید کردن پوست برنزه نیاز داریم؟

در برخی موارد فرآیند برنزه‌شدن به‌خوبی پیش نرفته و یا اینکه تنها بخش‌هایی از بدن، به‌صورت نامساوی دچار این عارضه می‌شود. در این حالت، به سفید کردن پوست برنزه نیاز خواهید داشت. از بین بردن لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی نیز با این روش‌ها امکان‌پذیر است.

3- تفاوت پوست برنزه و پوست سبزه چیست؟

پوست برنزه در اثر سوختگی با آفتاب یا به‌روش‌های مصنوعی دیگر تیره شده است. به همین خاطر، می‌توان با تحریک بازسازی سلول‌های پوست، رنگ تیره را از بین برده و باعث برگرداندن رنگ روشن سابق شد. پوست سبزه به‌صورت طبیعی دارای ملانین بیشتری بوده و حتی بازسازی چندین باره، تاثیری بر تغییر رنگ آن نخواهد داشت. به همین خاطر، این ماسک‌ها و روش‌های روشن‌سازی، تنها برای از بین بردن لک‌ها تیره، جای جوش و آکنه و البته سفید کردن پوست برنزه کارآمد خواهند بود.